advertise

همه چیز در مورد نیتریت سدیم

مشخصات نیتریت سدیم

درک همه چیز در مورد نیتریت سدیم می توانید جزئیات این ماده شیمیایی کاربردی را برای ما نمایان کند. مشخصات نیتریت سدیم با توجه به ویژگی های فیزیکی و شیمیایی آن متغییر خواهد بود. نیتریت سدیم به صورت یک جامد کریستالی سفید متمایل به زرد ظاهر می شود. غیر قابل احتراق است اما سوزاندن مواد قابل احتراق را تسریع می کند. اگر مقادیر زیادی در آتش سوزی درگیر شود یا اگر مواد قابل احتراق به خوبی تقسیم شود، ممکن است انفجار ایجاد شود. اگر توسط ترکیبات آمونیوم آلوده شود، تجزیه خود به خود می تواند رخ دهد و گرمای حاصل ممکن است مواد قابل احتراق اطراف را مشتعل کند. قرار گرفتن در معرض حرارت طولانی مدت ممکن است منجر به انفجار شود. اکسید های سمی نیتروژن در آتش سوزی های این ماده تولید می شود. به عنوان نگهدارنده مواد غذایی و برای ساخت مواد شیمیایی دیگر استفاده می شود. نیتریت سدیم یک نمک سدیم معدنی است که نیتریت به عنوان ضد یون دارد. به عنوان نگهدارنده مواد غذایی و پادزهر مسمومیت با سیانید استفاده می شود. به عنوان یک نگهدارنده مواد غذایی ضد میکروبی، یک عامل ضد فشار خون، یک آنتی اکسیدان غذایی، یک سم و یک پادزهر برای مسمومیت با سیانید نقش دارد. این یک نمک نیتریت و یک نمک سدیم معدنی است. اکثر غذا های بسته بندی شده ای که از خواربارفروشی خریداری می کنید با مواد افزودنی برای حفظ تازگی، حفظ طعم و افزایش عمر مفید ساخته شده اند. اما ممکن است دقیقا ندانید که این مواد افزودنی چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارند. نیترات سدیم یک نگهدارنده رایج است که در محصولات گوشتی پخته شده از جمله بیکن، گوشت اغذیه ‌فروشی و گوشت قرمز استفاده می ‌شود. با ایجاد بیماری قلبی و دیابت مرتبط است. این افزودنی به دلیل همین نگرانی ها از برخی غذا ها حذف شده است.

نیتریت سدیم - نرمال لابو

نیتریت سدیم - نرمال لابو

سایت های زیادی درباره همه چیز در مورد نیتریت سدیم مقالاتی را نوشته اند اما سایت نرمال لابو همانند آنان نیست و از مطالب خود اطمینان دارد. مشخصات نیتریت سدیم باید به وجود آمدن کاربردی های آن شده است. نیترات سدیم و نیتریت به گوشت های فرآوری شده و فرآوری شده اضافه می شود تا ماندگاری آن ها حفظ شود و طعم و رنگ صورتی به آن ها بدهد. نیترات ها و نیتریت ها نیز در سبزیجاتی مانند کرفس و اسفناج و به عنوان آلاینده در آب لوله کشی یافت می شوند. بدن انسان به نیترات و نیتریت نیاز دارد. این افزودنی ها عملکرد مهمی در بدن دارند. بدن شما نیترات ها را به نیتریت ها تجزیه می کند و سپس آن ها را به اکسید نیتریک یا نیتروزامین تبدیل می کند. اکثر نیترات ها و نیتریت های ما به طور طبیعی از سبزیجات به دست می آیند. در واقع، حدود هشتاد و پنج درصد از نیترات ها و نیتریت ها در رژیم غذایی ما از سبزیجات تامین می شود. نیترات سدیم اضافه شده محدودیت های سختی دارد. مقدار نیترات سدیم مجاز در محصولات گوشتی بسته به گوشت متفاوت است. قسمت در میلیون یا ppm نشان دهنده تعداد نیترات ها و نیتریت ها در نمک پخت است. نیترات سدیم محدودیت هایی دارد. در حال حاضر، هیچ چیزی وجود ندارد که به طور قطعی نشان دهد که نیترات سدیم نا امن است. این ترکیب مهمی است که بدن شما برای حفظ سلامت قلب و عروق به آن نیاز دارد. به نظر می رسد مقصر واقعی گوشت های فرآوری شده باشد نه نیترات ها. با آن مانند هر ترکیب ویتامین دیگری رفتار کنید. بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامتی شما ضروری هستند، اما بیش از حد ممکن است منجر به مسمومیت شود.


