advertise

مواد شیمایی ضد رسوب

اطلاعاتی در رابطه با مواد شیمیایی ضد رسوب

در ابتدا می خواهیم تعریفی در مورد رسوب داشته باشیم، به عبارتی می توان گفت که رسوب یا ته ‌نشست به هر ذره ‌ای که توسط جریان سیال، منتقل شده و سرانجام نهشته شود، گفته می‌شود. در واقع رسوب ‌ها در بیش‌ تر مواقع توسط آب یا فرآیند های رودخانه ‌ای، باد و یخچال ‌های طبیعی منتقل می ‌شوند. لازم به ذکر است که بدانید نهشته ‌های حاصل از شن ‌های ساحل و مجرای رودخانه ‌ها نمونه ‌هایی از انتقال و نهشتگی رود خانه‌ ای در علم زمین شناسی به شمار می آید، هر چند که رسوبات، اغلب بیرون از آب ساکن یا آرام دریاچه ‌ها و اقیانوس‌ ها، ته ‌نشین می ‌شود. به عبارتی تپه ‌های شنی بیابان و لس‌ ها نمونه ‌هایی از انتقال بادی و نهشتگی هستند. رسوب سنگ‌ های یخچالی و یخرفت، هم نمونه ‌هایی از رسوب‌ های منتقل ‌شده ی یخی هستند. با این وجود، زمانی که از آب به عنوان یک سیال حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد، املاح و سختی موجود در آب بر اثر شوک دما جدا شده و بر روی سطوح نشست می کنند. این رسوبات از مهم ترین عوامل فرسایش و خوردگی در تاسیسات حرارتی و برودتی هستند. البته در نظر داشته باشید که در کنار فرسایش و خوردگی تجهیزات، وجود رسوبات مقدار قابل توجهی از انرژی را نیز به دلیل عدم تبادل حرارت به هدر داده و راندمان تاسیسات را کاهش می دهد. لازم به ذکر است که اثر گذاری رسوب و خوردگی بر اتلاف انرژی موضوعی می باشد که امروزه بیشتر مورد افراد و کاربران خاص توجه قرار گرفته ‌است. این ائتلاف انرژی به گونه ای می باشد که به طوری‌که سالیانه ۴۵ میلیارد دلار هزینه اتلاف انرژی ناشی از رسوب در تمامی کشور ها تخمین زده می ‌شود که این رقم معادل ۰٫۲ درصد تولید خالص کل جهان است. در روش ‌های سنتی و قدیمی کاهش رسوب‌گذاری تنها با حذف عامل رسوب‌گذار به روش سختی‌گیر رزینی میسر بوده، اما در نظر داشته باشید که روش های جدید مبنی بر صرفه جویی انرژی، به کارگیری سیگنال ‌های رادیویی در جهت کنترل سختی آب در دستور کار قرار گرفته می شود.

