advertise

مصارف سدیم نیترات

بررسی تخصصی سدیم نیترات

مصارف سدیم نیترات و کاربرد های متنوع این ماده شیمیایی در صنایع مختلف قابل مشاهده است. ما در این بخش با بررسی تخصصی سدیم نیترات قصد داریم ویژگی های سدیم نیترات را بیان کنیم. سدیم نیترات یک نمک نیترات معدنی یک فلز قلیایی با فرمول شیمیایی NaNO۳ است. این ترکیب که معمولا به عنوان نمک شیلی شناخته می شود، از یک کاتیون سدیم و یک آنیون نیترات تشکیل شده است. در دمای اتاق، سدیم نیترات به صورت جامد کریستالی و سفید رنگ وجود دارد که در آب بسیار محلول است. این ترکیب غیر قابل اشتعال است. با این حال، یک عامل اکسید کننده قوی است و می تواند با بسیاری از ترکیبات قابل اشتعال به شدت واکنش دهد. سدیم نیترات با حرارت دادن به دمای بالا تر از پانصد و سی و هشت درجه سانتی گراد به صورت انفجاری تجزیه می شود. ذخایر غنی از سدیم نیترات را می توان در برخی از کشور های آمریکای جنوبی مانند شیلی و پرو یافت. کاربرد های اولیه این ترکیب در کشاورزی و تولید انواع کود و پیروتکنیک است. آنیون نیترات دارای یک ساختار مسطح مثلثی است که در آن سه اتم اکسیژن به یک اتم نیتروژن مرکزی پیوند دارند. بار منفی روی این یون به دلیل رزونانس جابجا می شود. بنابراین، اتم نیتروژن دارای بار مثبت یک است در حالی که هر اتم اکسیژن بار منفی دو سوم را حمل می کند. سنتز صنعتی سدیم نیترات شامل خنثی سازی اسید نیتریک با کربنات سدیم، بی کربنات سدیم یا هیدروکسید سدیم است. توجه به این نکته ضروری است که واکنش بین هیدروکسید سدیم و اسید نیتریک واکنشی بسیار گرما زا است زیرا NaOH یک باز قوی و HNO۳ یک اسید قوی می باشد.

نرمال لابو

نرمال لابو

بنابراین، یک روش جایگزین برای تهیه نیترات سدیم، واکنش هیدروکسید سدیم با نیترات آمونیوم به جای اسید نیتریک است. سدیم نیترات قرن ها ست که در پخت گوشت استفاده می شود. سدیم نیترات فعالیت آنتی اکسیدانی ندارد اما با احیا به نیتریت عمل می کند. عملکرد های مهم نیتریت سدیم شامل تثبیت رنگ گوشت، بهبود بافت، ایجاد ویژگی های طعم گوشت پخته شده، رفع مشکل گرم شدن بیش از حد طعم و فعالیت ضد میکروبی است. نیتریت ‌ها احتمالا به ‌عنوان شل ‌کننده ‌های فلزی عمل می‌ کنند که ممکن است ترکیبات نیتروزو را تشکیل دهند که دارای خواص آنتی ‌اکسیدانی هستند و پروتئین ‌های هم را به اشکال اکسید نیتریک پایدار تبدیل می‌کنند. با بررسی تخصصی سدیم نیترات متوجه می شویم که این ماده بسیار کاربردی می باشد. نیتروژن موجود در سدیم نیترات اولین عنصر محدود کننده رشد گیاهان در بسیاری از خاک ها است. به همین دلیل، استفاده از هر کود نیتروژنی در دسترس اغلب به طور مادی رشد محصول را افزایش می دهد. این اثر متعاقب استفاده از نیترات سدیم اغلب توسط افراد غیر عادی مورد توجه قرار می گیرد، در نتیجه در گذشته سدیم نیترات توسط بسیاری به عنوان یک محرک تلقی می شد. این تصور اشتباهی است و باید کنار گذاشته شود. حال سوال این جاست که سدیم نیترات چگونه باید در کشاورزی استفاده شود؟ از آنجایی که سدیم نیترات به راحتی و به طور کامل در آب محلول است و از آنجایی که یون نیترات توسط کلوئیدهای خاک جذب نمی شود، باید برای استفاده زود هنگام توسط گیاه پس از مصرف استفاده شود. این اصل برای همه کود های نیتراتی قابل اجرا است. از دست دادن نیترات ها در آب زهکشی به ویژه زمانی که نیترات ها روی ماسه ها و به ویژه ماسه هایی با زیر خاک باز استفاده می شود