دریافت نیترات از سبزیجات به جای نمک گوشت های فرآوری شده، ترکیبات سالم مورد نیاز بدن را تامین می کند. به جای نگرانی در مورد نیترات ها، نگران این باشید که آن ها از کجا آمده اند. گوشت های فرآوری شده فواید تغذیه ای بسیار کمی برای شما به ارمغان می آورند، در حالی که سبزیجات کربوهیدرات ها و فیبر های سالم را برای شما فراهم می کنند. این جایگزین های طبیعی همچنین به جلوگیری از تبدیل نیتروزامین ها کمک می کند. آن ها به جلوگیری از سرطان زا شدن نیترات ها و نیتریت هایی که می خورید کمک می کنند. مشخصات نیتریت سدیم را می توانید در سایت نرمال لابو با دقت بخوانید. با فهمیدن همه چیز در مورد نیتریت سدیم می توانید این ماده را به درستی استفاده کنید. نیترات سدیم، ماده نگهدارنده ای که در برخی از گوشت های فرآوری شده مانند گوشت بیکن، گوشت قرمز و ناهار استفاده می شود، می تواند خطر بیماری قلبی شما را افزایش دهد. تصور می ‌شود که نیترات سدیم ممکن است به رگ‌ های خونی شما آسیب برساند و شریان ‌های شما را بیشتر در معرض سخت شدن و باریک شدن قرار دهد و منجر به بیماری قلبی شود. نیترات ها همچنین ممکن است بر نحوه استفاده بدن از قند تأثیر بگذارند و احتمال ابتلا به دیابت را افزایش دهند. و شما قبلا می دانید که بیشتر گوشت های فرآوری شده دارای سدیم بالا و برخی از چربی های اشباع شده هستند که می تواند رژیم غذایی سالم برای قلب را مختل کند. اگر گوشت می خورید، بهتر است گوشت فرآوری شده را محدود کنید و به جای آن گوشت و مرغ بدون چربی و تازه را انتخاب کنید و اندازه های سرو را کوچک نگه دارید. برای سلامت بیشتر قلب، یک قدم جلوتر رفته و میزان غذا های دریایی را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

نیتریت سدیم - نرمال لابو

نیتریت سدیم - نرمال لابو

شناخت همه چیز در مورد نیتریت سدیم می تواند شما را در آزمایشات مختلف یاری کند. مشخصات نیتریت سدیم را می توانید با دقت در سایت نرمال لابو مطالعه کنید. مقدار نیترات در برخی سبزیجات می تواند بسیار زیاد باشد. به عنوان مثال، اسفناج ممکن است حاوی پانصد تا هزار و نهصد قسمت در میلیون نیترات سدیم باشد. کمتر از پنج درصد از مصرف روزانه نیتریت سدیم از گوشت های پخته شده تامین می شود. تقریبا نود و سه درصد نیتریت سدیم از سبزیجات و غده‌ه ای برگ ‌دار و بزاق خود ما به دست می ‌آید. سبزیجات حاوی نیترات سدیم هستند که در تماس با بزاق دهان به نیتریت سدیم تبدیل می شوند. گوشت های پخته شده طبق تعریف خود باید حاوی نیتریت سدیم باشند. نیتریت سدیم ماده ای است که به محصولی مانند ژامبون رنگ و طعم می دهد. بدون نیتریت سدیم، عمر مفید این محصولات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. برخی از محصولات فرآوری نشده امروزه از مواد گیاهی مانند آب کرفس استفاده می کنند که ممکن است به طور طبیعی حاوی نیترات باشد تا رنگ و طعمی شبیه به گوشت های پخته شده سنتی بدهد. هنگامی که نیترات سدیم موجود در کرفس، یا سایر سبزیجات حاوی نیترات سدیم، در معرض انواع خاصی از باکتری های موجود در محصول قرار می گیرد، نیترات به نیتریت سدیم تبدیل می شود که منجر به ویژگی های محصول مشابه محصولات گوشتی سنتی می شود. مقدار نیتریت سدیم مصرفی از این نوع محصولات در مقایسه با محصولات گوشتی سنتی تقریبا یکسان است. پانل‌ های علمی متعددی ایمنی نیتریت سدیم را ارزیابی کرده‌ اند و نتیجه ‌گیری اساسا یکسان بوده است نیتریت سدیم نه تنها بی‌خطر است، بلکه یک ابزار بهداشت عمومی ضروری است زیرا سابقه اثبات شده ای در پیشگیری از بوتولیسم دارد. برنامه ملی سم شناسی،


آژانسی در وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، یک مطالعه چند ساله برای ارزیابی ایمنی نیتریت سدیم انجام داد. این مطالعه نشان داد که نیتریت سدیم در سطوح مورد استفاده بی خطر است. دانشمندان مؤسسه ملی سلامت طی چند سال گذشته، تعدادی از مطالعات را اعلام کرده اند که مزایای سلامتی نیتریت سدیم را مستند می کند. این دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که نیتریت سدیم یک درمان جدید بالقوه برای پیوند اعضا، حملات قلبی، بیماری سلول داسی شکل و مشکلات عروقی پا است. نیتریت سدیم از نظر نام و کاربرد مشابه نیترات سدیم است. هر دو مواد نگهدارنده ای هستند که در گوشت های فرآوری شده مانند سالامی، هات داگ و بیکن استفاده می شوند. نیتریت سدیم توسط چندین واکنش شیمیایی که شامل کاهش نیترات سدیم است، سنتز شده است. تولید صنعتی نیتریت سدیم در درجه اول از طریق جذب اکسید های نیتروژن به کربنات سدیم آبی یا هیدروکسید سدیم است. سدیم نیتریت ممکن است در حرارت بالای پانصد و سی درجه سانتی گراد منفجر شود. در تماس با اسید ها تجزیه می شود. این دود سمی اکسید های نیتروژن تولید می کند. این ماده یک اکسید کننده قوی است. با مواد قابل احتراق و کاهش دهنده واکنش نشان می دهد. این باعث ایجاد خطر آتش سوزی و انفجار می شود. محلول موجود در آب یک پایه ضعیف است. با آلومینیوم، ترکیبات آمونیوم و آمین ها واکنش می دهد. این ماده برای چشم ها تحریک کننده است. این ماده ممکن است بر سیستم قلبی عروقی و خون تأثیر بگذارد. این ممکن است منجر به کاهش فشار خون و تشکیل متائموگلوبین شود. قرار گرفتن در معرض می تواند باعث مرگ شود. اثرات ممکن است به تاخیر بیفتد. مشاهده پزشکی نشان داده شده است. سایت نرمال لابو بهترین سایت برای کسب اطلاعات درباره ی مشخصات نیتریت سدیم می باشد. شما می توانید با تکمیل فرم استعلام نسبت به خرید نیتریت سدیم اقدام نمایید.

