advertise

نرمال لابو، مرجع فروش لوازم اندازه گیری آزمایشگاه

بهترین فروشگاه لوازم اندازه گیری آزمایشگاهی

تعداد زیادی فروشگاه اندازه گیری آزمایشگاهی در ایران می باشد که نرمال لابو، مرجع فروش لوازم اندازه گیری آزمایشگاهی می باشد و به علت کیفیت بالای کالا های خود تبدیل به بهترین فروشگاه لوازم اندازه گیری آزمایشگاهی شده است. درباره لوازم اندازه گیری موجود در فروشگاه لوازم آزمایشگاهی نرمال لابو باید به شما بگوئیم که شما پس از خرید هر دستگاه در کمترین زمان ممکن آن دستگه را هماه با ضمانت اصالت کالا درب محل ا زپرسنل این فروشگاه دریافت خواهی کرد. لازم به ذکر است که یکی از این دستگاه ها ترمومتر را دماسنج نام دارد که در ادامه مطالبی درباره آن برای مطالعه شما نوشته ایم. لازم به ذکر است که دماسنج، ابزاری برای اندازه گیری دمای یک سیستم. اندازه‌گیری دما برای طیف وسیعی از فعالیت‌ها، از جمله تولید، تحقیقات علمی و عمل پزشکی مهم است. البته اختراع دماسنج به طور کلی به گالیله، ریاضیدان-فیزیکدان ایتالیایی نسبت داده می شود. در ساز او که در حدود اواخر فن شانزدهم ساخته شد، تغییر دمای یک ظرف شیشه ‌ای معکوس باعث انبساط یا انقباض هوای درون آن شد که به نوبه خود سطح مایعی را که گردن بلند و دهان باز ظرف با آن تا حدی پر شده بود تغییر داد. این اصل کلی در سال ‌های بعد با آزمایش مایعاتی مانند جیوه و با ارائه مقیاسی برای اندازه‌گیری انبساط و انقباض ناشی از افزایش و کاهش دما در چنین مایعاتی تکمیل شد.

نرمال لابو

نرمال لابو

در اوایل قرن هجدهم، سی و پنج مقیاس دمایی مختلف وجود داشت. ابداع شده است. فیزیکدان آلمانی دانیل گابریل فارنهایت در در قرن هجدهم دماسنج ‌های جیوه ‌ای دقیقی را تولید کرد که در مقیاس استانداردی کالیبره شده بودند که از سی و دو درجه، نقطه ذوب یخ، تا نود و شش درجه برای دمای بدن متغیر بود. اولین مقیاس درجه سانتی گراد به ستاره شناس سوئدی آندرس سلسیوس نسبت داده می شود که آن را در اوایل قرن هجدهم توسعه داد. درجه سانتی گراد از صفر درجه برای نقطه جوش آب و صد درجه برای نقطه ذوب برف استفاده کرد. این بعدا معکوس شد تا صفر درجه در انتهای سرد و صد درجه در انتهای گرم قرار گیرد و در آن شکل استفاده گسترده ای پیدا کرد. به سادگی به عنوان مقیاس درجه سانتیگراد شناخته می شد تا اینکه در اوایل قرن بیستم نام آن به مقیاس درجه حرارت سانتی گراد تغییر یافت. در اوایل قرن نوزدهم فیزیکدان بریتانیایی ویلیام تامسون سیستمی را پیشنهاد کرد که از درجه سانتی گراد استفاده می کرد اما روی صفر مطلق کلید خورده بود. واحد این مقیاس اکنون به عنوان کلوین شناخته می شود. مقیاس رانکین درجه فارنهایت را با صفر مطلق به کار می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که هر ماده ای که با تغییرات دمایی خود به نحوی تغییر کند، می تواند به عنوان جزء اصلی در دماسنج استفاده شود. دماسنج های گازی در دما های بسیار پایین بهترین عملکرد را دارند. دماسنج های مایع زمانی رایج ترین نوع مورد استفاده بودند. آن ها ساده، ارزان، ماندگار بودند و قادر به اندازه گیری دامنه دمایی وسیع بودند. این مایع تقریبا همیشه جیوه یا الکل رنگی بود که در یک لوله شیشه ای با گازی مانند نیتروژن یا آرگون که بقیه حجم لوله را تشکیل می دهد، مهر و موم شده بود. در اوایل قرن بیست و یکم، دماسنج ‌های جیوه ‌ای جایگزین دماسنج‌ های دیجیتالی الکترونیکی شدند که دقیق ‌تر بودند و حاوی جیوه سمی نبودند. دماسنج های دیجیتال از ترمیستور استفاده می کنند، مقاومتی با مقاومتی که با دما متفاوت است.


