advertise

معرفی مواد شیمایی

نیترات نقره و تولید پارچه های سه بعدی چیست

ابتدا به ساکن می توان گفت که نیترات نقره یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی AgNO۳ در علم شیمی شناخته و معرفی می شود. همانطور که می دانید این ماده از پیوند یونی بین کاتیون نقره و آنیون نیترات تشکیل شده است و با توجه به ماهیت یونی، به راحتی در آب حل می شود و در آب یون‌های تشکیل دهنده آن از هم جدا می شوند. نیترات نقره، ترکیب شیمیایی سوزاننده، به عنوان یک ضد عفونی کننده، در تهیه صنعتی سایر نمک های نقره و به عنوان یک معرف در شیمی تجزیه مهم است. نیترات لازم به ذکر است که بدانید این نمک یک پیش ساز همه کاره برای بسیاری از ترکیبات نقره دیگر شامل مواردی می باشد که در عکاسی مورد استفاده قرار گرفته می شود. دلایل استفاده از نیترات نقره در عکاسی این است که به عنوان یک عامل رنگ آمیزی برای آشکار سازی پروتئین در ژل و در اسکن میکروسکوپ الکترونی به کار گرفته می شود. یکی از ویژگی های این ترکیب شیمیایی بی نظیر این است که نسبت به هالید ها به نور بسیار کمتر حساس می باشد. در این راستا می توان به این نکته اشاره کرد که زمانی نیترات نقره را سوزاننده قمری می نامیدند. زیرا کیمیا گران باستانی نقره را لونا می نامیدند که نقره را با ماه مرتبط می کردند. جالب است بدانید در نیترات نقره جامد، یون های نقره به صورت سه ضلعی در آرایش مسطح مثلثی هماهنگ می شوند. برای اولین بار آلبرتوس مگنوس، در قرن سیزدهم، توانایی اسید نیتریک را در جدا سازی طلا و نقره با حل کردن نقره ثبت کرد. در واقع نیترات نقره را می توان با حل کردن نقره در اسید نیتریک و سپس تبخیر محلول تهیه کرد. بنابراین استوکیومتری واکنش به غلظت اسید نیتریک مورد استفاده بستگی دارد. به مین منظور ساختار نیترات نقره چندین بار توسط کریستالوگرافی اشعه ایکس مورد بررسی و تحقیقات گسترده قرار گرفته است. البته در فرم متداول اورتومبیک پایدار در دما و فشار معمولی، اتم ‌های نقره جفت‌ هایی را با کنتاکت ‌های نقره تشکیل می‌ دهند. به همین دلیل هر مرکز نقره به شش مرکز اکسیژن لیگاند های نیترات تک و دوتایی متصل است. این نکته را در نظر داشته باشید نقره که روی پوست و غشا های مخاطی اعمال می شود، به صورت چوبی به عنوان ماده سوز آور قمری (یا مداد سوزاننده) یا در محلول های ۰.۰۱ درصد تا ۱۰ درصد نیترات نقره در آب استفاده می شود. این نکته حائز اهمیت است که چوب برای از بین بردن زگیل و بافت گرانولاسیون و برای سوزاندن زخم ها بهترین کارایی را به همراه خواهد داشت. البته نیترات نقره به عنوان محلول های بسیار رقیق قابض و ضد عفونی کننده ملایم به شمار می رود. عموما دیده می شود که محلول ۱ درصد یا ۲ درصد در برابر باکتری های گنوکوکی موثر است و ممکن است برای اطمینان از کوری ناشی از سوزاک روی چشم نوزادان تازه متولد شده استفاده شود. به همین منظور نیترات نقره خالص یک واسطه در تهیه سایر نمک های نقره از جمله ترکیبات نقره کلوئیدی مورد استفاده در پزشکی و هالید های نقره موجود در امولسیون های عکاسی است.