نیتریت سدیم - نرمال لابو
نیتریت سدیم - نرمال لابو

تفاوت نیتریت سدیم و نیترات سدیم

تحقیق درباره تفاوت نیتریت سدیم و نیترات سدیم می تواند شناخت شما را از این دو ماده بسیار بیشتر کند. با درک کردن همه چیز در مورد نیتریت سدیم می توانید از خواص منحصر به فرد این ماده بهره مند شوید. مشخصات نیتریت سدیم کاملا واضح است و می تواند به عنوان افزایش دهند انقضای محصولات کاربردی باشد. نیترات سدیم نمکی است که اغلب به گوشت های ترش، بیکن و ناهار اضافه می شود. از طرف دیگر، نیتریت سدیم یک نمک و آنتی اکسیدان است که معمولا برای درمان ژامبون و بیکن استفاده می شود. هر دو ماده شیمیایی به عنوان نگهدارنده غذا عمل می کنند و رنگ قرمز یا صورتی را به گوشت های فرآوری شده اضافه می کنند. گوشت های پخته شده تنها منابع نیترات سدیم نیستند. در برخی سبزیجات نیز وجود دارد و هر زمان که با بزاق شما تماس پیدا کند به نیتریت سدیم تبدیل می شود. این تبدیل همچنین ممکن است زمانی رخ دهد که سبزیجات حاوی سدیم در معرض انواع خاصی از باکتری ها قرار گیرند. به گفته دکتر مارتا گروگان، متخصص قلب، نیترات سدیم می تواند با آسیب رساندن به رگ های خونی، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد. به گفته گروگان، نیترات سدیم همچنین ممکن است خطر دیابت شما را افزایش دهد. نیتریت سدیم در حال حاضر در درمان پزشکی مسمومیت با سیانید استفاده می شود و از بهداشت عمومی به عنوان یک عامل درمان استفاده می شود. نیتریت سدیم با کلرید سدیم یا نمک برای مهار رشد کلستریدیوم بوتولینوم کار می کند. کلستریدیوم بوتولینوم ارگانیسمی است که می تواند باعث مسمومیت غذایی کشنده شود. نیتریت سدیم همچنین در برابر لیستریا مونوسیتوژنز، یکی دیگر از ارگانیسم های بیماری زا موثر است. به گفته مؤسسه ملی بهداشت، نیتریت سدیم همچنین در درمان فشار خون بالا، نارسایی کلیه، بیماری قلبی و آسیب اندام ها موثر است.


تفاوت نیتریت سدیم و نیترات سدیم بسیار زیاد است و شما باید با توجه به کاربرد آن ها از آنان استفاده کنید. در بافت های فقیر از اکسیژن، نیتریت می تواند به اکسید نیتریک تبدیل شود. اکسید نیتریک یک ماده شیمیایی است که رگ های خونی شما را گشاد می کند تا جریان خون را افزایش دهد. بنابراین اثر محافظتی نیتریت سدیم ممکن است از تبدیل آن به اکسید نیتریک ناشی شود. از طرف دیگر، نیترات نمی تواند در خون شما به اکسید نیتریک تبدیل شود. حتی اگر نیترات سدیم از نظر تئوری می تواند به نیتریت سدیم تبدیل شود، به نظر می رسد که تنها غلظت کم نیتریت از بدن در برابر آسیب بافت محافظت می کند. گوشت ها به طور طبیعی حاوی آمین ها هستند، دسته ای از ترکیبات که به آسانی با نیتریت واکنش داده و نیتروزامین ها را تشکیل می دهند. دکتر ریچارد اسکنلان، استاد موسسه لینوس پاولینگ، می گوید که نیتروزامین ها می توانند باعث سرطان در انسان شوند. معضل عمومی این است که نیتریت سدیم را نمی توان به طور کامل ممنوع کرد، زیرا نقش آن در پیشگیری از بوتولیسم است. بنابراین تحقیقات و مقررات منجر به کاهش مقادیر گوشت های فرآوری شده شده است. با این حال، برای کاهش نیتروزامین در رژیم غذایی خود، باید مصرف گوشت های فرآوری شده را محدود کنید. نیترات سدیم یک ترکیب شیمیایی با فرمول NaNO۳ است. و جرم مولکولی تقریبی هشتاد و پنج گرم بر مول می باشد. جامد سفید رنگی است که در آب بسیار محلول است. نیترات سدیم به عنوان یک عنصر در کود ها، مواد منفجره و پیشرانه های موشک جامد، و همچنین در لعاب های شیشه و سفال استفاده می شود. این ترکیب به طور گسترده برای این اهداف استخراج شده است. نیترات سدیم را نباید با ترکیب مرتبط، نیتریت سدیم اشتباه گرفت. وجود نیتریت سدیم در مواد غذایی به دلیل تولید نیتروزامین ها در زمانی که غذا، در درجه اول بیکن، در دمای بالا پخته می شود، بحث برانگیز است.

