advertise

آشنایی با نیترات پتاسیم

نیترات پتاسیم چیست

برای اینکه بدانید نیترات پتاسیم چیست، خواندن این مقاله که توسط کارشناسان مواد شیمیایی نرمال لابو به نگارش در آمده است، مرجعی قابل اعتماد است. پتاسیم نیترات یا شوره یک ترکیب شیمیایی است. این ماده ی شیمیایی در محل ‌هایی مانند دیواره ی غارها به شکل طبیعی و به شکل گرد سفید رنگی وجود دارد. پتاسیم نیترات اکسید کننده ای تقریبا قوی است. نیترات پتاسیم، آب را جذب می‌ کند، بنابراین در باروت که از شوره استفاده می شود در صورت قرار گیری در هوای آزاد رطوبت گرفته و خراب می‌ شود. هانطور که می دانیم، نیترات پتاسیم، ماده ای شیمیایی است. قبل از آشنایی با نیترات پتاسیم، ببینیم که ماده ی شیمیایی چیست. ماده شیمیایی، هر ماده‌ای می باشد که از حجم و جرم تشکیل شده است. این شامل مایعات، جامد یا گاز است. ماده ی شیمیایی می ‌تواند یک ماده خالص یا مخلوطی از آن ‌ها که شامل محلول، ترکیب یا گاز است، باشد. ماده شیمیایی یا به صورت طبیعی وجود دارد یا می ‌توان به صورت مصنوعی آن‌ را ایجاد کرد. هر جسمی از ماده شیمیایی تشکیل شده است، این بدان معنا خواهد بود که فقط پدیده ‌هایی که از جسم ساخته نمی ‌شوند یعنی انرژی، نور، گرما، صدا، افکار، رویا، جاذبه یا مغناطیس ماده شیمیایی نیستند. بنابراین، هر چیزی که دارای حجم و جرم باشد و فضایی را اشغال نماید، ماده است. ماده از ذرات تشکیل شده است. این ذرات مولکول ‌ها، اتم ‌ها یا ذرات کوچکتر از اتم ‌ها مانند پروتون ‌ها، الکترون ‌ها یا لپتون‌ ها می باشند. در نتیجه، اساسا هر چیزی که دارای طعم، بو و مزه باشد و از جرم و حجم تشکیل شده باشد، یک ماده شیمیایی است. برای آشنایی با نیترات پتاسیم و اینکه نیترات پتاسیم چیست، می توانید ادامه مقاله ی نرمال لابو، را بخوانید. یکی از واکنش‌های مهم نیترات پتاسیم، پتاسیم نیترات و شکر است که در بسیاری از سوخت ‌های موشک‌ استفاده می ‌شود و همچنین به دلیل خروج آب و نیتروژن، از این واکنش ابر دودزایی درست می ‌کند که به عنوان بمب دودزا استفاده مشهور است. این واکنش نسبت دقیق دارد و بدون داشتن نسبت درست واکنش درست عمل نمی‌ کند.

