advertise

معرفی مواد شیمایی آزمایشگاهی

مواد شیمیایی آزمایشگاهی چیست

موادی که دارای ترکیبات شیمیایی معینی بوده و از ترکیب عناصر مختلف به وجود می آیند، مواد شیمیایی نامیده می شوند. مواد شیمییایی یا به صورت خام در طبیعت وجود دارند و یا به صورت سنتزی ساخته می شوند. این مواد به دو دسته مواد آلی و معدنی تقسیم می شوند. اختلاف اصلی که بین این دو نوع مواد وجود دارد، در عنصر کربن است. مواد آلی که دارای کربن زیاد هستند، مقاومت حرارتی کمتری نسبت به مواد معدنی دارند. در این مقاله مواد شیمیایی ازمایشگاهی بررسی می شود. در این قسمت قصد داریم به سوال مواد شیمیایی آزمایشگاهی چیست پاسخ دهیم. بهتر است در ابتدا به شما بگوئیم که آزمایشگاه مکانی است که برای انجام آزمایش علمی از جمله آزمایش هایی بر روی مواد شیمیایی ساخته می ‌شود. در آنجا وسایل و مواد آزمایشگاهی ویژه‌ای قرار داده می‌شود که با آن‌ها می‌توان برخی آزمایش‌ها را انجام داد. برای مثال در آن برق، از تجهیزات، قطعات و ابزارهای برقی برای انجام آزمایش هایی بر روی سیستم های برقی استفاده می شود. آزمایشگاه‌ ها را می‌توان در مدرسه ‌ها و دانشگاه ‌ها، صنایع، تاسیسات دولتی و ارتشی و حتی بر روی کشتی‌ها و هواگرد ها نیز یافت. در دانشگاه‌ ها زمانی که آموزش فراگیر در یک آزمایشگاه و با آموزش انجام یک فعالیت عملی باشد آن را «آموزش آزمایشگاهی» می ‌نامند. معمولا به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند: آزمایشگاه های فیزیک، شیمی،کامپیوتر، بهداشت، پزشکی و تشخیص طبی. از آنجایی که بیشتر کاربرد مواد شیمیایی آزمایشگاهی در آزمایشگاه شیمی می باشد لازم است به شما بگوئیم که آزمایشگاه شیمی مکانی است که با ابزار و وسایل مورد نیاز برای انجام آزمایش ‌های شیمی، آماده‌ سازی شده است. بطور کلی در یک آزمایشگاه شیمی، با انجام مطالعات و آزمایش ‌های پایه و یا پیشرفته بر روی مواد مدنظر، آن ها را شناسایی کرده و اجزای تشکیل دهنده آنها و نیز میزان سهم هر ماده در ترکیب مورد نظر را محاسبه می کنند. با انجام این آزمایشات می‌ توان نقص ‌های موجود در یک ماده را تشخیص داد و آن ها را اصلاح نمود. البته باید به شما بگوئیم که منظور از نام گذاری کلمه آزمایشگاه (برگرفته از کلمه‌ فرانسوی لابراتوار: laboratoire) به یک مکان، این معنا را می دهد که در آنجا، جهت بررسی و نتیجه ‌گیری درباره ویژگی های مواد، کشف و تایید روابط موجود بین مواد مختلف و یا تشخیص چگونگی و دلیل وقوع پدیده‌ ها، آزمایش‌ های علمی از جمله آزمایش‌ های شیمیایی، فیزیکی، زیستی و یا طبی تشخیصی صورت می‌ گیرد. در واقع پیشرفت دانش و تکنولوژی به پیشرفت در سیستم‌ های آزمایشگاهی منجر شده است. در این مقاله قصد داریم مبحث معرفی مواد شیمیایی آزمایشگاهی را دنبال کنیم.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی چیست - نرمال لابو

