advertise

معرفی مواد شیمیایی صنعتی

مواد شیمیایی صنعتی چیست

مواد شیمیایی صنعتی، موادی هستند که برای استفاده در فرآوری صنعتی مواد شیمیایی تولید می شوند. برخی از مواد شیمیایی صنعتی فقط در فرآیندهای تولید صنعتی استفاده می شوند، در حالی که بسیاری دیگر به عنوان مواد تشکیل دهنده در محصولات تجاری که در بازارهای مصرف ظاهر می شوند، کاربرد دارند. کلاس مواد شیمیایی صنعتی گسترده است، از جمله: حلال ها، واکنش دهنده ها، روان کننده ها، پوشش ها، رنگ ها، جوهر ها، ماستیک ها، تثبیت کننده ها، نرم کننده ها، عطرها، باز دارنده های شعله، هادی ها و عایق ها. مواجهه قابل توجه با بسیاری از این مواد شیمیایی می تواند اثرات مضری برای افراد یا محیط زیست داشته باشد. نکته مهم در مورد استفاده از مواد شیمیایی صنعتی این است که هر کدام از این مواد می تواند چندین نوع کاربرد داشته باشد. برای هر بار استفاده از ماده شیمیایی، شما باید از مقررات مربوط به هر تنظیم کننده مسئول پیروی کنید. به عنوان مثال در استرالیا، ۴ تنظیم کننده شیمیایی در سطح فدرال وجود دارد: ۱- استفاده صنعتی: طرح معرفی مواد شیمیایی صنعتی استرالیا ۲- استفاده در کشاورزی و دامپزشکی: سازمان آفت کش ها و دارو های دامپزشکی استرالیا ۳- استفاده درمانی: اداره کالاهای درمانی ۴- استفاده از مواد غذایی: استانداردهای غذایی استرالیا - نیوزلند. اگر یک ماده شیمیایی کاربرد صنعتی نداشته باشد، آن را تنظیم نمی کنیم. مقررات استفاده و دفع مواد شیمیایی - از جمله ممنوعیت ها و محدودیت های استفاده از مواد شیمیایی - بر عهده مقامات دولتی است.

نرمال لابو

نرمال لابو

مواد شیمیایی صنعتی عبارتند از: ۱- هر عنصر شیمیایی با کاربرد صنعتی ۲- ترکیبات یا کمپلکس های عناصر شیمیایی که در آن ترکیبات یا کمپلکس ها کاربرد صنعتی دارند ۳- مواد شیمیایی منتشر شده توسط یک مقاله، که در آن مقاله کاربرد صنعتی دارد ۴- مواد شیمیایی طبیعی با کاربرد صنعتی. "توجه نمایید که مواد شیمیایی صنعتی، شامل مواد شیمیایی رادیواکتیو نمی شود."  مصارف کشاورزی و دامپزشکی شامل این موارد است: ۱- کشاورزی، از جمله محصولات باغبانی خانگی ۲- آفت کش ها، از جمله محصولات خانگی مانند دافع حشرات شخصی، اسپری های حشرات و علف کش ها ۳- مواد شیمیایی ضدعفونی کننده استخر مانند هیپوکلریت سدیم، برومید سدیم و جلبک کش ها ۴- دامپزشکی، غذای حیوانات خانگی و خوراک دام. کاربرد درمانی شامل این موارد می باشد: ۱- دستگاه های پزشکی از جمله ضدعفونی کننده ها و دستگاه های تشخیص آزمایشگاهی ۲- داروهایی از جمله داروهای تجویزی، بدون نسخه و داروهای مکمل/جایگزین ۳- محصولات ضد آفتاب اولیه ۴- ضدعفونی کننده ها. استفاده از مواد غذایی شامل این دو مورد است: ۱- غذا برای انسان ۲- افزودنی های مواد غذایی