نیترات پتاسیم - نرمال لابو

نیترات پتاسیم - نرمال لابو

ما باید، مدیون علم شیمی باشیم که طرز استفاده از نیترات پتاسیم را به ما آموزش داده است. علم شیمی مطالعه ماده، انرژی و تعامل بین آن ‌ها است. به هر حال این تعریف برای فیزیک نیز است. شیمی و فیزیک دروس تخصصی مطالعه علوم فیزیکی می باشند. شیمی تمایل دارد روی خواص مواد و برهم کنش بین انواع ماده، به ویژه واکنش ‌هایی که الکترون ‌ها را درگیر می‌ نماید، متمرکز شود. فیزیک تمایل دارد، بیشتر روی قسمت هسته ‌ای اتم و همچنین قلمرو ذرات کوچک ‌تر از اتم متمرکز شود. واقعا، آن‌ ها دو روی یک سکه هستند، زیرا مطالعه شیمی به شما کمک خواهد کرد تا دنیای اطراف خود را بهتر درک کنید. حتی آشپزی، شیمی است. هر چیزی که بتوانید لمس کنید یا طعم و بو به آن بدهید، یک ماده شیمیایی می باشد. وقتی شیمی می‌ خوانید، درک می‌ کنید که چگونه دنیا کار می‌ کند. شیمی دانش پنهانی نیست، اما دانستن آن برای هر کسی غیر از یک دانشمند نتیجه ای ندارد. این توضیح برای کارهای روزمره است، مانند اینکه چرا شوینده‌ های لباسشویی در آب گرم بهتر کاربرد دارند یا اینکه جوش شیرین چگونه کار می‌ک ند یا چرا همه تسکین دهنده‌ های درد، به همان اندازه بر روی تسکین سردرد موثر نمی باشند. اگر همه به دانش شیمی تسلط داشته باشند، می ‌توانند از تاثیر آن بر روی زندگی روزمره خود مطلع شوند. با خواندن و فهم شیمی، این امکان میسر خواهد شد که درک کنیم نیترات پتاسیم چیست و به طور عملی آشنایی با نیترات پتاسیم، امکان پذیر شود. مقاله ی پیش روی شما، نیز به همین جهت توسط وب سایت نرمال لابو نوشته شده است. نرمال لابو، وارد کننده ی محصولات مرک به شکل بی واسطه در کشور است. به بحث اصلی خود بر می گردیم. چیزی که کاملا از انرژی تشکیل شده باشد، ماده شیمیایی نمی باشد. به عنوان مثال، نور جرم ظاهری دارد، اما فضایی را اشغال نکرده است. شما می ‌توانید انرژی را ببینید و احساس نمایید، بنابراین حواس بینایی و لمسی روش مناسبی برای تشخیص ماده از انرژی یا شناسایی یک ماده شیمیایی نخواهند بود. هر چیزی که بتوانید آن را بچشید یا بو کنید، یک ماده شیمیایی است. هر چیزی که بتوانید از لحاظ جسمی، آن را لمس کرده یا آن را بردارید و از جایی به جای دیگر منتقل نمایید، نیز یک ماده شیمیایی است.

نیترات پتاسیم نیز همانطور که بیان شد، ماده ای شمیایی است. مصرف عمده نیترات پتاسیم به عنوان عامل اکسید کننده در باروت سیاه و در موتورهای موشک است. مصارف دیگر نیترات پتاسیم در دارو سازی، خمیر دندان، کود ها، مقابله با فشار خون بالا و پایین، نگهداری غذا، درمان آسم ،کارخانه کریستال و بلورسازی، آبکاری، سخت کاری فلزات، لاستیک سازی، لعاب کاشی و سرامیک، نگهدارنده مواد غذایی و باغبانی است. امیدواریم تا اینجا، این مقاله ی نرمال لابو، به شما کمک کرده باشد که متوجه شوید نیترات پتاسیم چیست. برای آشنایی با نیترات پتاسیم می توانید علاوه بر این مقاله ی نرمال لابو به منابع مکتوب دیگر نیز مراجعه نمایید. یکی از روشهای تولید نیترات پتاسیم، استفاده از کود کبوتر است. به منظور انجام این فرآیند، باید مقداری کود کبوتر را در صد گرم آب حل کرد. سپس این محلول را در ظرفی در بسته ریخته و به مدت دو ساعت در فریزر، برای یخ زدن کامل قرار داد. در مرحله بعد، قالب ماده شیمیایی یخ زده فوق را روی یک پارچه با قابلیت نفوذ مناسب آب قرار دهید تا به ‌طور کامل آب شود. لازم به ذکر است که نباید آب گرم روی یخ گرفته شود. این کار منجر به حل شدن بلور های این ماده شیمیایی می شود. برای به دست آوردن این ماده شیمیایی پس از آب شدن یخ، بلور های آن را از روی پارچه جمع آوری نمایید. سپس آن را در محلی گرم قرار دهید تا کاملا خشک شود. این روش تهیه به شما کمک می کند تا بهتر متوجه شوید که نیترات پتاسیم چیست. تکرار و مسلط شدن به این روش تهیه، بیشترین آشنایی با نیترات پتاسیم را نصیب شما می گرداند. اگر هم سوالی در این مورد داشتید با کارشناسان نرمال لابو تماس بگیرید تا راهنمایی لازم تقدیم شود. نیترات پتاسیم هم به طریق طبیعی وجود دارد و هم به روش مصنوعی قابل تولید است. آیا می دانید که مواد شیمیایی طبیعی چه موادی هستند؟ مواد شیمیایی طبیعی، می‌ توانند جامد، مایع یا گاز باشند. مواد جامد، مایعات یا گازهای طبیعی که به طور طبیعی یافت می شوند، ممکن است از عناصر جداگانه تشکیل شده باشند یا امکان دارد که حاوی عناصر بسیاری به شکل مولکول باشند. اکسیژن و نیتروژن گازهای طبیعی هستند. آن‌ ها با هم، بیشتر هوایی را که تنفس می‌ کنیم، تشکیل داده اند. هیدروژن، رایج ‌ترین گاز طبیعی است که در جهان وجود دارد.