برای اندازه گیری دمای بدن، دماسنج های مادون قرمز که نور مادون قرمز را بر روی آشکارساز متمرکز می کند که میزان نور دریافتی را اندازه گیری می کند و سیگنال الکتریکی تولید شده توسط آشکارساز را به دما تبدیل می کند نیز استفاده شد. این نیز درباره دماسنج ها حائز اهمیت است که دماسنج های مقاومت الکتریکی به طور مشخص از پلاتین استفاده می کنند و مانند ترمیستورها بر اساس این اصل کار می کنند که مقاومت الکتریکی با تغییرات دما تغییر می کند. با این حال، آن ها می توانند محدوده دمایی بسیار بیشتری را نسبت به ترمیستورها اندازه گیری کنند. ترموکوپل ها از جمله پرکاربرد ترین دماسنج های صنعتی هستند. آن ها از دو سیم ساخته شده از مواد مختلف تشکیل شده اند که در یک انتها به یکدیگر متصل شده و از طرف دیگر به یک دستگاه اندازه گیری ولتاژ متصل می شوند. اختلاف دما بین دو انتها ولتاژی ایجاد می کند که می تواند اندازه گیری شود و به اندازه دمای انتهای اتصال تبدیل شود. نوار دو فلزی یکی از بی دردسرترین و بادوام ترین دماسنج ها را تشکیل می دهد. این به سادگی دو نوار از فلزات مختلف است که به هم چسبیده و در یک انتها نگه داشته شده اند. هنگامی که حرارت داده می شود، دو نوار با سرعت های مختلف منبسط می شوند و در نتیجه یک اثر خمشی ایجاد می شود که برای اندازه گیری تغییر دما استفاده می شود. ترموستات ها قبلا از نوارهای دو فلزی به عنوان سنسور دما استفاده می کردند، اما ترموستات های دیجیتال مدرن از ترمیستور استفاده می کنند. دماسنج های دیگر با سنجش امواج صوتی یا شرایط مغناطیسی مرتبط با تغییرات دما کار می کنند. دماسنج های مغناطیسی با کاهش دما کارایی خود را افزایش می دهند که باعث می شود آن ها در اندازه گیری دماهای بسیار پایین با دقت بسیار مفید باشند.

نرمال لابو

نرمال لابو

دما ها را نیز می توان با استفاده از تکنیکی به نام ترموگرافی که نمایشی گرافیکی یا بصری از شرایط دمایی روی سطح یک شی یا ناحیه خشکی ارائه می دهد، نقشه برداری کرد. البته لازم به ذکر است که برای اندازه گیری دمای اجسام از وسیله ای به نام دماسنج استفاده می کنند که میزان سردی و گرمی اجسام را نشان می دهد. هر ترمومتر دارای یک سنسور دما می باشد که بسته به نوع آن به شکل های مختلف است. مثلا در ترمومتر شیشه ای یک مخزنی از الکل یا جیوه در انتهای شیشه دو سربسته وجود دارد که با تغییرات دما ارتفاع آن بالا یا پایین می رود. در دماسنج مادون قرمز سنسور پیرومتریک وجود دارد. نمایشگر یا هر روش دیگری برای نشان دادن درجه دما قسمت دوم هر ترمومتری می باشد. در دماسنج های شیشه ای درجه بندی روی شیشه بوده و در مدل مادون قرمز نمایشگر دیجیتالی می باشد. البته نباید فراموش کرد که اولین بار در اواخر قرن شانزدهم گالیه کسی بود که وسیله ای ساخت که در آن هوای درون ظرف شیشه ای وارونه با تغییر دمای آن، منبسط یا منقبض شده و ارتفاع سطح مایع آن تغییر می کرد. اولین دماسنج جیوه ای درجه بندی شده در قرن هجدهم توسط گابریل فارنهایت ساخته شد. درجه بندی این ترمومتر از نقطه ذوب یخ تا دمای ۹۶ درجه بود. مقیاس سانتی گراد اولین بار در قرن هجدهم توسط آندرس سلسیوس سوئدی توسعه داده شد. برای دلیل استفاده از جیوه در ترمومتر نیز باید به شما بگوئیم که موادی که به عنوان مایع دماسنجی استفاده می شود باید خصوصیات زیر را داشته باشد. جیوه یکی از این مواد مناسب می باشد. چون درجه افزایش حجم جیوه با افزایش دما در همه شکل ثابت و معین می باشد.