نیترات نقره و تولید پارچه های سه بعدی - نرمال لابو

نیترات نقره و تولید پارچه های سه بعدی - نرمال لابو

همانطور که می دانید نیترات نقره کم هزینه ترین نمک نقره شناخته شده است. در این رابطه چندین مزیت دیگر را نیز ارائه می دهد. لازم به ذکر است که برخلاف فلوئوروبورات نقره و پرکلرات نقره غیر رطوبت سنجی است. در برابر نور به طور نسبی پایدار است. در نهایت در حلال های متعدد از جمله آب حل می شود. به همین منطور نیترات را می توان به راحتی با لیگاند های دیگر جایگزین کرد و نیترات نقره را همه کاره کرد. تیمار با محلول های یون های هالید رسوب تشکیل می شود. جالب است بدانید هنگام ساخت فیلم عکاسی، نیترات نقره با نمک های هالید سدیم یا پتاسیم پردازش می شود تا هالید نقره نامحلول در محل در ژلاتین عکاسی صورت بگیرد، که پس از این مرحله روی نوار های تری استات یا پلی استر اعمال می شود. به طور مشابه، نیترات نقره برای تهیه برخی مواد منفجره مبتنی بر نقره، مانند فولمینات، آزید، یا استیلید، از طریق واکنش رسوبی به کار رفته می شود. تیمار نیترات نقره با پایه اکسید نقره خاکستری تیره می دهد و همچنین سایر نمک‌ های نقره با آنیون ‌های غیر هماهنگ، یعنی تترا فلوئوروبورات نقره و هگزا فلوروفسفات نقره برای کاربرد های بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور مشابه، از این واکنش در شیمی تجزیه برای تایید وجود یون های کلرید، برمید یا یدید استفاده می شود. به طور معمول نمونه ها با اسید نیتریک رقیق اسیدی می شوند تا یون های مزاحم حذف شوند، به عنوان مثال می توان به یون های کربنات و یون های سولفید اشاره کرد. این مرحله از اشتباه گرفتن سولفید نقره یا رسوبات کربنات نقره با هالید های نقره جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که بدانید رنگ رسوب با هالید متفاوت است: سفید (کلرید نقره)، زرد کم رنگ کرم (برمید نقره)، زرد (یدید نقره). نقره برمید و به خصوص یدید نقره به فلز تجزیه می شوند، به عنوان شواهد با رنگ مایل به خاکستری در نمونه های خود را نشان می دهد. از همین واکنش در کشتی ‌های بخار برای تعیین اینکه آیا آب تغذیه دیگ بخار با آب دریا آلوده شده است یا خیر استفاده شد. هنوز هم برای تعیین اینکه آیا رطوبت در محموله‌ های خشک قبلی ناشی از تراکم هوای مرطوب است یا از نشت آب دریا از داخل بدنه استفاده می‌شود.