لازم به ذکر است که برخی از مواد شیمیایی صنعتی از گروه آلاینده های آلی پایدار هستند. اثرات مواد شیمیایی صنعتی که آلاینده آلی پایدار هستند، بر سلامت انسان می تواند از تحریک خفیف پوست، سرگیجه و سر درد تا اثرات مزمن بر سیستم ایمنی، تولید مثل، عصبی و غدد درون ریز متغیر باشد. برخی از آلاینده های صنعتی نیز به عنوان عوامل ایجاد کننده سرطان شناخته می شوند. همه آلاینده های پایدار، ویژگیهای مشترک دارند. آنها: برای مدت زمان استثنایی (سالهای زیاد) دست نخورده باقی می مانند. در نتیجه فرآیندهای طبیعی شامل خاک، آب و به ویژه هوا، به طور گسترده در سراسر محیط پخش می شوند. در بافت چربی موجودات زنده از جمله انسان انباشته می شوند و در غلظت های بالاتر در سطوح بالاتر در زنجیره غذایی یافت می شوند. هم برای انسان و هم برای حیات وحش سمی هستند. مواد شیمیایی صنعتی که در حال حاضر در کنوانسیون استکهلم در مورد آلاینده های آلی پایدار (POP) گنجانده شده اند، عبارتند از: *هگزا کلروبنزن *هگزاکلروبوتادین *بی فنیل های پلی کلر *نفتالین های پلی کلره *پارافین های کلردار با زنجیره کوتاه *هگزابروموبی فنیل *هگزا برومو دی فنیل اتر و هپتا برومو دی فنیل اتر *هگزا بودیکلودودکان *پنتاکلرو بنزن *اسید پرفلوروکتان سولفونیک، نمک های آن و پرفلوئورواکتان سولفونیل فلوراید *تترابرومودی فنیل اتر و پنتابرومودی فنیل اترکلردان *دکابرومودی فنیل اتر (مخلوط تجاری). با توضیحات داده شده ی این بخش از نرمال لابو، حتما تا به الان متوجه شده اید که مواد شیمیایی صنعتی چیست؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد نوع استفاده و نحوه ی تولید این مواد شیمیایی، ویژگی ها و فهرست بندی در کنوانسیون، به وب سایت کنوانسیون استکهلم مراجعه کنید.

نرمال لابو
نرمال لابو

انواع مواد شیمیایی صنعتی

حتما به خاطر دارید که در مدرسه، واکنشهای آزمایشگاهی با چند گرم ماده شیمیایی انجام می شد. در صنعت، چند تن از همان ماده شیمیایی ممکن است در همان واکنش استفاده شود. در صنعت، پول زیادی از مواد شیمیایی بسیار کمی به دست می آید. شاید تا به امروز در مورد شیمی صنعتی فکر کرده اید، مثلا با خود گفته اید که در شیمی صنعتی چه می گذرد و چه مواد شیمیایی در مقیاس بزرگ استفاده می شود. در اینجا ده ماده شیمیایی رایج تولید شده را ذکر می نماییم. این مقادیر سال به سال تغییر می کند، اما تمام مواد شیمیایی ذکر شده بیش از ۱۰۰ میلیون تن تولید می شوند. می بینید که شیمی چقدر بر زندگی روزمره ما تأثیر می گذارد. ما به عنوان کارشناسان مواد شیمیایی نرمال لابو، در ادامه به معرفی و شرح چند نوع از پرکاربردترین انواع مواد شیمیایی صنعتی می پردازیم تا پس از اینکه در بخش قبل دانستید که مواد شیمیایی صنعتی چیست؟ در این بخش نیز با انواع این مواد آشنا شوید. ۱- اسید سولفوریک (H۲SO۴): اسید سولفوریک رایج ترین ماده شیمیایی صنعتی است که در جهان تولید می شود. کاربرد صنعتی اولیه آن ساخت اسید فسفریک است که جزء اصلی اکثر کودهای شیمیایی است. اسید سولفوریک یک جزء حیاتی برای ساخت فلز است، به ویژه در تولید مس و روی و همچنین تمیز کردن فولاد. تولید اسید سولفوریک بیش از ۳ درصد در سال رشد می کند و تا حد زیادی ناشی از تقاضای منطقه آسیا و اقیانوسیه است.