نیترات پتاسیم - نرمال لابو

نیترات پتاسیم - نرمال لابو

همانطور که در پاراگراف قبل از مقاله ی آشنایی با نیترات پتاسیم گفتیم، که این ترکیب شیمیایی از روشهای مصنوعی نیز به دست می آید. حال ببینیم که مواد شیمیایی مصنوعی چه هستند. احتمالا بشر قبل از تاریخ، ترکیب مواد شیمیایی را یاد گرفته است. ما می‌دانیم که حدود پنج هزار سال پیش، مردم ترکیب فلزات مس و قلع را برای ایجاد یک فلز قابل انعطاف‌ پذیری به نام برنز آغاز نموده اند. اختراع برنز یک واقعه مهم بود، زیرا این امکان را فراهم آورد تا طیف عظیمی از ابزار های جدید مانند اسلحه و زره شکل گیرد. برنز ترکیبی از فلزات متعدد و عناصر دیگر است و به عنوان ماده اصلی ساخت و ساز و تجارت تبدیل شناخته می شود. طی چند صد سال گذشته، برخی از ترکیبات مختلف عناصر منجر به ایجاد فولاد ضد زنگ، آلومینیوم سبک، فویل و سایر محصولات بسیار مفید شده است. هر چند ما تمایل داریم که به مواد شیمیایی به عنوان افزودنی ‌های نا مطلوب و غیر طبیعی نگاه اندازیم. اما در حقیقت، مواد شیمیایی در همه ی غذاهای ما هستند و همچنین هوای تنفسی ما را تشکیل می ‌دهند. ترکیبات شیمیایی مصنوعی، صنایع غذایی را دگرگون نموده است. ترکیبی از عناصر، این امکان را فراهم نموده است که بتوانیم غذای خود را برای مدت زیادی به صورت ارزان نگه داری کنیم. مواد شیمیایی همچنین برای ایجاد طیف وسیعی از بافت مواد غذایی از جمله مواد غذایی ترد تا نرم قابل استفاده هستند. ترکیبات شیمیایی مصنوعی علاوه بر این، تاثیر عمیقی بر صنعت دارو سازی گذاشته اند. محققان و دارو سازان با ترکیب مواد شیمیایی فعال و غیر فعال در قرص‌ ها می ‌توانند دارو های مورد نیاز برای درمان انواع مختلفی از اختلالات و بیماری ‌ها را تولید نمایند. مواد شیمیایی مصنوعی یا طبیعی را می توانید با قیمت مقرون به صرفه از نرمال لابو، تهیه نمایید. همچنین نیترات پتاسیم شرکت مرک، در سبد فروش ما قرار گرفته است. کارشناسان ما علاوه بر فروش این ماده، می توانند به شما بگویند که نیترات پتاسیم چیست و چه کاربردهایی دارد. نیترات پتاسیم در تولید خمیر دندان، برای دندان ‌های حساس استفاده شده است. همچنین به ‌صورت تاریخی در درمان بیماری آسم استفاده شده است. در تایلند به عنوان ماده ی اصلی در تولید قرص کلیه به منظور کاهش درد و التهاب مثانه و التهاب لگن مصرف می‌ گردد. در درمان فشار خون بالا نیز کاربرد دارد.