هدف از این مقاله بررسی نیترات نقره و تولید پارچه های سه بعدی می باشد که در ابتدای این مقاله ی پر محتوا در مورد نیترات نقره کارایی آن ها مطالبی بیان شد. در واقع توسعه ی یک روش نقره‌کاری مرطوب شیمیایی برای یک ماده نساجی سه بعدی (سه بعدی) می باشد. تولید پارچه هیا سع بعدی به گونه ای می باشد که ساخته شده از پلی اتیلن ترفتالات برای جلوگیری و حذف آلاینده ‌های بیولوژیکی در آب آشامیدنی و سایر سیستم ‌های حاوی مایع است. البته در نظر داشته باشید که نیترات نقره و تولید پارچه ‌های سه ‌بعدی به‌ ویژه که با ‌عنوان مواد ضد عفونی نقره ‌ای در سیستم ‌های آبی مناسب هستند، زیرا دارای ساختار های سه بعدی، طراحی منسوجات کشسانی هستند و مناطق تماس بزرگی را فراهم می‌کنند. علاوه بر این، یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن که می توان به عبور آب به راحتی از طریق سازه های آن اشاره نمود. به عبارتی روش های شیمیایی مرطوب توسعه یافته بر اساس آمینوسیلان، که از حداقل دو گروه آمین تشکیل شده و برای تشکیل کمپلکس دی آمین نقره ای مناسب است. مواد نساجی نقره ‌ای شده با نقره کاتیونی پوشانده شد. پس از احیای شیمیایی، نقره کاتیونی در سطح پارچه های اسپیسر به نقره فلزی تبدیل می شود. لازم به ذکر است که مورفولوژی سطح پارچه های اسپیسر پوشش داده شده با نقره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و لایه نقره ای یکنواخت روی سطح فیبر پیدا شد. پراش اشعه ایکس و طیف تجزیه و تحلیل طیف سنجی اشعه ایکس پراکنده انرژی نشان داد که نقره روی سطح فیبر بی حرکت شده است. به عبارتی می توان گفت که ضخامت لایه و مقدار نقره نیز تعیین می شود. پارچه های سع بعدی را می توان در آب بندی و یا سیستم های آب خنک کننده استفاده کرد. بنابراین، انتشار یون نقره در آب مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. علاوه بر این، این نکته را در نظر داشته باشید که تحقیقات و آزمایش‌ های فیزیکی نساجی متعددی برای اندازه‌گیری نیروی شکست و ازدیاد طول انجام شد. نتیجه ی این بررسی ها نشان داد که هیچ تغییر قابل توجهی در نیروی شکست و ازدیاد طول پس از نقره‌ کاری پارچه اسپیسر مشاهده نشد. در ادامه بیشتر در مورد نیترات نقره و تولید پارچه های سه بعدی خواهیم پرداخت.

نیترات نقره و تولید پارچه های سه بعدی - نرمال لابو
نیترات نقره و تولید پارچه های سه بعدی - نرمال لابو

ارتباط نیترات نقره و تولید پارچه های سه بعدی

لازم به ذکر است که بدانید امروزه پرکاربرد ترین روش‌ های ضد عفونی، گند زدایی حرارتی، شیمیایی، مکانیکی و الکترولیتی و ضد عفونی با تابش است. در نظر داشته باشید که بیوفیلم ها را نمی توان به طور کامل با بسیاری از روش های تمیز کردن فیزیکی مانند شرایط فعلی بالا، پاک کننده فشار بالا، برس های سازگار برای سیستم های مدیریتی، حذف کرد. البته استفاده از عوامل اکسید کننده (مانند ازن، کلر، و برم برای تمیز کردن شیمیایی از نظر زیست محیطی مشکوک است. در واقع می توان گفت این مشکلات را می توان با توسعه اصلاح کرد. پوشش نقره روی سطوح نساجی منسوجات نقره ای فعال عملکردی می توانند با باکتری های خطرناک مبارزه کنند و جان انسان ها را نجات دهند. تولید پارچه های سه بعدی با استفاده از نیترات نقره واقعیت بسیار جالبی بوده است که در تولیدات پارچه شناخته شد است. به همین منظور می توان گفت که نانو ذرات نقره کاربرد های گسترده ای در صنایع مختلف پیدا کرده است، به ویژه اثر ضد میکروبی آن ها روی پلیمر ها و الیاف نساجی شناخته شده است. این نکته را در نظر داشته باشید که در روش های معمول این نانو ذرات با کاهش شیمیایی نیترات نقره سنتز می شوند، اما در حال حاضر، روش جدیدی برای این کار ارائه شده که در آن از محلول آمونیاکی نقره استفاده شده است تا با به کارگیری یک ترکیب کاتیونی پایدار شده است. بر این اساس، ابتدا نیترات نقره با قلیا به اکسید نقره تبدیل شده و سپس با استفاده از محلول آمونیاک به شکل محلول نقره آمونیاکی در آمده است. استفاده از مواد نساجی سه بعدی نقره ای ایمنی فرآیند بالا تر و کاهش هزینه خدمات را تضمین می کند. کاهش مصرف انرژی و شیمیایی نقره‌کاری شیمیایی مرطوب یکی دیگر از مزیت‌ های آن به شمار می رود. بهتر است بدانید که سیستم فیلتر موجود از نخ های پلی آمید نقره ای عملکردی در سطوح بالایی تشکیل شده است. همچنین نخ پلی استر نقره نشده (ساختار ساز) در شمع. برای اهداف مختلفی مانند آب بندی گردش آب در پمپ های خمیر کاغذ، سیستم های گردش آب خنک کننده برای صنعت و به عنوان یک دستگاه تمپر برای اتاق عمل استفاده شده است. با این حال، چرخه زندگی نخ‌ های نقره ‌ای در محیط ‌های مرطوب به دلیل پایداری هیدرولیز کم آن ‌ها کوتاه می ‌شود.


