advertise

کاربرد اسید نیتریک

بررسی تخصصی اسید نیتریک

استفاده از انواع اسید ها در ازمایشگاه ها و صنایع بسیار کاربردی می باشد و بسیاری از واکنش ها به وسیله این اسید ها سریع تر انجام می شوند. یکی از این اسید ها را اسید نیتریک می دانند که دانشمندان با درک بررسی تخصصی اسید نیتریک انواع کاربرد اسید نیتریک را در شرایط و محیط های مختلف استفاده می کنند. اسید نیتریک، بخار قرمز به صورت مایع زرد کم رنگ تا قهوه ای مایل به قرمز ظاهر می شود که بخار های قرمز قهوه ای ایجاد می کند و بوی خفه کننده ای دارد. با استنشاق بسیار سمی است. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض غلظت های کم یا قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض غلظت های بالا ممکن است اثرات نامطلوبی بر سلامتی داشته باشد. دارای میزان خوردگی بسیار بالا از جمله مواردی می باشد که با بررسی تخصصی اسید نیتریک متوجه آن خواهیم شد. اسید نیتریک یک اکسواسید نیتروژن با نام انگلیسی Nitric acid و فرمول HNO۳ است که در آن اتم نیتروژن به یک گروه هیدروکسی و با پیوند های معادل به دو اتم اکسیژن باقی مانده پیوند دارد. این نقش به عنوان یک حلال پروتیک و یک معرف دارد. این یک اسید مزدوج از یک نیترات است. با بررسی تخصصی اسید نیتریک متوجه می شویم که این اسید مایعی بی رنگ که در ساخت نیترات های معدنی و آلی و ترکیبات نیترو برای کود ها، مواد واسطه رنگ، مواد منفجره و بسیاری از مواد شیمیایی آلی مختلف استفاده می شود. قرار گرفتن مداوم در معرض بخار ممکن است باعث برونشیت مزمن شود و پنومونیت شیمیایی ممکن است رخ دهد. کاربرد اسید نیتریک بسیار زیاد است و می توانید از این اسید در کشاورزی و تولید کود استفاده کنید. اسید نیتریک، دودزا و بسیار خورنده با نقطه انجماد منفی چهل و دو درجه سانتی گراد، نقطه جوش هشتادو سه درجه سانتی گراد که یک معرف معمول آزمایشگاهی و یک صنعت مهم است. مواد شیمیایی برای ساخت کود ها و مواد منفجره. سمی است و می تواند باعث سوختگی شدید شود. تهیه و استفاده از کاربرد اسید نیتریک برای کیمیاگران اولیه شناخته شده بود. یک فرآیند آزمایشگاهی متداول که برای سال ‌ها استفاده می ‌شد و به یک شیمی ‌دان آلمانی، یوهان رودولف گلابر نسبت داده می ‌شد، شامل حرارت دادن نیترات پتاسیم با اسید سولفوریک غلیظ بود. با بررسی تخصصی اسید نیتریک می توانیم از انواع کاربرد اسید نیتریک آگاهی کاملی داشته باشیم. روش اصلی ساخت اسید نیتریک، اکسیداسیون کاتالیزوری آمونیاک است. در روشی که شیمیدان آلمانی ویلهلم استوالد در سال هزار و نهصد و یک ابداع کرد، گاز آمونیاک به طور متوالی توسط هوا یا اکسیژن در حضور کاتالیزور گاز پلاتین به اکسید نیتریک و دی اکسید نیتروژن اکسید می شود. دی اکسید نیتروژن در آب جذب می شود و اسید نیتریک تشکیل می دهد. محلول اسید در آب به دست آمده (حدود پنجاه تا هفتاد درصد وزنی اسید) را می توان با تقطیر با اسید سولفوریک آبگیری کرد. اسید نیتریک به آب، دی اکسید نیتروژن و اکسیژن تجزیه می شود و محلول زرد مایل به قهوه ای را تشکیل می دهد.