برای خرید نیترات پتاسیم

کود نیترات پتاسیم، یک کود محلول در آب است که حاوی نیترات و اکسید پتاسیم است. کود نیترات پتاسیم، معمولا در محصولات با ارزش قابل استفاده است که به تغذیه با نیترات، منبع پتاسیم و فاقد کلرید نیاز دارند. نیترات پتاسیم، تنها بخش کوچکی از بازار جهانی کود های پتاسیمی را تشکیل داده است. این کود در درجه اول به دلیل ترکیب منحصر به فردی که دارد، برای تامین نیتروژن و پتاسیم مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این تهیه و استفاده از آن بسیار آسان می باشد و با بسیاری از کودهای دیگر از جمله کود های خاص برای بسیاری از محصولات با ارزش بالا مورد استفاده است. برای آشنایی با نیترات پتاسیم و اینکه بهتر درک کنید که نیترات پتاسیم چیست، می توانید از تجربیات کارشناسان نرمال لابو، بهره ببرید. تولید کنندگان، معمولا کود نیترات پتاسیم را از واکنش کلرید پتاسیم با یک منبع نیترات تولید می نمایند و بسته به اهداف موجود، نیترات امکان دارد از نیترات سدیم، اسید نیتریک یا نیترات آمونیوم مورد استفاده قرار بگیرد. نیترات پتاسیم حاصل، بدون توجه به فرآیند تولید خواص یکسانی دارد. نیترات پتاسیم معمولا، به عنوان یک ماده کریستالی محلول در آب به بازار عرضه می شود. این ماده، در درجه ی اول برای حل و استفاده با آب یا به صورت قرص های استوانه ای، برای کاربرد در خاک نظر گرفته می شود. از مهمترین کاربردهای نیترات پتاسیم، استفاده از آن در کشاورزی است. نیترات پتاسیم یک منبع محلول از دو ماده مغذی اساسی، برای گیاهان می باشد. کاربرد آن در خاک قبل از فصل رشد، یا به عنوان یک مکمل در طول فصل رشد انجام می گردد. برای تحریک کردن فرآیند های فیزیولوژیکی، یا غلبه بر کمبود های مواد مغذی، گاهی محلول رقیق شده این کود روی شاخ و برگ گیاهان قابل پاشیدن است. کود نیترات پتاسیم، با دارا بودن دو عنصر نیتروژن و پتاسیم یک کود ارزشمند برای گیاهان خواهد بود. نیتروژن در گیاهان، برای سنتز اسید های آمینه و پروتئین ها مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان جزئی از ساختار کلروفیل کمبود آن باعث کاهش رشد و تغییر رنگ برگ گیاه خواهد شد. اگرچه نیتروژن به مقدار زیادی در هوا یافت می شود، اما گیاهان قادر به استفاده از آن نیستند. این عنصر حیاتی برای جذب در گیاه باید توسط باکتری های موجود در خاک، به شکل قابل جذب یعنی نیترات و آمونیوم بدل شود. پتاسیم نیز، یکی از عناصر ضروری برای بهبود کیفیت رشد گیاهان، افزایش رشد ریشه و بهبود فتوسنتز می باشد. امیدواریم تا اینجا، مقاله ی آشنایی با نیترات پتاسیم مفید بوده باشد و در پیدا کردن جواب این سوال که نیترات پتاسیم چیست، به شما یاری رسانده باشد. در صورت تمایل می توانید این ماده ی شیمیایی را از نرمال لابو، خریداری نمایید.