مواد شیمیایی ضد رسوب - نرمال لابو

مواد شیمیایی ضد رسوب - نرمال لابو

این بدان معنی می باشد که امواج رادیویی بی ‌ضرر آب سخت در مقابل رسوب‌ گذاری مهار نموده و از سختی آب در جهت رسوب زدایی رسوبات قدیمی به کار گرفته می شود. در این راستا می توان گفت که منابع دریایی و صنعت به یکی از مهم ترین ارکان توسعه اقتصادی در سراسر جهان تبدیل شده است. با این حال، خوردگی مواد همیشه جدی ترین مشکل زیر ساخت ها و تجهیزات مورد استفاده در محیط های دریایی است. محققان طی تحقیق ها و بررسی های خود دریافته ‌اند که خوردگی تحت تاثیر میکروبیولوژیکی و رسوب زیستی دریایی دو مکانیسم اصلی خوردگی‌ های دریایی به دلیل محیط پیچیده دریایی و موجودات دریایی هستند. طی پیشرفت ‌های تحقیقاتی که انجام شده است و نشان می ‌دهد که هم میکروبیولوژیکی و هم رسوب زیستی دریایی ارتباط نزدیکی با بیوفیلم ‌های روی سطوح مواد تشکیل ‌شده توسط میکرو ارگانیسم‌ های دریایی و متابولیت ‌های آن ها دارند. در نتیجه برای جلوگیری از وقوع میکروبیولوژیکی و رسوب زیستی، کنترل میکرو ارگانیسم های موجود در بیوفیلم ها یا جلوگیری از چسبندگی و تشکیل بیوفیلم ها مهم است. روش سنتی استفاده از باکتری کش شیمیایی یا ضد رسوب با مشکلات آلودگی و مقاومت میکروارگانیسم ها مواجه است. این مقاله رویکرد تحقیقاتی را در مورد مواد شیمیایی ضد رسوب، به کارگیری مواد و فناوری های جدید برای همکاری با مواد شیمیایی و همچنین دستیابی به اثرات بهتر و طولانی تر با آلودگی کمتر محیط زیست از طریق اقدامات هم افزایی معرفی می کند. در نهایت، برخی از تمایلات تحقیقاتی آینده برای کل مناطق ضد خوردگی و ضد رسوب دریایی پیشنهاد شد. در ادامه در مورد اینکه مواد شیمیایی ضد رسوب چیست؟ انواع آن ها و کاربرد این مواد شیمیایی بیشتر با هم سخن می گوییم.

مواد شیمیایی ضد رسوب چیست

مواد شیمیایی ضد رسوب چیست؟ در واقع این سوالی است که هر کسی در مواجه با ضد رسوب و ضد خوردگی پیش می آید. در این مقاله سعی شده است تا تمام نیاز های شما را از جهت اطلاعات در مورد این مواد شیمیایی ضد رسوب را برطرف کند. لازم به ذکر است که بدانید خوردگی مواد همیشه دلیل اصلی تخریب و رها شدن زیر ساخت ها و تجهیزات صنعتی مورد استفاده در محیط های دریایی است. در سراسر جهان شناخته شده است که تلفات خوردگی از کل تلفات سایر بلایای طبیعی بیشتر است. جالب است بدانید در چین، ضرر سالانه ناشی از خوردگی حدود ۳ تا ۵ درصد تولید نا خالص داخلی است. این نکته حائز اهمیت است که برای استفاده بهینه از منابع، بررسی مکانیسم خوردگی مواد در محیط های دریایی و روش های جلوگیری از خوردگی ضروری است. همچنین در نظر داشته باشید که خوردگی در محیط های دریایی بسیار پیچیده است. زیرا همانطور که می دانید انواع مختلفی از فرآیند های خوردگی رخ می دهد. خاص ترین فرآیندی که امکان دارد رخ دهد این است که انواع مختلفی از موجودات دریایی از جمله میکروارگانیسم ها، گیاهان و حیوانات در اقیانوس وجود دارد. بخش بزرگی از خوردگی‌های مواد در محیط ‌های دریایی مربوط به فعل و انفعالات بین مواد و موجودات دریایی است. محققان دریافته اند که دو مکانیسم اصلی از جمله خوردگی تحت تاثیر میکروبیولوژیکی و رسوب زیستی دریایی وجود دارد. سعی می کنیم در مورد خوردگی تحت تاثیرات میکروبیولوژیکی مطالب بیشتری بیان کنیم. بنابراین به ادامه ی مطالب توجه نمایید.

