advertise

همه چیز در مورد کلرید منیزیم

در مورد کلرید منیزیم بیشتر بدانیم

ماده، به هر چیزی که حجمی را اشغال کند و جرمی داشته باشد، گفته می شود. مواد شیمیایی به موادی اطلاق می‌گردد که معمولا از طریق سنتز شیمیایی تهیه می‌شوند و یا اینکه منشأ طبیعی داشته و مواد اولیه تهیه سایر مواد شیمیایی به حساب می‌آیند. دنیای شیمی بسیار گسترده و متنوع می باشد که در آن ها عناصر شیمی زیادی وجود دارند که برخی از آن ها با یکدیگر ترکیب می شوند به به مواد های کار ساز تبدیل می گردند. قبل از هر چیزی شناخت و آگاهی نسبت به آن ها شرط ورود به دنیای شیمی می باشد. لازم به ذکر است که برخی از مواد شیمیایی به صورت طبیعی و در طبیعت یافت می شود و برخی دیگر از آن ها با ترکیب کردن دو یا چند ماده ی شیمیایی دیگر به دست می آیند. یکی از عناصر شیمیایی گاز کلر و منیزم می باشد که حاصل ترکیب آن ها کلرید منیزم می باشد. در این مقاله می خواهیم همه چیز در مورد کلرید منیزیم را برای شما بیان کنیم تا شما را به صورت کامل با این ماده ی شیمیایی بسیار با ارزش آشنا سازیم. در ابتدا می توان گفت عنصر کلر از هالوژن ها بوده و در گروه ۱۷ و تناوب سوم از جدول تناوبی مندلیف جای گرفته است. در سال ۱۷۷۴ دانشمندی به نام کارل شیله موفق به کشف این ماده باارزش شد، در آن زمان او تصور می کرد که کلر، اکسید یک ترکیب جدید است. در نهایت در سال ۱۸۱۰ نیز نام کلر بر روی این عنصر از سوی دانشمند دیگری به نام هیومفری داوی نهاده شد. از خواص عنصر کلر می توان به بوی بسیار بد و سمی بودن آن اشاره نمود. اما ترکیبات عنصر کلر در طبیعت به وفور دیده می شوند. نمک طعام نام ترکیبی از عنصر کلر است. در مورد عنصر منیزیم می توان گفت که هشتمین عنصر فراوان در جهان است. این عنصر فلزی در ستاره های بزرگ و پیر از پیوستن سه هسته هلیوم به یک هسته کربن یا به هم پیوستن هلیوم و نئون تولید می شود.

نرمال لابو

نرمال لابو

وقتی چنین ستاره هایی به عنوان ابرنواختر منفجر می شوند، منیزیوم به محیط های بین ستاره ای منتشر می شود و در آنجا می تواند در سیستم های جدید ستاره ای بازیافت شود. جالب است بدانید منیزیم فلزی بسیار واکنش پذیر است و به صورت طبیعی فقط در ترکیب با عناصر دیگر به صورت کاتیون با ظرفیت ۲ مثبت یافت می شود. بنابراین برای به دست آوردن آن به صورت خالص، باید آن را به صورت مصنوعی تولید کنیم. حاصل واکنش کلر و منیزیم، کلرید منیزم می باشد که به چند حالت وجود دارد. کلرید منیزیم با نماد شیمیایی MgCl۲ در صنعت شناسایی می شود. کلرید منیزیم بدون آب پودر سفید است. برای اولین بر دانشمندی با نام هکسایدریت کلرید منیزم را به صورت پوسته سفید یا بی رنگ یا کریستال، بی بو، بسیار ظریف یافت. از جمله ویژگی کلرید منیزم می توان به حلال بودن آن در آب اشاره نمود. همچنین قادراست تا آزادانه در اتانول به عنوان محلول قرار گیرد. کلرید منیزیم یک نمک معدنی است که با وزن مولکولی آن ۹۵.۲۱۰ گرم بر مول می باشد. عموما دیده می شود که کلرید منیزیم به صورت هیدرات های مختلف، به ویژه هگزا هیدرات با وزن مولکولی ۳۰۱/۲۰۳ گرم در مول یافت می شود. لازم به ذکر است که بدانید هگزا هیدرات کلرید منیزیم به عنوان یک ماده معدنی طبیعی بیشوفیت به نام کارل گوستاو بیشو، زمین شناس آلمانی وجود دارد. روش مصنوعی ترجیحی برای تهیه کلرید منیزیم بی آب، واکنش کلرید جیوه و منیزیم است. این نکته حائز اهمیت است که بدانید آب دریا تنها حاوی ۰.۵۴ درصد کلرید منیزیم است اما در نظر داشته باشید که منبع طبیعی فراوانی از فلز منیزیم است. جالب است بدانید برای بدست آوردن ۱ تن فلز منیزیم باید به طور تقریبی ۸۰۰ تن آب دریا انجام شود. البته باید گفت که فرآیند داو به عنوان جدا سازی فلز منیزیم از آب دریا با الکترولیز کلیرد منیزیم شناخته می شود. ابتدا کاتیون های منیزیم با یون های هیدروکسید رسوب می کنند. سوسپانسیون منیزیم با هیدروژن کلرید درمان می شود تا کلرید منیزیم محلول را باز سازی کند. سپس نمک دوباره به صورت هگزا هیدرات متبلور می شود. در نهایت، هگزا هیدارات تا حدی آبگیری، ذوب و الکترولیز می شود.