نیتریت سدیم - نرمال لابو

نیتریت سدیم - نرمال لابو

با این حال، ترکیب نیترات به خودی خود مضر نیست و جزو آنتی اکسیدان های موجود در سبزیجات تازه است. استفاده از آن در تولید محصولات پخته شده به دقت تنظیم می شود. در ایالات متحده، غلظت در محصولات نهایی به دویست ppm محدود شده است و معمولا کمتر است. تفاوت نیتریت سدیم و نیترات سدیم بسیار ساده است و باید با توجه به پارامتر های مختلف این مقایسه را انجام داد. می توان از آن در تولید اسید نیتریک با ترکیب آن با اسید سولفوریک و جداسازی بعدی از طریق تقطیر جزئی اسید نیتریک استفاده کرد و باقی مانده ای از بی سولفات سدیم را پشت سر گذاشت. کاربرد های کمتر رایج عبارتند از استفاده از آن به عنوان یک اکسید کننده جایگزین مورد استفاده در آتش بازی به عنوان جایگزینی برای نیترات پتاسیم که معمولا در پودر سیاه یافت می شود و به عنوان یک جزء در بسته های سرد فوری کاربردی ست. هر دو نیترات سدیم و نیتریت سدیم ترکیبات یونی عناصر شیمیایی سدیم، نیتروژن و اکسیژن هستند. تفاوت اصلی بین نیترات سدیم و نیتریت سدیم در این است که نیترات سدیم به صورت کریستال های بی رنگ ظاهر می شود در حالی که نیتریت سدیم به صورت کریستال های زرد رنگ ظاهر می شود. آنیون موجود در نیترات سدیم NO۳– و در نیتریت سدیم NO۲ است. هر دوی این ترکیبات محلول در آب هستند اما نیتریت سدیم نیز رطوبت سنجی است. علاوه بر این، ساختار کریستالی نیترات سدیم مثلثی است در حالی که ساختار بلوری نیتریت سدیم متعامد است. ما می توانیم نیترات سدیم را از طریق خنثی سازی اسید نیتریک با کربنات سدیم یا بی کربنات سدیم تولید کنیم. ما می توانیم نیتریت سدیم را به یکی از این دو روش تولید کنیم کاهش نمک های نیترات یا اکسیداسیون اکسید های نیتروژن پایین. تفاوت نیتریت سدیم و نیترات سدیم بسیار زیاد است می توانید ویژگی های ساختاری و یونی آنان را مقایسه کنید.


هر دو نیترات سدیم و نیتریت سدیم ترکیبات یونی عناصر شیمیایی سدیم، نیتروژن و اکسیژن هستند. تفاوت اصلی بین نیترات سدیم و نیتریت سدیم در این است که نیترات سدیم به صورت کریستال های بی رنگ ظاهر می شود در حالی که نیتریت سدیم به صورت کریستال های زرد رنگ ظاهر می شود. نیترات سدیم بوی شیرینی دارد. علاوه بر استخراج از ذخایر، ما می توانیم نیترات سدیم را در آزمایشگاه نیز سنتز کنیم. در آنجا می توانیم اسید نیتریک را با کربنات سدیم یا بی کربنات سدیم خنثی کنیم. همچنین می توان این خنثی سازی را با استفاده از هیدروکسید سدیم انجام داد. ساختار کریستالی این نیترات سدیم تولید شده را می توان به عنوان یک ساختار بلوری مثلثی تعریف کرد، اما گاهی اوقات ساختار بلوری لوزی شکل می دهد. عمده استفاده از نیتریت سدیم در صنعت تولید ترکیبات آلی نیتروژن است. در آنجا می توانیم از آن به عنوان یک معرف برای تبدیل آمین ها به ترکیبات دیازو استفاده کنیم. این ترکیبات دیازو کلید بسیاری از ترکیبات آزو مانند رنگ ها هستند. علاوه بر این، نیتریت سدیم یک داروی موثر در مسمومیت با سیانید است. همچنین یک افزودنی مهم غذایی است زیرا افزودن نیتریت سدیم یک راه آسان برای دادن رنگ صورتی سایه به گوشت فرآوری شده است. طعم گوشت نیز با این ترکیب بیشتر می شود. با این حال، نیتریت سدیم به عنوان یک ترکیب کمی سمی شناخته شده است. نیترات و نیتریت هر دو به عنوان افزودنی های غذایی در صورت ترکیب با سدیم استفاده می شوند. نیترات از یک اتم نیتروژن و سه اتم اکسیژن تشکیل شده است در حالی که نیتریت از یک اتم نیتروژن و فقط دو اتم اکسیژن تشکیل شده است. آن ها فقط یک اتم اکسیژن با هم تفاوت دارند، اما در محیط های مختلف یافت می شوند و نقش های متفاوتی در نگهداری گوشت دارند.