مواد شیمیایی ضد رسوب - نرمال لابو

مواد شیمیایی ضد رسوب - نرمال لابو

خوردگی تحت تاثیر میکروبیولوژیک به عبارتی خوردگی مواد فلزی است که به طور مستقیم توسط فعالیت های حیاتی میکرو ارگانیسم ها یا به طور غیر مستقیم توسط متابولیت های آن ها تسریع می شود. البته باید گفت که بخش بزرگی از زیان اقتصادی در صنایع دریایی ناشی از است. به گونه ای می باشد که طبق آمار، میکروبیولوژیک حدود ۲۰ درصد از کل زیان های اقتصادی را تشکیل می دهد. میکروبیولوژیکی اغلب توسط مخلوطی از باکتری های بی هوازی کاهنده سولفات و باکتری های هوازی اکسید کننده آهن تولید می شود. در شرایط کاری واقعی، این دو میکرو ارگانیسم از طریق اقدامات هم افزایی، خوردگی مواد را تسریع می کنند. در واقع می توان گفت فرآیند اکسید کننده ی آهن اکسیژن را در محیط مصرف می کند تا یک محیط رشد مناسب برای کاهنده سولفات بی هوازی ایجاد کند و سپس خوردگی ماتریس را توسط کاهندگی سولفات تقویت کند. به همین منظور در طی این فرآیند، کاهنده سولفات و اکسید کننده آهن با هم همکاری می‌کنند تا بیوفیلم‌ هایی را روی سطوح فلزی تشکیل دهند که معمولا از سلول ‌های بی‌حرکت، مواد پلیمری خارج سلولی و محصولات خوردگی از این دو باکتری تشکیل شده‌ اند. بیو فیلم نقش بسیار مهمی در میکروبیولوژیکی ایفا می کند و توسعه تئوری بیوفیلم و تکنیک های تحلیلی منجر به درک بهتر کل فرآیند میکروبیولوژیک شده است. لازم به ذکر است که بدانید در دهه‌ های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، عموما دیده شده است که کشتی ‌های تجاری از رنگ‌ های کف حاوی تریبوتیل تین استفاده می‌کردند که در کنوانسیون بین‌المللی کنترل سیستم ‌های مضر ضد رسوب در کشتی ‌های سازمان بین‌المللی دریا نوردی به دلیل اثرات سمی جدی آن بر زندگی دریایی و همچنین به عنوان سقوط یک ماهیگیری صدف فرانسوی ممنوع شده است. اکنون که تریبوتیل قلع ممنوع شده است، متداول ‌ترین رنگ‌های ضد رسوب کف بر پایه مس هستند. البته این را نیز در نظر داشته باشید که رنگ های ضد رسوب بر پایه مس نیز می توانند اثرات نا مطلوبی بر موجودات دریایی داشته باشند. بدین منظور که مس به طور طبیعی در سیستم‌ های آبی وجود دارد، اما می ‌تواند در بنادر یا تفرجگاه‌ هایی که تعداد زیادی قایق وجود دارد، ایجاد شود. همچنین باید گفت که مس می تواند از طریق رنگ ضد رسوب توسط بدنه قایق ها خارج شود یا به صورت ذرات رنگ با اندازه های مختلف از بدنه جدا شود که این امر سبب می شود تا منجر به غلظت های بالا تر از حد معمول مس در بنادر یا خلیج ها شود. بنابراین با این وجود این مازاد مس در اکوسیستم دریایی می تواند اثرات نا مطلوبی بر محیط زیست دریایی و موجودات آن داشته باشد. در تفرجگاه ‌ها، مسیر رود خانه، یک حلزون آب شور، در مقایسه با مناطق بدون قایق‌ رانی، مرگ‌ و میر بالا تر، رشد منفی و کاهش زیادی در تولید مثل داشت. البته با این حال، حلزون‌ های موجود در مارینا مشکلات بافتی و تناوب بیشتری در نواحی مانند آبشش و غدد جنسی داشتند. افزایش قرار گرفتن در معرض کوپر از رنگ ضد رسوب نیز باعث کاهش فعالیت آنزیم در میگوی آب نمک می شود.