نیترات پتاسیم - نرمال لابو

نرمال لابو

در ادامه ی آشنایی با نیترات پتاسیم، به کمک کارشناسان مواد شیمیایی نرمال لابو، شما را با یکی دیگر از ویژگیهای این ماده ی شیمیایی آشنا می کنیم تا بهتر پی برید که نیترات پتاسیم چیست. استفاده از محلول رقیق شده نیترات پتاسیم بر روی شاخ و برگ درختان، در طول رشد میوه برای برخی محصولات زراعی سودمند خواهد بود. زیرا این مرحله از رشد اغلب با تقاضای زیاد پتاسیم در زمان کاهش فعالیت ریشه و جذب مواد مغذی همزمان می شود. نیترات پتاسیم معمولا، برای تولید گیاهان گلخانه ای و کشت هیدروپونیک نیز کاربرد دارد. این کود را می توان برای گل ها، انواع سبزیجات، توت فرنگی، کشت های بدون خاک، تنباکو، سیب زمینی، درختان میوه، زیتون ، باغ های خانگی و چمنزارها نیز مورد استفاده قرار داد. عناصر موجود در کود نیترات پتاسیم، اثرات مثبتی از جمله افزایش رشد ریشه، بهبود مقاومت در برابر خشکی، کاهش اتلاف آب و پژمردگی، افزایش سرسختی در زمستان و بهبود مقاومت در برابر آفات گیاهی و بیماری ها را فراهم می آورد. این اثرات منجر به پیشرفت های مختلف در کیفیت محصول خواهد شد. این اثرات شامل این موارد است. میزان پروتئین را در گیاهان افزایش خواهد داد. محتوای نشاسته در غلات و غده ها را افزایش می دهد. ویتامین سی و محتوای جامد محلول را افزایش خواهد داد. رنگ و طعم میوه را بهبود می دهد. اندازه میوه را بهبود می بخشد. ضخامت پوست را افزایش خواهد داد. اختلالات فیزیولوژیکی را کاهش می دهد. کیفیت ذخیره و حمل و نقل را افزایش خواهد داد. عمر مفید محصول را افزایش خواهد داد. پتاسیم و نیتروژن، توسط گیاهان برای حمایت از کیفیت برداشت، تشکیل پروتئین، مقاومت در برابر بیماری و راندمان مصرف آب مورد نیاز خواهند بود. بنابراین، برای حمایت از رشد سالم گیاهان، کشاورزان معمولا در طول فصل رشد، نیترات پتاسیم را در خاک یا از طریق سیستم آبیاری استفاده می کنند. حلالیت تقریبا زیاد نیترات پتاسیم در شرایط آب و هوایی گرم، امکان تولید محلول غلیظ تری از کودهای پتاسیم معمولی را فراهم می آورد. با این حال، کشاورزان برای جلوگیری از حرکت نیترات در زیر ناحیه ریشه، باید آب را به دقت مدیریت نمایند. کشاورزان از جمله اقشاری هستند که در اثر سر و کار داشتن زیاد با این ترکیب شیمیایی، به خوبی می دانند که نیترات پتاسیم چیست و آشنایی با نیترات پتاسیم را به حد کمال رسانده اند. این محصول را اکثر کشاورزان از نرمال لابو خریداری می کنند. نیترات پتاسیم، یک کود کاملا محلول در آب است که این توانایی را دارد که به عنوان کود آبیاری، مصرف خاکی و محلول پاشی مورد استفاده قرار گیرد. در مصرف خاکی، به میزان پنجاه تا صد و پنجاه کیلوگرم در هکتار در زمان کاشت استفاده می شود. در کود آبیاری و سرک، به میزان بیست و پنج تا پنجاه کیلوگرم در هکتار در دو تا سه نوبت در طول فصل رشد محصولات استفاده می شود. به شکل محلول پاشی، به میزان دو تا پنج کیلوگرم در هزار لیتر آب حل شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای نیترات پتاسیم

در قسمتهای پیشین مقاله ی به طور اجمالی به آشنایی با نیترات پتاسیم پرداختیم. بیان کردیم که نیترات پتاسیم چیست و عنوان نمودیم که برای تهیه ی آن می توانید به نرمال لابو مراجعه فرمایید. در این بخش نیز، با کاربردهای نیترات پتاسیم آشنا خواهیم شد. همان گونه که عنوان شد، پتاسیم نیترات یک ترکیب شیمیایی است. پتاسیم نیترات را نمک پیتر یا نیتر نیز می گویند. این ترکیب، یک ماده ی جامد سفید محلول در آب است، که با تبلور جزئی محلول های نیترات سدیم و کلرید پتاسیم تشکیل می یابد. به طور طبیعی به صورت نیتر در سنگهای هند، آفریقای جنوبی و برزیل یافت می شود. با گرم شدن تجزیه شده و نیتریت و اکسیژن می دهد. برخلاف نیترات سدیم، خاصیت ضد عفونی کنندگی ندارد. نیترات پتاسیم در باروت، کودها و در تهیه آزمایشگاه اسید نیتریک استفاده دارد. یون های پتاسیم به طول توبول عاجی نفوذ می نمایند و از ریپولاریزاسیون انتهای عصب جلوگیری می کنند. برای جلوگیری از عود علائم، حفظ فراوانی زیاد یونهای خارج سلولی پتاسیم و حفظ اعصاب بین دندانی در حالت های بیش از حد قطبی، استفاده مکرر و منظم از ناخنک نیترات پتاسیم ضروری خواهد بود. نیترات پتاسیم، که اغلب نیترات نمکی نامیده شده است، به صورت گل آذین در غارها و خاکهای مناطق خشک رخ می دهد. نیترات پتاسیم، نمکی غیر آلی می باشد. از دیگر کاربردهای نیترات پتاسیم، استفاده از آن در مواد نگهدارنده کشاورزی، کودها، حذف کنده درخت، پیشران موشک ها و آتش بازی کاربرد دارد. نیترات پتاسیم یک ماده فعال رایج می باشد که در خمیر دندان اثر ضد حساسیت ایجاد می نماید. این ماده، دندان ها را در برابر حساسیت دردناک به یخ، داغی، اسیدها، شیرینی ها محاظت می نماید. قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت پتاسیم نیترات موجب عوارضی می شود. می تواند هنگام نفس کشیدن تاثیر منفی گذارد. تماس با این ماده می تواند، باعث سوختگی چشم و پوست باشد. تنفس گرد و غبار نیترات پتاسیم، ممکن است باعث تحریک بینی، گلو و ریه ها شود و باعث سرفه با بلغم شود. قرار گرفتن بیشتر می تواند باعث آسم ریوی شود. در چنین شرایطی باید فورا فرد را به اورژانس منتقل نمود و تاخیر در این کار می تواند منجر به مرگ شود. تماس مکرر با پوست باعث درماتیت، خشک شدن و ترک خوردن خواهد شد. ممکن است باعث تحریک ریه شود یا ممکن است برونشیت ایجاد نماید. برای خرید نیترات پتاسیم، می توانید ثبت سفارش خود را به صورت آنلاین در نرمال لابو انجام دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را دریافت نمایید.