با گرم کردن جیوه داخل شیشه و انبساط آن، تا حدی بالا می رود ولی اگر دوباره به همان مقدار به این ترمومتر گرما داده شود، دمای آن دوباره تا همان نقطه بالا می رود. همچنین جیوه گرمایش و سرمایش سریع دارد. یعنی با ورود گرما مایع سریع منبسط شده و به حجم، فشار و دمای نهایی خود می رسد. لازم به ذکر است که چون برای درجه بندی به دو دمای ثابت مود نیاز است پس ابتدا ترمومتر را داخل ظرفی از یخ در حال مذاب گذاشته و هر جایی که مایع ترمومتر در آن قرار گرفته علامت زده و به آن عدد صفر را می دهیم. سپس با قرار دادن مخزن ترمومتر در بخار آب جوش، جایی که مایع ترمومتر قرار گرفته (در نتیجه انبساط مایع) علامت زده و عدد صد را به آن می دهیم. بین نقاط علامت گذاری شده به صد قسمت مساوی تقسیم می شود. در هنگام درجه بندی یخ و آبی که استفاده می شود باید خالص باشد و فشار در محل انجام آزمایش برابر یک اتمسفر باشد. در هنگام علامت گذاری عدد صد مخزن ترمومتر در بخار آب قرار داده شود نه خود آب. البته ترمومتر های دارای انواع خاصی می باشند. یکی از آن ها دماسنج معمولی نام دارد که این دماسنج به عنوان یک دماسنج محیطی، لوله باریک شیشه ای با دو انتهای بسته می باشد که در یک انتها مخزنی استوانه ای یا کروی دارد. مایع دماسنجی که می تواند الکل یا جیوه باشد داخل این مخزن را پر کرده است. این نوع ترمومتر به دماسنج های جیوه ای معمولی معروف هستند. وقتی این دماسنج در محیط گرم قرار داده می شود مایع درون آن منبسط شده و با پیروی از قانون انبساط سطحی مایعات، ارتفاع آن بالا می آید.

نرمال لابو

نرمال لابو

از نشانه های دقیق بودن یک ترمومتر باریک تر بودن لوله ترمومتر، نازک تر بودن دیواره مخزن و بیشتر بودن ظرفیت مخزن و مایع آن می باشد. این نکته حائز اهمیت است که این ترمومتر ها دارای محدودیت دمایی هستند. به عنوان مثال وقتی از الکل به عنوان مایع دماسنجی در آن ها استفاده می شود، مانند اتانول با نقطه جوش ۷۸ درجه سانتی گراد، یعنی برای موارد بیشتر از این دما نمی توان از آن استفاده کرد. دماسنج ترموکوپل نیز یکی دیگر از نمونه های موجود در نرمال لابو، مرجع فروش لوازم اندازه گیری آزمایشگاهی می باشد که در این باره باید به شما بگوئیم که ساخت این ترمومتر با استفاده از دو سیم نازک و رسانا، با دو جنس متفاوت (مانند مس و آهن) امکان پذیر است. دو سر سیم ها را به هم متصل کرده و سر دیگر آن ها را به یک میلی آمپر متر وصل می کنیم. در این مدار جریان الکتریکی و اختلاف پتانسیل زمانی ایجاد می شود که قسمت مشترک دو رشته سیم گرما داده می شود. مقدار جریان الکتریکی ایجاد شده به یکی از عواملی که بستگی دارد مقدار گرمایی است که به این نقطه اشتراک داده می شود. شما هم اکنون میتوانید در صورت نیاز لوازم اندازه گیری آزمایشگاهی خود را از بهترین فروشگاه لوازم اندازه گیری آزمایشگاهی یعنی نرمال لابو خریداری کرد و آن را در کمترین زمان ممکن از پرسنل این فروشگاه درب محل دریافت نمائید.