۲- اسید فسفریک (H۳PO۴): حدود سه چهارم اسید فسفریک تولید شده در سراسر جهان، در تولید کودهای فسفاته مصنوعی استفاده می شود. در اینجا چند کاربرد دیگر اسید فسفریک آورده شده است: افزودنی غذایی: در صنایع غذایی، اسید فسفریک به عنوان تنظیم کننده PH مواد غذایی (مثلاً در کولاها)، به عنوان یک عامل شفاف کننده و به عنوان نگهدارنده اضافه می شود. زنگ زدا: اسید فسفریک به عنوان مبدل زنگ عمل می کند و اکسید آهن را به فسفات آهن تبدیل می کند، که سپس به راحتی می توان آن را پاک کرد. اسید فسفریک برای این منظور معمولاً به عنوان ژل به نام ژله دریایی فروخته می شود. ۳- آمونیاک (NH۳): بیش از نیمی از آمونیاک تولید شده در سراسر جهان در کشاورزی استفاده می شود: *برای تولید کودهای مایع حاوی آمونیاک، نیترات آمونیوم و اوره استفاده می شود. *همچنین در تولید کود نیترات آمونیوم استفاده می شود. *در تولید برگ‌ زدای پنبه، جدا کردن برگ‌ ها برای راحت‌ تر، بر داشتن پنبه استفاده می‌شود. *از آن برای ساخت مواد ضد قارچی برای برخی میوه ها استفاده می شود. *آمونیاک همچنین در تولید سایر مواد شیمیایی و محصولات از جمله: اسید نیتریک، رنگ های خاص، داروهای سولفا، لوازم آرایشی، ویتامین ها، برخی از منسوجات مصنوعی مانند: ابریشم مصنوعی و نایلون، پاک کننده های خانگی مانند پاک کننده های شیشه کاربرد دارد. علاوه بر این، آمونیاک توسط چندین صنعت استفاده می شود: به عنوان عامل کمپلکس در صنایع معدنی و فلزی  کاربرد دارد.به عنوان مبرد در تبرید صنعتی و همچنین به عنوان یک عامل پخت و محافظ در صنعت چرم استفاده می شود.

نرمال لابو

نرمال لابو

۴- اتیلن (C۲H۴): سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون تن اتیلن تولید می شود که بیشتر از هر ترکیب آلی دیگری است. تقاضای آن را می توان تا حد زیادی به پیشرفت در تولید پلیمرها، به ویژه پلی اتیلن ها نسبت داد. همچنین می توان از آن برای ساخت سایر مواد شیمیایی صنعتی مانند اتانول استفاده کرد. اتیلن چگونه تولید می شود؟ معمولاً از طریق کراکینگ نفت خام با بخار حاصل از فرآیندی که معمولاً به عنوان "فراکینگ" شناخته می شود. ۵- اتیلن دی کلرید: کاربرد عمده اتیلن دی کلرید، در تولید پلی وینیل کلراید (PVC) است. لوله‌ های پلاستیکی سفیدی که برای حمل آب به زیر زمین و سر تا سر خانه شما استفاده می‌ شوند، PVC هستند که ستون اصلی صنعت ساخت‌ و ساز است. اتیلن دی کلرید همچنین در تولید پلی استایرن، یکی دیگر از پلیمر های مصنوعی مفید، استفاده می شود. اتیلن دی کلرید، همچنین در تولید مایعات خشک شویی خاص، کفپوش، پرده های حمام و   لاستیک مصنوعی استفاده می شود. ۶- هیدروکسید سدیم (NAOH): سدیم هیدروکسید یک ترکیب معدنی است که برای بسیاری از صنایع حیاتی است. برای کاربردهای صنعتی اعم از تولید کاغذ گرفته تا توسعه نساجی و تولید مواد تمیز کننده استفاده می شود. بیش از ۷۰ میلیون تن در سال تولید می شود. این ترکیب، به عنوان یک محصول مشترک در طول ساخت کلر به دست می آید. محبوبیت آن تا حد زیادی به ارزانی و توانایی آن در "پاک کردن" گازها برای حذف موثر اسیدها در حین سوختن بستگی دارد.