مواد شیمیایی آزمایشگاهی چیست - نرمال لابو

با ادامه مقاله معرفی مواد شیمیایی آزمایشگاهی همراهه ما باشید. این امر به نوبه خود زمینه‌ ساز پیشرفت بشریت در آزمایشگاه و گسترش انواع آزمایشگاه ها برای دسترسی به اهداف گوناگون خواهد بود. این پیشرفت ‌ها در نهایت به شناخت موارد خطرساز در زندگی انسان و تلاش برای ارتقای سطح زندگی انسان می باشند. دانستن این نکته ضروری است که بر اساس اینکه هدف مد نظر در آزمایشگاه چه چیزی است، فعالیت‌ ها و روش‌ های تشخیصی و آزمایشی متفاوتی در آن انجام می گیرد. تفاوت در اهداف و نوع فعالیت ها، سبب ایجاد آزمایشگاه‌ های مختلف می ‌شود. به عنوان مثال آزمایشگاه‌ ها را با توجه به نوع کاری که در آن انجام می شود، می توان به دسته ‌های آزمایشگاه ‌های شیمی، فیزیک، کامپیوتر، بهداشت، پزشکی و تشخیص طبی تقسیم نمود. به عبارت دیگر، در هر مجموعه آزمایشگاهی فعالیت خاصی صورت می‌ گیرد. مثلا می ‌توانید به بررسی مواد غذایی جهت اطمینان از سلامت آنها در آزمایشگاه شیمی صنایع مواد غذایی، آزمایش جهت ساخت آنتی‌ بیوتیک ‌های قوی برای مقابله با بیماری‌ های عفونی در آزمایشگاه‌ های شیمی و بیولوژی، شناخت و رهگیری عوامل بیماری زا در آزمایشگاه‌ های ژنتیک و ویروس ‌شناسی، بررسی های مربوط به جریان الکتریسیته در جهت بهبود سیستم‌ های برقی در آزمایشگاه فیزیک، بررسی و پیش بینی رفتاری لایه‌های زمین و شناخت خطرات احتمالی در آزمایشگاه زمین‌شناسی اشاره کرد. البته جالب است بدانید که علاوه بر دسته بندی بر اساس نوع اهداف و فعالیت ها، نوع دیگری از طبقه بندی برای آزمایشگاه نیز کاربردی می باشد. این دسته بندی بر اساس سطح ایمنی و خطر موجود انجام می شود. بر این مبنا، آزمایشگاه‌ ها به ۴ سطح تقسیم‌ بندی می ‌شوند. به عنوان مثال آزمایشگاه‌ های موجود در دانشگاه‌ ها و بیمارستان ‌ها در سطح ۲ دسته ‌بندی قرار می گیرند. در این سطح، هر مجموعه بایستی شامل هود و یک سری امکانات امنیتی ابتدایی باشد که در آنها بر روی عوامل با بیماری زایی و خطر پایین کار می ‌شود. در مجموعه‌ های آنالیزی سطوح ۳ و ۴، وجود سیستم ‌های فیلتراسیون هوا با دقت بالا، سازماندهی سیستم ایمنی فوق‌ العاده قوی و و کنترل روزانه کارآیی این ابزار ها ضروری می باشد. توجه داشته باشید که فارغ از اینکه، آزمایشگاه در کدام سطح قرار می گیرد، تایید ایمنی مجوعه توسط دانشگاه و مراجع به صورت دوره ای مورد بررسی قرار گرفته و تایید می‌ شود. در انتها قصد داریم معرفی مواد شیمیایی آزمایشگاهی را به صورت کامل انجام دهیم.