شدید است که ممکن است به راحتی از آن شسته شوند. ممکن است مقادیر بیشتری از سدیم نیترات به خاک رس نسبت به ماسه ها اعمال شود، اما حتی در چنین مواردی از کاربرد مقادیر بیشتر از مقداری که محصول در موقعیت استفاده در یک مدت زمان معقول است باید اجتناب شود. هنگامی که قرار است از مقادیر زیاد استفاده شود، بهتر است از سدیم نیترات در دو یا چند کاربرد استفاده شود. چنین عملی از دست دادن نیتروژن در اثر شستشو را به حداقل می رساند و در عین حال از آسیب رساندن به ریشه گیاه با استفاده از مقادیر زیاد نمک محلول در یک زمان جلوگیری می کند. اولین کاربرد ممکن است قبل از آبکاری پخش یا در مته اعمال شود، و کاربرد دوم و بعدی ممکن است به عنوان پانسمان جانبی یا پانسمان بالایی اعمال شود. پانسمان های بالای سدیم نیترات اغلب در فصول سرد موثرتر از فصول گرم به نظر می رسند. مصارف سدیم نیترات در کشاورزی و همچنین در نگهداری از مواد گوشتی دیده می شود. سدیم نیترات به دلیل حلالیت زیاد در آب، هزینه کم و محتوای نیتروژن در کود های متعددی استفاده می شود. اشکال ترکیبی آبزیان را می توان با کمک سدیم نیترات تهیه کرد. این هیبرید ها توانایی حل کردن طلا را نیز دارند. این ترکیب به طور گسترده ای به عنوان یک افزودنی غذایی استفاده می شود زیرا به عنوان یک نگهدارنده عمل می کند. سدیم نیترات به عنوان اکسید کننده در چندین نوع آتش بازی کاربردی ست. همچنین جزء برخی از بسته های سرد فوری است. سدیم نیترات یکی از اجزای مورد استفاده برای ذخیره و انتقال حرارت در برخی از نیروگاه های خورشیدی است.

نرمال لابو

نرمال لابو

به منظور تقویت رشد باکتری نیتروزوموناس، این ترکیب به فاضلاب در چندین تصفیه خانه فاضلاب اضافه می شود. سدیم نیترات همچنین در چندین پیشران موشک استفاده می شود و به عنوان جایگزینی برای نیترات پتاسیم در باروت شناخته شده است. سدیم نیترات در قرن نوزدهم به عنوان طلای سفید شناخته می شد. جنگ ها بر سر سرزمین هایی که سرشار از سدیم نیترات بودند به راه افتاده است. جنگ اقیانوس آرام که پایان قرن نونزدهم به راه افتاد، معمولا به عنوان جنگ نمکی شناخته می شود. کشور آمریکای جنوبی شیلی با بولیوی و پرو برای به دست آوردن سرزمینی در صحرای آتاکاما که سرشار از سدیم نیترات بود جنگید. توسعه فرآیند هابر منجر به کاهش تقاضا برای نمک شد. این به این دلیل است که سدیم نیترات اکنون می تواند به صورت مصنوعی با کمک آمونیاک تولید شود. در نهایت استخراج سدیم نیترات از ذخایر طبیعی منسوخ شد. بررسی تخصصی سدیم نیترات سعی می کند مصارف سدیم نیترات را نیز به صاحبین صنایع نیز بیان کند. سدیم نیترات نوعی نمک است که برای مدت طولانی برای نگهداری مواد غذایی استفاده می شود. عطر و طعم جداگانه ای تولید می کند، اکسیداسیون لیپید ها را تنظیم می کند و به عنوان یک ضد میکروب عمل می کند. سدیم نیترات قابل احتراق نیست، اما این ماده یک اکسید کننده قوی است و ممکن است به دلیل گرمای واکنش با عوامل احیا کننده یا سوخت باعث اشتعال شود. یکی از سوالاتی که در بین سوالات مصارف سدیم نیترات پرسیده می شود این است که آیا سدیم نیترات سرطان زا است؟ سدیم نیترات و نیتریت سدیم که به عنوان مواد نگهدارنده استفاده می شوند، به گوشت های فرآوری شده رنگ و طعم می بخشند.


