advertise

خواص استون

بهترین نمونه استون چیست

در این مقاله کارشناسان نرمال لابو قصد بررسی تخصصی خواص استون و در ادامه بهترین نمونه استون چیست را برای شما عزیزان شرح دهند پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. در ابتدا برای درک بهتر، بهترین نمونه استون چیست لازم است که اطلاعاتی در مورد خواص استون را برای شما عزیزان شرح دهیم. از آنجایی که استون یک حلال شیمیایی است در ادامه توضیحاتی در مورد حلال های شیمایی برای شما کاربران عزیز آورده ایم. حلال های شیمیایی برای پردازش مواد، تمیز کردن سطوح، رقیق کردن محلول ها، جدا سازی مواد و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از حلال ها در حالت مایع یا محلول هستند وتعداد کمی از آن ها نیز جامد یا گاز هستند. حلال های شیمیایی از نظر ترکیب مواد به دو دسته غیر آلی مواد بدون کربن یا آلی مواد دارای کربن تقسیم می شوند. آب رایج ترین و پرکاربردترین حلال، غیر آلی است. حلال های آلی بیشتر از حلال های غیر آلی در صنعت استفاده می شوند. برخی از حلال ها قابل بازیافت و استفاده مجدد و برای محیط زیست مفید هستند و برخی دیگر برای محیط زیست به شدت زیان آور هستند. حلال چیست؟ حلال ماده ای است که می تواند سایر مواد را در خود حل کرده یا آن را استخراج کند. حلال معمولا بدون ایجاد تغییرات شیمیایی در خود یا سایرمواد این کار را انجام می دهد. حلال ها و کاربردهای آن، محلول مخلوطی از مواد است که تمام اجزای آن در یک دیگر حل شده اند. در محلول همه مواد به صورت یکنواخت حل شده و هیچ ماده حل نشدنی باقی نمانده است. زمانی که اجزای دو ماده نمی توانند در یکدیگر حل شوند مانند ماسه و آب به آن ها نامحلول می گویند. حلالیت توانایی حل شدن یک ماده با ماده دیگر است. به عبارت دیگر حلالیت حداکثر مقدار املاح است که در حلال حل شده و به تعادل رسیده است. تعادل حالتی است که واکنش دهنده ها و محصولات به حالت متعادل می رسند این یعنی دیگر نمی توان املاح را در دما و فشار ثابت در حلال حل کرد. موادی که قادر به حل شدن در یک دیگر نیستند، مواد غیر قابل اختلاط هستند. حلال راهی برای تعامل بین املاح است و دستیابی به ثبات توسط جاذبه های پیوندی یون دوقطبی و هیدروژنی است.

استون - نرمال لابو

استون - نرمال لابو

حلال های شیمیایی ویژه، حلال های شیمیایی ویژه که با نام روان کننده سفید نیز شناخته می شوند شامل هیدروکربن هایی با تعداد اتم های کربن بین هفت الی دوازده هستند. در ساختار شیمیایی این حلال ها ترکیباتی همچون هگزان، تولوئن، بنزن و … مورد استفاده قرار می گیرد. حلال چهارصد و دو، چهارصد و سه و چهارصد و شش برخی از حلال های شیمیایی ویژه هستند که برای تمیز کردن تجهیزات صنعتی، رقیق کردن رنگ، تهیه قیر، لاستیک و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد حلال های شیمیایی، موارد استفاده از حلال ها ممکن است به این شرح باشد: تولید رنگ و پوشش، تولید جوهر ها، محصولات مراقبت شخصی مانند لوازم آرایشی، پاک کننده ناخن، محصولات پاک کننده، کاربردهای بهداشتی مانند محصولات دارویی، صنایع خودرو ها، در تولید شوینده ها ست. مدیریت استفاده از حلال های شیمیایی، بسیاری از حلال های شیمیایی که مشاغل صنعتی برای تمیز کردن قطعات، فلزات و مواد از آن ها استفاده می کنند، هم برای افراد و هم برای محیط زیست خطرناک تلقی می شوند. همچنین بسیاری از محتویات آن ها به دلیل خرید بیش از حد و عدم وجود پروتکل بازیافت مواد شیمیایی هدر می رود. داشتن یک گروه مدیریت شیمیایی برای کمک به مشاغلی که از حلال های شیمیایی استفاده می کنند ایده آل است. گروه های مدیریت شیمیایی می توانند عملیات و منابعی ایجاد کنند که از موقعیت های بالقوه خطرناک ناشی از حلال های شیمیایی جلوگیری می کند. عوارض قرار گرفتن در معرض حلال های شیمیایی، حلال ‌ها در چسب‌ ها، چسب‌ های فرش، مایع‌ های پاک‌ کننده، رزین ‌های اپوکسی، سخت‌ کننده‌ ها، لاک‌ ها، لاستیک ‌ها آسفالت یا قطران زغال‌سنگ، رنگ‌ ها، رقیق‌ کننده‌ های رنگ و پرایمرها یافت می ‌شوند. رایج ‌ترین روشی که کارگران در معرض حلال‌ ها قرار می‌ گیرند، استنشاق بخاراتی است که از خود ساطع می‌ کنند، اگرچه کارگران می ‌توانند از طریق تماس پوستی یا بلع نیز در معرض قرار بگیرند.


بیشتر موارد قرار گرفتن در معرض بیش از حد، به دلیل جذب پوستی است، مانند زمانی که کارگران برای استفاده از مواد مبتنی بر حلال از دستکش استفاده نمی کنند. از آن جایی که انواع مختلفی از حلال ها وجود دارد، اثرات آن ها می تواند متفاوت باشد. اثرات کوتاه مدت قرار گرفتن در معرض حلال های شیمیایی، قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض حلال ها باعث عدم هماهنگی، سرگیجه، سردرد، حالت تهوع، درد معده، بثورات پوستی، ترک خوردن یا خونریزی پوست و تحریک چشم ها، بینی و گلو می شود. ادامه قرار گرفتن در معرض حلال ها همچنین می تواند باعث کوری، آسیب به کبد و کلیه ها، افزایش خطر ضربان نامنظم قلب و تاثیر بر سیستم عصبی شود. برخی از حلال ها نیز به عنوان سرطان زا شناسایی شده اند و تحقیقات موسسه ملی علوم بهداشت محیطی اخیرا قرار گرفتن در معرض حلال را با سرطان سینه مرتبط کرده است. مطالعات همچنین نشان می‌ دهند که برخی از حلال ‌ها علاوه بر سمی بودن، اتوتوکسیک هم هستند، به این معنی که در محیط‌ های پر سر و صدا باعث کاهش شنوایی می ‌شوند. اثرات شناختی بلند مدت حلال ها، قرار گرفتن در معرض مزمن یا حتی یک قرار گرفتن در معرض مقادیر زیاد، می تواند پیامد های جدی بر سلامت کارگران داشته باشد. مطالعه ‌ای در مجله پزشکی نرولوژی نشان داد کارگرانی که در طول زندگی خود به طور مداوم در معرض سطوح بالایی از حلال‌ ها قرار داشتند حتی سال‌ ها بعد نیز به میزان قابل‌ توجهی دچار اختلال مغزی شدند. این مطالعه نشان داد که پنجاه و نه درصد از کارگران با حداقل یکی از هشت مهارت حافظه و تفکر آزمایش شده مشکل داشتند. نتایج همچنین نشان داد که کارگرانی که اخیرا در معرض حلال‌ ها قرار گرفته‌ اند، در مقایسه با افرادی که در معرض قرار نگرفته ‌اند به احتمال زیاد در تمرین ‌های حافظه ، توجه بصری و تغییر تکلیف با مشکل مواجه هستند. ما همچنین برخی از مشکلات شناختی را در افرادی مشاهده کردیم که مدت ها قبل تا پنجاه سال قبل از آزمایش به شدت در معرض خطر قرار گرفته بودند. به همین دلیل، کارگران با سابقه مواجهه با حلال ها می توانند از غربالگری شناختی منظم و همچنین غربالگری مشکلات قلبی برای کمک به تشخیص زود هنگام مشکلات بهره مند شوند. کارگران بازنشسته همچنین می ‌توانند از فعالیت‌ های تحریک ‌کننده ذهنی، مانند یادگیری یک مهارت جدید، برای کمک به حفظ عملکرد مغز بهره ببرند. با چه حلال هایی کار خواهید کرد؟ کارگران باید قبل از شروع کار فهرستی از حلال هایی که استفاده می کنند، تهیه کنند. این روند شامل خواندن برچسب و برگه اطلاعات ایمنی برای هر حلال و درک نحوه استفاده صحیح از هر حلال است. در صورت امکان، پاک کننده ها، رنگ ها و لاک های مبتنی بر حلال را با جایگزین های مبتنی بر آب یا مواد شیمیایی ایمن تر در صورت وجود جایگزین کنید. به عنوان مثال، این برگه اطلاعات یک ماده شیمیایی جایگزین برای پاک کردن رنگ از وان حمام ارائه می دهد، در حالی که این یکی جزئیات استفاده از سنباده را به جای مواد شیمیایی ارائه می دهد. پس از تهیه فهرستی از حلال ها و خطرات آن ها، کارگران باید نحوه استفاده از هر حلال را در نظر بگیرند. به عنوان مثال، اگر از حلال ها در یک فضای بسته استفاده می شود، سیستم های تهویه مناسب برای اجازه جریان هوای کافی و جلوگیری از تجمع بخارات خطرناک مورد نیاز است.