نیتریت سدیم - نرمال لابو

نیتریت سدیم - نرمال لابو

هنگامی که نیترات با سدیم ترکیب می شود، به نیترات سدیم یا NaNO۳ تبدیل می شود. نیترات سدیم پودری سفید رنگ و کریستالی است که در آب بسیار محلول است. نیترات به طور طبیعی در برخی سبزیجات، میوه ها و غلات وجود دارد. در تماس با بزاق، این ترکیب شیمیایی به نیتریت سدیم تبدیل می شود. این بدان معناست که بدن ما نیترات را به نیتریت تبدیل می کند. این افزودنی غذایی دارای نقطه ذوب پانثد و هشتاد و شش درجه فارنهایت یا سیصد و هشت درجه سانتی گراد است. از آنجایی که بدن ما نیترات ها را به نیتریت تبدیل می کند، نیترات سدیم اغلب به عنوان جایگزینی برای نیتریت سدیم استفاده می شود. نیترات سدیم یک ترکیب شیمیایی طبیعی است که در طی فتوسنتز ایجاد می شود در حالی که نیتریت سدیم به صورت مصنوعی ساخته می شود. یک جایگزین معمول برای نیتریت سدیم آب کرفس است که حاوی نیترات است. نیترات سدیم در صنایع غذایی کاربرد های مفید زیادی دارد که از آن جمله می ‌توان به پیشگیری از بوتولیسم، افزایش ماندگاری گوشت‌ ها و دادن رنگ صورتی به گوشت اشاره کرد. گوشت های پخته شده مانند ژامبون، بیکن، هات داگ، گوشت گاو و سوسیس معمولا حاوی نیتریت سدیم هستند. نیتریت سدیم یک آنتی اکسیدان است، به این معنی که اکسیداسیون را مهار می کند. اکسیداسیون از دست دادن الکترون در اتم است که خواص آن را تغییر می دهد. از آنجایی که نیتریت سدیم خواص اتم ها را حفظ می کند، به طور قابل توجهی عمر مفید گوشت های پخته شده را افزایش می دهد. سایت نرمال لابو یکی از بهترین سایت ها در زمینه خرید نیتریت سدیم در بازار فروشگاه های مواد شیمیایی می باشد و شما مخاطبین عزیز سایت نرمال لابو می توانید با تکمیل فرم استعلام اقدام به خرید این ماده شیمیایی نمایید.

برای خرید نیتریت سدیم

نیتریت سدیم در مواد غذایی

نیتریت سدیم در مواد غذایی کاربرد زیادی دار و برای گوشت های پخته شده مورد استفاده قرار می گیرد. با درک همه چیز در مورد نیتریت سدیم می توانید این ماده را در مواد غذایی ببینید. اگرچه استفاده از نیترات سدیم در گوشت های پخته شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجاز است، مطالعات متعدد نشان داده است که مصرف بیش از حد نیترات با سرطان، خطرات بالای بیماری های عصبی و بیماری های قلبی مرتبط است. بسیاری از محققان بر این باورند که افزودن این ماده نگهدارنده به گوشت های پخته شده برای سلامتی مضر است زیرا با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، سرطان ها و بیماری پارکینسون مرتبط است. اگر در معرض گرمای شدید یا محیط بسیار اسیدی قرار گیرد، نیترات سدیم، مانند نیتریت سدیم، می تواند در بدن به نیتروزامین تبدیل شود. نیتروزامین یک سرطان زا شناخته شده است. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله جهانی گوارش، نیترات سدیم تبدیل به نیتروزامین می تواند باعث سرطان معده شود. همچنین ثابت شده است که نیترات سدیم اثر مضری بر گردش اکسیژن در خون دارد که می تواند منجر به متهموگلوبینمی یا شرایط گردش خون ناکارآمد اکسیژن شود. استنشاق نیترات سدیم بیش از حد باعث تحریک مجاری تنفسی می شود که علائم آن ممکن است شامل سرفه، تنگی نفس باشد. نیترات سدیم نوعی نمک است که با وجود ارزش غذایی منفی از دیرباز برای نگهداری مواد غذایی به ویژه گوشت و ماهی استفاده می شده است. گاهی اوقات به عنوان جایگزینی برای نیتریت سدیم استفاده می شود. این به حفظ رنگ گوشت پخته شده کمک می کند و به طعم و مزه می بخشد، اکسیداسیون لیپید ها را تنظیم می کند و به عنوان یک ضد میکروب عمل می کند. در گوشت های فرآوری شده و فرآوری شده، نیترات سدیم به جلوگیری از رشد باکتری های ناقل بیماری که باعث بوتولیسم و لیستریا می شوند،

نیتریت سدیم - نرمال لابو

نیتریت سدیم - نرمال لابو

کمک می کند. نیترات سدیم حتی یکی از مواد تشکیل دهنده دهانشویه ها است زیرا می تواند به کاهش تحریک دندان کمک کند. برای از بین بردن جوندگان از نیترات سدیم در بخور استفاده می شود. نیترات سدیم در بدن متابولیزه می‌شود و گوشت ‌ها به نیتریت سدیم تبدیل می ‌شوند، که مشخص شده است خواص دارویی دارد، مانند گردش خون بهبود یافته اکسیژن و می‌تواند در هنگام حملات قلبی و سکته مفید باشد. برخی از محققان پیشنهاد می کنند که نیتریت سدیم به حفظ بافت ها در زمانی که سطح اکسیژن در بدن کم است، کمک می کند. نیترات سدیم از کلونیزاسیون باکتریایی غذا ها جلوگیری می کند، که آن را به یک عامل اکسید کننده قوی برای نگهدارنده های گوشت تبدیل می کند. وزارت کشاورزی ایالات متحده در اواخر دهه هفتاد تلاش کرد نیترات سدیم را به عنوان یک ماده تشکیل دهنده محدود کند، اما توسط صنعت گوشت شکست خورد. به دلیل خطر قابل توجه نیتروزامین سرطان زا، سازمان غذا و داروی ایالات متحده میزان مجاز نیترات را به عنوان افزودنی های غذایی در هر صد پوند گوشت به دو و هفتاد و پنج اونس محدود می کند. نیتریت سدیم در مواد غذایی کاربرد دارد و می توانید در این زمینه ها ترکیبات آن را مشاهده کنید. نیتریت از رشد یک باکتری مضر به نام کلستریدیوم بوتولینوم جلوگیری می کند و همچنین ممکن است اثرات حفاظتی بر روی سایر باکتری های مضر و فاسد کننده داشته باشد. علاوه بر این، نیتریت طعم و رنگ گوشت پخته شده را ایجاد می‌کند و در طول نگهداری گوشت ‌های پخته شده، ترشی و بد بو و مزه را به تعویق می‌ اندازد. نیتریت مسئول رنگ صورتی مشخص گوشت های پخته شده است. اگر به فکر حذف نیتریت یا نیترات از فرآورده گوشتی خود هستید