آژانس بین المللی تحقیقات سرطان نیترات ها و نیتریت های مصرف شده را به عنوان احتمال ایجاد سرطان در انسان ارزیابی و طبقه بندی کرده است. سدیم نیترات نمکی است که اغلب به گوشت های تند، بیکن و ناهار اضافه می شود. از طرف دیگر، نیتریت سدیم نمک و آنتی اکسیدانی است که به طور گسترده برای درمان ژامبون و بیکن استفاده می شود. هر دو ماده شیمیایی به عنوان نگهدارنده مواد غذایی عمل می کنند و در میان کاربرد های دیگر، رنگ قرمز یا بنفش را به گوشت های فرآوری شده اضافه می کنند. زندگی انسان بدون کمک مواد شیمیایی آن نمی تواند دور تر از این باشد. همه ما می دانیم که برای ادامه زندگی خوب، مواد شیمیایی زیادی که در بدن ما به آن ها نیاز داریم و همچنین خواص ما وجود دارد. مصارف سدیم نیترات برای صنایع نظامی نیز می باشد و کاربرد هایی در این زمینه نیز دارد. سدیم نیترات که به نمک چیلی نیز معروف است. این به دلیل این واقعیت است که توزیع عمده این ترکیبات از شیلی است و برای تمایز بین آن و دیگر نمکدان نیترات پتاسیم است. این شکل معدنی معمولا به عنوان نیتراتیت یا نیتر سودا شناخته می شود. سدیم نیترات رنگ و بو ندارد. دارای ترکیب کریستالی است و گاهی اوقات با نیتریت سدیم اشتباه گرفته می شود. با وجود اینکه از نظر شیمیایی مشابه هستند، خواص و کاربرد های متفاوتی دارند. از نظر فنی ما می ‌توانیم از این ترکیب خاص برای ساخت نیترات پتاسیم، کود ها، مواد منفجره، شیشه‌ های با استحکام بالا، مواد دارویی و نگهداری گوشت استفاده کنیم. سدیم نیترات یک جامد سفید رنگ و بسیار محلول در آب است.

نرمال لابو

نرمال لابو

سدیم نیترات یک ماده نگهدارنده است که می توانید آن را در گوشت های فرآوری شده پیدا کنید. شما می توانید این ترکیب خاص را در غذا هایی مانند هات داگ، بولونیا، سالامی، ژامبون و سایر گوشت های اغذیه فروشی پیدا کنید. نیترات سدیم از رشد باکتری هایی که گوشت را خراب کرده و رنگ قرمز آن را حفظ می کنند، جلوگیری می کند. معمولا به گوشت قرمز رنگی مانند ماهی تن یا مرغ اضافه نمی شود. مطالعه نشان داده است که گوشت های فرآوری شده در واقع برای بدن شما مفید نیستند. می تواند به رگ های خونی شما آسیب برساند و شریان های شما را باریک کند و این می تواند منجر به بیماری قلب شود. به غیر از آن، شما در واقع می توانید به فرآیند قند خود در بدن آسیب وارد کنید و این می تواند منجر به دیابت شود. به همین دلیل برای ما مهم است که مصرف غذا های فرآوری شده را محدود کنیم زیرا برای بدن ما مفید نیستند. شما می توانید از سدیم نیترات به عنوان کود برای گیاهان استفاده کنید زیرا باعث می شود گیاهان شما سریع تر رشد کنند. این ترکیب خاص حاوی نیتروژن کافی برای کاتالیز کردن رشد گیاهان است. با این حال، هنگام استفاده از آن مراقب باشید زیرا نیتروژن بیش از حد برای گیاه شما خوب نیست. نیتروژن بیش از حد می تواند گیاه را در هنگام تولید میوه کمی کند تر کند، در حالی که مقدار بسیار کم آن می تواند از رشد گیاه جلوگیری کند. با بررسی تخصصی سدیم نیترات می توانید از ویژگی های این ماده و نحوه عملکرد آن آگاهی پیدا کنید. شما عزیزان و مخاطبین سایت نرمال لابو می توانید با تکمیل فرم استعلام اقدام به خرید سدیم نیترات نمایید و از کیفیت آن آگاهی پیدا کنید.

کاربرد سدیم نیترات در پزشکی

با بررسی تخصصی سدیم نیترات متوجه می شویم این ماده در پزشکی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و از مصارف سدیم نیترات محسوب می شود. کاربرد سدیم نیترات در پزشکی در بدن متابولیزه قابل مشاهده است و گوشت‌ ها به نیتریت سدیم تبدیل می ‌شوند، که مشخص شده است خواص دارویی دارد، مانند گردش خون بهبود یافته اکسیژن و می‌ تواند در هنگام حملات قلبی و سکته مفید باشد. برخی از محققان پیشنهاد می‌ کنند که نیتریت سدیم به حفظ بافت‌ ها در زمانی که سطح اکسیژن در بدن کم است، کمک می ‌کند. دارو های بر پایه ی سدیم نیترات ممکن است باعث کاهش فشار خون و مشکل گلبول قرمز به نام متهموگلوبینمی شود. این ها ممکن است تهدید کننده زندگی باشند. این دارو فقط برای زمانی استفاده می شود که مسمومیت با سیانید تهدید کننده زندگی باشد. در صورت عدم وجود مسمومیت با سیانید، این دارو باید با احتیاط مصرف شود. با دکتر خود مشورت نمایید. با توجه به موفقیت نیتریت و یا سدیم نیترات با آنژین صدری، آن را برای درمان سایر شرایط پزشکی امتحان کردند. برخی از منابع تجویز دوز های بسیار زیاد نیتریت سدیم و سدیم نیترات را برای درمان صرع توصیه کرد. سایر پزشکان این دوز را امتحان کردند و دریافتند که عوارض جانبی برای ادامه درمان بسیار جدی است و عواقب قابل توجهی برای استفاده درمانی از نیتریت معدنی دارد. ماهیت سمی چنین دوز های بالایی توسط رینگر و مورل تایید شد، آن ها به این نتیجه رسیدند که لاو از نمونه نا خالص نیتریت سدیم و یا سدیم نیترات استفاده کرده است که عمدتا سدیم نیترات است. آن ها تلاش کردند دوز ایمن ایجاد کنند، اما شهرت نیتریت سدیم آسیب دیده بود