استون - نرمال لابو

استون - نرمال لابو

اگر حلال ها با دست استفاده می شوند، کارگران باید تجهیزات حفاظت فردی مناسب مورد نیاز مانند دستکش و عینک را بررسی کنند. روش ‌های ایمنی نیز باید برای جلوگیری از پاشش، آئروسل کردن یا استفاده از حلال ‌های بیشتر از آنچه که نیاز است، در نظر گرفته شود. چگونه در برابر حلال های شیمیایی از خود محافظت کنیم؟ هنگام کار با حلال ها برای از بین بردن یا کاهش قرار گرفتن در معرض این روش ها را دنبال کنید: اگر هنگام کار با حلال ها دچار سرگیجه، عدم هماهنگی، حالت تهوع یا سردرد شدید، فورا به دنبال هوای تازه باشید. درب ظروف حلال را زمانی که استفاده نمی کنید بسته نگه دارید. دستکش مناسب با حلال مورد استفاده و همچنین لباس آستین بلند و سایر لباس هایی که پوست را می پوشانند، استفاده کنید. حلال ها را روی پوست خود نریزید و قبل از سیگار کشیدن، خوردن یا نوشیدن دست های خود را بشویید. هرگز در محل کار غذا نخورید و سیگار نکشید. هرگز از حلال ها برای تمیز کردن مواد از پوست یا لباس خود استفاده نکنید. هر لباسی که آغشته می شود را فورا عوض کنید. فقط با حلال ها در جایی که هوای تازه وجود دارد کار کنید. اگر مجبور هستید در داخل با آن ها کار کنید، از یک فن اگزوز برای بیرون کشیدن بخارات و از یک فن دیگر برای داخل کشیدن هوا از بیرون اتاق استفاده کنید. حداقل از ماسک تنفسی با کارتریج بخار آلی مشکی استفاده کنید. کارتریج های ماسک تنفسی باید به طور مرتب تعویض شوند اغلب یک بار در هر شیفت کاری یا بیشتر ماسک های گرد و غبار کاغذی و ان نود و پنج در برابر حلال ها از شما محافظت نمی کنند. عوارض قرار گرفتن در معرض حلال های شیمیایی، قرار گرفتن در معرض حلال ها ممکن است بسته به مواد شیمیایی خاص، سطح غلظت، مدت زمان قرار گرفتن در معرض و نحوه ورود آن به بدن، بر سلامت شما تاثیر بگذارد. بخارات استنشاقی: ممکن است چشم ها را تحریک کرده، باعث خواب آلودگی، مشکل در تنفس و در صورت مواجهه شدید آسیب عصبی شود. تماس مستقیم چشمی: ممکن است باعث سوزش و ریزش اشک و در صورت مواجهه شدید باعث مشکلات بینایی شود. تماس با پوست: ممکن است باعث خشکی پوست، تحریک، بثورات یا سوختگی های شیمیایی شود. بلع: اگر چه نادر است، اما می تواند باعث بیماری جدی و ناراحتی های گوارشی مختلف شود. دسته بندی حلال های شیمیایی، حلال ها گروهی ناهمگن از چندین مواد شیمیایی هستند که برای رقیق کردن، حل شدن یا پراکندگی سایر ترکیبات مورد استفاده قرار می گیرند. توانایی حلال در حل کردن مواد بستگی به ساختار مولکولی و خواص فیزیکی حلال و املاح دارد. انواع حلال را می توان به طور کلی به دو دسته قطبی و غیر قطبی تقسیم کرد. اما اگر حلال ها را بر اساس ماهیت شیمیایی دسته بندی کنیم، می بینیم که به دو دسته حلال آلی و حلال غیر آلی تقسیم می شوند.


الکل ها دسته مهمی از حلال های صنعتی هستند، زیرا یک سر قطبی و یک سر غیر قطبی دارند. در نتیجه این حلال ها هم می توانند مواد حل شونده قطبی و هم غیر قطبی را در خود حل کنند. حلال آبی، آب یک حلال برای مولکول های قطبی و حلالی است که توسط موجودات زنده استفاده می شود. تمام یون ها و پروتئین های موجود در سلول در آب درون سلولی حل می شوند. در واقع محلول هایی که حلال آن ها آب است، محلول آبی نامیده می شوند. حلال آلی، حلال های آلی با توجه به ساختار شیمیایی خود به سه دسته هیدروکربن، اکسیژن و هالوژن تقسیم می شوند. حلال های هیدروکربن، حلال هایی هستند که در ترکیبات خود کربن و اکسیژن دارند و به دو دسته الیفاتیک و آروماتیک تقسیم می شوند مانند الکل ها و اترهای گلیکول. این حلال ها از نفت خام به دست می آیند. حلال آلیفاتیک، این حلال ها موادی هستند که در ساختارشان حلقه های معطر ندارند مانند آلکان ها و آلکن ها ست. حلال های آروماتیک، این حلال ها در تولید رنگ و جوهر و مواد شیمیایی در کشاورزی استفاده می شوند مانند بنزن، زایلن و تولوئن ساده ترین ترکیب آروماتیک بنزن است که در ساخت لاستیک، رنگ و تولید رزین، چسب و نایلون استفاده می شود و همچنین با ترکیب در حلال های صنعتی برای حذف چربی از سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. حلال های اکسیژن دار، در این دسته الکل ها، کتون ها، آلدئید ها و اترهای گلیکول استر قرار می گیرند. اتانول آمین یکی از این حلال ها است. این ترکیب هر دو گروه الکل و آمین را دارد به همین دلیل مونو اتانول آمین، دی اتانول آمین و تری اتانول آمین در صنایع مختلف به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. حلال های هالوژنه، حلال های هالوژنه حاوی هالوژن هایی مانند کلر، فلورین، برم یا ید در ترکیب خود هستند. برخی از این حلال ها شامل تتراکلرید کربن، کلروفرم و کلروفلوروکربن ها هستند. متیلن کلراید یک حلال هالوژنه بی رنگ و شفاف است که بوی آن شبیه کلروفرم است. این ترکیب با آب مخلوط نمی شود ولی با بسیاری از حلال های آلی مخلوط می شود و به دلیل حلالیت بالا در حل کردن گریس برای تمیز کردن تجهیزات هواپیما قطار وسایل نقلیه استفاده می شود. علاوه بر خاصیت پاک کنندگی در تولید رنگ پلاستیک، فیلم های عکاسی و جوهر چاپ نیز کاربرد دارد. حلال قطبی، ذرات تشکیل دهنده این حلال ها قطبی هستند در نتیجه یک دیگر را با نیروی جاذبه الکتروستاتیکی جذب می کنند. مواد حل شونده قطبی در حلال های قطبی حل می شوند و محلول قطبی تشکیل می دهند. آب مهم ترین حلالی است که ترکیبات یونی و کووالانسی زیادی را در خود حل می کند. چند نمونه از حلال قطبی شامل متانول، استیک اسید، اتانول و آمونیاک هستند. حلال غیر قطبی، ذرات تشکیل دهنده این حلال ها غیرقطبی هستند و نیروی جاذبه ضعیف واندروالسی بین آن ها وجود دارد. این حلال ها نقطه جوش پایینی دارند و فرار هستند. مواد حل شونده غیر قطبی در حلال های غیر قطبی حل می شوند و محلول غیر قطبی تولید می کنند. حلال ‌ها در بسیاری از جنبه ‌های زندگی روزمره ما دخیل هستند. آن ها معمولا در صنعت، در فرآیند های مختلف تولیدی استفاده می ‌شوند. اکثر حلال‌ های آلی که در کاربرد های خانگی و صنعتی استفاده می ‌شوند بسیار فرار هستند مانند آن هایی که در برخی رنگ‌ ها یافت می‌ شوند که سمیت کمی دارد و قدرت انحلال بالایی برای رنگ، رزین‌ ها و چسب‌ ها دارد. این بدان معنی است که آن ها بسیار سریع در محیط اطراف پراکنده می شوند. بنابراین استفاده از آن ها باید بر اساس الزامات فنی واقعی ارزیابی شود و ذخیره سازی و جابجایی آن ها باید با مجموعه ای از استاندارد های اختصاصی مطابقت داشته باشد. اشتعال پذیری و اثرات فیزیولوژیکی باید هنگام ارزیابی حلال ها باید در نظر گرفته شود .