نیترات پتاسیم - نرمال لابو

نیترات پتاسیم - نرمال لابو

از کاربردهای نیترات پتاسیم، استفاده از آن در تولید و ساخت سیگار است. این ماده به طور گسترده ای در محصولات حفاظت از پوست کاربرد دارد. از آن در قرص ‌های کلیه جهت کاهش علائم برخی از بیماری ها مانند عفونت ادراری، استفاده می شود. در صنایع غذایی، برای حفظ گوشت در برابر عوامل میکروبی مفید است. نیترات پتاسیم، در آب گرم قابل حل بوده و تا حدی در آب سرد نیز حل می شود. هنگامی که این ترکیب حرارت پیدا کند، اکسیژن آزاد می کند. پتاسیم نیترات یک عامل اکسید کننده قوی بوده که با دیگر ترکیبات آلی واکنش می دهد. می سوزد و منفجر می شود. نقطه ی ذوب این ترکیب سیصد و سی چهار درجه سانتی گراد و نقطه ی جوش آن چهارصد درجه سانتی گراد می باشد. استفاده از پتاسیم نیترات، به عنوان نگهدارنده غذایی به طور معمول در قرون وسطی وجود داشته است. امروزه، این ترکیب در بسیاری از فرآیند ها مانند تیمار گوشت، تولید آب نمک و نمک دار کردن و پرس کردن گوشت گاو کاربرد دارد. همانطور که عنوان شد از کاربردهای نیترات پتاسیم، استفاده از آن در تولید باروت است. حال به توضیح چگونگی کشف باروت و استفاده از نیترات پتاسیم در ساخت باروت می پردازیم. این مثال بهتر روشن می کند که نیترات پتاسیم چیست و آشنایی با نیترات پتاسیم را بیشتر می کند. در چین باستان به صورت تصادفی یکی از بزرگترین اختراعات همه ی دوران کشف شد. این ماده ترقه نام گرفت. مخلوط پانزده درصد کربن، ده درصد سولفور و هفتاد و پنج درصد پتاسیم نیترات منجر به تولید برف چینی یا همان ترقه شد. این پودر سیاه رنگ در حال حاضر، به عنوان باروت شناخته می شود. از این ماده در ساخت مواد آتش بازی، نارنجک ها، بمب ها و غیره استفاده می شود. این ماده به عنوان یک جزء برای سوخت موشک نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در طول سال های اولیه ی کشف باروت، مواد خاصی با دقت به صورت دستی مخلوط می شدند و به قطعات کوچک شکسته می شدند. امروزه، زغال چوب و سولفور با استفاده از عمل آسیاب با توپ های فولادی دوار در یک استوانه توخالی قابلیت مخلوط پذیری دارند. نیترات پتاسیم به صورت جداگانه پودر شده و ترکیب شده، همراه با مواد دیگر به صورت پودر در می آید. بعد بعدا، این ترکیب درون ظرفهایی پرس می شود و دوباره شکسته شده و به دانه هایی با اندازه ی استاندارد تبدیل خواهد شد.. دانه ها در سیلندر های چوبی قرار داده می شود، تا لبه های آن ها صاف شود. به منظور ارائه یک فیلم مقاوم در برابر رطوبت و کم کننده ی اصطکاک به این ترکیب گرافیت نیز اضافه می گردد.