نرمال لابو

نرمال لابو

و به دلیل موفقیت GTN، نیتریت از استفاده گسترده ناپدید شد. علاوه بر استفاده از آن در آسم، سدیم نیترات به صورت خوراکی برای درمان برونشیت مزمن تجویز می‌شد. مشخص نیست که آیا اثر بخشی ظاهری این درمان به دلیل تبدیل آن به نیتریت ثانویه است که باعث آرامش برونش و اثرات ضد باکتریایی می‌شود یا به دلیل اثر خود نیترات است. چیزی که باعث ترس از ایجاد سیانوز شدید در زمانی که سدیم نیترات قبلا به عنوان یک ادرار آور استفاده می شد، مسمومیت مرتبط با استفاده از مقادیر زیادی ساب نیترات بیسموت برای اهداف تشخیصی بود، که تا حدودی تعجب آور است زیرا سمیت مقادیر زیادی نیترات وجود دارد. برای مدت طولانی شناخته شده بود. نیتریت سدیم نبولیزه شده و سدیم نیترات در بیماران مبتلا به آسم بی خطر است و پتانسیل کاهش تشدید آسم را در مقایسه با دارونما نشان می دهد. این واقعیت که بیشتر نمک های نیترات همچون سدیم نیترات به راحتی در آب محلول هستند، برای تولید دارو هایی که نیاز به انحلال سریع یا کاربرد به شکل مایع دارند، مورد استفاده قرار گرفته است. کاربرد سدیم نیترات در پزشکی و داروسازی امروزه بسیاری قابل توجه شده است. اگر چه اثرات بیشتر این دارو ها ارتباط چندانی با مقادیر نیترات موجود در آن ها ندارد، استفاده از مقادیر کافی می تواند باعث ایجاد متهموگلوبینمی شود. با هدف درمان حساسیت دندانی، که برخی از آن ها حاوی حداکثر ده درصد نیترات پتاسیم هستند، اگر چه هیچ مسمومیت از این منبع در مقالات ثبت نشده است. علیرغم استفاده گسترده از مقادیر گاه حیرت انگیز نیتریت و نیترات برای نشانه های مختلف در پزشکی گذشته، در پزشکی معاصر استفاده چندانی از آن ها نشده است به جز به عنوان پاد زهر و تقویت کننده حلالیت.


این نتیجه چندین عامل است که برخی از آن ها را در این بررسی توضیح داده ایم. جدای از جایگزینی با دارو های مدرن و مؤثر تر در برخی موارد، به نظر می‌ رسد که نیروی محرکه اصلی این پیشرفت، ترس ناشی از بحث ‌ها، هم در مطبوعات و هم در ادبیات علمی، درباره خطرات احتمالی سلامتی ناشی از قرار گرفتن در معرض نیتریت و نیتریت بوده است. البته تولید و تقویت حلالیت در دارو سازی که از کاربرد سدیم نیترات در پزشکی است بسیار با اهمیت می باشد. گزارش هایی در مورد متهموگلوبینمی در نوزادان ناشی از نوشیدنی ها یا غذا های تهیه شده با آب چاه غنی از نیترات و سبزیجاتی مانند اسفناج، کرفس و هویج مسمومیت های عمدی و شغلی در بزرگسالان، افزایش سطوح نیترات و انواع سدیم نیترات در خاک و دریاچه ها در نتیجه استفاده بیش از حد کود های سدیم نیترات بالقوه سرطان زا می باشد و همگی به تصویر منفی نیتریت و نیترات در سال های اخیر کمک کرده اند. در نتیجه، تلاش ‌های عمده‌ ای برای حذف هر چه بیشتر نیتریت و نیترات از آب آشامیدنی ما، حمایت از جایگزینی نیتریت با سایر نگهدارنده‌ های غذایی و ایجاد شرایط کشت که منجر به محصولاتی با سطوح پایین ‌تر می ‌شود، انجام شده است. اگر چه عواقب دراز مدت احتمالی کاهش مزمن دریافت نیتریت و نیترات و انواع سدیم نیترات بر سلامت انسان ناشناخته است، اما تردید هایی در مورد خطر سلامت عمومی مصرف نیتریت یا نیترات برای سلامتی مطرح شده است. جالب توجه است، متوسط دریافت نیترات در رژیم غذایی تقریبا برابر است با تولید درون زا بنابراین، اگر نیتریت به دلیل تمایل به تشکیل نیتروزآمین ‌های سرطان ‌زا واقعا برای سلامت انسان نگران باشد،