برای خرید مواد شیمیایی صنعتی

۷- پروپیلن (C۳H۶):  پروپیلن که با نام های پروپن ویا متیل اتیلن نیز شناخته می شود، یک ترکیب گاز آلی است. این محصول فرعی طبیعی فرآیند تخمیر است که آن را به یک ترکیب شیمیایی مهم برای پیشرفت بخش شیمی سبز تبدیل می کند. بر عکس، از سوخت های فسیلی نیز تولید می شود. پروپن برای صنعت پتروشیمی و به عنوان ماده اولیه برای انواع محصولات بسیار مهم است. سالانه بیش از ۸۵ میلیون تن از آن، در سطح جهان عمدتاً به عنوان سوخت یا برای تولید لاستیک یا پلاستیک تولید می شود. ۸- نیتروژن (N۲): سالانه صدها میلیون تن گاز نیتروژن تولید می شود. هنگامی که نیتروژن با هیدروژن ترکیب می شود، آمونیاک تولید می کند که خود یک ماده شیمیایی صنعتی حیاتی است. نیتروژن برای مجموعه ای از محصولات از جمله کودها، پارچه ها، رنگ ها و حتی مواد منفجره استفاده می شود. به عنوان یک گاز، همچنین یک "اتمسفر غیر واکنشی" ایجاد می کند .نیتروژن معمولاً با استفاده از فرآیندی به نام تقطیر جزئی تولید می شود. صنایع زیر از نیتروژن و نیتروژن مایع استفاده می کنند: صنایع غذایی: این صنایع، از جنبه خنک‌ کنندگی سریع برای به حداقل رساندن آسیب سلولی ناشی از کریستال‌ های یخ که معمولاً در طول فرآیند انجماد معمولی تشکیل می‌شوند، استفاده می‌کنند. کاربرد دیگر در سرویس غذا است: از نیتروژن مایع در کامیون های یخچال دار استفاده می شود، تا تماس غذا با هوا به حداقل برسد. مراقبت های بهداشتی: صنعت مراقبت های بهداشتی از نیتروژن مایع برای منجمد کردن نمونه های خون، بافت و همچنین در کرایو سرجری برای از بین بردن بافت هایی مانند زگیل استفاده می کند. 

نرمال لابو

نرمال لابو

۹- اکسیژن (O۲): برخی از نقش های اصلی اکسیژن در فرآیندهای احتراق، شامل این موارد است: اکسیژن تولیدی تجاری در مشعل های جوشکاری اکسی استیلن و اکسیژن هیدروژن استفاده می شود. از اکسیژن در صنعت فولادسازی برای کمک به سوزاندن ناخالصی های موجود در سنگ معدن مذاب استفاده می شود. به ازای هر تن فولاد تولیدی، حدود یک تن اکسیژن مورد نیاز است. اکسیژن مایع، به عنوان یک عامل اکسید کننده در موشک ها استفاده می شود. مخزن اکسیژنی که برای پرتاب شاتل فضایی استفاده می شود حدود ۵۵۰ هزار لیتر اکسیژن مایع را در خود جای می دهد. از اکسیژن در صنایع شیمیایی نیز برای تجزیه هیدرو کربن ها، به محصولات هیدرو کربنی کوچکتر مانند اتیلن، پروپیلن و استیلن استفاده می شود که به نوبه خود برای تولید پلاستیک، رنگ و سایر محصولات استفاده می شود. ۱۰- کلر (Cl۲): کلر کاربردهای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد: الف: تولید محصولات مصرفی و صنعتی مانند پلاستیک، دارو، رنگ، پاک کننده های خانگی، حشره کش ها و منسوجات ب: برای تصفیه آب به روش های مختلف: *حذف تا حد زیادی پاتوژن های موجود در آب در طی تصفیه آب در تصفیه خانه های آب در ایالات متحده. *برای از بین بردن باکتری ها در استخرهای شنا از هیپوکلریت سدیم تولید شده از کلر استفاده می شود. ج: به عنوان یک واکنش دهنده اصلی در تولید جلیقه های ضد گلوله، تراشه های کامپیوتری و قطعات خودرو عمل می کند.


آشنایی با انواع مواد شیمیایی صنعتی و کاربردهای آن ها: حضور عناصر در زندگی بشر به دوران بسیار قبل باز می گردد. شواهد تاریخی و باستانی که از دوره های مختلف تاریخی به دست آمده، نشان دهنده استفاده انسان ها از مواد مختلف در آن زمان است. موادی که به طور طبیعی از دل کوه و معادن استخراج می شدند، موادی که به راحتی در کوره های ذوب به حالت گداخته تبدیل می شدند و موادی که چکش خوار بودند و از آن برای ساخت ابزار مختلف استفاده می کردند، نمونه هایی از این کاربردها می باشند. عناصر فلزی و آلیاژ ها از اولین مواد خام طبیعی بودند که در صنایع استفاده شدند. مس، آهن، طلا، نقره، قلع، فولاد و چدن از مهم ترین این مواد می باشند. دسته ای دیگر از مواد شیمیایی به صورت ترکیب در طبیعت وجود دارند. این مواد از کنار هم قرار گرفتن اتم های مختلف تشکیل یافته اند.