شما در حال مطالعه ی مقاله ی معرفی مواد شیمیایی آزمایشگاهی هستید. لازم به ذکر است که در یک آزمایشگاه شیمی، با انجام مطالعه و آزمایشات پایه بر روی مواد اصلی و ترکیب درصدی آنها، اجزای تشکیل دهنده‌ هر محصول را تعیین می ‌کنند. همچنین می توان با تشخیص مکانیسم‌ های ناقص موجود، در جهت رفع و یا حداقل کردن میزان تاثیر گذاری آنها تلاش کرد. با یافتن عملکرد های برتر در انجام واکنش ها، از آنها برای افزایش کیفیت و یا بازده محصولات استفاده نمود. همچنین با اندازه گیری میزان دقیق مواد موجود در محصولات غذایی، بهداشتی و آرایشی، سطح ایمنی این محصولات را برای انسان تعیین می کنند. از طرفی می توان میزان تاثیر محصولات بر محیط زیست را با توجه به پروتکل‌ های زیست محیطی موجود سنجید. البته باید به شما بگوئیم که در آزمایشگاه شیمی، برای افزایش کیفیت و پایداری محصولات، به بهینه ‌سازی محصولات می پردازند. این کار با آزمایش بر روی ترکیب درصد های متفاوت از مواد تشکیل دهنده و تغییر شرایط آزمایش برای رسیدن به بالاترین کیفیت و بازدهی انجام می شود. شیمی در آزمایشگاه به کمک بشریت و محیط زیست می آید و با شیمی سبز، به منظور دسترسی به جامعه پایدار زیستی و ثبات محیط زیستی، سوخت های نوین و غیر فسیلی را مورد آزمایش و بررسی قرار می دهد. کاربری سوخت های طراحی شده و واکنش های آن ها در محیط واقعی را بارها و بارها آزمایش می کند. به بیان دیگر در آزمایشگاه شیمی، با توجه به خصوصیات شیمیایی مواد، در ابتدا، اقدام به تهیه‌ نمونه‌ های جامع از نمونه مورد نظر می کنند. پس از نمونه گیری از نمونه اصلی، به تجزیه و تحلیل نمونه آزمایشگاهی می پردازند. برای انجام درست و دقیق هر آزمایش، شیمیدان روش های جدید آزمون استاندارد را برای بهبود و تسهیل تجزیه آزمایش می کند. در نهایت با تحلیل شیمیایی مواد اصلی، به توصیف و تعیین کمیت مواد می پردازد. تمام اقدامات بیان شده در خدمت معرفی مواد شیمیایی آزمایشگاهی خواهد بود.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی چیست - نرمال لابو