نرمال لابو

نرمال لابو

بدن انسان یک نقص طراحی تکاملی قابل‌توجهی خواهد داشت، زیرا پنج درصد از تمام مصرف ‌شده و درون زا تولید می ‌شود. انواع سدیم نیترات در نهایت به عنوان نیتریت در معده به پایان می رسد. نیترات ها همچون سدیم نیترات برای قرن ها به عنوان مدر مورد استفاده قرار گرفته اند. اگر چه مدت ها مشخص بود که مقادیر نسبتا زیادی برای دستیابی به دیورز مؤثر مورد نیاز است. رابطه دوز و پاسخ برای اولین بار در اثبات هومیوپاتی سیستماتیک برقرار شد. نحوه عملکرد آن ها با مطالعات انجام شده بر روی سگ ها نشان داد که دفع کلرید و سدیم ادرار افزایش یافته و منجر به از دست دادن خالص نمک و آب ناشی از افزایش فیلتراسیون گلومرولی بدون افزایش معادل در بازجذب لوله ای می شود. نیتریت ناشناخته است. مطالعات گسترده حیوانی و انسانی رتری آمونیوم را بر نمک سدیم نیترات تایید کرد. آن ها همچنین نشان دادند که نیترات ها می توانند اثرات سایر دیورتیک ها را تشدید کنند و علائم سمی بسیار نادر است، حتی زمانی که در دوز های ده تا پانزده گرم در روز برای چندین هفته تجویز شود. بنابراین، نیترات آمونیوم به عنوان یک دیورتیک جدید و مؤثر تر معرفی شد و با موفقیت زیادی برای درمان اشکال مختلف ادم در آمریکای شمالی، به ویژه در کلینیک مایو استفاده شد. پس از مدتی تأکید اغراق ‌آمیز بر اثرات سمی احتمالی نیترات ‌ها همچون سدیم نیترات در طول دو دهه گذشته، که پزشکان را به استفاده از دوز های پایین ‌تر و نا کافی سوق داد، به نظر می‌ رسید که نیترات آمونیوم به عنوان دیورتیک انتخابی باقی بماند. اگر چه تلاش ‌هایی برای ارزیابی سود مندی بالقوه نیتریت معدنی و سدیم نیترات در


تعدادی از مطالعات تحقیقاتی بالینی در انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده در حال انجام است، هیچ‌ یک از این ها احتمالا اشتهای صنعت دارو سازی را برای سرمایه ‌گذاری مقادیر قابل توجهی برای توسعه دارو تحریک نمی ‌کند. نه تنها دفاع از ادعا های مالکیت معنوی مربوط به ترکیبات معدنی ساده از نظر قانونی دشوار است، بلکه خود این ماده ارزان و به راحتی در دسترس است. اگر شیمیدان ‌های دارویی پیش‌دارو های جدیدی را ارائه کنند که امکان تحویل هدفمند نیتریت به بافت ‌ها یا اندام ‌های خاص را فراهم می ‌کند یا اگر نیتریت یا نیترات موجود در سدیم نیترات به‌ طور هوشمندانه به عنوان کمکی برای درمان ‌های فعلی استفاده شود، ممکن است تغییر کند. سدیم نیترات و نیتریت به طور گسترده در صنایع غذایی به عنوان یک آنتی اکسیدان در گوشت هایی مانند بیکن، ژامبون، گوشت ناهار، گوشت اغذیه فروشی، گوشت قرمز و هات داگ استفاده می شود. آن ها یک عملکرد مهم برای حفظ سلامت سالم برای افرادی که گوشت مصرف می کنند انجام می دهند. سدیم نیترات در توانایی آن در جلوگیری از رشد باکتری محیطی خطرناک لیستریا مونوسیتوژنز قابل توجه است. این باکتری کیفیت گوشت را خراب می کند و همچنین می تواند باعث بیماری در برخی از جمعیت های در معرض خطر شود. بنابراین، سدیم نیترات اثرات نگهداری قابل توجه ی بر روی باکتری های مضری دارد که گوشت را فاسد می کنند. همچنین از رشد بوتولیسم و باکتری های عامل لیستریا که باعث واکنش های نامطلوب در بدن می شود، جلوگیری می کند. کاربرد سدیم نیترات در پزشکی برای درمان برخی از بیماری ها می تواند برای دارو سازان شگفت انگیز باشد. سایت نرمال لابو با داشتن بهترین کارشناسان می تواند مرجعی مناسب برای بررسی تخصصی سدیم نیترات و همچنین خرید سدیم نیترات باشد.