برای خرید لوازم اندازه گیری آزمایشگاهی

فروش اینترنتی لوازم اندازه گیری آزمایشگاهی

نرمال لابو، مرجع فروش لوازم اندازه گیری آزمایشگاهی می باشد که در وبسایت خود اقدام به فروش اینترنتی لوازم اندازه گیری آزمایشگاهی کرده است. البته درباره فروشگاه لوازم اندازه گیری آزمایشگاهی باید به شما بگوئیم که در یک آزمایشگاه شیمی، با انجام مطالعه و آزمایشات پایه بر روی مواد اصلی و ترکیب درصدی آن ها، اجزای تشکیل دهنده‌ هر محصول را تعیین می ‌کنند. همچنین می توان با تشخیص مکانیسم‌ های ناقص موجود، در جهت رفع و یا حداقل کردن میزان تاثیر گذاری آن ها تلاش کرد. با یافتن عملکرد های برتر در انجام واکنش ها، از آنها برای افزایش کیفیت و یا بازده محصولات استفاده نمود. همچنین با اندازه گیری میزان دقیق مواد موجود در محصولات غذایی، بهداشتی و آرایشی، سطح ایمنی این محصولات را برای انسان تعیین می کنند. از طرفی می توان میزان تاثیر محصولات بر محیط زیست را با توجه به پروتکل‌ های زیست محیطی موجود سنجید. در آزمایشگاه شیمی، برای افزایش کیفیت و پایداری محصولات، به بهینه ‌سازی محصولات می پردازند. این کار با آزمایش بر روی ترکیب درصد های متفاوت از مواد تشکیل دهنده و تغییر شرایط آزمایش برای رسیدن به بالاترین کیفیت و بازدهی انجام می شود.

نرمال لابو

نرمال لابو

شیمی در آزمایشگاه به کمک بشریت و محیط زیست می آید و با شیمی سبز، به منظور دسترسی به جامعه پایدار زیستی و ثبات محیط زیستی، سوخت های نوین و غیر فسیلی را مورد آزمایش و بررسی قرار می دهد. کاربری سوخت های طراحی شده و واکنش های آن ها در محیط واقعی را بارها و بارها آزمایش می کند. به بیان دیگر در آزمایشگاه شیمی، با توجه به خصوصیات شیمیایی مواد، در ابتدا، اقدام به تهیه‌ نمونه‌ های جامع از نمونه مورد نظر می کنند. پس از نمونه گیری از نمونه اصلی، به تجزیه و تحلیل نمونه آزمایشگاهی می پردازند. برای انجام درست و دقیق هر آزمایش، شیمیدان روش های جدید آزمون استاندارد را برای بهبود و تسهیل تجزیه آزمایش می کند. در نهایت با تحلیل شیمیایی مواد اصلی، به توصیف و تعیین کمیت مواد می پردازد. به این نکته باید توجه کنید که از جمله آزمایشگاه های مهم شیمی عبارتند از: آزمایشگاه شیمی تجزیه، آزمایشگاه شیمی آلی، آزمایشگاه شیمی معدنی، آزمایشگاه شیمی فیزیک، آزمایشگاه شیمی عمومی، آزمایشگاه شیمی نفت، آزمایشگاه شیمی کاربردی و سایر آزمایش های مربوط به شیمی. به بیانی دیگر، در طی دوره‌ های آموزش آزمایشگاهی، آموزنده، تکنیک ‌های مهم تجربی مورد نیاز برای رشد دانش یک دانشجوی شیمی و ارتقا به یک شیمیدان موثر را یاد می گیرد. آزمایشگاه، این امکان را می دهد که آموزنده در مباحث عمیق‌ تر شود.