بررسی تخصصی اسید نیتریک - نرمال لابو

بررسی تخصصی اسید نیتریک - نرمال لابو

این یک اسید قوی است که به طور کامل به یون های هیدرونیوم H۳O+ و نیتراتNO۳- در محلول آبی یونیزه می شود، و یک عامل اکسید کننده قوی که به عنوان گیرنده الکترون در واکنش های اکسیداسیون - کاهش عمل می کند. در میان بسیاری از واکنش های مهم اسید نیتریک عبارتند از خنثی سازی با آمونیاک برای تشکیل نیترات آمونیوم، جزء اصلی کود ها. نیتراسیون گلیسرول و تولوئن، تشکیل مواد منفجره نیتروگلیسیرین و تری نیتروتولوئنTNT، تهیه نیتروسلولز و اکسیداسیون فلزات به اکسید ها یا نیترات های مربوطه. تولید کود های شیمیایی یکی از مهم ترین انواع کاربرد اسید نیتریک است که تنها با بررسی تخصصی اسید نیتریک متوجه این کاربرد می شویم. اسید نیتریک یک اسید معدنی بسیار خورنده و اکسید کننده قوی است که عمدتا برای نیتراسیون مواد آلی استفاده می شود. مولکول ها و شستشوی ظروف شیشه ای یا تجهیزات فلزی. اسید نیتریک به شدت با الکل ها، قلیایی ها واکنش نشان می دهد. عوامل کاهنده، مواد قابل احتراق، مواد آلی، فلزات، اسید ها، سیانید ها، ترپن ها، زغال چوب و استون واکنش های گرمازا و همچنین بخارات سمی، خورنده و قابل اشتعال ایجاد می کند. استفاده از کاربرد اسید نیتریک در صنایع نظامی در دنیایا امروزی بسیار رایج است. با بررسی تخصصی اسید نیتریک متوجه می شویم که این اسید دارای خطرات بسیار زیادی می باشد. اسید نیتریک ممکن است در صورت استنشاق، بلع یا خوردن مضر باشد از طریق پوست جذب می شود. به شدت مخرب است به غشا های مخاطی و دستگاه تنفسی فوقانی بافت ها باعث سوختگی شدید پوست و چشم و ممکن است باعث کوری و آسیب دائمی چشم شود. استنشاق ممکن است باعث اسپاسم، التهاب و ادم برونش یا حنجره. اثرات ممکن است با تاخیر دوز های زیاد ممکن است منجر به سیانوز یا کاهش شدید فشار خون، کما و احتمالا مرگ. قرار گرفتن در معرض مزمن ممکن است باعث فرسایش دندان ها، نکروز فک و آسیب کلیه شود. اسید نیتریک را دور از نور مستقیم خورشید، منابع احتراق، مواد قابل احتراق، و مواد ناسازگار فلزات قلیایی، باز ها، عوامل کاهنده، سیانید ها، آلدئید ها، استون، فلزات پودری، آمونیاک و انیدرید استیک، اسید ها و همه مواد آلی از جمله حلال های آلی باید دور نگهداشیته شود. با بررسی تخصصی اسید نیتریک متوجه می شویم ظروف نگهداری باید اسید نیتریک خشک باشند. اسید نیتریک می تواند با آب واکنش دهد و بخار سمی و بخارات خورنده و قابل اشتعال تولید می کند. اسید نیتریک در طیف گسترده ای از فرآیند های شیمیایی مورد نیاز است، از جمله ساخت الیاف مصنوعی، رنگرزی، ساخت برد مدار الکتریکی، آبکاری الکتریکی، مواد منفجره، مواد شیمیایی آزمایشگاهی، تمیز کردن و اچ کردن فلزات، نیمه هادی ها، تولید دارو. در ساخت کود ها و سایر مواد شیمیایی آلی، در صنعت چاپ برای حکاکی عکس، در ساخت جواهرات، و برای حکاکی شیمیایی مرطوب استفاده می شود. سایت نرمال لابو مناسب ترین سایت برای تهیه انواع ادوات آزمایشگاهی و مواد شیمیایی می باشد که در بازار آنلاین ایران می توانید آن را پیدا کنید.