مسئولیت دارید که مطمئن شوید که محصول گوشتی فرموله شده در تمام مدت زمان ماندگاری خود تحت شرایط معقول سوء استفاده مصرف کننده ایمن است. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که محصول جدید با قوانین مربوط به استفاده از مواد افزودنی و قوانین حاکم بر برچسب مواد غذایی مطابقت دارد. به طور کلی، برچسب شما نباید مصرف کننده را تا حدی گمراه کند که محصول شما را به محصولات مشابه ترجیح دهد. در نهایت شما باید بتوانید تمام مدارک لازم را که توسط مقامات ذی صلاحی که مسئول اطمینان از رعایت قانون غذا هستند، ارائه کنید. نیتریت سدیم یک افزودنی غذایی چند منظوره است که مسئول رنگ و طعم مشخص مرتبط با گوشت های پخته شده است و در عین حال محافظت در برابر رشد و تشکیل سم در گوشت های فرآوری شده در معرض سوء استفاده از درجه حرارت است. یک اشکال عمده نیتریت سدیم این است که باعث درگیری جدی قلبی عروقی، به ویژه در کودکان می شود. از آنجایی که متهموگلوبینمی حمل و نقل اکسیژن را مختل می کند، در صورت مواجهه همزمان با HCN و مونوکسید کربن، نمی توان نیتریت سدیم را برای قربانیان آتش سوزی توصیه کرد. نیتریت سدیم یا نیترات مهم ترین افزودنی درمانی است که مسئول رنگ و طعم معمولی گوشت های پخته شده است. همچنین با جلوگیری از اکسیداسیون لیپید ها، ثبات اکسیداتیو گوشت را فراهم می کند و به کنترل ایجاد طعم گرم شده در گوشت های پخته و ذخیره شده کمک می کند. نیتریت همچنین به عنوان یک عامل باکتریواستاتیک حیاتی برای کنترل رشد نوعی میکروب، به ویژه در شرایط سوء استفاده از محصول عمل می کند. نیتریت سدیم یک جامد بی بو، سفید یا کمی زرد، رطوبت سنجی و حساس به هوا است به آرامی به نیترات اکسید می شود که هم خاصیت کاهنده و هم اکسید کننده دارد.

نیتریت سدیم - نرمال لابو

نیتریت سدیم - نرمال لابو

نیتریت سدیم و نیترات سدیم که به عنوان نمک های پخت نیز شناخته می شوند، در سطوح پایین اضافه می شوند و چندین ویژگی را ارائه می دهند. عملکرد اصلی سرکوب جوانه زنی هاگ C. botulinum است. فقط مقدار بسیار کمی مورد نیاز است و استفاده از فرم نمک راه آسان و کارآمدی را برای معرفی ترکیب فعال به گوشت فراهم می‌کند یعنی گاز NO را نیز می‌توان وارد کرد، اما این فرآیند بسیار گران‌ تر است. استفاده از نیتریت سدیم در فرآورده های گوشتی اغلب به دلیل نگرانی از تشکیل نیتروزامین در هنگام واکنش نیتریت با گروه های آمین پروتئین های گوشت، منفی تلقی می شود. صنعت گوشت به دقت روش هایی را برای از بین بردن حضور نیتروزامین ها در محصولات پخته شده ایجاد کرده است. به عنوان مثال، در بیکن، نیتریت سدیم به صد و بیست پی پی ام محدود شده است، باید از پانصد و پنجاه پی پی ام اسکوربات سدیم استفاده شود تا اطمینان حاصل شود که تقریبا تمام نیتریت سدیم به اکسید نیتریک تبدیل می شود، نیترات سدیم نمی تواند استفاده شود، و بیکن باید در دمای بالا سرخ شود. دمای بیش از سیصد و چهل درجه فارنهایت به مدت سه دقیقه در هر طرف برای اطمینان از عدم تشکیل نیتروزامین در حین سرخ کردن می باشد. تا به امروز هیچ ارتباطی بین استفاده از نیتریت در گوشت و ایجاد سرطان در انسان وجود نداشته است. بیشتر نیتریت سدیم در طی فرآوری گوشت به اکسید نیتریک تبدیل می شود که واکنش جیوه و مولبیدن را در طول ذخیره سازی کاهش می دهد همان طور که قبلا ذکر شد. صنعت گوشت به استفاده از نیتریت سدیم ادامه می دهد نه تنها به این دلیل که اکسیداسیون رنگدانه و چربی را مهار می کند، بلکه به این دلیل که نیتریت سدیم یک ضد میکروبی عالی است که شیوع بیماری های ناشی از غذا را محدود می کند.