در طی این دوره ‌ها، احتمال مواجهه با مواردی که دانشجو در طول کلاس درس نظری فرصت پرداخت و کنکاش درباره آن ها را نداشته است، برای او مهیا خواهد شد. از این طریق دوره آزمایشگاه شیمی، پوششی قوی بر تمامی مفاهیم مورد نیاز خواهد بود. البته لازم به ذکر است که در این دوره‌ ها، دانشجویان برای افزایش کارآیی به یادگیری و تمرین مکرر چگونگی مقابله با پیچیدگی ‌های پیش رو می پردازند. این پیچیدگی ‌ها هم در فرآیند انجام آزمایش (صحت در انجام) و هم در تجزیه و تحلیل داده ها (دقت در آنالیز داده‌ ها) مشاهده می شود. این دو مورد، دو شرط لازم برای هر شیمیدان می باشد. البته باید به شما بگوئیم که لازمه ارائه عملکرد مناسب در آزمایشگاه شیمی و توانمندی در انجام واکنش ‌های شیمیایی، شناخت لوازم، وسایل، ابزار، دستگاه های آزمایشگاهی و تجهیزات ایمنی آزمایشگاهی می باشد. همچنین تسلط در استفاده و بکارگیری درست و به موقع از این ابزار هاست. در این بخش از مقاله سعی شده است تا لیستی از ابزار و لوازم آزمایشگاهی مورد نیاز در آزمایشگاه شیمی را به صورت تیتر وار بیان کنیم. این ابزار عبارتند از : لوازم آزمایشگاه و تجهیزات ایمنی، بشر، ارلن، ارلن بوخنر، بالن فلورانس، لوله آزمایش، شیشه ساعت، بوته چینی، قیف، استوانه مدرج، بالن‌ حجمی، بالن ته گرد، بالن تقطیر، قطره چکان، دسیکاتور، پیپت، بورت، پایه و گیره، انبرک و اسپاتول، دماسنج، چراغ بونزن، ترازو و پیست. تعدادی از لوازم ذکر شده در دسته لوازم اندازه گیری آزمایشگاهی می باشند. یکی از این لوازم بشر نام دارد. بشر قطعه ای تخصصی از ظروف شیشه ای است که برای استفاده در تحقیقات علمی طراحی شده است.

نرمال لابو

نرمال لابو

اگر تا به حال در کلاس شیمی شرکت کرده باشید، ممکن است خودتان با بشر کار کرده باشید. بشر ها به شکل استوانه ‌ای هستند و کف آن ‌ها صاف است تا بتوان آن ‌ها را روی سطوح مختلف قرار داد و معمولا لبه ‌ای ضخیم با دهانه ‌ای دارند تا ریختن مایعات را آسان‌ تر کند. کاربرد های متعددی برای لیوان وجود دارد که باعث شده آن ها در جامعه علمی بسیار فراوان باشند. مهم است که یک بشر و یک فلاسک را از هم متمایز کنیم، زیرا این دو تکه ظروف شیشه ای هر دو به طور گسترده در آزمایشگاه ها استفاده می شوند و بسیار متفاوت هستند. یک فنجان استوانه ای با اضلاع صاف است، در حالی که یک فلاسک دارای اضلاع مخروطی است که به هم نزدیک می شوند و یک گردن ایجاد می کنند. این تکه‌ های ظروف شیشه ‌ای تا حدودی متفاوت مورد استفاده قرار می ‌گیرند، اگرچه هر دوی آن ها در فضای کاری هر دانشمند دیوانه ضروری هستند. به طور کلاسیک، یک بشر از شیشه ساخته می شود که به طور ویژه برای کنترل تغییرات سریع دما پردازش شده است. بشر ها را می توان در شرایط بسیار پایین تر از نقطه انجماد قرار داد و همچنین می توان آن ها را به سرعت بدون ترک خوردگی گرم کرد. برخی از بشر ها همچنین برای مقاومت در برابر مواد خورنده مانند مواردی که در آزمایشگاه یافت می‌ شوند طراحی شده‌ اند و ممکن است برچسب‌هایی داشته باشند که این را نشان می‌ دهند، اغلب در کف لیوان.


در برخی موارد، درمان ویژه باعث شکننده شدن لیوان می شود و بهتر است با احتیاط از لیوان ها استفاده کنید. همچنین معمول است که یک لیوان با اندازه‌گیری حجم مشخص شود تا مایعات موجود در لیوان به راحتی اندازه‌گیری شوند. از فنجان ها می توان برای ذخیره مجموعه ای از مایعات، به عنوان ظروف نگهداری برای واکنش های شیمیایی، به عنوان ابزار اختلاط و اندازه گیری مایعات مختلف مورد استفاده در آزمایشگاه استفاده کرد. همچنین ممکن است افرادی را مشاهده کنید که از لیوان آب می نوشند به عنوان یک ایده کلی، ایده خوبی است که به دلایل واضح، لیوان های نوشیدنی و لیوان های آزمایشی را جدا نگه دارید. شما هم اکنون می توانید در صورت نیاز بهترین لوازم اندازه گیری آزمایشگاهی را با قیمت مناسب از فروشگاه آنلاین نرمال لابو، مرجع فروش لوازم اندازه گیری آزمایشگاهی خریداری کرده و آن را درب محل از پرسنل این فروشگاه دریافت نمائید.

نرمال لابو