استون - نرمال لابو

استون - نرمال لابو

معرفی انواع حلال های شیمیایی مورد نیاز صنعت: صنعت چسب و پوشش، چسب ها و درزگیر ها از پلیمرهای مختلفی تولید می شوند. انتخاب آن ها و ترکیب آن ها از انتخاب حلال شیمیایی مناسب استفاده می کند. بیشتر سیستم های حلال شیمیایی برای بهینه سازی حلالیت پلیمر اولیه طراحی شده اند. چسب ها را می توان به آن هایی تقسیم کرد که با واکنش شیمیایی و پیوند هایی که به دلیل فرآیند های بدنی پیوند دارند، ایجاد می شوند. چسب های واکنشی شیمیایی بر اساس روش تولید که شامل پلیمریزاسیون، پلی ادیشن یا تراکم پلیمری به سه دسته تقسیم می شوند. چسب های پیوند دهنده فیزیکی شامل چسب های حساس به فشار و تماس، چسب های مذاب یا محلول و پلاستیکول ها هستند. چسب های پلیمریزاسیون از سیانواکریلات بدون حلال، چسب های بی هوازی حاوی حلال ها نیستند اما نیاز به پرایمر پلاستیک و بعضی از فلزات که محلول های نفتالین مس هستند، چسب قابل استفاده در برابر اشعه ماوراء بنفش ترکیبات بدون حلال پلی اورتان و اپوکسی نیاز دارند. چسب های حساس به فشار و تماس از انواع مختلفی از پلیمرها از جمله استر های اسید آکریلیک، پلی ایزوبوتیلن، پلی استرها، پلی کلروپرون، پلی اورتان، سیلیکون، کوپلیمر استایرن بوتادین و لاستیک طبیعی ساخته شده است. به استثنای چسب های استری آکریلیک اسید که می توانند به عنوان محلول، امولسیون، یوی صد در صد مواد جامد و سیلیکون قابل ترمیم که ممکن است فقط اثری از حلال ها باشد پردازش شوند، همه لاستیک های باقیمانده در درجه اول با مقادیر قابل توجهی از حلال ها مانند حلال های هیدروکربن ساخته می شوند به طور عمده هپتان، هگزان، نفتا، کتون عمدتا استون و متیل اتیل کتون، و حلال های آروماتیک عمدتا تولوئن و زایلن است. چسب ها و پلاستیسول های مذاب حاوی حلال ها نیستند. گروه چسب محلول شامل محصولاتی است که از سیستم های حلال پلیمری زیر تهیه شده است: نیتروسلولوز حلال های معمولی شامل ترکیبات حلال معمولا از یک کتون یا استر، الکل و هیدروکربن انتخاب شده از ایزوپروپانول، بوتیل هگزانول، آمیل استات، استون، متیل اتیل کتون، لاستیک نیتریل حلال اصلی متیل اتیل کتون، پلی کلروپرون که معمولا در مخلوطی از حلال ها از جمله کتون یا استر ، هیدروکربن آروماتیک و آلیفاتیک آلی که از نفتا، هگزان، استون، متیل اتیل کتون، بنزن، تولوئن و پلی وینیل استات آب حل می شود. درزگیر های آکریلیک پایه آب هستند اما ممکن است حاوی اتیلن و پروپیلن گلیکول، روغن های معدنی و مینرال اویل نیز باشند. همچنین درزگیر های آکریلیک مبتنی بر حلال وجود دارد که حاوی مقادیر قابل توجهی از حلال های شیمیایی مانند روغن های معدنی، تولوئن و زایلن است. درزگیرهای پلی سولفید معمولاً حاوی تولوئن هستند اما از متیل اتیل کتون نیز استفاده می شود. گروه سیلانت کلاس بی حاوی حلال های شیمیایی قابل ملاحظه ای بیشتر است اما برخی موارد استثنا نیز وجود دارد. درزگیرهای پی وی سی بر پایه پلاستیسول ها ساخته شده اند و بدون حلال ها می توان آن ها را ساخت. درزگیرهای مبتنی بر لاستیک بوتیل معمولا حاوی هیدروکربن ها هستند. درزگیر های مبتنی بر استایرن، بوتادین، استایرن معمولا مقادیر زیادی از حلال های شیمیایی را از یک گروه انتخاب می کنند که شامل تولوئن، هپتان، هگزان، متیل اتیل کتون، ایزوبوتیل ایزوبوتیرات، استات، آمیل کتون می باشد. آن ها معمولا در مخلوط های حلال پردازش می شوند. پلی کلروپرون معمولا در مخلوطی از حلال ها از جمله کتون یا استرها و هیدروکربن های آروماتیک و آلیفاتیک حل می شود. این لیست شامل نفتا، هگزان، استون، متیل اتیل کتون، بنزن و تولوئن است.


صنعت آسفالت، محصولات ساختمانی بیشماری از آسفالت و ذغال سنگ برای کاربرد هایی همچون سیلر درایو، آسفالت برش، سیمان، آغازگر بتونی، مخلوط سرد بتن، سیمان سقف، پرکننده اتصالات انبساط، مایعات پچ، ضد آب غشا های مایع ضد عفونی و روکش لوله ساخته شده است. تمام این محصولات حاوی حلال شیمیایی هستند. ساده ترین فرمولاسیون مخلوط آسفالت و معمولا روغن های معدنی است که برای آب بندی، پرایمری و پوشش بتن مورد استفاده قرار می گیرد. پیشرفته ترین محصولات از نظر فناوری برای ضد آب و پوشش خط لوله استفاده می شود. این محصولات همچنین بر اساس پراکندگی آسفالت در حلال شیمیایی، اما با افزودن پلیمر تقویت می شوند. افزودن پلیمر، رفتار پلاستیک آسفالت را اصلاح کرده و آن را بیضوی می کند. معمولا حلال های شیمیایی اضافی برای بهبود حلالیت در اجزای پلیمری اضافه می شوند. پلی اورتان های واکنشی اغلب مورد استفاده در اصلاح ضد آب غشاهای مایع هستند. تولوئن و زایلن ترکیب آسفالت هستند که اغلب از حلال های شیمیایی اضافی استفاده می شوند. این مواد به دلیل تبخیر حلال تا حدی جامد می شوند. خواص الاستومری آن ها از پسوندهای زنجیره ای و واکنش های متقابل زنجیره ای حاصل می شود که یک شبکه پلیمری داخلی را تشکیل می دهند که آسفالت را تقویت می کند. صنایع محصولات آرایشی و بهداشتی، چندین محصول آرایشی حاوی حلال هستند. از جمله این موارد می توان به لاک ناخن، پاک کننده لاک ناخن، عطر، رنگ مو، پاک کننده های عمومی، اسپری مو و لوسیون اشاره کرد. در بیشتر موارد، اتانول تنها حلال شیمیایی است. لاک ناخن و پاک کننده لاک ناخن حاوی انواع زیادی از حلال های شیمیایی است. نیتروسلولز، پلی استر، کوپلیمر استر آکریلیک و متاکریلیک استر، رزین فرمالدئید، بوتیرات استات سلولز متداول ترین پلیمر ها در فرمولاسیون های لاک ناخن هستند. حلال ها با توجه به پلیمر مورد استفاده انتخاب شدند. حلال ها شامل استون، متیل استات، اتیل استات، بوتیل استات، متیل گلیکول استات، متیل اتیل کتون، متیل ایزوبوتیل کتون، تولوئن، زایلن، ایزوپروپیل الکل، متیل کلروفرم و نفتا است. حلال ها بخش عمده ای از ترکیب را معمولا حدودا هفتاد درصد تشکیل می دهند. اصلاح برای بهبود انعطاف پذیری و دوام لاک ناخن در حال انجام است. تلاش های دیگر جهت بهبود خواص ضد قارچی، از بین بردن کتون ها و رزین های فرمالدئید کتون ها به دلیل سمیت و بوی تحریک کننده آن ها و رزین های فرمالدهید به دلیل کمک به درماتیت و از بین بردن زردی انجام شده است. استون قبلا تنها حلال شیمیایی مؤثر بسیاری از برطرف کنندگان لاک ناخن بود. هنوز مورد استفاده قرار گرفته است اما تلاش فعلی برای از بین بردن استفاده از کتون ها در جوش دهنده های ناخن وجود دارد. ترکیبات مورد استفاده بیشترین ایزوپروپانول و اتیل استات و اتیل استات و ایزوپروپانول و بوتانیدول هستند. پاک کننده های عمومی مورد استفاده در سالن های آرایش مو حاوی ایزوپروپانول و اتانول هستند. اسپری مو حاوی اتانول است که ترکیبی از اتان، پروپان، ایزوبوتان و بوتان هستند. در معرض شیمیایی در سالن های آرایشگاه، اگر چه غلظت بالایی از اتانول وجود دارد، اما سطح شناسایی شده زیر حد نیوش است. غلظت ها در سالن های بدون تهویه حدود سه برابر بیشتر از سالن هایی که در سالن های تهویه مطبوع اندازه گیری می شوند.. غلظت کمی از تولوئن نیز یافت می شود، که احتمالا از اجزای رنگ ناشی می شود.