نرمال لابو

برای خرید مواد شیمیایی

نرمال لابو

خطرات سدیم نیترات

خطرات سدیم نیترات را باید جدی بگیرید زیرا این ماده می تواند افرادی که با آن با احتیاط کار نمی کنند را به مسمومیت و یا هر بیماری دیگر دچار کند. مصارف سدیم نیترات امروزه بسیار زیاد شده اند و کاربرد های متنوعی پیدا کرده است. بررسی تخصصی سدیم نیترات به ما نکات ایمنی رفتار با این ماده را بیان می کند. قرار گرفتن در معرض سطوح بسیار بالای سدیم نیترات می تواند باعث مشکلات تنفسی، فروپاشی و حتی مرگ شود. سدیم نیترات می تواند باعث سردرد، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و درد شکم شود. هیچ محدودیتی برای مواجهه شغلی برای سدیم نیترات ایجاد نشده است. سدیم نیترات نگهدارنده با باکتری ‌های مضر موجود در ژامبون، سالامی و سایر گوشت‌ های فرآوری ‌شده مبارزه می‌ کند و رنگ صورتی آن‌ ها را نیز به آن ‌ها می‌ دهد. با این حال، تحت شرایط خاصی در بدن انسان، نیتریت می تواند به سلول ها آسیب برساند و همچنین به مولکول هایی تبدیل شود که باعث سرطان می شوند. سدیم نیترات عنوان مواد نگهدارنده، به طور معمول در گوشتهای فرآوری شده استفاده می شود. درکالباس، هات داگ، پپرونی، ژامبون و… نیترات سدیم یا نیتریت سدیم به عنوان یک عنصر افزوده می شود. اگر سدیم نیترات در معرض گرمای شدید یا محیط بسیار اسیدی قرار گیرد، سدیم نیترات، مانند نیتریت سدیم، می تواند در بدن به نیتروزامین تبدیل شود. نیتروزامین یک سرطان زا شناخته شده است. طبق مطالعه منتشر شده در مجله جهانی گوارش، سدیم نیترات تبدیل شده به نیتروزامین می تواند باعث سرطان معده شود. باید از استفاده بیش از اندازه از سدیم نیترات جلوگیری کرد زیرا خطرات سدیم نیترات دامن گیر ما خواهد بود. مصرف بیش از حد سدیم نیترات می تواند مضر باشد به خصوص برای نوزادان.


مصرف بیش از حد نیترات می تواند بر نحوه حمل اکسیژن خون تأثیر بگذارد و باعث ایجاد متهموگلوبینمی همچنین به عنوان سندرم بچه آبی نیز می شود، شود. کودکان زیر شش ماه که با شیشه شیر تغذیه می‌شوند، در معرض بالا ترین خطر ابتلا به متهموگلوبینمی و در گیری با خطرات سدیم نیترات هستند. ترکیبات نیتریتی به خصوص نیتریت سدیم افزودنی چندمنظوره ای است که در گوشت های عمل آوری شده کاربرد دارد، علاوه بر خاصیت ضدمیکروبی در مقادیر کم، برای ایجاد رنگ و عطر و طعم نیز استفاده می شود. در حقیقت ترکیبات نیتریتی و نیتراتی برای جلوگیری از رشد میکروارگانیسم ها، به خصوص کلستریدیوم بوتولینوم و ایجاد رنگی صورتی و طعم مناسب در گوشت های عمل آوری شده، استفاده می شود. نیتریت سدیم یک عامل اکسید کننده قوی است که باعث کاهش فشار خون می شود و از طریق تشکیل متهموگلوبین، حمل و نقل و تحویل اکسیژن در بدن را محدود می کند. تظاهرات بالینی می تواند شامل سیانوز، هیپوکسی، تغییر هوشیاری، دیس ریتمی و مرگ باشد. سم بوتولینوم خطرناک ترین ترکیب سمی شناخته شده است که پانزده هزار بار خطرناک تر از گاز اعصاب است. از خطرات سدیم نیترات باید جلوگیری شود تا زندگی سالم تری را تجربه نماییم. نیترات ترکیبی است که به طور طبیعی وجود دارد و منابع ساخت بشر زیادی دارد. نیترات موجود در سدیم نیترات در برخی دریاچه ها، رودخانه ها و آب های زیرزمینی در مینه سوتا وجود دارد. شما نمی توانید نیترات را در آب بچشید، بو کنید یا ببینید. مصرف بیش از حد نیترات می تواند مضر باشد به خصوص برای نوزادان. اخیرا شواهد علمی برای ارزیابی اثرات سلامتی آب آشامیدنی با نیترات بالا بر بزرگسالان پدیدار شده است.