علاوه بر این کلرید منیزیم به صورت یک ترکیب کریستالی بی رنگ نیز وجود دارد. همچنین به عنوان نمک بسیار مرطوب به شمار می رود. نکاتی که در مورد کلرید منیزیم باید بدانید این است که چگالی آن ۲.۳۲۵ گرم در سانتی متر مکعب (بی آب)، ۱.۵۶ گرم در سانتی متر مکعب (هگزا هیدرات) و نقطه ذوب بالا ۹۸۷ K است. هگزا هیدرات کلرید منیزیم فقط زیر ۳۷۳ کلوین پایدار است و در دمای ۳۹۱ کلوین تجزیه می شود. این ترکیب به خوبی در آب حل می شود. حلالیت ۳۵.۵ گرم در هر ۱۰۰ گرم H۲O در ۲۹۸ کلوین است و جالب است بدانید طی انحلال کلرید منیزیم یک فرآیند گرما زا رخ می دهد. لازم به ذکر است بدانید کلرید منیزیم به دلیل ماهیت گرمازایی فعل و انفعالات آن با آب به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده کار آمد است. محلول منیزیم کلرید برای جلوگیری از تجمع یخ و چسبیدن آن به جاده در زمستان، روی روسازی پاشیده می شود. آسیب کمتری به بتن وارد می کند و نسبت به سایر ترکیبات ضد یخ کمتر خورنده فلزات است. همچنین از کلرید منیزیم در کپسول های آتش نشانی، سرامیک و تولید چوب های نسوز استفاده می شود. این ترکیب به عنوان یک کوفاکتور در واکنش زنجیره ای پلیمراز، که تکنیک اساسی در زیست شناسی مولکولی است، نقش اساسی دارد.