نکات ایمنی اسید نیتریک

اسید نیتریک در تولید نیترات پتاسیم و ماده افزودنی و رنگ ‌دهنده برای گوشت شور در طول فرآیند تولید غذا های کنسرو شده استفاده می ‌شود. کاربرد اسید نیتریک همچنین در ایجاد نیترات سدیم، یک عامل کمکی احتراق مانند کبریت، پیشرانه جامد برای موشک، روشن کننده برای شیشه و سفال، مواد ذخیره حرارت برای تولید انرژی حرارتی خورشیدی و نگهدارنده برای غذا و به عنوان افزودنی استفاده می شود. اسید نیتریک همچنین یک ماده اولیه برای کود های شیمیایی با منبع نیتروژن، مواد مورد استفاده برای باروت و مواد منفجره است. کاربرد اسید نیتریک برای تولید اورانیل نیترات است که رنگدانه ای در صنعت شیشه است و به عنوان حساس کننده برای تصاویر استفاده می شود. محصول دیگر که با درک کاربرد اسید متوجه آن می شویم نیتریک نیترات آهن است. زمانی که رنگ می گیرد، ماده ای است که برای تثبیت رنگ به الیاف استفاده می شود. هنگامی که با رنگ آمیزی ترکیب شود، این ترکیب در آب محلول نخواهد بود. نیترات سرب که از کاربرد اسید نیتریک می باشد و با بررسی تخصصی اسید نیتریک متوجه آن می شویم که به عنوان مواد منفجره استفاده می شود، هنگام رنگ آمیزی، مواد خام مصنوعی برای ترکیبات حاوی سرب، تثبیت کننده حرارت برای نایلون و پلی استر، پوشش برای کاغذ حرارتی و مواد برای جونده کش ها است. با درک نکات ایمنی اسید نیتریک می توانیم از کاربرد اسید نیتریک به طور کامل استفاده کنیم. اسید نیتریک یک ترکیب بسیار خورنده است که به شکل غلیظی مانند آنچه معمولا در فرآیندهای صنعتی و شیمیایی استفاده می شود، باشد. در طبیعت به مقدار بسیار کمی وجود دارد. رعد و برق ‌های شدید می‌ توانند دمای کافی برای تولید دی اکسید نیتروژن ایجاد کنند که با آب ترکیب می ‌شود و اسید نیتریک را تشکیل می ‌دهد. این یا باران می بارد یا در غلظت های بسیار کم از جو خارج می شود. اسید نیتریک از این منبع به آسانی با آمونیاک موجود در جو واکنش داده و نیترات آمونیوم را تشکیل می دهد. نکات ایمنی اسید نیتریک یکی از مهم ترین موضوعات در استفاده از این اسید می باشد. اسید نیتریک در اتمسفر در فاز گاز وجود دارد. فرآیندهای حذف اتمسفر اسید نیتریک گازی با رسوب مرطوب و خشک است. نیمه عمر و طول عمر تخمین زده شده برای رسوب خشک اسید نیتریک به ترتیب یک و نیم سه روز است و باران کارآمد در طول رویداد های بارندگی اپیزودیک خارج می شود. اسید نیتریک با آمونیاک گازی واکنش داده و ذرات یا نیترات آئروسل را تشکیل می دهد که به نوبه خود با رسوب مرطوب و خشک ذرات حذف می شود. متوسط نیمه عمر و طول عمر ذرات موجود در جو به ترتیب حدود سه و نیم تا ده روز و پنج تا پانزده روز است. نکات ایمنی اسید نیتریک باید با دقت رعایت شود تا مناسب ترین شرایط را برای استفاده از کاربرد اسید نیتریک داشته باشیم. در جو، اسید نیتریک در مقادیر بسیار کم به صورت گاز یا بخار وجود دارد. با آمونیاک موجود در اتمسفر واکنش نشان می دهد و ترکیب نیتراتی را تشکیل می دهد که بعید است بیش از ده تا پانزده روز باقی بماند. اسید نیتریک عمدتا به دلیل خواص بسیار واکنش پذیر آن در بافت های گیاهی یا حیوانی ایجاد نمی شود. در شکل غلیظ، اسید نیتریک بسیار سریع با بسیاری دیگر از مواد و ترکیبات طبیعی یا ساخته شده واکنش نشان می دهد. در برخی موارد این می تواند یک واکنش شدید به شکل آتش سوزی یا انفجار شیمیایی ایجاد کند.