استون - نرمال لابو

حلال های شیمیایی آلی در مراحل تولید میکروبی، حلال های شیمیایی ترکیبات موجود در کره زمین نیستند. در شرایط طبیعی، حضور آن ها در مقادیر قابل توجهی محدود به مناطق خاص می شود. فقط تعداد محدودی از حلال های شیمیایی منشا بیولوژیکی دارند و برخی ممکن است در طبیعت به غلظت های بالاتری برسند. بهترین نمونه شناخته شده اتانول است. با این حال، بوتانول و استون نیز به راحتی توسط میکروب ها تشکیل می شوند و ممکن است غلظت های بالایی در آن ایجاد شود. در حقیقت، در آغاز قرن بیستم، امکانات تولید بسیار بزرگی برای تولید میکروبی بوتانول و استون در حال بهره برداری بود. علاوه بر این، ترپن ها حلال های طبیعی هستند که به طور عمده توسط گیاهان تولید می شوند و در محلی می توانند به غلظت های بالایی برسند. به عنوان مثال، لیمونن در قطرات ریز در پوست پرتقال وجود دارد. همه این حلال های شیمیایی برای سلول های میکروبی سمی هستند. با پیشرفت صنعت شیمیایی، این تصویر به طرز چشمگیری تغییر کرده است. در مکان های آلوده، میکروارگانیسم ها ممکن است با غلظت های زیادی با تعداد زیادی حلال شیمیایی مواجه شوند. فقط با چند مورد استثنا، معلوم شد که اگر غلظت میکروب ها کم باشد قادر به تخریب این ترکیبات هستند. این پتانسیل تخریب پذیر با توجه به مقادیر کمیاب که ممکن است به صورت محلی در بیوسفر طبیعی وجود داشته باشد، غیر منتظره نیست. اما قرار گرفتن در معرض سلول ها در غلظت های بالای غیر طبیعی این حلال ها معمولا منجر به غیرفعال شدن برگشت ناپذیر و در نهایت مرگ آن ها می شود. صنایع شیمیایی تا حد زیادی مبتنی بر فرآیند های مبتنی بر حلال شیمیایی است. اما در فرآیندهای بیوتکنولوژیک معمولا میکروب ها در یک سیستم مبتنی بر آب مورد بهره برداری قرار می گیرند. این رویکرد با توجه به ترجیح میکروب ها برای آب و مشکلات حلال شیمیایی برای سلول های کامل کاملا قابل درک است. حلال های شیمیایی اغلب برای استخراج محصولات از فاز آبی استفاده می شوند اما تنها پس از اتمام مراحل تولید. در این مرحله، صدمه به سلول های کامل اهمیتی ندارد. در هر دو صنعت شیمیایی و بیوتکنولوژی، حلال های شیمیایی آلی به دلیل ماهیت محصول یا بستر، مزایای زیادی نسبت به آب دارند. در نتیجه، طی دهه های گذشته بسیاری از فرصت ها برای استفاده از حلال های شیمیایی در فرآیندهای بیوکاتالیستی مورد بررسی قرار گرفته است. هرچه سیستم بیوکاتالیستی ساده تر باشد، استفاده از حلال های شیمیایی پیچیده تر است. حلال های آلی امتزاج پذیر با آب، این حلال های آلی با دمای واکنش در آب واکنش پذیر هستند. هر نوع سیستم حلقی با نسبت صفر الی صد درصد از حلال به آب می تواند از این نوع حلال تهیه شود. توجه داشته باشید که برخی از حلال های آلی که دارای حلالیت در آب محدود در دمای محیط هستند و از این رو بعنوان آب غیر قابل قبول تلقی نمی شوند، در درجه حرارت بالا قابل اختلاط می شوند.

استون - نرمال لابو

استون - نرمال لابو

برخی از حلال های آلی متانول، اتانول، اتیلن گلایکول، گلیسرول، دی متیل فرمامید، دی متیل سولفوکسید، استون، فرمالدهید، دی اکسان است. امیدواریم که تا اینجا این مقاله اطلاعات خوبی را کسب کرده باشد. در ادامه کارشناسان نرمال لابو در مورد استون چیست و خواص استون و بهترین نمونه استون برای شما عزیزان اطلاعاتی را آورده اند. شاید اولین باری که اسم استون را شنیدید، کودکی بودید که مادرتان از شما خواسته بود تا لاک پاک کن را برای او بیاورید. استون با فرمول شیمیایی CH۳۲CO) ماده ‌ای آلی است که توسط متابولیسم بدن به طور طبیعی تولید شده و تقریبا در هر خانه ‌ای به عنوان ماده اولیه لاک پاک‌کن پیدا می‌ شود با این وجود استفاده اصلی آن در صنعت به عنوان حلال و پاک کننده در آزمایشگاه ‌ها است. استون یا پروپانون مایعی بی ‌رنگ، فرار و آتشگیر است، و به عنوان ساده‌ ترین و کوچک ترین کتون موجود شناخته می ‌شود. جالب است بدانید که افراد دیابتی استون بیشتری از افراد معمولی تولید می ‌کنند و در آزمایشگاه‌ ها از استون به جای آب برای شستن ظروف آزمایشگاهی استفاده می ‌شود و مهم تر از آن زندگی بدون استون در جامعه امروزی تقریبا غیرممکن است. شیمی بازار به عنوان بورسی برای فروش و خرید مواد شیمیایی، قصد دارد تا با یادداشتی مختصر ولی جامع در مورد این ماده شیمیایی آلی، امکان خرید استون را به صورت آگاهانه برای خریداران فراهم نماید. برای نیل به این منظور ابتدا تاریخچه استون را بررسی و سپس طبق روال به بررسی خواص استون پرداخته و پس از بیان نحوه تهیه و تولید استون، به بیان خلاصه‌ای از کاربرد های آن خواهیم پرداخت. تاریخچه استون، اولین شواهد تاریخی کشف استون یا دی متیل کتون به ابتدای قرن هفدهم در فرانسه بر می ‌گردد. ژان بگوین دانشمند و یاترو شیمیست فرانسوی که مدرسه داروسازی را در ابتدای قرن هفدهم در پاریس تاسیس کرده بود، اقدام به نوشتن کتابی به زبان لاتین با عنوان شروع شیمی کرد. در این کتاب که در دهه اول قرن هفدهم منتشر شد، او تهیه استون از استات سرب را به روش تقطیر جامد پایرولیز توضیح داده و محصول تولید شده را روح زحل نامیده است، زیرا سرب در ستاره ‌شناسی آن زمان سمبل سیاره زحل بود. جان گلااُبر شیمیست و کیمیاگر هلندی و آلمانی نیز به روش پایرولیز از استات سرب و استات روی در اواسط قرن هفدهم موفق به تهیه استون شد و آن‌ها را روح سرب و روح روی نامید و بیان کرد که هر دو تاثیر یکسانی بر روی بیماری‌ها خواهند داشت. در سال هزار و شصد و هفتاد و یک سباستین مت لا فاوق شیمیست و داروساز فرانسوی از استون به عنوان حلالی برای استحصال اجزای فعال تریاک استفاده کرد. در ابتدای قرن هجدهم ریچارد چنویکس شیمیست و مینرالوژیست ایرلندی پایرولیز بسیاری از استات‌ها را مورد مطالعه قرار داد. او اسید استیک را فقط از استات سیلور و استون را از استات باریوم تهیه کرد و اسید حاصل را روح پایرو استیک نامید.


هر چند دانشمندان بسیاری بیش از دو قرن روی دی متیل فرمالدهید استون کار کردند اما در نهایت دو دانشمند فرانسوی و آلمانی به نام‌ های ژان بتیست آندره دوما و یوستوس فری ‌هرفون لیبیش در اوایل دهه سوم قرن نوزده موفق به ارائه فرمول تجربی دی متیل کربونیل استون شدند. در سال ۱۸۳۳ آنتونی الکساندر بروتوس باسی شیمیست و داروساز فرانسوی اسم استون را برای این ماده شیمیایی با دادن پسوند ون به است گرفته شده از استیک پیشنهاد داد که مورد قبول همگان واقع شد. در سال ۱۸۵۲ نیز شیمیست انگلیسی اسکاتلندی الکساندر ویلیام ویلیامسون مشخص کرد که استون متعلق به خانواده اَستیل‌ ها است. در اواخر قرن نوزده فریدریش آگوست ککوله فن اشترادونیتس شیمیست آلمانی ساختار مدرن فرمول استون را ارائه کرد و در نهایت حییم عزرائیل وایزمن بایوشیمیست روس که اولین رئیس جمهور رژیم صهیونیستی و نیز به همراه آلبرت انیشتین، زیگموند فروید و مارتین بوئبر، عضو هیئت علمی دانشگاه اورشلیم بود،در اواسط قرن بیستم موفق به کشف فرآیندی برای ساخت استون به طور اقتصادی شد که امروزه نیز این پروسه به نام فرآیند وایزمن شناخته می‌شود.اما از اواخر قرن بیستم این فرآیند نیز متروک گشته و جای خود را به فرآیند های واکر، واکر هوخست و هوک کیومین داد. جالب است بدانید که استون در خون و ادرار همه انسان ‌ها وجود دارد ولی خوردن آن موجب مسمویت می‌ گردد. استون چیست ؟ این ماده شیمیایی که با نام استون شناخته شده است. یک ترکیب غیر معدنی و کتون با فرمول شیمیایی C۳H۶O است. که در دسته ی مواد شیمیایی فرار و اشتعال پذیر قرار دارد. این ماده در نام گذاری آیوپاک با نام پروپانون شناخته شده است. و به طور طبیعی در خون، ادار، عضلات بدن و بافت ها یافت می شود. منبع تولید: استون در گیاهان و درختان، فوران آتشفشان، آتش سوزی جنگل، دود اتومبیل، تولید مواد شیمیایی، دود تنباکو، سوزاندن چوب، تاسیسات ذخیره سازی نفت و محل های دفن زباله وجود دارد. علاوه بر این، استن در مواد پاک کننده لاک ناخن، پاک کننده های رنگ، چسپ و مواد پاک کننده نیز یافت می شود. پروپانون، توسط صنایع تولید کننده مواد شیمیایی در آب آزاد می شود. و از محل دفن زباله های شهری و صنعتی، رسوبات جوی، مواد زائد کشاورزی، مواد غذایی، حیوانات و مخازن خانگی به خاک منتقل می شود. روش های تولید استون: روش فعلی، استون به طور مستقیم یا غیرمستقیم از پروپیلن تولید می شود. تقریبا هشتاد و سه درصد استون از طریق فرآیند کومن تولید می شود در نتیجه، تولید استون به تولید فنل گره خورده است. در فرآیند کومن، بنزن با پروپیلن آلکیله می شود تا کومن تولید شود، که توسط هوا اکسید می شود و فنل و استون تولید می کند: روش های قدیمی تر، پیش از این، استون با تقطیر خشک استات، به عنوان مثال استات کلسیم در دکربوکسیلاسیون کتونیک تولید می شد. Ca (CH۳COO) ۲ → CaO (s) + CO۲ (g) + (CH۳) ۲CO (v) پس از آن زمان، در طول جنگ جهانی اول، استون با استفاده از تخمیر استون، بوتانول، اتانول توسط باکتری کلسترودیم استوبوتیلیکوم تولید شد. ولی با یافتن روش های جدیدتر با بازده بهتر این روش تخمیری منسوخ شد. کاربرد استون در صنایع مختلف، در این بخش از مقاله به موارد کاربرد استون در صنایع مختلف می پردازیم. استفاده به عنوان افزودنی، استون اغلب به عنوان ماده افزودنی در تولید لوازم آرایشی و برخی از مواد غذایی استفاده می شود. این ماده را بیشتر می توان در صنایع تولید نان یافت زیرا به کامل شدن و سفید کردن آرد کمک می کند. در موارد آرایشی استون برای دناتوره کردن الکل های خاص کمک کرده و می تواند بخشی از ترکیبات لوازم آرایشی باشد و به محصول بوی خاص ببخشد.