برای خرید نیترات پتاسیم

ویژگی های نیترات پتاسیم

حال که با کاربردهای نیترات پتاسیم آشنا شدید و قبل از آن نیز آشنایی با نیترات پتاسیم در این مقاله ی نرمال لابو میسر شد. بهتر است که به بیان ویژگی های نیترات پتاسیم، مشغول شویم. اگر خوب متوجه شده باشید که نیترات پتاسیم چیست، درک ویژگیهای آن آسانتر خواهد شد. نیترات پتاسیم، مانند دیگر نیترات ها با افزایش دما انحلال پذیری آن افزایش پیدا می کند. این افزایش منجر به ایجاد یک نمودار صعودی برای این ماده خواهد شد. افزایش انحلال پذیری آن به نوعی است که برای هر سی درجه سانتی گراد افزایش دما، انحلال پذیری ماده در آب دو برابر خواهد شد. به عنوان مثال انحلال پذیری این ماده در دمای پنجاه و هشتاد درجه سانتی گراد به ترتیب برابر هشتاد و صد و شصت گرم در صد میلی لیتر آب می باشد. از دیگر ویژگی های نیترات پتاسیم این است که به عنوان یک ماده مهم در مخلوطی از گوگرد و پتاسیم کربنات می تواند با ایجاد یک انفجار همراه باشد. نیترات پتاسیم به عنوان منبع پتاسیم مصارف گوناگونی دارد. پتاسیم یکی از هفت ماده معدنی می باشد که در حمایت و پشتیبانی فرآیند های کلیدی بدن نقش مهمی ایفا می نماید. مواد دیگر مهم شامل کلسیم، فسفر، سدیم، کلرید، سولفور و منیزیم است. خرید قرص های پتاسیم نیترات و استفاده از آن ها جهت کمک به فرآیند های بدن کاربرد دارند. برخی از مزیت های این قرص ها شامل این موارد است. پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه می کند. نگهداری از عضلات و استخوان های بدن با مصرف روزانه آن میسر است. مصرف به اندازه ی آن برای تنظیم فشار خون و سلامت قلب، مفید است. این قرص ها، همچنین به عنوان مکمل های غذایی به فروش می رسند. نیترات پتاسیم، به عنوان یک ترکیب یونی سفید رنگ موجود است. این ماده درصد خلوص بالایی دارد اما چنانچه نیاز باشد، ترکیب های جایگزین این ماده نیز موجود هستند. از جمله این ترکیب ها می توان به سدیم نیترات و پتاسیم کلرید اشاره کرد. همچنین روش های جایگزینی برای تهیه این ماده شیمیایی وجود دارد.

نیترات پتاسیم - نرمال لابو

نیترات پتاسیم - نرمال لابو

خرید نیترات پتاسیم

آشنایی با نیترات پتاسیم، خریداران بسیاری را راغب به خرید این ماده ی شیمیایی نموده است. دلیل آن نیز کاربردهای نیترات پتاسیم است که موجب محبوبیت این ماده شده است. حال که با ویژگی های نیترات پتاسیم آشنا شده اید، بهتر می توانید برای خرید آن از نرمال لابو تصمیم گیری نمایید. نرمال لابو به عنوان نمایندگی شرکت مرک آلمان در جنوب کشور، در زمینه فروش مواد شیمیایی از جمله نیترات پتاسیم فعالیت دارد. برای خرید نیترات پتاسیم با بهترین کیفیت و مناسب ‌ترین قیمت، می‌ توانید به سایت ما مراجعه کرده و به صورت آنلاین آن را خریداری کنید و در اسرع وقت نیز تحویل بگیرید. همچنین جهت اطلاع از خرید نیترات پتاسیم و ثبت سفارش، می توانید با همکاران ما در واحد فروش در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که این ترکیب غیر قابل اشتعال بوده ولی موجب تسریع سوختن مواد اشتعال زای دیگر خواهد شد. اگر مقدار زیادی از این ماده در آتش سوزانده شود و یا اگر برای مدت زمان طولانی ای در مجاورت حرارت و گرما قرار گیرد، خطر انفجار در پیش خواهد بود. لذا مراقبتهای لازم را در هنگام جا به جایی و نگهداری این ماده ی شیمیایی انجام دهید.