. بنابراین، تولید پارچه های سه بعدی ساخته شده از نخ های پلی اتیلن ترفتالات برای جلوگیری و از بین بردن آلاینده های بیولوژیکی در آب آشامیدنی و سایر سیستم های حاوی مایع باید نقره ای شوند. یکی از دلایل استفاده از آن این است که نیترات نقره خاصیت ضد میکروبی دارد. نخ های پلی اتیلن ترفتالات نسبت به الیاف، پشم (۳۵ درصد) یا پنبه (۸ درصد)، جذب رطوبت کمتری (۰.۴ درصد) دارد. بنابراین، پارچه‌ های سه ‌بعدی به‌ویژه به‌ عنوان مواد ضد عفونی نقره ‌ای در سیستم‌ های آبی مناسب هستند، زیرا ساختاری سه‌ بعدی، طراحی پارچه کشسانی دارند، سطح تماس بزرگی را فراهم می‌کنند و اجازه می‌ دهند آب به راحتی از ساختار آن ها عبور کند. علاوه بر این، پارچه ‌های سه بعدی قابلیت تراوش‌ پذیری خوبی دارند و بنابراین می ‌توانند برای پوشش لوله‌ ها یا شکل‌ های نامنظم مخزن نیز استفاده شوند. علاوه بر این می توان گفت که پارچه های سه بعدی از سه لایه تشکیل شده اند. به عبارتی بدین گونه می باشد که با دو لایه پوششی و یک لایه فاصله شکل گرفته است. دو لایه پوشاننده و یک لایه فاصله ساز از مواد نساجی سه بعدی با تعداد نخ های مختلف مشخص می شوند. همچنین نخ های تک رشته ای سفت و ضخیم هستند و در مقایسه با نخ های چند رشته ای دارای استحکام کششی بالا و ازدیاد طول کم هستند. سطح تک رشته ای نخ ها صاف است چنین ساختارهای چند جزئی منجر به مشکلات زیادی در فرآیند پیش تصفیه، فلزی شدن و گیرش حرارتی می شود. به همین دلیل، متالیزاسیون غوطه ور شیمیایی انتخاب شد. مواد نساجی سه بعدی به عنوان بستر برای متالیزاسیون استفاده شد. علاوه بر این، لایه ‌های پوششی از نخ چند رشته ‌ای (نخ پوششی) و لایه اسپیسر از نخ مونوفیلامنت (نخ شمعی) تولید شد. جالب است بدانید نخ های چند رشته ای از ۳۲ رشته تکی تشکیل شده اند. فاصله بین دو سطح بالایی در پارچه اسپیسر ۱۶ میلی متر است. محلول نیترات نقره و آمونیاک اسید اسکوربیک به صورت پودر خالص به عنوان عامل کاهش استفاده شد.لازم به ذکر است که مواد نساجی پلی اتیلن ترفتالات با جدا سازی پوشش ‌های فلزی از فاز بخار، رسوب ‌دهی بخار فیزیکی و رسوب بخار شیمیایی، با پوشش ‌های گالوانیکی الکترولیتی یا به عبارتی رسوب‌ گذاری الکترولیتی بر اساس آخرین فناوری‌ های موجود، فلزی می ‌شوند. پارچه های بافته شده به طور خاص، موقعیت متقاطع نخ ها نقطه ضعف در منسوجات برای رسوب یک لایه فلزی بسته با استفاده از جداسازی و روسوب گذاری است. علاوه بر این، یک ناحیه سایه از طریق سطح فیبر منحنی در سمت پایین هر فیبر تشکیل می ‌شود، جایی که تنها ذرات فلزی اندکی یا هیچ ذرات فلزی رسوب نمی‌کنند. از سوی دیگر، بسته به تعداد نخ و نوع تلاقی نخ، شکاف ‌های هوا با اندازه‌ های مختلف بین رشته‌ های به هم پیوسته رخ می‌دهد. این نکته را در نظر داشته باشید که نقره‌کاری مرطوب شیمیایی با استفاده از لایه‌ بندی برای ساخت سه بعدی پارچه اسپیسر مناسب نیست.