استون - نرمال لابو

استون - نرمال لابو

در صنایع دارویی، در دارو سازی استون یکی از رایج ترین حلال های مورد استفاده است و برای مخلوط کردن فیلرها و اجزا فعالی که قرص ها و مایعات دارویی را تشکیل می دهند ایده آل است. بدون استفاده از این ماده برخی قرص ها به سختی سفت شده و به تراکم مورد نظر می رسند که برای تاثیرگذاری مواد موثره حائز اهمیت است. یکی از کاربرد های رایج استون در تولید دارو ها به عنوان حلال است. استون دارای خصوصیات موکوسی است و از طریق بلع، استنشاق و پوست جذب می شود. واکنش شیمیایی آن در سلول های زنده باعث افزایش تولید گلوکز می شود. وقتی از غلظت بالایی برخوردار باشد، به یک سرکوب کننده مرکزی سیستم عصبی تبدیل می شود. صنعت محیط زیست، این ماده به طور طبیعی در محیط زیست وجود دارد و برای ارگانیسم های زنده مانند حیوانات و محیط اطراف غیر سمی محسوب می شود. این ماده به شکل کپسول های ذوب شونده با از بین بردن لجن از حیوانات، گیاهان دریایی و گیاهان آبی کمک می کند. محصولات کنترل آفات، این ماده شیمیایی بسیار فرار است به همین جهت در محصولات مختلفی مانند سموم دفع آفات و همچنین به عنوان یک ماده حلال و بی اثر مورد استفاده قرار می گیرد. این سموم دفع آفات برای چمن، محصولات باغی، حیاط و محصولات زراعی یا کشاورزی استفاده می شوند. کاربرد در رنگ ها، همان طور که می دانید ماده اصلی تشکیل دهنده پاک کننده لاک ناخن استون است. همچنین در مقایسه با متانول، بنزن و تتراکلرواتان سمیت کمتری دارد. بنابراین از آن در پاک کننده ها و رقیق کننده های رنگ استفاده می شود. این ترکیب قابل اشتعال با واکنش با مولکول های سطحی رنگ را حل می کند و از یک گروه هیدروژن در انتهای مولکول الکترون می گیرد. این ماده به دلیل اختلاط پذیری به خوبی با اکریلیک ها و رنگ ها مخلوط می کند از این رو آن ها را نرم و قابل انعطاف می کند. از طرف دیگر، بیشتر ترکیبات برخلاف استون که سطح مواد را تمیز می کند رنگ سطوح را از بین می برد. این ماده شیمیایی آسیب را به حداقل می رساند و اجازه می دهد تا با اسکراب ها و روان کننده های معدنی به راحتی سطوح تمیز شوند. این ترکیب در صورت استفاده صحیح، رنگ ثابت و منسجمی را روی سطح بتن ایجاد می کند. ترکیب حلال با رنگ مخلوط شده و با بتن در سطح زیرین اتصال می یابد و قادر به ایجاد رنگ با دوام است. این عامل رنگ آمیزی همچنین می تواند به همراه اسید بتن به منظور تقویت بافت و رنگ مورد استفاده قرار گیرد و نقص های کوچک تر را می پوشاند. به عنوان پوشش در صنایع، ارائه دهندگان خدمات همواره درصدد تولید محصولات با کیفیت و سازگار با محیط زیست هستند. پوشش های پودری نباید ترکیبات فرار زیاد و آلاینده های خطرناکی داشته باشند تا انتظارات از خواسته های محیطی را برآورده کنند. استون به عنوان یک حلال موثر می تواند برای تمیز کردن پوشش انواع تجهیزات حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد. مصارف داخلی یا خانگی، این حلال در زندگی روزمره ما به میزان زیادی مورد استفاده قرار می گیرد و قرار گرفتن در معرض استون بسیار محتمل است. بسیاری از محصولات خانگی مانند چسب، محصولات غذایی، آب آشامیدنی، رنگ و لاک ناخن از استن تشکیل شده است. سایر محصولات حاوی استون شامل کفش، پلاستیک و محصولات تجاری پاک کننده است. در خانه داری این ماده برای از بین بردن لکه های روغنی از دیوار ها و لکه های سرسخت جوهر استفاده می شود و به عنوان رقیق کننده برای رنگ و رزین های روغنی و تمیز کردن برس و سایر تجهیزات مورد استفاده در هنگام نقاشی بکار می رود.


لوازم آرایشی و مراقبت شخصی، این مایع بی رنگ معمولا برای تولید محصولات مراقبت شخصی و لوازم آرایشی استفاده می شود. این محصولات عبارت اند از محصولات پاک کننده، عطر، ناخن، مراقبت از مو، مراقبت از پوست، مراقبت از دهان و دندان، ضد آفتاب، آرایش صورت و محصولات حمام. همچنین توسط آرایشگران برای برطرف کردن چسب کلاه گیس، سبیل و ریش مصنوعی استفاده می شود. مصرف در الکترونیک، ایزوپروپیل و الکل فقط محصولات مورد استفاده برای تمیز کردن وسایل الکترونیکی نیستند و از استون نیز استفاده می شود. به عنوان مثال، میکرو تراشه ها ممکن است حاوی چسبی باشند که به راحتی با حلال های دیگر مانند الکل پاک نمی شود. استفاده استن به طرز شگفت انگیزی آن ها را حل کرده و از بین می برد. از نظر فنی استون ماده مناسبی جهت تمیز کردن وسایل و اجزای الکترونیکی نیست اما در بسیاری از موارد به عنوان حلال جهت تمیز کردن وسایل الکترونیکی و دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد در صنایع نفت، از آن جا که استون یک ماده افزودنی بنزین است، گاز با فرایند رقیق شدن به راحتی در موتور پخش می شود و به بخار شدن نفت و بهبود کارایی کمک می کند. افزودن این ماده به سوخت اتومبیل ها باعث تمیز شدن موتور وسیله شده و اجازه می دهد که خودرو روان تر کار کنند. استون باعث افزایش مسافت پیموده شده توسط خودرو و تولید گاز های گلخانه ای پاک تر شده و در عین حال باعث نرم تر شدن عملکرد موتور می شود. این که استون این اثرات را واقعا ایجاد می کند یا نه کاملا اثبات نشده است. استفاده در صنایع نساجی، این ماده نه تنها در پاک کننده ناخن بلکه در از بین بردن روغن، صمغ و بسیاری از مواد چسبنده از منسوجات فرآوری نشده مانند ابریشم یا پنبه استفاده می شود. این حلال قادر است چسب، رزین ها و اپوکسی از هر دو سطح نرم و سخت پاک کند. از آن جایی که غلظت زیاد این ماده می تواند برخی از الیاف را حل کند، رقیق سازی باید دقیق باشد. به همین دلیل شرکت های نساجی اغلب استون مورد نیاز خود را در رقت های خاص سفارش می دهند. در آزمایشگاه ها، پروپانون یک حلال شیمیایی ضروری در آزمایشگاه ها است. در بیشتر موارد، برای شستشوی بقایا و جامدات از ظروف شیشه ای استفاده می شود. خاصیت اختلاط پذیری آن باعث می شود تا در پاک کردن تجهیزات با آب استفاده شود و روند خشک شدن آن ها را تسریع می کند. همچنین می توان آن را با هزینه کمتری نسبت به سایر حلال ها تهیه کرد. به علاوه، به عنوان یک جز در واکنش های مختلف شیمیایی عمل می کند. این ماده به انجام واکنش ها در دمای پایین برای نقطه انجماد کم منفی هشتاد درجه سانتی گراد کمک می کند. این ماده شیمیایی به عنوان معرف در فرآیند اکسیداسیون الکل جونز و همچنین ردیابی فلورسانس در نور یوی عمل می کند زیرا تحت تاثیر نور فرا بنفش فلورسنت قابل مشاهده است.