نکات ایمنی اسید نیتریک - نرمال لابو

نکات ایمنی اسید نیتریک - نرمال لابو

اسید نیتریک به شدت با الکل ها، قلیا ها، عوامل کاهنده، مواد قابل احتراق، مواد آلی، فلزات، اسید ها، سیانید ها، ترپن ها، زغال سنگ و استون واکنش می دهد. واکنش های گرمازا و همچنین بخارات سمی، خورنده و قابل اشتعال ایجاد می کند. اسید نیتریک می تواند در موارد استنشاق خورنده ریه، تماس با پوست خورنده، تحریک کننده، نفوذ کننده، تماس چشمی خورنده، یا بلع بسیار خطرناک باشد. ماهیت خشن و واکنش ‌پذیر اسید نیتریک منجر به حوادث بزرگی در دانشگاه‌ های تحقیقاتی از جمله تافتز، تکزاس تکز، و همچنین در اینجا، در دانشگاه واشنگتن شده است. استفاده از نکات ایمنی اسید نیتریک باید با دقت صورت گیرد تا بتوانیم از کاربرد اسید نیتریک بهره ببریم. آزمایشگاه ‌هایی که قصد استفاده از اسید نیتریک را دارند، باید یک ارزیابی ریسک انجام دهند تا مشخص شود که آیا اسید نیتریک واقعا برای پروژه یا فرآیند آن ها مورد نیاز است یا خیر. فروشندگان محصولات تمیز کننده مختلفی را ارائه می دهند که ممکن است به عنوان جایگزینی برای شستشوی ظروف شیشه ای استفاده شود و اسید سیتریک جایگزین رایج برای تمیز کردن فلزات است. اگر تشخیص دادید که استفاده از اسید نیتریک ضروری است، از الگوی EH&S Nitric Acid SOP برای ایجاد یک پروتکل عملیاتی استانداردSOP استفاده کنید، و به یاد داشته باشید که جزئیات را برای شیوه های ضایعات مشخص کنید. ارائه آموزش به کلیه اعضای آزمایشگاه مربوطه و دانشجویان. برای کمک به جلوگیری از هزینه های بهداشتی و اقتصادی حوادث ناشی از اسید نیتریک، دستور العمل های ذکر شده در زیر را دنبال کنید. نکات ایمنی اسید نیتریک یکی از مهم ترین موضوعات در آزمایشگاه های صنایع برای انجام آزمایش می باشد. در صورت امکان استفاده و ذخیره سازی اسید نیتریک را به حداقل برسانید یا حذف کنید. در مناطق تهویه‌ دار و در مجاورت ایستگاه‌ های شستشوی چشم و دوش ایمنی، پوشیدن دستکش‌ های سازگار، عینک ایمنی، و روپوش آزمایشگاهی استفاده شود. از تماس با فلزات خودداری کنید. اسید نیتریک در حضور آلومینیوم، مس و اکسید ها بسیار خورنده است و به تمام فلزات اساسی حمله می کند. در ظروف شیشه ای ایمن، خشک، خنک دور از منابع اشتعال، مواد قابل احتراق، سایر اسید ها، باز ها، سیانید ها و استون نگهداری شود. از ظروف ثانویه برای جدا سازی اسید نیتریک از سایر اسید های موجود در کابینت اسید خود استفاده کنید. با درک نکات ایمنی اسید نیتریک می توانیم نیاز های خود را با ایمنی بسیار بالا در ازمایشگاه مرتفع کنیم. ظروف نگهداری باید خشک باشند، زیرا اسید نیتریک می تواند با آب یا بخار واکنش داده و گرما و بخارات سمی، خورنده و قابل اشتعال تولید کند. بطری‌ های شیشه ‌ای با پوشش ایمنی از پیش برچسب‌ گذاری شده و تاریخ‌ گذاری شدهPTFE ممکن است برای ضایعات اسید نیتریک استفاده شوند. از بطری های خالی حلال آلی استفاده نکنید. تفکیک صحیح زباله می تواند به جلوگیری از حوادث آزمایشگاهی و انفجار کمک کند. ضایعات اسید نیتریک را با هیچ جریان زباله دیگری از جمله سایر اسیدهای معدنی مخلوط نکنید. جدا سازی ضایعات اسید نیتریک از فرآیند ها یا آزمایش ‌های مختلف توصیه می ‌شود. در صورت نشت، اسید نیتریک را با یک ماده خشک بی اثر همانند زمین، ماسه یا سایر مواد غیر قابل احتراق جذب کنید، در ظرف مناسب زباله قرار دهید و با کربنات سدیم رقیق خنثی کنید. نکات ایمنی اسید نیتریک بسیار متنوع و موثر می باشند و همه دانشمندان باید به این نکته دقت لازم را انجام دهند. اکثر مردم در خارج از منزل در معرض مقادیر بسیار کم اسید نیتریک ناشی از دود اگزوز یا سوزاندن برخی از ترکیبات آلی حاوی نیتروژن هستند.