برای خرید مواد شیمیایی ضد رسوب

انواع مواد شیمیایی ضد رسوب

در اینجا باید گفت که انواع مواد شیمیایی ضد رسوب یا به عبارتی باز دارنده ‌های شیمیایی ترکیبات به شمار می آیند که با افزوده شدن به مایع یا گاز میزان خوردگی یک ماده، معمولا یک فلز یا آلیاژ، در معرض مایعات را می کاهد. البته در نظر داشته باشید که اثر بخشی باز دارنده‌ های شیمیایی خوردگی به ترکیب مایعات، مقدار آب و میزان جریان بستگی دارد. این نکته را در نظر داشته باشید با توجه به شرکت های تولید کننده های مختلفی که در جهت تولید انواع مواد شیمیایی ضد رسوب فعالی دارند سبب شده است تا مواد شیمیایی مهارکننده خوردگی در صنعت بسیار متداول و متفاوت باشد و همچنین باید گفت که در راستای تولید به طور معمولی به صورت اسپری حاوی ترکیبات روانساز و گاهی روغن نافذ نیز در بازار وجود دارد و به آسانی یافت می شوند. به همین منظور می توان این مواد شیمیایی تولید شده را برای جلوگیری از شسته شدن سرب یا مس از لوله ‌ها به آب اضافه کرد. البته این نکته حائز اهمیت می باشد که مکانیسم متداول برای جلوگیری از خوردگی شامل تشکیل یک پوشش، اغلب یک لایه غیر فعال نیز وجود دارد که از دسترسی ماده خورنده به فلز جلوگیری می کند. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید اصل مواد شیمیایی ضد رسوب به طور معمول از اکسیژن، سولفید هیدروژن و دی‌اکسید کربن تشکیل شده است. اکسیژن موجود در مواد شیمیایی ضد رسوب توسط مواد شیمیایی مهارکننده کاهنده موجود مانند آمین ها و هیدرازین ها حذف و از بین می رود. البته در نظر داشته باشید که مواد شیمیایی ضد رسوب که در آن ها اکسیژن وجود داشته باشد عبارتند از هگزا متیلن ‌تترامین، پارافنیلین دی ‌آمین و دی ‌متیل ‌اتانول ‌آمین و گروه های وابسته به آن ها می باشد. همپنین اغلب موارد از آنتی اکسیدان هایی مانند سولفیت و اسکوربیک اسید نیز به کار گرفته می شود. بعضی از مواد شیمیایی ضد رسوب به گونه ای می باشند که یک پوشش غیر فعال ساز بر روی سطح توسط جذب شیمیایی تشکیل می دهند. کارشناسان نرمال لابو مایل هستند بیشتر در مورد انواع مواد شیمیایی ضد رسوب با شما بحث کنند.