استون - نرمال لابو

استون - نرمال لابو

ایمنی و خطرات استن برای مصارف مختلف، خطرناک ترین خاصیت استون، اشتعال پذیری بالای آن است. استون با شعله های زرد می سوزد. در دمای بیشتر از نقطه اشتعال استون یعنی منفی بیست درجه سانتی گراد ( منفی چهار درجه فارنهایت)، مخلوط های هوایی بین دو نیم درصد الی دوازده و هشتصد درصد استون از نظر حجمی، ممکن است منفجر شوند یا باعث آتش سوزی شوند. بخارات استن می تواند در امتداد سطوح به منابع احتراق رفته و باعث انفجار شود. تخلیه استاتیک همچنین ممکن است باعث اشتعال بخار استون شود. با این حال استون دارای انرژی احتراق بسیار بالایی است اشتعال تصادفی آن بسیار نادر است. حتی ریختن یا پاشیدن استون روی زغال افروخته به دلیل غلظت بالای بخار و اثر خنک کننده تبخیر مایع باعث اشتعال آن نمی شود. این ماده در دمای چهارصد و شصت و پنج درجه سانتی گراد (هشتصد و شصد و نه درجه فارنهایت) به طور خودکار مشتعل می شود. دمای اشتعال خودکار نیز به زمان قرار گرفتن در معرض بستگی دارد، بنابراین در بعضی از آزمایشات پانصد و بیست و پنج درجه سانتی گراد ذکر شده است. همچنین، استون صنعتی احتمالا حاوی مقدار کمی آب است که باعث مهار احتراق می شود. این ترکیب هنگامی که اکسید می شود به عنوان یک محصول جانبی، استون پراکسید استون تولید می کند که یک ترکیب بسیار منفجره و بسیار ناپایدار است. ماده اخیر ممکن است به طور تصادفی شکل بگیرد، به عنوان مثال هنگامی که پراکسید هیدروژن به یک حلال حاوی استون اضافه می شود. سمیت زیست محیطی استن، اگر چه استون به طور طبیعی در محیط در گیاهان، درختان، گاز های آتشفشانی، آتش سوزی جنگل ها و به عنوان محصولی از تجزیه چربی ها در بدن وجود دارد ولی اکثر استون آزاد شده در محیط از منشا صنعتی است. استون به سرعت تبخیر می شود، حتی از آب و خاک. نیمه عمر آن در اتمسفر بیست و دو روز است و توسط نور ماورا بنفش از طریق فوتولیز در درجه اول به متان و اتان تخریب می شود. سمیت استن برای ماهی هشت و سه دهم گرم در لیتر آب در طول نود و شش ساعت است و نیمه عمر زیست محیطی آن در آب حدود یک تا ده روز است. استون به دلیل مصرف میکروبی ممکن است خطر قابل توجهی در کاهش اکسیژن در سیستم های آبی داشته باشد.


استون خوراکی، استون دارای خلوص بالا به عنوان استون خوراکی در نظر گرفته می شود. استون یک مایع بسیار سمی است. خوردن مقدار زیادی از آن، باعث بیهوشی فرد می شود. این ترکیب شیمیایی در صورت بلعیدن باعث آسیب دیدگی مخاط بینی و دستگاه گوارشی می شود. این ترکیب در مقدار بسیار کم در تولید محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده می شود. کاربرد استون، استون کاربرد های بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد. این ترکیب شیمیایی یک نوع حلال همه کاره است. از این ترکیب شیمیایی بیشتر به عنوان حلال صنعتی، واسطه مواد شیمیایی، ساخت چسب، تولید جوهر چاپ، تولید دارو و در نهایت پاک کننده لاک ناخن در منزل استفاده می شود. استون در آب حل می شود؟ استون در آب محلول است. این ترکیب شیمیایی دارای پیوند هیدروژنی است. پیوند هیدروژنی موجود در استون ضعیف است. در نتیجه پیوند های این ترکیب شیمیایی به راحتی شکسته شده و در آب محلول می شود. بخار استون: این ماده یک ترکیب آلی فرار است بنابراین به راحتی تبخیر می شود. بخارات استون بسیار مضر بوده و برای سلامتی خطرناک هستند. این بخارات ممکن است باعث تحریک گلو و مخاط بینی شوند و برای کسانی که آسم دارند، باعث تشدید علائم این بیماری در این افراد می شود. همچنین قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض بخارات استون ممکن است باعث بروز عوارضی همچون تهوع و استفراغ در فرد شود. همچنین این بخارات ممکن است باعث بروز تنگی نفس و یا مشکلات تنفسی شوند، در صورت دیدن این علائم سریعا به پزشک مراجعه کنید. در ادامه کارشناسان نرمال لابو قصد بررسی انتخاب بهترین استون را برای شما کاربران سایت نرمال لابو توضیح خواهند داد.

استون - نرمال لابو

برای خرید استون

انتخاب بهترین استون

در ابتدا لازم همانطور که در متن قبل از خواص استون برای شما گفتیم در ابتدای این متن نیز اطلاعات دیگری از خواص استون را برای شما عزیزان توضیح دهیم تا بتوانید انتخاب بهترین استون را در پیش بگیرید. خواص استون ، دی متیل کتون یک حلال آلی بی رنگ است که دارای بوی تند و تحریک کننده بوده و بسیار اشتعال پذیر در دمای پایین و فرار است. از این جهت این ماده شیمیایی مناسب برای بسیاری از آزمایشات جذاب شیمیایی است. فرمول سوختن استون : (CH۳)۲CO+۴O۲—–> ۳CO۲+۳ H۲O+ استون قطبی و آپروتیک بوده و قابل امتزاج با آب، بنزن، دی اتیل اتر، متانول، کلروفرم و اتانول است و چگالی آن از آب کمتر است. خواص شیمیایی ان نیز بصورت زیر است: توتومریزاسیون کتوانول: همانند بسیاری از کتون های دیگر، پروپانون نیز توتومریزاسیون کتوانول را انجام می دهد بدین معنی که ساختار کتو استون با فرمول (CH۳)۲C=O در تعادل با ایزومر انول آن یعنی (CH۳)C(OH)=(CH۲) است. فرم انول به لحاظ شیمیایی برای انجام بسیاری از واکنش های شیمیایی مهم است. تراکم آلدولی: انتظار می رود که دو نوع پلیمر و الیگومر را تشکیل بدهد. در نوع اول، واحد ها می توانند مولکول های استون باشند که توسط پل های اتر -O- به هم پیوسته اند و از باز شدن پیوند دوتایی حاصل می شوند، و یک زنجیره مانند پلی کتال می دهند. نوع دوم را می توان از طریق تراکم آلدولی بدست آورد، در هر مرحله یک مولکول آب خارج شده و یک زنجیره پلی متیل استیلن بدست می آید. به طور کلی دو روش برای تولید پروپانون وجود دارد که روش اول فرآیند کیومن و روش روم با استفاده از تقطیر خشک است. فرآیند کیومن: حدود هشتاد و سه درصد استون موجود با استفاده از این روش تولید می شود. در این فرآیند بنزن با پروپیلن آلکیله شده و ایزوپروپیل بنزن تولید می کند که در نهایت ایزوپروپیلن اکسید شده و فنول و استون تولید می کند. روش های دیگری شامل اکسیداسیون مستقیم پروپیلن (فرآیند Wacker-Hoechst)، یا هیدراسیون پروپیلن برای به دست آوردن ۲-پروپانول و در نهایت اکسیداسیون (دهیدروژناسیون) آن است.

استون - نرمال لابو

استون - نرمال لابو

کاربر دهای استون: واکنش با فنل به جهت تولید بیس فنول ماده اولیه تولید بسیاری از پلیمرها نظیر پلی کربنات ها، پلی اورتان ها و رزین های اپوکسی. تولید رنگ و جوهر، این ماده به طور گسترده در حمل و نقل و ذخیره سازی استیلن مورد استفاده قرار می گیرد. مخازن حاوی مواد متخلخل ابتدا با این محصول و سپس با استیلن حل شده در استن، پر می شود. یک لیتر استون می تواند حدود دویست و پنجاه لیتر استیلن را حل کند. از بین برنده رنگ لاک ها، تمیز کردن رزین های فایبرگلاس و اپوکسی ها و حذف لکه ها، ساخت ماده منفجره کوردیت، تهیه پوشش های پلیمری و حرارتی، به عنوان خشک کننده: زیرا به راحتی با آب مخلوط شده و فرار است. استفاده به عنوان حلال: استون یک حلال خوب برای پلاستیک ها و بعضی از فیبرهای سنتزی است. برای رقیق کردن رزین پلی استر، تمیز کردن ابزارهای استفاده شده با آن و حل شدن اپوکسی ها و ابرچسب های دو بخشی قبل از سخت شدن آن ها و همچنین به عنوان یکی از اجزای فرار برخی از رنگ ها و لاک ها استفاده می شود. حلال های مشابه : خرید تولوئن: کاربرد به عنوان حامل استیلن: اگرچه خود قابل اشتعال است ، اما از استون به عنوان یک حلال برای حمل و نقل و ذخیره سازی بی خطر استیلن استفاده می شود، که به عنوان یک ترکیب خالص استفاده از آن امن نیست. مخازن حاوی ماده متخلخل ابتدا با استون و سپس استیلن پر می شوند که در واقع استیلن در استون حل می شود. یک لیتر استون می تواند حدود دویست و پنجاه لیتر استیلن را با فشار ده بار حل کند. سنتز متیل متاکریلات: پروپانون برای سنتز متیل متاکریلات به کار برده می شود. سایر کاربردها :کاربردهای خانگی استون ، استون جهت زدودن باقی مانده های مواد شیمیایی روی ظروف شیشه ای و چینی بسیار پرکاربرد است. همچنین، آرایشگران برای جدا کردن مواد چسبنده، کلاه گیس ها را در حمامی از این ماده غوطه ور می کنند. این ترکیب مفید همچنین برای صیقل دادن صفحات پرینترهای سه بعدی نیز به کار می رود. اثرات استون بر سلامتی انسان: استون به طور طبیعی در بدن تولید می شود اما تنها در صورتی مفید است که خود در بدن تشکیل شود و از خارج وارد بدن نشود. در غلطت های پایین، سمی نیست. با این حال، می تواند باعث تحریک و آسیب رساندن به پوست گردد. همچنین از استنشاق آن باید پرهیز نمود زیرا منجر به آسیب به کبد می شود. علاوه بر این، هنگام حمل مواد، همیشه باید از عینک محافظ استفاده نمود زیرا ممکن است آسیب دائمی به چشم برساند. مطالعات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض استون در درازمدت می تواند به کلیه ها، کبد و اعصاب آسیب برساند، نقایص زایمان را افزایش دهد و ظرفیت تولید مثل مردان را کاهش دهد. مصرف تصادفی مقدار زیادی Acetone ممکن است سبب بی نظمی و مرگ شود.