نرمال لابو
نرمال لابو

نحوه تولید کلرید منیزیم

در مورد نحوه تولید کلرید منیزیم بدین گونه می باشد که بدون خلوص از منیزیم و کلرید آمونیوم تهیه شد. فرایند کلر زنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و سپس مراحل بحرانی که بر خلوص کلرید منیزیم بدون آزار و اذیت تاثیر گذاشته شد، مشخص شد. اثر ابعاد نمونه بر روی مراحل بحرانی فوق به ترتیب مورد بررسی قرار گرفت. مکانیسم ضمانت خلوص ضایعات کلرید منیزیم بدون آب پیشنهاد شد. پس از آن، فلز منیزیم از طریق الکترولیز کردن نمک مذاب از کلرید منیزیم بدون آب به دست آمد. فرآیند جدید تولید مداوم فلز منیزیم پیشنهاد و مورد بحث قرار گرفت. لازم به ذکر است که بدانید واکنش کلرینگ ناقص و هیدرولیز کلرید منیزیم بدون آب، دو مرحله حیاتی می باشد که بر خلوص کلرید منیزیم بدون آب تاثیر خواد گذاشت. ابعاد نمونه می تواند فرآیند واکنش و مکانیسم واکنش را تحت تاثیر قرار دهد و بنابراین مشکلات واکنش کلرئین ناقص و هیدرولیز را می توان با هم حل کرد. محتوای منیزیم در کلرید منیزیم بدون آب کمتر از یک دهم درصد بود. البته این در زمانی که نسبت ارتفاع به قطر نمونه بیش از ۲.۴۳ باشد، رخ می دهد. محتوای ناخالصی ها در فلز منیزیم به دست آمده مشخصات محصول را برآورده می کند. یکی دیگر از نحوه تولید کلرید منیزم این است آب دریا یا آب نمک که جزء کلرید منیزیم می باشد و از مواد معدنی مانند کارنالیت و بیشوفیت استخراج می شود. روش معمول این است که آب دریا، آب نمک یا مواد معدنی را با آهک، دولومیت کلسینه شده، یا سود سوزآور به عبارتی هیدروکسید سدیم، تصفیه می شود تا هیدروکسید منیزیم ساخته شود. سپس ترکیب بدست آمده با اسید هیدروکلریک برای بازیابی کلرید منیزیم، که معمولا به عنوان هگزا هیدرات کریستالی به دست می آید، تیمار می شود. ترکیب خالص همچنین با حرارت دادن نمک مضاعف، کلرید آمونیوم منیزیم تولید می شود که ابتدا آب هیدراتاسیون خود را از دست می دهد و نمک مضاعف بدون آب را تشکیل می دهد. با حرارت دادن بیشتر، کلرید آمونیوم تصعید می شود و کلرید منیزیم بدون آب خالص باقی می ماند.


کاربرد کلرید منیزیم

در مورد کاربرد کلرید منیزیم می توان گفت که کلرید منیزیم به دلیل ترکیب شیمیایی که دارد در صنایع مختلفی اعم از پزشکی، کشاورزی و...... نقش به سزایی را ایفا می کند. از جمله کاربرد کلرید منیزیم می توان به کنترل گرد و غبار در جاده های آسفالت نشده، رفع یخ زدگی جاده ها، پیاده روها و پارکینگ ها اشاره کرد. لازم به ذکر است که بدانید کاتیون های منیزیم نقش مهمی در بسیاری از عملکرد های سلولی به ویژه به عنوان کوفاکتور در واکنش های آنزیمی ایفا می کنند. منیزیم برای فعالیت طبیعی قلبی عروقی و عضلانی ضروری است. به همین دلیل پزشکان نمک های منیزیم را به عنوان درمان پیشگیرانه و بالینی تجویز می کنند. دیور لانچ و همکارانش با تحقیقات و بررسی های خود نشان دادند که کلرید منیزیم دارای خواص دارویی بسیار بهتری از جمله جذب و نفوذ غشای سلولی است و همچنین دارای سمیت سلولی کمتری نسبت به سولفات منیزیم معمول است. علاوه بر مصارف بهداشتی و ایمنی عمومی، از منیزم کلرید در تولید سیمان استفاده می شود. همچنین در صنایع کاغذ و نساجی نیز بهترین کارایی را دارد. کلرید منیزیم دارای خاصیت غیر قابل احتراق می باشد از این رو در جهت ساخت تجهیزات نسوز به یک گزینه عالی تبدیل کرده است. در اینجا لازم است بدانید که کلرید منیزیم علاوه بر کاربرد های ویژه دارای خطراتی می باشد. دقت داشه باشید که اگر کلرید منیزیم استنشاق یا بلعیده شود ممکن است مضر باشد. مصرف این نمک زمانی که غلظت سرمی منیزیم بالای ۳.۵ میلی گرم در دسی لیتر باشد باعث تهوع، استفراغ و ناراحتی شکمی می شود. همچنین در نظر داشته باشید که دوز های هنگفتی که به خصوص به صورت داخل وریدی تجویز می شود، که با غلظت سرمی منیزیم ۸-۱۲ میلی گرم در دسی لیتر مشخص می شود، ممکن است منجر به علائم جدی تری از جمله افت فشار خون، ضعف عضلانی، از دست دادن رفلکس ها شود. دوز های بالاتر نمک منجر به فلج عضلانی، ایست تنفسی، کما می شود.