مواد شیمیایی ضد رسوب - نرمال لابو

مواد شیمیایی ضد رسوب - نرمال لابو

فسفات روی: یکی دیگر از انواع مواد شیمیایی ضد رسوب فسفات روی می باشد که دارای شکل ظاهری، بلورهای سفید می باشد. این ماده ی شیمیایی با ارزش با ترکیب کردن در رنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. مخلوط اسید تانیک: اسید تانیک شکل خاصی از تانن، نوعی پلی فنل است. اسیدیته ضعیف آن به دلیل وجود گروه های فنل متعدد در ساختار است. فرمول شیمیایی اسید تانیک تجاری اغلب به صورت C۷۶H۵۲O۴۶ ارائه می‌شود که با دکاگالوئیل گلوکز مطابقت دارد، اما در واقع مخلوطی از گلوکزهای پلی‌گالوئیل یا استرهای پلی‌گالوئیل کوینیک اسید با تعداد بخش‌های گالوئیل در هر مولکول از ۲ تا ۱۲ بسته به نوع است. این ماده ی شیمیایی نیز به عنوان ضد رسوب به همراه رنگدانه مورد استفاده قرار می گیرد.
بنزالکونیم کلرید: لازم به ذکر است که این ماده یک نمک آلی است و به عنوان یک ترکیب آمونیوم چهارتایی طبقه بندی می شود. این ماده ی شیمیایی ضد رسوب یک نوع سورفکتانت کاتیونی است. لازم به ذکر است که بسته به میزان خلوص، کلرید بنزالکونیوم از بی رنگ تا زرد کمرنگ (ناخالص) دیده می شود. کلرید بنزالکونیوم به راحتی در اتانول و استون حل می شود. انحلال در آب یه کندی صورت می گیرد. البته می توان گفت محلول های آبی باید خنثی تا کمی قلیایی باشند. محلول ها بعد از تکان دادن کف می کنند و محلول های غلیظ دارای طعم تلخ و بوی ضعیف مانند بادام هستند. بنزالکونیم کلرید به عنوان مواد شیمیایی ضد رسوب شناخته می شود و به طور معمول در صنعت نفت مورد استفاده قرار می گیرد. 
سولفید هیدروژن: یکی دیگر از انواع مواد شیمیایی ضد رسوب سولفید هیدروژن می باشد که در پالایشگاه های نفت مورد استفاده قرار می گیرد. البته در مورد سولفید هیدروژن می توان گفت که گاز سولفید هیدروژن به‌طور طبیعی در نفت خام، مخازن گاز طبیعی، گازهای آتشفشانی و چشمه‌های آب گرم وجود دارد. البته این نکته را نیز باید گفت که آنتیکور، آلبائکس، فروفوس و برخی از مواد شیمیایی دیگر نیز با ترکیباتی که وجود دارد و همچنین خاصیت ضد میکروبی هر یک از آن ها به عنوان مواد شیمیایی ضد رسوب محسوب می شود. البته باید گفت که به عنوان مواد شیمیایی ضد عفونی کننده برای مقابله با خوردگی میکروبی به کار گرفته می شود.

کاربرد مواد شیمیایی ضد رسوب

از کاربرد مواد شیمیایی ضد رسوب می توان به مواردی چون: سیستم های خنک کننده، صنایع نفت و گاز، صنایع شیمیایی، صنایع لوله سازی، تصفیه آب و فاضلاب و در آخر استفاده در ضد یخ اشاره نمود که هر یک را مورد بررسی قرار داده ایم.
سیستم های خنک کننده: یکی از کاربرد مواد شیمیایی ضد رسوب به عوان سیستم های خنک کننده می باشد. در واقع مواد شیمیایی خنک کننده افزودنی هایی است که به آب در گردش در برج خنک کننده اضافه می شود تا در حد ممکن جلوی رسوب، خوردگی و زیست توده ها را بگیرد. به همین منظور آب در گردش در برج خنک کننده به صورت فرآیند خنک شدن به مقدار قابل ملاحظه ای تبخیر می شود که این امر موجب افزایش غلظت املاح و رسوب می گردد. مواد شیمیایی که به آب در گردش برج خنک کننده اضافه می گردند بهترین نقش را در جلوگیری از ایجاد رسوب را ایفا می کنند. جالب است بدانید که بدون افزودن مواد شیمیایی به آب برج خنک کننده راندمان کولینگ تاور به مرور زمان به دلیل ایجاد رسوب، خوردگی و زیست توده ها کاهش خواهد یافت. 
صنایع نفت و گاز: لازم به ذکر است که بدانید باز دارنده خوردگی یک ماده شیمیایی یا ترکیبی از مواد است که وقتی در غلظت های بسیار پایین به محیط خورنده اضافه گردد، بدون تغییر دادن محیط به طور مؤثر سرعت خوردگی فلز را می کاهد یا از وقوع آن پیشگیری می کند. البته در نظر داشته باشید که مواد شیمیایی ضد رسوب و خوردگی می توانند به صورت جامد، مایع یا گاز باشند و در محیط های جامد مثل بتن و پوشش های آلی، محیط های مایع مثل آب و حلال های آلی یا محیط های در حالت گاز مثل اتمسفر یا بخار آب به کار گرفته می شوند. همچنین باز دارنده های رسوب بر اساس حلالیت یا پراکندگی در سیالی که باید عمل بازدارندگی در آن صورت گیرد، انتخاب می شوند. موارد زیادی از خوردگی گسترده در لوله های تولید، شیر ها و در خطوط جریان از چاه به تجهیزات پردازش، رخ داده است. از جمله مزایای کاربرد مواد شیمیایی ضد رسوب در صنعت نفت گاز می توان به مواردی چون بالا بردن کیفیت سیستم کاری دستگاه ها، مانع از ایجاد خوردگی در سیستم، بالا بردن طول عمر دستگاه و پایین آوردن هزینه های اصطلاک اشاره نمود. با این وجود به دلیل اینکه نفت و گاز حاصل از چاه حاوی مقادیر مختلفی از آب است که می تواند به عنوان یک مرحله جداگانه در تماس با سطح ماده، رسوب شود و اینکه این آب حاوی گاز هایی مانند کربن دی اکسید و احتمالا هیدروژن سولفات و همچنین نمک است. در بیشتر موارد خوردگی شدید، کربن دی اکسید نقش عمده ای دارد. روش های مختلف کنترل خوردگی باعث حفاظت از تاسیسات و کاهش هزینه ها می گردد.