MSDS و خطرات استون : مهم ترین مواردی که می توان آن را به عنوان خطرات این محصول طبقه بندی کرد شامل موارد زیر می باشد: اشتعال پذیری: مخلوطی از این ماده شیمیایی و هوا در دمایی بالاتر از نقطه اشتعال آن، سبب بروز انفجار و اشتعال خواهد شد. علاوه بر آن، تخلیه بار الکتریکی نیز محرک انفجار در حضور بخارهای آن است. احتمال جرقه استون صنعتی در حضور مقدار کمی آب، افزایش می یابد. سمیت: همانطور که گفته شد، این ماده دارای مقدار سمیت است اما اگر احتیاط لازم در استفاده از آن رعایت شود، می تواند به عنوان ماده ای ایمن و سالم شناخته شود. اما بخارهای با غلظت بالا، در عملکرد سیستم عصبی اختلال ایجاد می کند و در صورت بلع، فرد مبتلا باید به طور کامل ریکاوری شود. همواره توصیه می شود در هنگام کار با محصولات شیمیایی از دستکش و عینک ایمنی برای جلوگیری از حوادث احتمالی استفاده نمایید.در ادامه متن برخی از مهم ترین نکات ذکر شده در برگه اطلاعات و ایمنی استون آورده شده است. حمل و نقل و نگهداری: استون تحت هوا و نور و متاثر از حضور کاتالیست، اکسید کننده های قوی و فلزاتی مانند مس و آلومینیوم می تواند پلیمر شود. زمانی که از این واکنش گاز آزاد می شود و با هوا مخلوط می شود ممکن است انفجار رخ دهد. هم چنین این ماده می تواند با آهن و استیل در حضور رطوبت نیز واکنش دهد. بنابراین نگهداری آن در ظروف پلاستیکی توصیه نمی شود. نکته مهم دیگر محل نگهداری بوده که باید دارای تهویه مناسب و خنک باشد. اثرات محیط زیستی استون چیست؟ بیشتر استون آزاد شده در طبیعت، منشا صنعتی دارد. این ترکیب به سادگی تبخیر می شود، وقتی در جو قرار می گیرد، نیمه عمر بیست و دو روز دارد و تحت نور فرابنفش به سادگی به متان و اتان فوتولیز می گردد. سوختن توسط میکرو ارگانیسم ها نیز باعث آزاد شدن آن در خاک و راه های آبی می شود. بازار جهانی استون: در سال دو هزار و ده، ظرفیت تولید استون در سراسر جهان شش و هفت دهم میلیون تن در سال برآورد شده بود. با تولید یک و پنجاه و شش دهم میلیون تن در سال، ایالات متحده بیشترین ظرفیت تولید را داشت و سپس تایوان و چین قرار داشتند. به دلیل کاربرد گسترده استون در صنایع مختلف تولید این ترکیب شیمیایی بالا است و قیمت خرید و فروش آن به عنوان یک حلال همه کاره مقرون به صرفه است. خطر مسمومیت با استون: مطالعات گسترده در رابطه با ایمنی استون آنرا ماده ای کم خطر و با سمیت پایین توصیف می کنند. FDA نیز آن را به عنوان افزودنی غذایی غیرمستقیم در مواد چسبنده و پوشش های مواد غذایی در غلظت های مشخص ایمن اعلام کرده است. استون به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است و اعتقاد بر این است که در استفاده عادی فقط سمیت کمی از خود نشان می دهد. در صورت رعایت اقدامات احتیاطی اساسی، هیچ شواهد مهمی درباره اثرات مزمن سلامتی وجود ندارد. به طور کلی مشخص شده است که در صورت بلع و یا استنشاق، سمیت حاد و مزمن کمی دارد. استون به عنوان یک ماده سرطان زا یا یک ماده شیمیایی جهش زا دسته بندی نمی شود و نگرانی در رابطه با اثرات مسمومیت عصبی مزمن آن وجود ندارد. استون را می توان به عنوان یک عنصر در انواع محصولات مصرفی از مواد آرایشی گرفته تا غذا های فرآوری شده و فرآوری نشده، یافت استون هنگامی که در نوشیدنی ها، غذا های پخته شده، دسرها و مواد نگهدارنده با غلظت های پنج تا هشت میلی گرم در لیتر وجود داشته باشد، به عنوان ماده ای به عنوان ماده امن GRAS شناخته شده است. با این حال استون تحریک کننده است و باعث تحریک خفیف پوست و تحریک چشم متوسط تا شدید می شود. در غلظت های بالای بخارات آن ممکن است مانند بسیاری از حلال های دیگر هوشیاری سیستم عصبی مرکزی را کاهش دهد.

استون - نرمال لابو

استون - نرمال لابو

بازیافت: هنگام خرید و استفاده از حلال ها، گزینه های صرفه جویی زیادی برای شرکت ها وجود دارد. خرید مداوم حلال های ویرجین برای یک شرکت بسیار گران است و استون بازیافتی را به گزینه ای عالی تبدیل می کند. استون بازیافتی به عنوان جایگزینی برای کاهش هزینه های کسب و کار در دسترس است، در حالی که در عین حال نسبت به حلال های بکر دوست دار محیط زیست است. برای صرفه جویی بیشتر، یک شرکت می تواند حلال زباله خود را برای بازیابی و بازگرداندن ارسال کند یا آن را در خانه با تجهیزات بازیافت حلال بازیابی کند .اثرات بالقوه برای سلامتی: مسیرهای اصلی قرار گرفتن در معرض: استنشاق. تماس پوستی. ارتباط چشمی. استنشاق: می تواند بینی و گلو را تحریک کند. در غلظت های بالا می تواند به سیستم عصبی آسیب برساند. علائم ممکن است شامل سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، خواب آلودگی و گیجی باشد. قرار گرفتن در معرض شدید می تواند باعث بیهوشی شود. تماس با پوست: ممکن است باعث تحریک خفیف شود. می تواند از طریق پوست جذب شود، اما اثرات مضری انتظار نمی رود. تماس چشمی: تحریک کننده چشم باعث تحریک متوسط تا شدید می شود. علائم شامل درد، قرمزی چشم و اشک ریزش است بخار نیز چشم را تحریک می کند. بلع: مضر نیست. در صورت مصرف مقادیر زیاد می تواند عوارضی را ایجاد کند که برای استنشاق توضیح داده شد. اثرات قرار گرفتن در معرض طولانی مدت مزمن: می تواند باعث خشکی، قرمزی و ترک خوردگی پوست درماتیت در پی تماس با پوست شود. ممکن است به سیستم عصبی آسیب برساند. از مطالعات محدود موجود نمی توان نتیجه گیری کرد. سرطان زایی: مشخص نیست که باعث سرطان شود. آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC): به طور خاص ارزیابی نشده است. کنفرانس آمریکایی برای بهداشتکاران صنعتی دولتی (ACGIH): A۴ به عنوان سرطان زای انسانی قابل طبقه بندی نیست. تراتوژنیک یا سمیت جنینی: مشخص نیست که به جنین آسیب برساند. سمیت تولید مثلی: خطر تولید مثل شناخته نشده است. جهش زایی: مشخص نیست که جهش زا باشد. اقدامات کمک های اولیه : استنشاق: برای جلوگیری از آتش سوزی اقدامات احتیاطی انجام دهید مثلا منابع اشتعال را بردارید. مصدوم را به هوای تازه ببرید. اگر مصدوم احساس ناخوشی کرد، با مرکز مسمومیت یا پزشک تماس بگیرید. تماس با پوست: لباس ها، کفش ها و کالا های چرمی آلوده مانند بند ساعت، کمربند را درآورید. با آب ولرم و به آرامی به مدت پنج دقیقه بشویید. اگر سوزش یا درد ادامه داشت، به پزشک مراجعه کنید. لباس‌ ها، کفش ‌ها و کالا های چرمی را قبل از استفاده مجدد کاملا تمیز کنید یا با خیال راحت دور بیندازید. تماس چشمی: بلافاصله چشم های آلوده را با آب ولرم و به آرامی به مدت پانزده تا بیست دقیقه در حالی که پلک ها را باز نگه داشته اید بشویید. اگر لنز تماسی وجود دارد شستشو را به تاخیر نیندازید یا سعی نکنید لنز را بردارید. مراقب باشید که آب آلوده را به چشم یا روی صورت نکشید. اگر سوزش یا درد ادامه داشت، به پزشک مراجعه کنید. بلع: از مصدوم بخواهید دهان خود را با آب شستشو دهد. اگر مصدوم احساس ناخوشی کرد، با مرکز مسمومیت یا پزشک تماس بگیرید.