همچنین در باران از مناطقی که اکسید نیتریک محصول احتراق با ازن و آب واکنش می دهد و اسید نیتریک تشکیل می دهد، به مقدار کم وجود دارد. افرادی که در نزدیکی صنایعی که اسید نیتریک تولید یا استفاده می کنند زندگی می کنند ممکن است به دلیل نرخ پایین انتشار در معرض مقادیر بسیار کمی از این ترکیب قرار گیرند. اسید نیتریک ممکن است در هر جایی که دمای بسیار بالایی در حضور هوا نیتروژن،اکسیژن و آب ایجاد می شود، به مقدار بسیار کمی تشکیل شود. اسید نیتریک از صنایع تولید، استفاده یا کار با اسید نیتریک، به عنوان مثال کارخانه های شیمیایی، فلز، الکترونیک، چاپ، شیشه، لاستیک و پلاستیک و کارخانه ها و صنایع منتشر می شود. در جایی که احتراق با دمای بسیار بالا در جو در حضور نیتروژن، اکسیژن و آب اتفاق می افتد. ممکن است در مقادیر کم در برخی از فاضلاب ‌های کارخانه ‌های مزرعه فشرده و سایر تأسیسات که فاضلاب حاوی سطح بالایی از نیتروژن تولید می‌ کنند وجود داشته باشد. دفت به نکات ایمنی اسید نیتریک می تواند جان افرادی که در آزمایشگاه هستند را در شرایط حساس نجات دهد. هنگام استفاده از اسید نیتریک در محل کار، توصیه می کنیم در صورت عدم وجود تهویه مناسب، از عینک ایمنی شیمیایی، محافظ صورت برای محافظت در برابر پاشش آب، دستکش و دستگاه تنفس بخار تایید شده استفاده کنید. به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی، ایستگاه های شستشوی چشم و تجهیزات شستشو باید به راحتی در دسترس باشند. در صورت قرار گرفتن در معرض اسید نیتریک، این دستور العمل های کمک های اولیه را دنبال کنید در صورت استنشاق، به دنبال هوای تازه و مراقبت فوری پزشکی باشید. در شرایطی که تماس چشمی با اسید نیتریک داشتید برای جلوگیری از آسیب بیشتر، فورا چشم ها را با آب فراوان به مدت حداقل پانزده دقیقه بشویید و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. در صورت تماس با پوست فورا ناحیه آسیب دیده را با آب فراوان به مدت حداقل پانزده دقیقه بشویید. لباس های آلوده را درآورید و با صابون بشویید. مراقبت های پزشکی فوری مورد نیاز است. بلع اسید نیتریک باعث استفراغ نشوید. دهان را با آب بشویید و یک لیوان آب یا شیر بدهید. هرگز چیزی را از طریق دهان به فرد بیهوش ندهید. فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. شما عزیزان و گرامیان می توانید با درک نکات ایمنی اسید نیتریک از کاربرد اسید نیتریک به طور کامل استفاده کنید و همین طور برای خرید اسید نیتریک از سایت نرمال لابو اقدام به تکمیل فرم استعلام قیمت نمایید.