نیترات نقره و تولید پارچه های سه بعدی - نرمال لابو

نیترات نقره و تولید پارچه های سه بعدی - نرمال لابو

به طور کلی می توان گفت که پارچه سه بعدی پلی اتیلن ترفتالات درمان نشده دارای رنگ سفید است. پس از فرو بردن مواد نساجی پلی اتیلن ترفتالات در طول فرآیند نقره‌ کاری مرطوب شیمیایی، سطح الیاف یک رنگ قهوه‌ای ایجاد کرد. البته توجه داشته باشید که رنگ ‌های قهوه ‌ای نشان ‌دهنده تشکیل کمپلکس دیامین نقره در سطح الیاف است. همچنین رنگ طلایی روی سطح الیاف ناشی از کاهش پارچه های فاصله دهنده نقره ای شده است، زیرا نقره یونی توسط عامل کاهنده به نقره فلزی منتقل می شود. با این وجود هیچ تغییر رنگی پس از پنج ماه مشاهده پارچه ‌های سه بعدی پلی اتیلن ترفتالات متالیزه مشاهده نشد. بنابراین، پارچه‌ های سه بعدی کاهش ‌یافته اکسید نشدند. پوشش نقره با توزیع یکنواخت لایه نقره روی سطح فیبر با تجزیه و تحلیل سیستماتیک تمام پارامتر های فرآیند (PH محلول، غلظت نقره واسید اسکوربیک، نسبت حجمی سیلان به نقره، زمان پیری محلول نقره سازی، زمان و دمای نقره، زمان تثبیت و دما) و تنظیم بهینه آن ها صورت می گیرد. پس از نقره‌ کاری پارچه سه بعدی پلی اتیلن ترفتالات با استفاده از روش غوطه ‌وری مرطوب شیمیایی، رنگ طلایی روی سطح الیاف ظاهر می شود. پارچه ‌های سه بعدی به طور کامل نقره ‌ای شده و اجزای جداگانه در کاربرد نقره‌ ای استفاده می‌ شوند. لازم به ذکر است که مواد نخ های پلی اتیلن ترفتالات روش غوطه وری شیمیایی مرطوب بسیاری از احتمالات نقره مانند نقره کاری کامل، یک لایه پوششی با نخ های شمع فقط لایه های پوشاننده و بخش فاصله پارچه را باز می کند. خصوصیات سطحی مورفولوژی سطح (SM) نخ های تیمار نشده و چند رشته ای نخ های پلی اتیلن ترفتالات و تک رشته ای و همتایان آن ها که با محلول هیدروکسید سدیم فعال شده بودند که با استفاده از میکروسکوپ الکترونی روبشی آنالیز شدند. پیش تصفیه قلیایی نخ پلی اتیلن ترفتالات باعث ایجاد حفره هایی روی سطح الیاف می شود. لایه نقره در این مکان ها رسوب می کند. نقره‌کاری پارچه سه بعدی فعال شده با استفاده از یک مجتمع انجام می گیرد. به عبارتی می توان گفت که راه حل دارای دو گروه آمینه در زنجیره است. سیلانول با تراکم آمینو سیلان و هیدرولیز حاصله به یک شبکه معدنی روی سطح فیبر تبدیل می شود. نیتروژن در گروه های آمینه به عنوان اهدا کننده جفت الکترون عمل می کند و یک جفت الکترون به یون های نقره می دهد. یون‌ های نقره به ‌عنوان گیرنده ‌های الکترون عمل می‌کنند و در نتیجه یک کمپلکس هماهنگی ایجاد می ‌کنند.