مواد شیمیایی ضد رسوب - نرمال لابو

مواد شیمیایی ضد رسوب - نرمال لابو

صنایع لوله سازی: همانطور که می دانید آب تغذیه از آب آشامیدنی (معمولا آب شهر خارج از اتاق دیگ بخار) و بخار مایع شده در دیگ بخار، تشکیل شده است. البته اینکه آب خوراکی به طور معمول حاوی نا خالصی هایی تیز می باشد که می تواند باعث رسوب و سایر مشکلات مرتبط در داخل دیگ بخار شود. این نا خالصی های معمول در آب عبارتند از قلیا، سیلیس، آهن، اکسیژن محلول و کلسیم و منیزیم می باشد. در همین راستا می توان گفت که تخلیه، فرآیند حذف فاضلاب دوره ای یا پیوسته، برای محدود کردن غلظت نا خالصی ها در آب دیگ بخار و کنترل تولید سطح جامد محلول در دیگ بخار استفاده می شود. لازم به ذکر است که بدانید رسوب به عنوان مانعی عمل می کند که انتقال حرارت را کاهش می دهد و باعث کاهش کارایی دیگ بخار و مصرف بیش از حد سوخت می گردد. اثرات جدی تر چون خوردگی لوله ها و عدم توانایی لوله را ایجاد می کند. سوخت مصرف شده ناشی از رسوب ممکن است بسته به ضخامت رسوب تقریبا ۲ تا ۵ درصد باشد. به همین منظور تخلیه بویلر علاوه بر استفاده از مواد شیمیایی ضروری است. مزایای استفاده از مواد شیمیایی ضد رسوب می توان به مواردی چون: افزایش کارایی دیگ بخار، کاهش هزینه سوخت، هزینه عملیات و تعمیر و نگهداری، کمینه نگهداری و خرابی و در آخر محافظت تجهیزات از خوردگی و افزایش طول عمر دستگاه اشاره نمود. در ادامه ی کاربرد مواد شیمیایی ضد رسوب باید گفت که همانطور که قبلا نیز به آن اشاره شد یکی از موارد پر کاربرد آن ها در صنعت کشتی سازی می باشد. در دوران مدرن، رنگ ‌های ضد رسوب با اکسید مس سایر بیوسید ها، مواد شیمیایی ویژه‌ ای که مانع رشد ماهی ‌ها، جلبک‌ ها و موجودات دریایی می ‌شوند، فرموله می ‌شوند. از نظر تاریخی، رنگ‌ های مس قرمز بودند، که منجر به رنگ ‌آمیزی کف کشتی ‌ها و جالب است بدانید که هنوز هم امروزه به رنگ قرمز در بازار وجود دارد.