نکات ایمنی اسید نیتریک - نرمال لابو

برای خرید اسید نیتریک

خرید اسید نیتریک - نرمال لابو

خرید اسید نیتریک

استفاده از اسید ها برای تولید انواع مواد شیمیایی و کالا های مختلف یکی از مهم ترین راه ها برای صنایع می باشد اسید نیتریک نیز یکی از این اسید های صنعتی کاربردی می باشد. اسید نیتریک یکی از محصولات اساسی در صنایع شیمیایی است. به عنوان ماده خام برای تولید کود، سولفوریک و اسید نیتریک غلیظ استفاده می شود. برای فرآیند های حکاکی فلز. نمک های اسید نیتریک در کشاورزی بیشتر به صورت نیترات آمونیوم تولید شده از خنثی کردن اسید نیتریک با آمونیاک استفاده می شود. همچنین برای تولید کود های پیچیده زمانی که فسفات های طبیعی در اسید نیتریک حل می شوند استفاده می شود. با خرید اسید نیتریک می توانیم از انواع کاربرد اسید نیتریک آگاهی کاملی داشته باشیم و از آن در تولید کود استفاده کنیم. تولید اسید نیتریک عمدتا توسط صنعت کود انجام می شود. اسید نیتریک در تولید نیترات آمونیوم و نیترات آمونیوم کلسیم استفاده می شود که به عنوان کود کاربرد دارد. نیترات آمونیوم همچنین در ساخت نیترات آمونیوم اورهUAN مورد استفاده در فرمولاسیون کود ها و همچنین به عنوان مواد منفجره استفاده می شود. نیترات آمونیوم همچنین به عنوان عامل انفجار و انفجار در معادن و سایر کاربرد ها استفاده می شود. نیترات کلسیم آمونیوم در ساخت محلول ها و مواد شیمیایی برای تولید الیاف مصنوعی، رنگ و پلاستیک و غیره استفاده می شود. خرید اسید نیتریک از سایت نرمال لابو یکی از بهترین راه ها برای استفاده از این اسید کاربردی می باشد. اسید نیتریک همچنین به عنوان یک واسطه در ساخت تولوئن دی ایزوسیانات استفاده می شود. تولوئن دی ایزوسیانات در ساخت فوم های پلی یورتان که در صنایع خودرو سازی، حمل و نقل، فرش و مبلمان استفاده می شود، استفاده می شود. اسید نیتریک به عنوان یک واسطه در ساخت نیتروبنزن و نیتروکلروبنزن در میان دیگران استفاده می شود. از اسید نیتریک به عنوان اکسید کننده در پیشرانه های موشک نیز استفاده می شود. با این حال، بازار به دلیل خطرات زیست محیطی و بهداشتی مرتبط با صنعت اسید نیتریک با مشکلاتی مواجه است و پتانسیل رشد آتی آن همچنان به شدت به نیاز های صنعت کشاورزی وابسته خواهد بود. استفاده های فراوان اسید نیتریک در صنایع باعث شده که خرید اسید نیتریک توجیه اقتصادی بسیار بالایی داشته باشد. اسید نیتریک از اکسیداسیون آمونیاک تولید می شود. آمونیاک مایع تبخیر می شود، فوق گرم می شود و با هوای فشرده به مبدل حاوی کاتالیزور پلاتین و رودیم فرستاده می شود. در مبدل آمونیاک به اکسید نیتریک تبدیل می شود که سپس با کمک هوای ثانویه به دی اکسید نیتروژن در ظرف اکسیداسیون تبدیل می شود. اسید نیتریک معرف اولیه ای است که برای نیتراسیون استفاده می شود افزودن یک گروه نیترو NO۲، معمولا به یک مولکول آلی. در حالی که برخی از ترکیبات نیترو به دست آمده، مواد منفجره حساس به شوک و حساس به حرارت هستند مانند نیتروگلیسیرین و تری نیتروتولوئنTNT ، برخی به اندازه کافی پایدار هستند تا در مهمات و تخریب استفاده شوند، در حالی که برخی دیگر هنوز پایدارتر هستند و به عنوان رنگدانه در جوهر استفاده می شوند.