رنگ صورتی حاصل از عمل آوری با نیتریت سدیم نیز در محصولات پخت شده مطلوب است. یک روند جدید اضافه کردن پودر کرفس به فرمولاسیون گوشت به منظور درمان محصول بدون افزودن شکل شیمیایی خالص نیتریت سدیم است. کرفس منبع غنی نیترات سدیم است یک کشت باکتریایی که به فرمول گوشت اضافه می شود نیترات را به نیتریت کاهش می دهد و سپس نیتریت به اکسید نیتریک تبدیل می شود که به آهن جیوه و مولیبدن ثابت می شود. به طوری که گوشت در طول فرآوری خشک می شود. این نوع محصول برچسب ‌پسند تر است زیرا نیتریت سدیم به عنوان یک ماده افزوده به نظر نمی ‌رسد. ادراک نیتریت سدیم ممکن است از یک تعهد به یک عنصر مفید در گوشت های پخته شده تغییر کند. شواهد اخیری وجود دارد که نیتریت رژیم غذایی در دوز های پایین در واقع فرآیندهای مرتبط با ایجاد بیماری عروقی را کاهش می دهد. نیتریت سدیم توسط باکتری های موجود در بزاق انسان به اکسید نیتریک تبدیل می شود. اکسید نیتریک رگ های خونی را گشاد می کند، التهاب را کاهش می دهد و از مولکول های زیستی در برابر رویدادهای اکسیداتیو محافظت می کند. نیترات سدیم اغلب به عنوان نگهدارنده در گوشت های پخته شده استفاده می شود، اما این نیترات در دارو هایی که برای درمان بیماری های قلبی و فشار خون بالا و همچنین درمان سوختگی استفاده می شود نیز یافت می شود. ثابت شده است که نیتریت های فرار به صورت تفریحی یا برای تقویت جنسی مورد سوء استفاده قرار می گیرند. کود ها و مواد منفجره دو تامین کننده تجاری دیگر نیترات ها هستند. سایت نرمال لابو از کاربرد نیتریت سدیم در مواد غذایی به طور کامل آگاهی دارد بنابراین با کیفیت ترین نوع و گرید را به شما عزیزان ارائه می کند. شما عزیزان می توانید با تکمیل فرم استعلام اقدام به خرید نیتریت سدیم نمایید.

نیتریت سدیم - نرمال لابو
نیتریت سدیم - نرمال لابو

نکات ایمنی کار با نیتریت سدیم

دقت نکات ایمنی کار با نیتریت سدیم می تواند محیطی ایمن تر را برای شما فراهم آورد. با درک همه چیز در مورد نیتریت سدیم می توانید مصونیت بسیار خوبی در برابر نیتریت سدیم داشته باشید. مشخصات نیتریت سدیم با توجه به ساختار فیزیکی و شیمیایی آن مورد بررسی قرار می گیرد. عوارض جانبی حاصل از نیتریت سدیم شامل فشار خون پایین، سردرد، تنگی نفس، از بین رفتن هوشیاری و استفراغ است. این ماده شیمیایی در دهه های بیست و سی به عرصه پزشکی وارد شد و در لیست ایمن ترین و موثر ترین دارو های مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی قرار گرفت. نیتریت سدیم سمیت بسیار کمی دارد، LD۵۰ در موش ها صد و هجده میلی گرم بر کیلوگرم و LD۵۰ انسانی آن هفتاد و یک میلی گرم بر کیلوگرم است، به این معنی که یک فرد شصت و پنج کیلوگرم باید حداقل چهار و شش دهم کیلو گرم از این ماده را مصرف کند تا منجر به مرگ شود. برای جلوگیری از سمیت نیترات سدیم به عنوان یک افزودنی غذایی این ماده به صورت مخلوط با نمک و به رنگ صورتی روشن تولید می شود تا با نمک یا شکر اشتباه نشود. قرار گرفتن در معرض سطوح بسیار بالا می تواند باعث مشکلات تنفسی، فروپاشی و حتی مرگ شود. نیتریت سدیم می تواند باعث سردرد، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و درد شکم شود. هیچ محدودیتی برای مواجهه شغلی برای نیتریت سدیم ایجاد نشده است. تصور می ‌شود که نیترات سدیم ممکن است به رگ ‌های خونی آسیب برساند و شریان ‌های شما را بیشتر در معرض سخت شدن و باریک شدن قرار دهد و منجر به بیماری قلبی شود.


نیترات ها همچنین ممکن است بر نحوه استفاده بدن از قند تأثیر بگذارند و احتمال ابتلا به دیابت را افزایش دهند. همچنین ثابت شده است که نیترات سدیم اثر مضری بر گردش اکسیژن در خون دارد که می تواند منجر به متهموگلوبینمی شرایط گردش خون ناکارآمد اکسیژن شود. استنشاق نیترات سدیم بیش از حد باعث تحریک مجاری تنفسی می شود که علائم آن ممکن است شامل سرفه، تنگی نفس باشد. شایع ترین عوارض جانبی شامل تاری دید، کما، گیجی، سرگیجه، دیس ریتمی، سردرد، افت فشار خون، متهموگلوبینمی، تپش قلب، تشنج، سنکوپ و تاکی کاردی است. نیتریت سدیم یک عامل اکسید کننده قوی است که باعث کاهش فشار خون می شود و از طریق تشکیل متهموگلوبین، حمل و نقل و تحویل اکسیژن در بدن را محدود می کند. تظاهرات بالینی می تواند شامل سیانوز، هیپوکسی، تغییر هوشیاری، دیس ریتمی و مرگ باشد. نیترات می تواند بر نحوه حمل اکسیژن توسط خون ما تأثیر بگذارد. نیترات می تواند هموگلوبین پروتئین موجود در خون که اکسیژن را حمل می کند را به متهموگلوبین تبدیل کند. سطوح بالا می تواند پوست را به رنگ آبی یا خاکستری تبدیل کند و عوارض جدی تری برای سلامتی مانند ضعف، ضربان قلب بیش از حد، خستگی و سرگیجه ایجاد کند. سایت نرمال لابو با در نظر گرفتن نکات ایمنی کار با نیتریت سدیم می تواند به شما در این زمینه یاری برساند.