نرمال لابو

نرمال لابو

مجموعه رو به رشدی از تحقیقات ارتباط بالقوه بین قرار گرفتن در معرض نیترات یا نیتریت موجود در سدیم نیترات و سایر اثرات سلامتی مانند افزایش ضربان قلب، حالت تهوع، سردرد و گرفتگی شکم را نشان می دهد. برخی از مطالعات همچنین افزایش خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان معده، مرتبط با قرار گرفتن در معرض نیترات یا نیتریت در رژیم غذایی را نشان می‌ دهند، اما هنوز اجماع علمی در مورد این سوال وجود ندارد. نیتریت و نیترات موجود در سدیم نیترات در محصول گوشتی، مرغ و انواع ماکیان، پنیر و همچنین محصولاتی از ماهی نیز به عنوان نگه دارنده استفاده می شوند. نیتریت به تنهائی ولی نیترات موجود در سدیم نیترات زمانی که در اثر احیا به نیتریت تبدیل می شود اثر ضد میکروبی دارد. چگونگی مکانیسم اثر نیتریت روی باکتری ها هنوز کاملا روشن نیست، ولی تصور می شود که نیتریت با تأثیر بر روی ترکیبات سولفیدریل موجود در میکروارگانیسم ها تغییراتی در آن ها ایجاد می کند که سبب اختلال در متابولیسم و در نهایت رشد و تکثیر میکربی می شد. خطرات سدیم نیترات امروزه بسیار زیاد است و باید با دقت بسیار بالایی استفاده شود. هدف و کارکرد ها سدیم نیترات و نیتریت به گوشت های فرآوری شده و پخته شده اضافه می شود تا ماندگاری آن ها حفظ شود و طعم و رنگ صورتی به آن ها بدهد. نیترات ها و نیتریت ها همچنین در سبزیجاتی مانند کرفس و اسفناج و به عنوان آلاینده در آب لوله کشی یافت می شوند. سدیم نیترات یک ماده سمی است و در مقادیر کافی برای انسان سمی است. خطرات سدیم نیترات با توجه به کاربرد های زیاد آن بسیار بیشتر شده است. اکثر غذا های بسته بندی شده ای که در خوار بارفروشی خریداری می کنید


با مواد افزودنی برای حفظ تازگی، حفظ طعم و افزایش عمر مفید ساخته شده اند. اما ممکن است دقیقا ندانید که این مواد افزودنی چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارند. سدیم نیترات و افزودنی سدیم نیترات همزاد آن یک نگهدارنده رایج است که در محصولات گوشتی پخته شده از جمله بیکن، گوشت اغذیه فروشی و گوشت قرمز استفاده می شود. با ایجاد بیماری قلبی و دیابت مرتبط است. این افزودنی به دلیل همین نگرانی ها از برخی غذا ها حذف شده است. سدیم نیترات و نیتریت به گوشت های فرآوری شده و پخته شده اضافه می شود تا ماندگاری آن ها حفظ شود و طعم و رنگ صورتی به آن ها بدهد. نیترات ها و نیتریت ها موجود در سدیم نیترات نیز در سبزیجاتی مانند کرفس و اسفناج و به عنوان آلاینده در آب لوله کشی یافت می شوند. بدن انسان به نیترات و نیتریت نیاز دارد. این افزودنی ها عملکرد مهمی در بدن دارند. بدن شما نیترات ها را به نیتریت ها تجزیه می کند و سپس آن ها را به اکسید نیتریک یا نیتروزامین تبدیل می کند. بیشتر نیترات ها و نیتریت های موجود در سدیم نیترات ما به طور طبیعی از سبزیجات به دست می آیند. در واقع، حدود هشتاد و پنج درصد از نیترات ها و نیتریت ها در رژیم غذایی ما از سبزیجات تامین می شود. اکسید نیتریک حامی بزرگ سلامت قلب در بدن شما است. بسیاری از نیترات ها و نیترات ها و در نتیجه اکسید نیتریک از سبزیجات به دست می آیند. بنابراین منطقی است که یک رژیم غذایی مبتنی بر سبزیجات برای قلب شما بهتر است. نیتروزامین ها این ترکیب در قلب دلیل سمی بودن نیترات ها و نیتریت ها موجود در سدیم نیترات است.