خرید اسید نیتریک از سایت نرمال لابو بسیار ساده و آسان می باشد و تنها با تکمیل مشخصات خود در فرم استعلام قیمت ممکن است. اسید نیتریک به دو روش تولید می شود، روش اول از اکسیداسیون، تراکم و جذب برای تولید یک اسید نیتریک ضعیف استفاده می کند که می تواند غلظتی از سی درصد تا هفتاد درصد اسید نیتریک داشته باشد، و روش دوم ترکیبی از آبگیری، سفید کردن، متراکم کردن و جذب برای تولید اسید نیتریک با استحکام بالا از اسید نیتریک ضعیف است. اسید نیتریک با استحکام بالا به طور کلی حاوی بیش از نود درصد اسید نیتریک است. خرید اسید نیتریک می تواند تمامی گونه های کاربرد اسید نیتریک را برای ما به صورت عملی داشته باشد. تولید کود های نیتروژن که از جمله کاربرد اسید نیتریک هستند یک صنعت بزرگ در سراسر جهان است که سالانه نزدیک به صد میلیون تن محصولات مختلف را به خود اختصاص می دهد. کود های نیتروژنی شامل بسیاری از محصولات مایع و جامد هستند که از جمله رایج ترین آن ها می توان به آمونیاک، نیترات آمونیوم و اوره اشاره کرد. آمونیاک از واکنش نیتروژن هوا با هیدروژن گاز طبیعی در فشار و دمای بالا با استفاده از فرآیند هابر (صد و سیصد بار و حدود چهار صد و پنجاه درجه سانتی گراد تولید می شود. آمونیاک بی آب به صورت مایع تحت فشار یا در یخچال نگهداری شود. برای سهولت کار، اغلب به انواع دیگر کود ها تبدیل می شود. خرید اسید نیتریک از سایت نرمال لابو می تواند بسیاری از خدمات و پشتیبانی های آنلاین را برای شما فراهم کند. به عنوان اولین مرحله، اسید نیتریک از مخلوط آمونیاک و هوا در یک مخزن و سپس جذب گاز اکسید نیتریک در آب تولید می شود. اسید نیتریک غلیظ پنجاه تا هفتاد درصد و گاز آمونیاک سپس در یک مخزن با هم مخلوط می ‌شوند و واکنش خنثی ‌سازی در دمای صد تا صد و هشتاد درجه سانتی‌ گراد رخ می ‌دهد و نیترات آمونیوم تولید می‌ کند. یکی دیگر از کود های مهم مبتنی بر نیتروژن، اوره است که از واکنش آمونیاک با دی اکسید کربن در فشار بالا تولید می شود. هم نیترات آمونیوم و هم اوره را می توان بیشتر غلیظ کرد و به شکل جامد پریل یا گرانول تبدیل کرد. مرحله دیگر فرآیند می تواند اوره را با محلول نیترات آمونیوم ترکیب کند تا نیترات آمونیوم اوره مایع یا UAN را بسازد. سایت نرمال لابو یکی از بهترین راه ها برای خرید اسید نیتریک است و این کار برای شما ممکن است. ساختار اسید نیتریک مسطح است، یعنی ساختار شیمیایی آن صاف است. دو شکل اصلی رزونانس اسید نیتریک وجود دارد. شکل تشدید زمانی رخ می دهد که راه های متعددی برای ترسیم ساختار لوئیس یک ترکیب وجود داشته باشد. ساختار لوئیس نموداری است که نحوه پیوند اتم ها را به یکدیگر نشان می دهد و حضور جفت الکترون های غیر پیوندی را در یک ترکیب نشان می دهد. فلش دو سر کشیده شده بین دو ساختار تشدید وجود دارد تا نشان دهد که بیش از یک راه برای ترسیم سازه وجود دارد.

خرید اسید نیتریک - نرمال لابو

خرید اسید نیتریک - نرمال لابو

خرید اسید نیتریک می تواند ابتدایی ترین را قدم برای استفاده از کاربرد اسید نیتریک می باشد. در موشک های با سوخت مایع، یک اکسید کننده مایع با سوخت ترکیب می شود. اسید نیتریک که یک عامل اکسید کننده قوی است، به عنوان اکسید کننده در موشک های با سوخت مایع استفاده شده است. آزمایشات لیچینگ اسید نیتریک امکان انحلال سریم را تا نود درصد نشان داد. با این وجود، استخراج لانتانیم کافی نبود و به شصت تا هفتاد درصد محدود شد. کاهش نسبت جامد به مایع باعث کاهش فزاینده در جرم اولیه مواد ورودی شد که با استخراج سریم و لانتانیم مرتبط بود. بنابراین، نرخ استخراج بالاتری را می توان به دست آورد. خرید اسید نیتریک از سایت نرمال لابو یکی از مهم ترین راه ها برای استفاده از گونه های مختلف کاربرد اسید نیتریک می باشد. مواد منفجره اولیه از اسید نیتریک استفاده می کردند. آن ها به قدری ناپایدار بودند که دانشمندان اروپایی برای ایمنی بهتر سعی کردند ترکیبی از مواد منفجره پیدا کنند. در حدود سال هزار و هشت صد و چهل و شش، کشف شد که اسید نیتریک غلیظ جذب شده در پنبه تا زمانی که خشک نشده باشد، قابل انفجار نیست. بنابراین، پنبه با اتصال شیمیایی نیترات به سلولز ایجاد شد. جلوگیری از انفجار های خود به خودی در طول فرآیند تولید مستلزم شستشو و خشک کردن وسیع پنبه بود. در سال هزار و هشت صد و هشتاد و چهار یک شیمیدان فرانسوی پودرهای بدون دود را از نیتروسلولز ساخت. خواص پایدار تر و سوختن کند تر آن ها باعث توسعه سلاح گرم و مهمات توپخانه شد. نیتروسلولز می تواند اشکال فیزیکی مختلفی داشته باشد، از الیاف سفید گرفته تا ورقه های نازک تا مایع غلیظ. نیتروسلولز همچنین می تواند یک پلاستیک سفید، زرد یا شفاف باشد. سفتی آن از شکننده تا انعطاف پذیر متفاوت است. خواص منحصر به ‌فرد نیتروسلولز را قادر می‌ سازد تا در حال حاضر در طیف گسترده ‌ای از محصولات استفاده شود. تنوع در خواص فیزیکی از محتوای نیتروژن ناشی می شود و استفاده را تعیین می کند. بنابراین نیتروسلولز یک پلیمر جامد فیبری است که از استر سلولز اسید نیتریک تشکیل شده است. وزن مخصوص آن یک و شصت و شش صدم است. شکل آن بسته به درجه نیتراسیون می تواند یک جامد سفید خمیری، پنبه مانند، بی شکل در حالت خشک شده یا مایعی بی رنگ تا نیمه جامد باشد. شما عزیزان و گرامیان می توانید با خرید اسید نیتریک از سایت نرمال لابو مناسب ترین و مفید ترین خدمات را از ما و پشتیبانان ما دریافت نمایید.