نرمال لابو

نرمال لابو

کاربرد انواع مواد شیمیایی صنعتی: تمام مواد شیمیایی صنعتی که امروزه با آن ها سر و کار داریم، در جدول تناوبی وجود دارند. این مواد به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند و هر کدام از آن ها دارای خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی می باشند که آن را برای یک کاربرد خاص مناسب کرده است. کاربرد انواع مواد شیمیایی در صنعت به این شرح است: صنعت کاشی و سرامیک: سرامیک و کاشی یکی از صنایع بزرگ هر کشور به حساب می آید و می تواند نیازهای بخش ساخت و ساز را تأمین کند. برای ساخت این محصولات از مواد شیمیایی نظیر اکسیدهای آلومینیوم، نیتریدها و کربید سیلیسیوم، ترکیبات سیلیس و ترکیبات فلزات واسطه استفاده شده است. سیلیس باعث می شود سرامیک ها در برابر حرارت های بسیار بالا مقاومت بیشتری به دست آورند. صنعت لاستیک، پلاستیک و پلیمر: واحدهای مونومر نظیر اتیلن که از مشتقات نفتی هستند برای شرکت در واکنش پلیمریزاسیون در پالایشگاه مناسب می باشند. محصولات پلیمری به دست آمده از این سری واکنش ها، انواع پلی اتیلن هستند که در تولید انواع محصولات پلاستیکی مانند ظروف بسته بندی مواد غذایی، مخازن، لوله و اتصالات، فیلم پلی اتیلن و ... استفاده دارند. پلیمرها از زنجیره های بلند کربن تشکیل شده اند و تعداد کربن، طول زنجیره و تعداد شاخه های فرعی با گروه های عاملی موجب ایجاد خواص مخصوص در یک ماده پلیمری خواهد شد. به طور مثال، کاربرد پی وی سی، با کاربرد پلی اتیلن و یا نایلون ها متفاوت است. برای تولید انواع لاستیک نیز از مواد شیمیایی با عنوان نرم کننده ها و افزودنی ها، پایدار کننده ها، دوده کربن و ... استفاده می توان نمود. استحکام و دوام لاستیک ها به علاوه انعطاف پذیری آن ها با به کارگیری موادی نظیر استئارات ممکن است.


صنایع آبکاری و ریخته گری: نمک های معدنی که در ساختار آن ها یکی از فلزات واسطه وجود دارند، در این صنعت بسیار کاربرد دارد. موادی نظیر استات مس، استات روی، اکسید منیزیم، اسید سولفامیک، اکسید نیکل، سولفات آهن، دی کرومات آلومینیوم، کربنات روی، کلرید آهن، نیترات آهن و بسیاری مشتقات این نمک ها در صنعت آبکاری و ریخته گری استفاده می شود. صنایع تولید مواد آرایشی-بهداشتی: ترکیباتی که دارای ساختار پیچیده ای هستند و از اتم های محدودی شکل یافته اند در دسته مواد شیمیایی آلی قرار داده می شوند. این مواد عموماً از اتم های کربن، اکسیژن و هیدروژن تشکیل شده اند و خواص بسیار مهمی برای تولید این محصولات خواهند داشت. مونواستئارات گلیسرول، ایزوپروپیل پالمینات، ایزوپروپیل میراستات، گلایکول ها، انواع موم ها، سوربیتول، پلی سوربات، پارابِن ها، پارافین، گلیسیرین، وازلین، لانولین و ... مهمترین مواد مصرفی این صنعت بزرگ می باشند. صنایع دارویی: تقریباً ۹۰ درصد مواد شیمیایی آلی و معدنی در حالت های جامد و مایع برای تولید محصولات دارویی کاربرد دارند. برخی از این مواد شیمیایی عبارتند از: گلیسیرین، اوره، اسید استیک، اتانول، اکتیول، پارافین، بیسموت، گلایکول، لسیتین، استئارات، اکسید روی، آمونیوم کلراید، بنزیل الکل، پلی سوربات ها، تیمول، سدیم لوریل سولفات، سوربیتول، گوارگام، متیل سالیسیلات، موم عسل، منتول، گلیکولیک اسید و غیره. صنعت تولید رنگ و رزین و پوشش های صنعتی: یکی از گسترده ترین صنایعی که در جهان در حال فعالیت هستند، صنایع تهیه انواع رنگ خوراکی و صنعتی، رزین و پوششی هستند. موادی که برای این صنایع استفاده دارند، از ماهیت آلی و معدنی برخوردار هستند. مواد شیمیایی اولیه برای تولید انواع رنگ و رزین عبارتند از: انواع رنگدانه ها، حلال های شیمیایی مانند تولوئن، بنزن و زایلن، غلظت دهنده ها و استابلایزرها، رزین های پلی استر اپوکسی ها و انواع خشک کن ها. حلال های شیمیایی که در این صنعت به کار می روند، پراهمیت هستند. این حلال ها را می توان به دسته های اصلی الکل ها و اترها، استرها، کتون ها، حلال های آروماتیک و آلدهیدها تقسیم کرد.