نرمال لابو

نرمال لابو

نیتروزامین ها یک ماده سرطان زا یا یک ماده سرطان زا هستند. آن ها در همه جای محیط ما از جمله هوا و آب یافت می شوند. آن ها همچنین در دارو های خاصی هستند. با این حال، نیتروزامین ها شهرت خود را از سدیم نیترات موجود در غذای ما به دست آورده اند. زمانی که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که گوشت های فرآوری شده سرطان زا هستند، بیشتر در مورد نیترات ها و نیتریت ها موجود در سدیم نیترات بود که بالقوه سرطان زا هستند. این امر منجر به واکنش های متعددی علیه مواد نگهدارنده شده است. بسیاری از سوپرمارکت ها جایگزین های ارگانیک و بدون نیترات را برای گوشت های فرآوری شده ارائه می دهند. اما شرکت های سازنده این محصولات همچنان باید گوشت های فرآوری شده خود را حفظ کنند. آن ها این کار را با استفاده از پودر کرفس انجام می دهند. استفاده از پودر کرفس به جای نیترات سدیم فرآوری شده شیمیایی، محصول را ارگانیک می کند. اما این بدان معنا نیست که هات داگ های ارگانیک موجود در قفسه های بقالی شما حاوی سدیم نیترات کمتری هستند. این هنوز هم توسط بدن شما استفاده می شود و می تواند به راحتی مانند سدیم نیترات فرآوری شده شیمیایی به نیتروزامین تبدیل شود. خطرات سدیم نیترات برای ایجاد سرطان در افراد در تحقیقات ثابت شده است. سدیم نیترات اضافه شده محدودیت های سختی دارد. مقدار سدیم نیترات مجاز در محصولات گوشتی بسته به گوشت متفاوت است. قسمت در میلیون نشان دهنده تعداد نیترات ها و نیتریت ها در نمک پخت است. سدیم نیترات محدودیت هایی دارد، پودر کرفس محدودیت دارد. USDA نمک کرفس را مانند نیترات سدیم فرآوری شده شیمیایی تنظیم نمی کند.


میزان باقیمانده نیترات در محصولات دارای منابع طبیعی نیترات، حدود ده برابر بیشتر از محصولاتی است که به طور سنتی درمان می شوند. در حال حاضر، هیچ چیزی وجود ندارد که به طور قطعی نشان دهد که سدیم نیترات نا امن است. این ترکیب مهمی است که بدن شما برای حفظ سلامت قلب و عروق به آن نیاز دارد. به نظر می رسد مقصر واقعی گوشت های فرآوری شده باشد نه نیترات ها موجود در سدیم نیترات. با آن مانند هر ترکیب ویتامین دیگری رفتار کنید. بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامتی شما ضروری هستند، اما بیش از حد ممکن است منجر به مسمومیت شود. دریافت سدیم نیترات از سبزیجات به جای نمک گوشت های فرآوری شده، ترکیبات سالم مورد نیاز بدن را تامین می کند. به جای نگرانی در مورد نیترات ها موجود در سدیم نیترات، نگران این باشید که آن ها از کجا آمده اند. گوشت های فرآوری شده فواید تغذیه ای بسیار کمی برای شما به ارمغان می آورند، در حالی که سبزیجات کربوهیدرات ها و فیبر های سالم را برای شما فراهم می کنند. این جایگزین های طبیعی همچنین به جلوگیری از تبدیل نیتروزامین ها کمک می کنند. آن ها به جلوگیری از سرطان زا شدن نیترات ها و نیتریت هایی موجود در سدیم نیترات که می خورید کمک می کنند. خطرات سدیم نیترات باعث شده که پزشکان افراد را به سمت استفاده از خوراک هایی با سدیم نیترات کمتر تشویق کنند. سایت نرمال لابو بهترین سایت برای خرید سدیم نیترات در بازار ایران است و شما عزیزان می توانید با تکمیل فرم استعلام سفارش خود را تکمیل نمایید.

نرمال لابو
نرمال لابو
سخن پایانی

سدیم نیترات یکی از کاربردی ترین انواع مواد شیمیایی می باشد که می توانید از آن در شرایط مختلف بهره مند شوید. دامنه مصارف سدیم نیترات بسیار گسترده می باشد و کاربرد سدیم نیترات در پزشکی تیز به وضوح قابل مشاهده است. بررسی تخصصی سدیم نیترات ما را در استفاده از این ماده کاربردی راهنمایی می کند. خطرات سدیم نیترات با توجه به ویژگی های سرطان زایی آن برای افراد مختلف می تواند آسیب زا باشد. از دیگر ویژگی‌ های نیترات سدیم می ‌توان به سمی بودن و خطرناک بودن آن، حلالیت بالا در آب و خاصیت ضد باکتری و قارچی اشاره نمود. نیترات سدیم پس از هضم در بدن به نتروزامین تبدیل می‌شود که نتروزامین یکی از عوامل ایجاد سرطان در فهرست مواد سرطانی می باشد. سایت نرمال لابو با کارشناسانی که دارد می تواند بهترین مرجع برای خرید انواع مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی در سطح بازار ایران و کشور های همسایه باشد این وب سایت با سالیان تجربه در این زمینه می تواند بهترین خدمات را در کمترین زمان ممکنه به شما مخاطبین خود ارائه کند.