سخن پایانی

استفاده از کاربرد اسید نیتریک در کشاورزی و حوضه صنایع دفاعی یکی از مهم ترین موضوعات می باشد که می توانید ان را درک کنید. خرید اسید نیتریک از سایت نرمال لابو بسیار راحت می باشد در ضمن پشتیبانان سایت به شما در بررسی تخصصی اسید نیتریک و درک نکات ایمنی اسید نیتریک کمک فراوانی می کنند. اسید نیتریک که به نام های تیزاب یا جوهر شوره نیز شناخته می شود یک اسید معدنی بسیار قوی با فرمول شیمیایی HNO۳ است. اسید نیتریک خالص بی رنگ است اما نمونه های قدیمی تر به دلیل تجزیه به اکسید های ازت و آب، زرد رنگ هستند. کاربرد اسید نیتریک، خرید اسید نیتریک را برای صنایع دارای توجیه اقتصادی فراوانی می کند. این ماده همچنین یک اکسید کننده خوب است و برای ساخت سایر ترکیبات معدنی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال ، این ترکیب شیمیایی کاربرد های دیگری نیز دارد. اسید نیتریک یک عنصر کلیدی و محصول جانبی آمونیاک است که برای صنعت کشاورزی بسیار ارزشمند است و از آن برای تولید انواع مختلف کود های ازت مانند نیترات کلسیم، نیترات آمونیوم، و غیره استفاده می شود. با درک نکات ایمنی اسید نیتریک می توانیم از خواص و کاربرد اسید نیتریک به نفع خود استفاده کنیم. خطر عمده ناشی از آن سوختگی های شیمیایی است، زیرا باعث هیدرولیز اسیدی پروتئین ها و چربی ها شده و در نتیجه باعث تجزیه بافت زنده مانند پوست و گوشت می شود. اسید نیتریک غلیظ به دلیل واکنش با کراتین، پوست انسان را زرد رنگ می کند. این لکه های زرد هنگام خنثی شدن به رنگ نارنجی در می آیند. با این حال ، اثرات سیستمیک ندارد و این ماده سرطان زا یا موتاژن محسوب نمی شود. با بررسی تخصصی اسید نیتریک می توانیم از این اسید به طور کامل و کاربردی بهره ببریم. بخارات، مه و محلول های اسید نیتریک می تواند چشم و پوست را به شدت بسوزاند. بخارات این اسید سیستم تنفسی را تحریک می کند و هنگام استنشاق غلظت بالای بخار آن باید فورا با اورژانس تماس گرفت زیرا تاخیر در درمان می تواند منجر به ورم ریه و مرگ فرد شود. دقت به کاربرد اسید نیتریک یکی از مهم ترین نکات در استفاده از این ترکیب می باشد. در صنایع غذایی به منظور جلوگیری از رشد باکتری ها و مسمومیت های غذایی کشنده از اسید نیتریک استفاده می شود. این ماده به عنوان افزودنی به گوشت تازه و برای ثابت ماندن رنگ گوشت به کار می رود. همچنین در تانکر های حمل شیراز گاو داری به کارخانه های لبنیات پس از تخلیه، تانکر مورد نظر را با اسید نیتریک شستشو می دهند. به عنوان نگهدارنده در پردازش گوشت مانند سوسیس، کالباس، انواع بیف ها، بیکن ها، همبرگر از اسید نیتریک استفاده می کنند. سایت نرمال لابو یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین موجود در سطح ایران است که می توانید با تکمیل فرم استعلام خرید اسید نیتریک را انجام دهید.

کاربرد اسید نیتریک - نرمال لابو