نرمال لابو
نرمال لابو

خرید مواد شیمیایی صنعتی

برای خرید مواد شیمیایی صنعتی، نه تنها باید بدانیم که مواد شیمیایی صنعتی چیست و همینطور با انواع مواد شیمیایی صنعتی آشنا باشیم، بلکه علاوه بر آن باید آگاهی لازم از کیفیت محصول خریداری شده را نیز داشته باشیم، چرا که کاربرد مواد شیمیایی صنعتی به گونه ای می باشد که کیفیت مواد شیمیایی در محصول تولید شده و یا آزمایش انجام شده تاثیر مستقیم دارد. بازار مواد شیمیایی نیز مانند دیگر بازارها از گزند محصولات تقلبی در امان نمانده و همین امر موجب شده که مشتریان در هنگام خرید به مشکل برخورد نمایند. توصیه ما این است که، خرید مواد شیمیایی از طریق نمایندگی های معتبر و با سابقه انجام شود، تا از خطر احتمالی خرید محصول تقلبی در امان بمانید. نرمال لابو با فروش مواد شیمیایی مرک، مواد شیمیایی آزمایشگاهی و مواد شیمیایی صنعتی، کار مهمی را در زمینه واردات مواد شیمیایی اصلی و پخش آنها انجام داده است. دانشجویان، پژوهشگران، شرکت های صنعتی، شرکت های تولیدی و...می توانند مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی را با درصد خلوص های متفاوت و در مقادیر مورد نظرشان از نرمال لابو تهیه نمایند.


قیمت مواد شیمیایی صنعتی: قیمت در خرید هر محصول بخش مهمی را به خود اختصاص می دهد. قیمت عرضه شده برای خریداران اهمیت ویژه ای دارد. در خرید مواد شیمیایی صنعتی قیمت محصول به برند تولید کننده مواد شیمیایی ربط خواهد داشت. محصولات تولید شده کمپانی های معتبری چون مرک معمولا از قیمت های مشخصی در سر تا سر قاره ها برخوردار هستند. نکته حائز اهمیت دراین بخش مقایسه قیمت محصول خریداری شده با دیگر سایت های فروش مواد شیمیایی می باشد. قیمت نهایی محصول، نباید از تفاوت زیادی با دیگر سایت های جهانی برخوردار باشد. ما در نرمال لابو، کیفیت و قیمت مواد شیمیایی صنعتی را تضمین می نماییم و آنها را در اختیار همگان قرار خواهیم داد.

نرمال لابو

نرمال لابو
سخن پایانی

نرمال لابو، در تهیه، توزیع و همچنین خرید مواد شیمیایی صنعتی از شرکتهای معتبر جهانی تجربه لازم را دارد. ما نه تنها به شرکت های بزرگ بلکه به شرکت های کوچک و افراد حقیقی نیز خدمات می دهیم. ما نیازهای مشتری خود را در درجه اول اهمیت قرار می دهیم و به دنبال ارائه مواد شیمیایی هستیم که نیازهای شما را برآورده می نماید. ما همیشه به دنبال همکاری طولانی مدت هستیم و اکثر کاربران ما مشتریان دائم هستند، زیرا ما در تلاش هستیم تا خدمات پس از فروش دقیقی را به کاربران خود ارائه دهیم. بهترین مرجع برای خرید مواد شیمیایی و دانستن اطلاعاتی از قبیل دانستن انواع مواد شیمیایی صنعتی و همچنین اینکه مواد شیمیایی صنعتی چیست، فروشگاه اینترنتی مواد شیمیایی نرمال لابو می باشد.