نظرات کمک های اولیه: تمام مراحل کمک های اولیه باید به طور دوره ای توسط پزشک آشنا با مواد شیمیایی و شرایط استفاده از آن در محل کار بررسی شود. خطرات آتش سوزی و وسایل اطفاء کننده، خواص قابل اشتعال: مایع بسیار قابل اشتعال می تواند در دمای اتاق مشتعل شود بخاری را آزاد می کند که می تواند مخلوط انفجاری با هوا ایجاد کند. می تواند توسط تخلیه استاتیک مشتعل شود. حتی محلول های رقیق در آب نیز ممکن است قابل اشتعال باشند. رسانه مناسب اطفا: دی اکسید کربن، پودر شیمیایی خشک، فوم مناسب، اسپری آب یا مه برای توصیه های مربوط به انواع فوم ها و میزان کاربرد باید با تولیدکنندگان فوم مشورت کرد. از آب برای خنک نگه داشتن ظروف بدون نشتی و در معرض آتش استفاده کنید. خطرات خاص ناشی از مواد شیمیایی: بخار ممکن است مسافت قابل توجهی را تا منبع احتراق طی کند و به یک ظرف نشتی یا باز برگردد. ظروف در بسته ممکن است به شدت پاره شوند که حرارت داده شود و محتویات آزاد شود. فرمالدئید بسیار سمی و قابل اشتعال اسید استیک خورنده و سایر مواد شیمیایی. خطرات پایداری و واکنش پذیری استون پایداری شیمیایی: به طور معمول پایدار است. شرایطی که باید از آن اجتناب کنید: شعله های باز، جرقه ها، تخلیه ساکن، گرما و سایر منابع اشتعال. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید. مواد ناسازگار: به شدت با عوامل اکسید کننده مانند پراکسید ها، اسیدهای آلی مانند اسید استیک، عوامل کاهنده قوی مانند هیدرید ها واکنش نشان می دهد. خورنده برای: آلیاژ های آلومینیوم، فولاد کربنی. محصولات تجزیه خطرناک: مشخص نیست. احتمال واکنش های خطرناک: مشخص نیست. اقدامات آزادسازی تصادفی استون: اقدامات احتیاطی شخصی: فورا منطقه را تخلیه کنید. منطقه خطر را ایزوله کنید. پرسنل غیر ضروری و محافظت نشده را دور نگه دارید. تمام منابع اشتعال را از بین ببرید. از تجهیزات زمینی و ضد انفجار استفاده کنید. تهویه را به منطقه افزایش دهید یا ظرف نشتی را به منطقه ای با تهویه مناسب و ایمن منتقل کنید. روش‌ های مهار و پاک ‌سازی: نشت را با ماده جاذبی که با محصول ریخته شده واکنش نشان نمی ‌دهد نگه دارید و خیس کنید. جاذب آلوده خطری مشابه محصول ریخته شده دارد. جاذب مورد استفاده را در ظروف مناسب، سرپوشیده و دارای برچسب برای دفع قرار دهید. منطقه نشت را شستشو دهید. نشت زیاد: برای جلوگیری از روان شدن محصول ریخته شده را به صورت دایک کنید. برای مشاوره با خدمات اضطراری و سازنده یا تامین کننده تماس بگیرید. سایر اطلاعات: در صورت لزوم موارد نشت را به مقامات محلی بهداشت، ایمنی و محیط زیست گزارش دهید. هنگام کار از چه شیوه های نگهداری باید استفاده کرد؟ جابجایی: منابع گرما و اشتعال مانند جرقه، شعله باز، سطوح داغ و تخلیه ساکن را از بین ببرید. تابلو های سیگار ممنوع را نصب کنید. اتصالات الکتریکی و تجهیزات زمینی گیره های زمین باید با فلز لخت تماس داشته باشند. تا زمانی که تمام آثار محصول از بین نرود، روی ظرف خالی جوش، برش یا کار گرم انجام ندهید. نگهداری: در مکانی که خنک، دارای تهویه مناسب، دور از تابش مستقیم آفتاب و دور از منابع حرارتی و اشتعال نگهداری شود. ظروف اتصال الکتریکی و زمینی گیره های زمین باید با فلز لخت تماس داشته باشند. تهویه فشار و خلا را در همه درام ها نصب کنید. دریچه های مخزن ذخیره را به یک شعله گیر مجهز کنید. حد مجاز قرار گرفتن در معرض استون توسط کنفرانس بهداشتکاران صنعتی دولتی آمریکا (ACGIH®) ACGIH® TLV® – TWA: ۲۵۰ ppm. A۴ BEI® ACGIH® TLV® – STEL [C]: ۵۰۰ ppm

استون - نرمال لابو

استون - نرمال لابو

نظرات دستورالعمل قرار گرفتن در معرض: TLV® = مقدار حد آستانه. TWA = میانگین وزنی زمان. A۴ = به عنوان سرطان زا برای انسان طبقه بندی نمی شود. BEI® = شاخص مواجهه بیولوژیکی. STEL = محدودیت نوردهی کوتاه مدت. C = سقف سقف. توجه: در بسیاری از و نه همه حوزه‌ های قضایی کانادا، محدودیت‌ های قرار گرفتن در معرض مشابه ACGIH® TLVs® است. از آن جایی که قوانین بسته به حوزه قضایی متفاوت است، برای جزئیات دقیق با حوزه قضایی محلی خود تماس بگیرید. فهرستی در پاسخ های OSH در بخش بهداشت و ایمنی شغلی دولتی کانادا موجود است . کنترل های مهندسی، کنترل های مهندسی: در صورت لزوم از یک تهویه خروجی محلی و محفظه برای کنترل مقدار هوا استفاده کنید. برای استفاده در مقیاس بزرگ از این محصول: از سیستم های تهویه بدون جرقه، تجهیزات ضد انفجار تایید شده و سیستم های الکتریکی ذاتا ایمن در مناطقی که این محصول استفاده و نگهداری می شود استفاده کنید. اگزوز را مستقیما به بیرون تخلیه کنید و هرگونه اقدامات احتیاطی لازم را برای حفاظت از محیط زیست انجام دهید.

سخن پایانی

فروش استون توسط نرمال لابو فعال در زمینه فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی، آماده ارائه خدمات در حوزه فروش استون با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به مشتریان می باشد. این محصول از نوع مرغوب بوده و به صورت مایعی عرضه می گردد. اطلاعات محصول به شرح زیر است و جهت آگاهی از قیمت و خرید استون می توانید جدول روبرو را ملاحظه فرمایید. استون ساده ترین کتون با فرمول C₃H₆O است که بدلیل قطبیت بالا، حلال خوبی برای اکثر ترکیبات آلی بشمار می رود. استون باندازه کم در خون و ادرار یافت می شود و بطور طبیعی در گیاهان، درختان و گازهای آتشفشانی تولید می شود. خرید اینترنتی استون: نرمال لابو امکان خرید استون را از طریق خرید اینترنتی استون برای صنایع مختلف و مصارف خانگی فراهم نموده است.​استون ۱۰۰٪ علاوه بر استفاده روزانه و پاک کردن لاک ناخن، برای ریموو ناخن‌های کاشت شده هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. استون های با درصد خلوص ۱۰۰% بهترین گزینه برای ریموو ناخن هاست و هر میزان که استون خالص تر باشد سرعت ریموو کردن مواد بیشتر می شود. برای این کار استون را بر روی پنبه ریخته و به وسیله فویل روی ناخن بگذارید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر نمایید. استون مهتاب از محصولات با کیفیت و محبوب ساخت ایران است که از خلوص بالایی برخوردار است و برای ریموو کردن ناخن کاشت شده مناسب می باشد. استون آزمایشگاهی و صنعتی چه تفاوتی با هم دارند؟ استون آزمایشگاهی برای مصارف سنتز و آنالیز و دستگاه های آزمایشگاهی است، اما استون صنعتی برای استفاده به عنوان حلال در صنایع مختلف نظیر تولید رنگ، شست و شوی لوله های گاز و از این قبیل می باشد. آیا استون مجموعه شما برای پاک کردن لاک ناخن مناسب است؟ بله، این نوع استون در هر دو نوع آزمایشگاهی و صنعتی خلوص بالایی دارد و برای رنگبری استفاده می شود. استون آزمایشگاهی و استون صنعتی در چه حجم هایی به فروش می رسد؟ استون صنعتی حداقل به صورت گالن های ۲۰ لیتری و استون های آزمایشگاهی مرک در ظروف شیشه ای ۲.۵ لیتری عرضه می شود. اگر استون استنشاق کنم چه اتفاقی می افتد؟ تنفس مقادیر متوسط ​​تا زیاد استون برای مدت زمان کمی می تواند بینی، گلو، ریه ها و چشم شما را تحریک کند. همچنین می تواند باعث سردرد ، سرگیجه ، گیجی ، نبض سریع تر، حالت تهوع، استفراغ، اثرات خون، گذر از بیرون و حالت اغما احتمالی و چرخه قاعدگی کوتاه تر در خانم ها شود.