نیتریت سدیم - نرمال لابو

برای خرید نیتریت سدیم

نیتریت سدیم - نرمال لابو

خرید نیتریت سدیم

خرید نیتریت سدیم در سایت های مختلفی انجام پذیر است ما عزیزان می توانید با تکمیل مشخصات خود در فرم ستعلام اقدام به خرید نیتریت سدیم نمایید. نیتریت سدیم یک نمک سدیم معدنی است که نیتریت به عنوان ضد یون دارد. به عنوان نگهدارنده مواد غذایی و پادزهر مسمومیت با سیانید استفاده می شود. به عنوان یک نگهدارنده مواد غذایی ضد میکروبی، یک عامل ضد فشار خون، یک آنتی اکسیدان غذایی، یک سم و یک پادزهر برای مسمومیت با سیانید نقش دارد. این ماده برای درمان گوشت هایی مانند ژامبون، بیکن و هات داگ استفاده می شود. نیتریت سدیم یک عملکرد حیاتی برای سلامت عمومی را ایفا می کند از رشد باکتری های عامل بوتولیسم جلوگیری می کند و از فساد آن جلوگیری می کند. نیتریت سدیم همچنین به گوشت های پخته شده رنگ و طعم خاص آن ها را می دهد. نیترات های سدیم و نیتریت های سدیم ترکیبات شیمیایی طبیعی هستند که معمولا در محصولات گوشتی مانند بیکن و هات داگ استفاده می شوند. برای آشپز های خانگی، محصولی به نام نمک صورتی یا پودر پراگ که نیتریت‌های سدیم و یا نیترات‌ ها را با کلرید سدیم یا نمک طعام ترکیب می ‌کند، حفظ ایمن گوشت را برای طعم و نگهداری طولانی‌مدت ممکن می ‌سازد. نیترات ‌ها و نیتریت ‌ها در پخت، دسته وسیعی از تکنیک‌ ها برای نگهداری غذا ها، عمدتا گوشت و ماهی، استفاده می ‌شوند که شامل استفاده از نمک، شکر و یا کم‌ آبی برای غیر جذاب کردن غذا برای باکتری‌ هایی است که باعث فساد می ‌شوند.


یکی از اولین روش ها برای درمان غذا استفاده از نمک بود. نمک از طریق فرآیندی به نام اسمز که رطوبت را از سلول‌ های باکتری‌ ها خارج می ‌کند، از فساد غذا جلوگیری می‌ کند و با کم ‌آبی آن ‌ها را از بین می ‌برد. نیترات سدیم نوعی نمک است که به طور خاص به عنوان نگهدارنده مواد غذایی موثر است. نیترات سدیم یک ماده معدنی طبیعی است که در همه انواع سبزیجات سبزیجات ریشه مانند هویج و سبزیجات برگدار مانند کرفس و اسفناج همراه با بسیاری از میوه ها و غلات وجود دارد. هر چیزی که از زمین رشد می کند نیترات سدیم را از خاک بیرون می کشد. کلمه نیترات به ترکیبی از نیتروژن، بزرگ ترین جزء جو و عنصری که به وفور در خاک وجود دارد، و اکسیژن اشاره دارد. هنگامی که از نیترات سدیم به عنوان یک عامل پخت استفاده می شود، به نیتریت سدیم تبدیل می شود. نیتریت سدیم دارای خواص ضد میکروبی است که آن را به یک نگهدارنده خوب تبدیل می کند. جالب توجه است که فرآیند گوارش انسان، نیترات سدیم مصرف شده از طریق میوه ها، سبزیجات و غلات را به نیتریت سدیم تبدیل می کند. پودر پراگ یا نمک صورتی محصولی با درمان سریع برای استفاده با گوشت هایی است که باید قبل از سرو پخته شوند یا دودی یا کنسرو شوند، مانند ژامبون، گوشت قرمز، گوشت گاو ذرت، سوسیس، ماهی و بیکن. حاوی غلظت شش و بیست و پنج صدم درصد نیتریت سدیم است. پودر پراگ برای محصولات با سن خشک مانند پروشوتو، ژامبون روستایی، پپرونی و سایر سوسیس ‌هایی است که نیازی به نگهداری در یخچال ندارند. این حاوی نیترات سدیم علاوه بر نیتریت سدیم است زیرا نیترات در طی یک دوره زمانی به نیترات تبدیل می‌شود و به عنوان نوعی ماده خشک‌کننده با رهش زمانی در طول فرآیند پیری طولانی عمل می ‌کند. خرید نیتریت سدیم برای شما عزیزان و مخاطبین سایت نرمال لابو بسیار ساده است تنها کافی ست که فرم استعلام را تکمیل نمایید.

نیتریت سدیم - نرمال لابو
همه چیز در مورد نیتریت سدیم - نرمال لابو
سخن پایانی

درک همه چیز در مورد نیتریت سدیم را می توانید در مقالات سایت نرمال لابو به خوبی بفهمید. مشخصات نیتریت سدیم این موضوع را به ما بیان می کنند که این ماده توانایی های مختلفی در زمینه نگه داری از مواد غذایی را دارد. تفاوت نیتریت سدیم و نیترات سدیم در یون هایی ست که با سدیم ترکیب می شوند بنابراین باید به کاربرد نیتریت سدیم در مواد غذایی دقت نماییم. نکات ایمنی کار با نیتریت سدیم باعث می شود که افرادی که با این ماده کار می کنند توان بیشتری در افزایش طول عمر خود داشته باشند. خرید نیتریت سدیم در سایت نرمال لابو به سادگی چند کلیک در قسمت فرم استعلام می باشد شما مخاطبین سایت نرمال لابو با توجه به روشی که باین شده خرید نیتریت سدیم را به راحتی انجام دهید.