برای خرید نیترات نقره

کاربرد های شگفت انگیز نیترات نقره

همانطور که می دانید نیترات نقره نیز مانند سایر ترکیات شیمیایی نقش به سزایی در صنایع پیدا کرده است. کاربرد های شگفت انگیز نقره می توان به موارد چون اشاره کرد.
سنتز آلی: نیترات نقره به روش های مختلفی در سنتز آلی مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مثال می توان گفت که برای محافظت و اکسیداسیون کاتیون نقره و همچنین آلکن ‌ها را به ‌طور برگشت‌ پذیر متصل می‌کند. علاوه بر این نیترات نقره برای جدا سازی مخلوط‌ های آلکن‌ ها با جذب انتخابی استفاده شده است. ترکیب اضافی حاصل را می توان با آمونیاک تجزیه کرد تا آلکن آزاد گردد. همانظور که می دانید نیترات نقره در آب بسیار محلول است اما در اکثر حلال های آلی به جز استونیتریل  به مقدار کمی محلول است.
زیست شناسی: در بافت شناسی، از نیترات نقره برای رنگ آمیزی نقره، برای نشان دادن الیاف مشبک، پروتئین ها و اسید های نوکلئیک استفاده می شود. به همین دلیل از آن برای نشان دادن پروتئین ها در ژل های PAGE نیز به کار گرفته می شود. یکی دیگر از موارد کاربرد نیترات نقره در علم زیست شناسی می توان به عنوان لکه در میکروسکوپ الکترونی روبشی اشاره نمود.
جوهر پاک نشدنی: لازم به ذکر است که بدانید نیترات نقره زمانی که روی پوست استفاده می شود به صورت لکه هایی در طول مدت طولانی ایجاد می شود. در واقع به عنوان جوهر انتخاباتی از این برای علامت زدن انگشت افرادی که در یک انتخابات رای داده‌اند، استفاده می‌کند و امکان شناسایی آسان برای جلوگیری از رای‌گیری مضاعف را فراهم می‌ کند.