رنگ ‌های کف نرم یا ساینده به آرامی در آب فرو می‌ روند و یک بیوسید مبتنی بر مس یا روی در ستون آب آزاد می‌ کنند. با این حال، حرکت آب سرعت این عمل را افزایش می دهد. البته رنگ ‌های ابلیتیو به طور گسترده در بدنه کشتی ‌های تفریحی استفاده می ‌شوند و معمولا هر ۱ تا ۳ سال یکبار تجدید می‌شوند. رنگ ‌های لیچینگ تماسی یک لایه متخلخل روی سطح ایجاد می‌ کنند. بیوسید ها در منافذ نگه داشته می‌شوند و به آرامی آزاد می‌ گردند. نوع دیگری از رنگ کف سخت شامل پوشش ‌های تفلون و سیلیکونی است که برای رشد بسیار لغزنده هستند و این امر سبب می شود تا مانع از چسبیدن به این سطوح گردد. سیستم های در نظر گرفته شده که باید به صورت حرفه ای اعمال شوند، با الیاف کوچک بیرون زده از سطح پوشش خشک می شوند. این الیاف کوچک در آب حرکت می کنند و مانع از چسبیدن رشد کف می شوند. لازم به ذکر است که رنگ ‌های ضد رسوب اغلب به‌ عنوان یکی از اجزای سیستم ‌های پوشش چند لایه مورد استفاده قرار می گیرد که ممکن است علاوه بر خاصیت ضد رسوب ‌کنندگی، عملکرد های دیگری نیز داشته باشند، مانند نقش مانعی در برابر خوردگی روی بدنه ‌های فلزی که باعث تخریب و تضعیف فلز می‌شود یا بهبود جریان آب از کنار بدنه یک کشتی ماهیگیری و همچنین در قایق های تفریحی مسابقه ای با عملکرد بالا می گردد. اگرچه معمولاً به عنوان مورد استفاده در کشتی ها مورد بحث قرار می گیرد، اما رنگ های ضد رسوب در بسیاری از بخش های دیگر مانند سازه های فراساحلی و مزارع پرورش ماهی نیز مفید هستند. قیمت مواد شیمیایی ضد رسوب فروشگاه اینترنتی نرمال لابو این افتخار را دارد تا به عنوان نمایندگی در زمینه واردات و ارائه بیش از ۲۰۰۰ نوع مواد شیمیایی و همچنین پخش انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و تجهیزات آزمایشگاهی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان و کاربران محترم می باشد. شما عزیزان و کاربران محترم می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان نرمال لابو نسبت به لیست قیمت مواد شیمیایی ضد رسوب اطلاع یابید و همچنین قیمت های فروشگاه ما را با سایر فروشگاه های مجاز مقایسه نمایید. 

مواد شیمیایی ضد رسوب - نرمال لابو
مواد شیمیایی ضد رسوب - نرمال لابو

قیمت مواد شیمیایی ضد رسوب

فروشگاه اینترنتی نرمال لابو این افتخار را دارد تا به عنوان نمایندگی در زمینه واردات و ارائه بیش از ۲۰۰۰ نوع مواد شیمیایی و همچنین پخش انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی و تجهیزات آزمایشگاهی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان و کاربران محترم می باشد. شما عزیزان و کاربران محترم می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان نرمال لابو نسبت به لیست قیمت مواد شیمیایی ضد رسوب اطلاع یابید و همچنین قیمت های فروشگاه ما را با سایر فروشگاه های مجاز مقایسه نمایید.