مواد شیمیایی آزمایشگاهی چیست - نرمال لابو

اکنون برای پاسخ به سوال مواد شیمیایی آزمایشگاهی چیست و معرفی مواد شیمیایی آزمایشگاهی باید به شما بگوئیم که در ابتدا این مواد که از مواد بسیار مهم و پرکاربرد در آزمایشگاه ها می باشند، با مواد شیمیایی تفاوت هایی دارند. این مواد از لحاظ ماهیت و استفاده می توان گفت با مواد دیگر یکسان، ولی دارای درصد خلوص بالاتری می باشند. این مواد دارای گریدهای مختلفی هستند. از معروف ترین این گریدها می توان به موارد زیر اشاره کرد. گرید AR برای مصرف کلی، گرید FCC برای آزمایشگاه های تولید مواد غذایی، گرید OR برای کاربردهای تحقیقاتی، گرید TECHNICAL برای آزمایشگاه های صنعتی، گرید USP برای مواد شیمیایی با کیفیت بالا از معروفترین برندها هستند. گرید NF در مواد شیمایی، گریدی است که با کتاب فرمول ملی آمریکا مطابقت دارد. البته لازم به ذکر است که مواد شیمیایی آزمایشگاهی برای تست های فیزیکی، واکنش های شیمیایی، تجزیه و آنالیز های شیمیایی با درجه خلوص متفاوت استفاده می شوند. مواد آزمایشگاهی یا به صورت ایرانی و یا وارداتی خارجی در بازار موجود هستند. البته باید برای بیان تفاوت میان مواد شیمیایی آزمایشگاهی و دیگر مواد های شیمیایی به شما بگوئیم که ماهیت و فرمول شیمیایی این مواد و مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی بسیار شبیه به هم می باشد. مهمترین تفاوتی که بین مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی با مواد آزمایشگاهی است در میزان خلوص آن ها می باشد. میزان خلوص در مواد شیمیایی با معیاری به نام گرید سنجش می شود که در این مواد بیشتر می باشد. این معیار در کنار اطلاعات دیگر این مواد (فرمول و مشخصات شیمیایی) روی بسته بندی آن ها درج شده است. با توجه به این معیار این مواد به دسته هایی با گریدهای مختلف تقسیم می شوند. یکی گرید تحلیلی و آزمایشگاهی با مقدار خلوص بالا که بیشتر از ۹۷٪ می باشد و دیگری گرید عمومی با درجه خلوصی بیشتر از ۹۵٪ می باشد. نوع دیگری از درصد خلوص که برای مواد صنعتی است، ناخالصی پایین و ۹۰٪ ی دارد. البته لازم به ذکر است که کاربرد مواد آزمایشگاهی بسیار گوناگون است. در علومی چون انگل شناسی، کالبد شناسی و ژنتیک، داروسازی، صنایع پتروشیمی و نفت و گاز، صنایع کاشی و سرامیک، ساخت وسایل آرایشی و بهداشتی، صنایع تولید چسب، صنایع رنگ سازی، نیروگاه های تولید انرژی، تحقیقات گیاه شناسی، آبکاری فلزات و موارد بسیار زیاد دیگر از جمله ی این موارد می باشند. در آزمایشگاه از مواد شیمیایی آزمایشگاهی برای تعیین کیفیت مواد و تعیین استاندارد بودن ترکیبات استفاده می شود. البته شما هنگام خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی باید به نکاتی توجه داشته باشید. آیا فکر می کنید حق مطلب در مورد معرفی مواد شیمیایی آزمایشگاهی ادا شده است؟


اولین نکته ای که در هنگام خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی و معرفی مواد شیمیایی آزمایشگاهی که مورد توجه قرار داد، مطالعه لیبل و برچسب روی ظرف آن می باشد. در این برچسب تمام مشخصات مورد نیاز از جمله نام علمی ماده، فرمول شیمیایی، تارخ انقضاء، درجه خلوص، هشدارها، احتیاطات لازم، محل نگه داری، کمک های اولیه لازم در هنگام صدمه دیدن از این ماده، نقطه ذوب یا جوش، چگالی و موارد دیگر نوشته می شود. همچنین کسی که در آزمایشگاه به عنوان متصدی و خریدار این مواد می باشد، باید دارای تجربه و تخصص لازم باشد. از نکات دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد نوع بسته بندی این مواد است که نباید مشکلی داشته باشد. بسته بندی این مواد به گونه ای است که هم می تواند به مدت طولانی نگه داری شود و هم در هنگام جابه جا کردن ایمنی لازم را داشته باشد. قبل از سفارش دادن این مواد باید شرایط نگه داری آن ها کاملا مهیا باشد. به عنوان مثال محل نگه داری آن ها باید دارای تهویه مناسب باشد، یا موادی که فرار یا آتشگیر هستند باید در محل مناسبی از آزمایشگاه قرار گیرند. البته برای خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی لازم است به شما بگوئیم که کشور های زیادی در جهان، این مواد را تولید و به کشور های دیگر صادر می کنند. بالاترین رتبه را در این صادرات کشورهای آمریکا و چین دارند و در کل ۲۸ کشور، صادر کننده این مواد می باشند. علت قدرت بالای آن ها در این صادرات، تبدیل کردن مواد شیمیایی می باشد. ایران به دلیل نداشتن توانایی در تبدیل مواد خام شیمیایی، ۶۸ درصد از واردات آن به مواد شیمیایی اختصاص دارد. اما بیشتر مواد خام شیمیایی در ایران به همان صورت به خارج صادر می شود. البته در دهه های قبل به دلیل مشارکتی که بین ایران با کشورهای دیگر وجود داشت، رابطه تجاری خوبی بین آن ها برقرار بود اما با اعمال تحریم های مختلف در ایران، این روابط دچار اختلال و چالش شده است. کشورهای چین (دارای اولین رتبه)، امارات، کره، ترکیه، آلمان کشورهایی هستند که به ترتیب دارای رتبه برای صادر کردن مواد شیمیایی به ایران هستند. شما اکنون می توانید در صورت نیاز پس از مطالعه پاسخ سوال مواد شیمیایی آزمایشگاهی، جهت خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی با تیم نرمال لابو تماس حاصل کرده و ان را در کمترین مزان ممکن درب محل از پرسنل با سابقه این فروشگاه دریافت نمائید و از ایشان بخواهید مبحث معرفی مواد شیمیایی آزمایشگاهی را برای شما بیان کنند.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی چیست - نرمال لابو