نیترات نقره و تولید پارچه های سه بعدی - نرمال لابو

نیترات نقره و تولید پارچه های سه بعدی - نرمال لابو

کاربرد های پزشکی: از کاربرد های پزشکی نقره نیترات می توان به تهیه دارو سازی اشاره نمود. به عبارتی میکروگراف نشان دهنده یک نیترات نقره قهوه ای، حاشیه جراحی است. نمک های نقره خاصیت ضد عفونی کنندگی دارند. در سال ۱۸۸۱ Credé استفاده از محلول های رقیق نقره نیتراتن را در چشم نوزادان در بدو تولد برای جلوگیری از انقباض سوزاک از مادر، که می تواند باعث نا بینایی شود، معرفی کرد. اکنون به جای آن از آنتی بیوتیک های مدرن استفاده می شود. همانطور که قبلا نیز اشاره شد نیترات نقره ذوب شده، به شکل چوب، به طور سنتی سود آور قمری نامیده می شد. به عنوان یک عامل سوزاننده، به عنوان مثال برای برداشتن بافت دانه در اطراف استوما استفاده می شود. ژنرال سر جیمز ابوت در مجلات خود خاطر نشان کرد که در هند در سال ۱۸۲۷ توسط یک جراح انگلیسی به زخم های بازوی او که ناشی از گاز گرفتن یک سگ دیوانه بود تزریق شد تا زخم ها را سوزانده و از شروع هاری جلوگیری کند. به همین منظور نیترات نقره برای سوزاندن رگ های خونی سطحی بینی برای کمک به جلوگیری از خونریزی بینی استفاده می شود.گاهی اوقات دندان پزشکان از سواب های تزریق شده با نیترات نقره برای بهبود زخم های دهان استفاده می کنند. نیترات نقره توسط برخی از متخصصین پا برای از بین بردن سلول های واقع در بستر ناخن استفاده می شود. پزشک کانادای در مورد استفاده از نیترات نقره برای روش های استریلیزاسیون تحقیق کرد و معتقد بود که نیترات نقره می تواند برای مسدود کردن و خوردگی لوله های فالوپ استفاده شود که این تکنیک بی اثر بود.
ضد عفونی: تحقیقات زیادی در ارزیابی توانایی یون نقره در غیرفعال کردن اشریشیا کلی، میکروارگانیسمی که معمولا به عنوان شاخصی برای آلودگی مدفوع و جایگزینی برای عوامل بیماری زا در تصفیه آب آشامیدنی استفاده می شود، انجام شده است. به همین دلیل غلظت نیترات نقره ارزیابی شده در آزمایش های غیرفعال سازی بین ۱۰ تا ۲۰۰ میکروگرم در لیتر به عنوان کاتیون نقره متغیر است. فعالیت ضد میکروبی نقره قبل از کشف آنتی ‌بیوتیک ‌های مدرن، زمانی که تقریباً مورد استفاده قرار نگرفت، البته باید گفت که کاربرد های زیادی داشت. ارتباط آن با آرژیریا مصرف کنندگان را محتاط می کرد و آن ها را وادار می کرد که در صورت دریافت جایگزین از آن دور شوند.
در برابر زگیل: همانطور که می دانید پوست در ارتباط با با نیترات نقره رنگ می شود. به همین منظور استفاده مکرر روزانه از نیترات نقره می تواند باعث تخریب کافی زگیل های پوستی شود، اما گاهی اوقات ممکن است اسکارهای رنگدانه ای ایجاد شوند. در یک مطالعه کنترل‌شده با دارو نما بر روی ۷۰ بیمار، نیترات نقره که طی ۹ روز داده شد منجر به پاکسازی همه زگیل‌ ها در ۴۳ درصد و بهبود زگیل ‌ها در ۲۶ درصد یک ماه پس از درمان در مقایسه با ۱۱ درصد و ۱۴ درصد در گروه دارو نما به ترتیب انجام شد.



 

ایمنی: علاوه بر مواردی که گفته شد به عنوان یک ترکیب شیمیایی ایمنی نیز شناسایی می شود. به عنوان یک اکسیدان، نیترات نقره باید به درستی به دور از ترکیبات آلی ذخیره شود. با وجود استفاده متداول از آن در غلظت های بسیار کم برای جلوگیری از سوزاک و کنترل خونریزی بینی، نیترات نقره هنوز هم بسیار سمی و خورنده است. به عبارتی می توان گفت که قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت هیچ عارضه جانبی فوری دیگری به جز لکه های بنفش، قهوه ای یا سیاه روی پوست ایجاد نمی کند، اما در صورت قرار گرفتن مداوم در معرض غلظت های بالا، عوارض جانبی قابل توجه خواهد بود که شامل سوختگی می شود. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت ممکن است باعث آسیب چشم شود. نیترات نقره به عنوان محرک پوست و چشم شناخته شده است. نیترات نقره به طور کامل برای اثر سرطان زایی بالقوه مورد بررسی قرار نگرفته است. لازم به ذکر است که نیترات نقره در حال حاضر در منابع آب توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده تنظیم نشده است. با این حال، اگر بیش از ۱ گرم نقره در بدن انباشته شود، ممکن است وضعیتی به نام آرژیری ایجاد شود. این نکته را در نظر داشته باشید آرژیریا یک بیماری آرایشی دائمی شناخته شده است که در آن پوست و اندام های داخلی به رنگ آبی مایل به خاکستری در می آیند. آمار ای ثبت شده نشان داده است که آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده تا سال ۱۹۹۰ حداکثر میزان آلودگی را برای نقره در آب در نظر گرفت، زمانی که مشخص شد که آرژیری علیرغم تغییر رنگ، بر عملکرد هیچ یک از اندام های آسیب دیده تأثیر نمی گذارد. اغلب با مصرف محلول های نقره کلوئیدی به جای نیترات نقره مرتبط است، زیرا فقط در غلظت های بسیار کم برای ضد عفونی کردن آب استفاده می شود. با این حال، هنوز مهم است که قبل از مصرف هر نوع محلول یون نقره احتیاط کنید.