نرمال لابو

برای خرید مواد شیمیایی

نرمال لابو

قیمت کلرید منیزیم

لازم به ذکر است که بدانید از اولین تلاش ها برای درک جهان مادی از نظر عقلانی، شیمی دانان در تلاشند تا نظریه های ماده را که به طور رضایت بخشی که گویای دوام و تغییرات باشد را توسعه دهند، اتصال و پیوند منظم اتم های تجزیه ناپذیر به مولکول های کوچک و بزرگ ، یا شبکه های گسترده ای از اتم های درهم آمیخته، به طور کلی به عنوان پایه دوام ماده شیمیایی پذیرفته می شود. یکی از این ترکیب های شیمیایی کلرید منیزیم می باشد. با توجه به بازار کنون و افزایش و کاهش قیمت مواد اولیه شما می توانید پس از انتخاب نوع و سایر مشخصات محصول مورد نیاز خود با کارشناسان ما در قسمت فروش مواد شیمیایی نسبت به لیست قیمت کلرید منیزیم اقدام نمایید.


خرید کلرید منیزیم

همانطور که می دانید وجود برند های متفاوت در فروش مواد شیمیایی و تنوع در محصولات و کمپانی های تولید کننده آن ها از مزایای دنیای امروز به شمار می رود که با ایجاد حق انتخاب برای مصرف کننده این اجازه را به وی می دهد تا مواد شیمیایی مورد نیاز خود را با توجه به شرایط خود انتخاب و مورد استفاده قرار دهد. البته در نظر داشته باشید که با این وجود در کنار تمامی مزایا و فواید تنوع در محصولات شیمیایی، متاسفانه این امر زمینه را جهت سو استفاده افراد سودجو فراهم کرده و باعث پدید آمدن مواد شیمیایی تقلبی به جای مواد شیمیایی اصلی و عرضه آن در بازار به کاربران می گردد. هم اکنون فروشگاه اینترنتی نرمال لابو یکی از فروشگاه های با چندین سال سابقه، این افتخار را دارد تا به عنوان یکی از تامین کنندگان محصولات شیمیایی در استان اصفهان و سطح کشور، طیف گسترده ای از مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی از جمله کلرید منیزیم را از برند های معتبر در اختیار شما عزیزان و خریداران محترم قرار می دهد. با توجه به کاربرد کلرید منیزیم در صنایع مختلف باید از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار باشد. در این صورت شما می توانید از طریق مراجعه به فروشگاه اینترنتی نرمال لابو در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به خرید کلرید منیزیم و سایر مواد شیمیایی با کیفیت تضمین شده اقدام نمایید. همچنین می توانید از طریق شماره های ثبت شده در سایت فروشگاه با کارشناسان ما ارتیاط برقرار کنید و از خدمات مشاوره ای ما نیز بهره مند گردید.

نرمال لابو
نرمال لابو
سخن پایانی

در سخن پایانی این مقاله به طور کلی می توان گفت که کلرید منیزیم از کلر و منیزیم ساخته شده است و شکل ظاهری این ترکیب کریستال سفید رنگ است. این ماده در آب محلول می باشد. این ترکیب در حضور گرما، آب تبلور از دست می دهد بنابراین باید در دمای مناسب نگهداری شود. به عبارتی این ماده از خنثی سازی منیزیم هیدروکسید با اسید کلریدیک تهیه می گردد. به طور کلی کلرید منیزیم در طی دو فرآیند مرسوم برای تولید صنعتی این محصول وجود دارد، تولید می گردد. اولین روش از آب زدایی از محلول غلیظ منیطم کلرید و روش دوم کلردار کردن MnO۲ است. این ترکیب شیمیایی با خاصیت منحصر به فردی که دارد در موارد مختلفی اعم از صنایع، کشاورزی و پزشکی بهترین کارایی را به همراه دارد. با توجه به مواردی که ذکر شد می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی نرمال لابو نسبت به خرید این محصول اقدام نمایید تا برای شما ارسال گردد.