برای خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی

خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی

بهتر است برای خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی به این نکته پس از باکس مواد شیمیایی آزمایشگاهی چیست به این نکته توجه داشته باشید که مواد شیمایی آزمایشگاهی در برند های متعددی تولید و به فروش میرسند و ابتدا باید بدانید معرفی مواد شیمیایی آزمایشگاهی را باهاش آشنا هستید و اگر قصد دارید تا مواد شیمایی مناسب کار خود را خریداری کنید با ما در نرمال لابو تماس حاصل فرمائید. لازم به ذکر است که مواد شیمایی آزمایشگاهی از مواد اصلی و پرکاربرد در آزمایشگاه ها هستند. مواد شیمیایی آزمایشگاهی در آزمایشگاه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. صنایع غذایی، دارویی، پژوهشی و بسیاری از صنایع موارد شیمیای آزمایشگاهی را برای تولید و همچنین پژوهش های خود به کار میبرند. مواد شیمیایی آزمایشگاهی با سایر مواد شیمیایی تفاوت هایی دارند. البته مواد شیمیایی آزمایشگاهی از لحاظ ماهیت و نوع استفاده با سایر مواد یکسان هستند ولی مواد آزمایشگاهی خلوص بالاتری نسبت به سایر مواد شیمیایی دارند. مواد شیمیای آزمایشگاهی در گریدهای مختلفی تولید می شوند که هر گرید کاربرد خاص خود را دارد. مواد شیمیای آزمایشگاهی با گرید AR برای مصارف عمومی و کلی در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد. گرید CHEMICALLY PURE از خلوص بالایی برخوردار است و به طور کلی در آزمایشگاه ها برای مصارف عمومی مورد استفاده قرار میگیرد. مواد شیمیایی یا گرید FCC در آزمایشگاه هایی مورد استفاده قرار می گیرد که در زمینه تولید مواد غذایی فعالیت میکنند. گرید معرف تضمین شده از موادی است که به صورت تخصصی برای شیمی تجزیه کاربرد دارد. از جمله مواد شیمیای آزمایشگاهی که برای اعمال عمومی آزمایشگاهی مورد استفاده قرار میگیرد LAB GRADE می باشد. از مواد شیمیایی آزمایشگاهی که کاملا با کتاب فرمول ملی آمریکا همخوانی دارد گرید NF می باشد. لازم به ذکر است از گرید های که برای کار های تحقیقاتی کاربرد فراوانی دارد گرید OR است. گرید عملی از گرید هایی است که استاندارد های رسمی در آن یافت نمی شود و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این نوع ماده شیمیایی برای مصارف عمومی کاربرد بسیار زیادی دارد. از جمله گرید هایی که مصرف آن تنها به آزمایشگاه های صنعتی محدود می شود گرید TECHNICAL می باشد. گرید USP نیز از مواد شیمیایی محسوب می شود که کیفیت بالایی دارد و کاملا با پیش نیاز های سازمان دارویی آمریکا همخوانی دارد. البته لازم به ذکر است که مواد شیمیایی آزمایشگاهی که در بالا به آنها اشاره شد از موادی هستند که بیشترین کاربرد را دارند و جزو گرید های عمومی هستند. گرید های بسیاری از مواد شیمیای آزمایشگاهی وجود دارند که کاربرد آنها تخصصی میباشد اما گریدهای بالا بیشترین و عمومی ترین کاربرد ها را در آزمایشگاه های مختلف دارند. لازم به ذکر است که همان طور که از نام این دسته از ترکیبات مشخص است، این مواد را به صورت عمده در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می دهند. پایه و اساس تمامی آزمایشاتی که در آزمایشگاه های شیمی انجام می شود و تمامی تجزیه و تحلیل های آزمایشگاهی همین ترکیبات شیمیایی آزمایشگاهی هستند. این دسته از ترکیبات نیز فرمولاسیون کاملا مشخص و دقیقی دارند که می توان با بررسی این جزئیات از این ترکیبات برای انجام انواع آزمایشات و آنالیز ها بهره برد. حال که دو دسته عمده ترکیبات شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی را مورد بررسی قرار دادیم و آن ها را شناسایی کردیم، می توان به بررسی تفاوت میان مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی پرداخت. شما اکنون می توانید در صورت نیاز خرید مواد شیمیایی ازمایشگاهی خود را به صورت غیر حضوری از فروشگاه آنلاین نرمال لابو خریداری کرده و آن را درب محل از پرسنل این فروشگاه دریافت نمائید. لازم به ذکر است که نرمال لابو یکی از بهترین وبسایت ها فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی می باشد که به علت کیفیت بالای مواد شیمیایی های خود از محبوبیت خاصی برخوردار شده است. تلاش کردیم تا حد امکان معرفی مواد شیمیایی آزمایشگاهی را برای شما کاربران تشریح کنیم.

فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی

نرمال لابو یکی از بهتین وبسایت ها را برای فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی برای شما فراهم آمورده تاا شما بتوانید خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی خود را در کمترین زمان ممکن از این فروشگاه خریداری فرمائید. البته لازم به ذکر است که همان طور که در قسمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی چیست مطالعه نمدید، مواد شیمیایی آزمایشگاهی موادی هستند که انواع مختلفی دارند براساس درجه ی خلوص شان کاربردهای متفاوتی هم دارند. بطور کلی در یک آزمایشگاه انواع و اقسام مختلفی از مواد شیمیایی آزمایشگاهی وجود دارد و لازم است که نگهداری بشود. اما این مواد شیمیایی آزمایشگاهی بایستی به شکلی نگهداری بشوند که باهم دیگر واکنش نشان ندهند و مشکلی را بوجود نیاورند. در حقیقت برای نگهداری این مواد یکسری اصول ایمنی وجود دارد که بایستی حتما رعایت شود ۱- اولین و مهم ترین نکته ای که در نگهداری مواد شیمیایی آزمایشگاهی بایستی رعایت شود این است که مواد شیمیایی که فرار هستند نباید در کنار مواد شیمیایی دیگر قرار بگیرند. دلیل این موضوع هم این است که این کار ممکن است باعث بشود که این مواد با همدیگر واکنش نشان بدهند، ترکیب بشوند و مشکلی را بوجود بیاورند. ۲- نکته ی دیگری که اهمیت دارد این است که مواد شیمیایی آزمایشگاهی بعضا ممکن است سمی باشند و برای تنفس آن ها برای سلامتی انسان ضرر داشته باشد. به همین دلیل لازم و ضروری است تا در تمام محیط هایی که مواد شیمیایی آزمایشگاهی نگهداری می شود از تهویه و فن مناسب هم استفاده شود. ۳- نکته ی مهم دیگری که بایستی در رابطه با مواد شیمیایی آزمایشگاهی رعایت شود، این است که هرگز نباید از مواد شیمیایی که تاریخ انقضای آن ها گذشته است استفاده بشود. به همین خاطر بهتر است که شما روی این مواد با یک ماژیک قرمز یا هر وسیله ی دیگری که فکر می کنید برای علامت گذاری و هشدار دادن مناسب است، یک علامت بگذارید و تاریخ انقضا را مشخص کنید تا همیشه جلوی چشم تان باشد و اشتباهی در این باره نکنید. ۴- نکته ی دیگری که اهمیت دارد رعایت بشود این است که تمام مواد شیمیایی آزمایشگاهی بایستی در کابینت نگهداری شوند، البته یادتان باشد که اگر می خواهید مواد شیمیایی اشتعال زایی را نگهداری کنید باید قفسه یا کابینت مجزایی را به این مواد اختصاص بدهید و آن ها را در آن جا نگهداری کنید. ۵- از افرادی که وارد محیط آزمایشگاهی می شوند بخواهید که هرگز در این محیط ندوند چرا که این محیط پر است از وسایل و موادی که ممکن است در اثر برخورد ناگهانی فاجعه به بار بیاورند.

خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی - نرمال لابو

فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی - نرمال لابو

۶- از افراد بخواهید تا قبل از ورود به آزمایشگاه پوشش ایمنی لازم را رعایت کنند و حد الامکان از دستکش، عینک، روپوش و غیره استفاده کنند. رعایت این موارد می تواند در زمان بروز خطر و مشکل در حفظ جان و سلامتی آن ها نقش بسزایی داشته باشد. ۷- مورد دیگری که بایستی حتما رعایت شود، نکات بهداشتی است. سعی کنید در حین کار با وسایل و مواد شیمیایی آزمایشگاهی اصلا به صورت تان بخصوص چشم و دهان تان دست نزنید و در صورتی هم که این کار را انجام دادید حتما به محل شستشویی که در آزمایشگاه وجود دارد و مخصوص این کار است مراجعه کنید و به مدت حداقل پانزده دقیقه محل مورد نظر را بشوئید. به علاوه، سعی کنید هرگز در محیط آزمایشگاهی و بخصوص در حین کار در محیط هیچ گونه مواد غذایی یا آشامیدنی را مصرف نکنید. همچنین، در زمان خروج از آزمایشگاه حتما دست های تان را با مواد شوینده ی قوی بشویید و ضد عفونی کنید. ۸- آخرین نکته ای که لازم است در محیط آزمایشگاه رعایت بشود، این است که در محیط آزمایشگاه حتما بایستی از کپسول های آتش نشانی استفاده بشود تا در صورت وقوع حادثه جلوی فاجعه گرفته شود. البته شایان ذکر است که یادتان باشد که مهم ترین موضوع در رابطه با کار در محیط های آزمایشگاهی و با مواد شیمیایی آزمایشگاهی بحث ایمنی و حفظ امنیت جانی کارکنان و افرادی است که در محیط حضور دارند. گاهی اوقات دانشجویان و افرادی که به تازگی کار با مواد شیمیایی را شروع کرده اند، عجولانه عمل می کنند و ممکن است خیلی از موارد را رعایت نکنند. به علاوه، اینکه گاهی اوقات از سر کنجکاوی و شیطنت برخی از مواد را در کنار هم قرار می دهند تا نتیجه ی واکنش آن ها را نسبت به هم مشاهده کنند. این وظیفه ی مسئول آزمایشگاه است که اولا وسایل ایمنی مثل عینک، دستکش و غیره را در اختیار آن ها قرار بدهد. دوما، نکات ایمنی که بایستی رعایت بشود را به آن ها گوشزد کند و سوما برروی وسایل و مواد شیمیایی آزمایشگاهی اتیکت های راهنمایی را قرار بدهد تا افراد در زمان کار با آن ها دچار اشتباه نشوند و مشکلی را بوجود نیاورند. نرمال لابو وبسایت خود را جهت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی برای رفاه شما فراهم کرده تا بتوانید در کمترین زمان ممکن مواد شیمیایی آزمایشگاهی خود را از این فروشگاه خریداری فرمائید.