فروش نیترات پتاسیم

نرمال لابو، انواع مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی را به سراسر کشور ارسال می کند. آیا می دانید که تفاوت این دو نوع ماده در چه نکته ای نهفته است؟ این تفاوت عموما مربوط به درصد خلوص است. خلوص مواد شیمیای آزمایشگاهی عموما بالاتر بوده و در رتبه آزمایشگاهی و برای امور سنتز و پژوهش و برخی صنایع حساس مورد استفاده واقع می شود و مسلما قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. البته ما در فروشگاه مواد شیمیایی اینترنتی نرمال لابو فروش نیترات پتاسیم را با قیمت رقابتی انجام می دهیم تا خریداران کمترین مبلغ ممکن را پرداخت نمایند. شما در هر نقطه از کشور که باشید، می توانید محصولات مورد نظر را در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت و کیفیت به صورت عمده از ما دریافت نمایید. تمامی مواد شیمیایی موجود در سبد فروش ما، منطبق با آنالیز ارائه شده هستند و شما در هر صنعتی که فعالیت دارید، می توانید با خاطری آسوده از محصول خریداری شده استفاده کنید. مواد شیمیایی، یکی از پایه ای ترین مواد برای به گردش در آوردن چرخ های اقتصادی و صنعتی یک کشور هستند. از ابتدایی ترین نیازها گرفته تا پیشرفته ترین تجهیزات همگی به گونه ای از مواد اولیه شیمیایی بهره می برند. به همین دلیل، این بازار نقش مهمی را در اقتصاد کشور بر عهده دارد و باید توجه ویژه ای به آن مبذول داشت. بازارهای سنتی، در حال از دست دادن قدرت خود هستند و با رونق یافتن کسب و کارهای اینترنتی، موازنه قدرت در این زمینه تغییر یافته است. بر همان اساس نرمال لابو، فروش نیترات پتاسیم را به شکل اینترنتی انجام می دهد تا از دیگر رقبای خود عقب نماند. علاوه بر فروش، کارشناسان ما این امکان را فراهم آورده اند تا در صورت نیاز از مشاوره های آنها بهره ببرید. برای مثال شما می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا بدانید نیترات پتاسیم چیست. آشنایی با نیترات پتاسیم، می تواند خاطر شما را از خرید این محصول جمع نماید.

نیترات پتاسیم - نرمال لابو

آشنایی با نیترات پتاسیم - نرمال لابو
سخن پایانی

نیترات پتاسیم به عنوان نگهدارنده مواد غذایی، به ویژه فرآورده های گوشتی بسیار مورد توجه است. از محلول رقیق نیترات پتاسیم به عنوان داروی ادرار آور استفاده می شود. در مواردی که پتاسیم بدن کم شود، نمک های پتاسیم به صورت خوراکی یا تزریقی به بیمار تجویز خواهد شد. همچنین از محلول های پتاسیم در مراحل بارداری استفاده می شود. کلرید پتاسیم، برای بیمارانی که مبتلا به مرض قند هستند، کاربرد دارد. استفاده از نمک های پتاسیم، به ویژه برای بیمارانی که دارای ناراحتی های قلبی و دستگاه گوارشی هستند، باید با دقت انجام گیرد. در صورت بروز سرگیجه، حالت تهوع و یا دل درد باید، مصرف آن قطع شود. همانطور که در طی خواندن مقاله ی آشنایی با نیترات پتاسیم، مشاهده کردید، پتاسیم نیترات کاربرد های فراوانی دارد و در صنایع گوناگونی مورد استفاده دارد. اما مهم ترین استفاده از آن در صنایع کشاورزی است. آمونیوم نیترات، سدیم نیترات، کود پتاسیم نیترات و کلسیم نیترات از جمله کود های مهمی هستند که دارای نیتروژن هستند. کود نیترات پتاسیم، به عنوان یک منبع مناسب در گیاهانی که به کلر حساسیت دارند و نمی توانند از کود های پتاسیم کلرید استفاده نمایند، بسیار مناسب می باشد. این ماده برای رشد در گیاهانی مانند گوجه فرنگی، پسته، تنباکو، سیب زمینی، سبزیجات برگ دار و انواع کلم، مرکبات و هلو مناسب خواهد بود. این تنها چند مورد از کاربردهای نیترات پتاسیم بود که بیان شد. ویژگی های نیترات پتاسیم فراوان است که در مقاله ای در این حجم، قابل بازگو کردن نیست. کارشناسان نرمال لابو، می توانند مشاورین خوبی برای بیان این ویژگیها باشند و به علاوه به شما بگویند که نیترات پتاسیم چیست و چرا خرید نیترات پتاسیم از نرمال لابو برای شما به صرفه خواهد بود. ما معتبرترین مرجع فروش نیترات پتاسیم در جنوب کشور هستیم، زیرا این ماده را به طور مستقیم از شرکت مرک آلمان خریداری می نماییم.