خرید مواد شیمیایی ضد رسوب

در طول دو دهه گذشته نسل جدید ضد رسوب ها به طور تجاری ظهور یافته اند، که در آن ها مواد تشکیل دهنده فعال، اغلب مخلوطی از پلی کربوکسیلات ها و پلی اکریلات های مختلف مولکولی هستند. آنتی اسکالانت ها به طور گسترده ای برای جلوگیری از ایجاد رسوب در لوله ها، مبدل های حرارتی و ممبران استفاده می شوند. در اغلب برنامه های کاربردی، ممبران اسمز معکوس و عبور جریان نادرست آن ها، بدون استفاده از شدت جریان و منبع ناشی از ته نشینی نمک های محلول می باشد. نمونه های معمول رسوبات عبارتند از: کلسیم کربنات، کلسیم سولفات، باریم سولفات و استرانسیوم سولفات، سیلیکا و کلسیم فلوراید رسوبات رایجی نیستند اما حضورشان در سیستم مشکل به وجود می آورد. ضد رسوب های موجود در فروشگاه اینترنتی نرمال لابو، رسوب ها را مهار می کنند در حالی که این خاصیت را دارند که ذرات کلوئیدی را نیز در محلول پخش می کنند. بازداری و پخش جزء ویژگی محصولات است که به افزایش زمان کار سیستم، کاهش فرکانس تمیز کردن و افزایش کارایی مولکول های RO کمک می کند. همانطور که قبلا نیز اشاره شد وجود رسوب در هر یک از صنایع به خودی خود موجب ایجاد مشکلاتی می باشد که در پی آن ممکن است هزینه های بالایی را به دنبال داشته باشد. بنابر این می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی نرمال لابو نسبت به خرید مواد شیمیایی ضد رسوب با ویژگی هایی چون:
• قدرت ممانعت کنندگی برای رسوبات کربنات کلسیم و سولفات کلسیم
• قدرت پراکنده سازی بالا برای ذرات معلق
• قدرت ضد خوردگی بالا برای انواع فولاد
 به صورت تلفنی یا اینترنتی اقدام نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما ارسال گردد. همچنین می توانید با ارتباط با کارشناسان خبره ی ما نسبت به خدمات ویژه ای که برای مشتریان ویژه در نظر گرفته شده است بهره مند گردید.

مواد شیمیایی ضد رسوب - نرمال لابو

مواد شیمیایی ضد رسوب - نرمال لابو
سخن پایانی

در سخن پایانی این مقاله باید گفت که ضد رسوب یا خوردگی یک ماده شیمیایی است که وقتی با غلظتی کم به یک محیط اضافه می گردد، به طور موثر باعث کنترل کاهش یا واکنش فلز با محیط می شود. البته باید گفت که بازدارنده ‌ها اغلب به دلیل مطمئن بودن از غلظت مناسب و راحت ‌تر کنترل نمودن غلظت آن ها به ‌طور عمده در محیط‌ های بسته مورد استفاده قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که انواع مواد ضد رسوب یا آنتی اسکالانت، مواد ضد خوردگی و ضد عفونی (دیسپرسانت) به شمار می روند. این نکته حائز اهمیت است که پایه بسیاری از مواد شیمیایی ضد رسوب، پلیمر های آلی می باشد که ساخته شده توسط انسان هستند. به عنوان مثال می توان به مواردی چون اسید های پلی آکریلیک، اسید های کربوکسیلیک، اسید های پلی آمالیک، ارگانو فسفات ها، پلی فسفات ها، فسفونات ها، پلیمر های آنیونی و غیره اشاره نمود که می ‌توانند به عنوان مواد ضد رسوب به کار روند. البته وزن مولکولی این پلیم رها می تواند از ۲۰۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ دالتون باشد. این مواد علاوه بر نوع و برند خود، بر اساس ساختار و فرمول شیمیایی نیز به چند دسته مهم طبقه ‌بندی می ‌شوندکه در برای شما به طور کامل بیا شده است. به عبارتی می توان گفت که این مواد شیمیایی با خاصیت باز دارندگی خود، از رسوب ‌گذاری انواع نمک‌ ها و مواد معدنی در صنایع مختلف جلوگیری کرده و باعث افزایش کارایی می ‌شود. شما می توانید فروشگاه اینترنتی نرمال لابو را با توجه به کیفیت و ارایی محصولاتش انتخاب کنید و تمامی مواد شیمیایی ضد رسوب را خریداری نمایید.