نیترات نقره و تولید پارچه های سه بعدی - نرمال لابو

نیترات نقره و تولید پارچه های سه بعدی - نرمال لابو
سخن پایانی

اگر بخواهیم به طور کلی و مروری کوتاه در مورد نیترات نقره و پارچه های سه بعدی داشته باشیم باید گفت که نیترات ‌نقره نمکی است بی رنگ و یا به شکل کریستالی سفید و بی بو که وقتی در معرض نور یا هر ماده آلی قرار می گیرد، رنگ آن سیاه می شود. البته اینکه نیترات نقره با حرارت تجزیه می شود و نقره، دی اکسید نیتروژن و اکسیژن تشکیل می شود. در واقع این ترکیب بسیار محلول در آب و همچنین محلول در اتانول و استون است و پیش ساز سایر ترکیبات نقره نیز می باشد. از نظر تاریخی زمانی این ماده را سوزاننده قمری می نامیدند. زیرا معتقد بودن که نقره مربوط به ماه است. لازم به ذکر است که نیترات ‌نقره مایع محلولی است که به طور گسترده در آزمایشگاه های صنعتی و موارد دیگر مانند آزمایش برای کلرید، در تولید مواد دارویی، به عنوان یک عامل التیام بخش و برای تهیه برخی مواد منفجره مبتنی بر نقره مانند فولمینات یا آزید یا استیلید نقره استفاده می شود. به همین منظور خالص ترین شکل نیترات نقره مایع می تواند بسیار خطرناک باشد و حتی باعث ایجاد لکه بر روی پوست شود. این ترکیب همچنین به راحتی می تواند در واکنش های جایگزینی شرکت کند. جاب است بدانید در شکل خالص، این ترکیب تحت تأثیر نور قرار نمی‌گیرد، این ماده در صنایع مختلفی استفاده می شود. از آنجا که سوزاننده است، می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل کند. به عبارتی می توان گفت یکی از قدیمی ترین کاربرد های نیترات نقره که می توان به آن اشاره کرد این است که برای تمیز کردن زخم ها بود. یک نوع ترکیب نقره معروف به هالید نقره، به طور معمول با استفاده از نیترات ‌نقره ساخته می شود. با این وجود، مقادیر زیادی نیترات نقره برای انسان سمی است. یکی دیگر از کاربرد های نیترات نقره تولید پارچه های سه بعدی می باشد که در میان افراد دارای محببیت خای می باشد. لازم به ذکر است که شما عزیزان و خریداران نیترات نقره می توانید این ماده شیمیایی را با گرید های مختلف از فروشگاه اینترنتی نرممال لابو خریداری وتهیه نمایند. البته در نظر داشته باشید که خرید و فروش این ماده شیمیایی بازار گسترده ای دارد. همچنین شما می توانید قیمت نیترات ‌نقره که به فاکتور های مختلفی از جمله ایرانی یا خارجی بودن آن و همچنین گرید آن بستگی دارد، را از کارشناسان ما بخواهید. فروشگاه اینترنتی نرمال لابو تمامی شرایط را برای شما در نظر گرفته است و شما قادر می باشید تا به صورت تلفنی با اینترنتی نسبت به خرید اقدام نمایید تا برای شما در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال گردد.