advertise

پودر نقره در پزشکی

نقش پودر نقره در پزشکی

در این مقاله کارشناسان نرمال لابو قصد بررسی نقش پودر نقره در پزشکی را دارند پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشد. در ابتدای مقاله برای درک بهتر موضوع ابتدا لازم است که اطلاعاتی از نقره و پودر نقره خدمت شما عزیزان بدهیم. نقره یک عنصر شیمیایی با نماد Ag و عدد اتمی چهل و هفت است. نقره یک فلز انتقالی نرم ، سفید ، براق با بالاترین هدایت الکتریکی حرارتی و انعکاس فلزی است. این فلز در پوسته زمین به شکل عنصری خالص و آزاد ، به صورت آلیاژ با طلا و سایر فلزات و در ترکیب مواد معدنی مانند آرژنتیت و کلرارگریت یافت می شود. نقره بیشتر به عنوان محصول فرعی پالایش مس، طلا ، سرب و روی تولید می شود. این فلز مدت هاست که به عنوان یک فلز گران بها در نظر گرفته می شود و در بسیاری از سکه ها گاهی در کنار طلا استفاده می شود. اگر چه این فلز نسبت به طلا در بازار بسیار فراوان تر است اما به عنوان یک فلز بومی فراوانی کمتری نسبت به طلا دارد. این ماده به عنوان یکی از هفت فلز باستانی در اکثر فرهنگ ‌های بشری نقش ماندگار داشته است. کاربردهای فلز نقره این فلز در پانل های خورشیدی، تصفیه آب، جواهرات، زیور آلات، ظروف نقره ای، اتصالات الکتریکی و هادی ها و پزشکی به صورت تخصصی استفاده می شود. این فلز در آینه ها ، روکش پنجره ها ، در آنالیز واکنش های شیمیایی و ترکیب فیلم های عکاسی و اشعه ایکس استفاده می شود. محلول های رقیق نیترات نقره و سایر ترکیبات این فلز به عنوان ضد عفونی کننده و میکروبیوسید مورد استفاده قرار می گیرند و به باندها و پانسمان های زخم ، سوند و سایر ابزارهای پزشکی اضافه می شوند. جالب است بدانید: امروزه از این فلز برای آلیاژ های لحیم و لحیم کاری، باتری ها ، دندانپزشکی، تراشه ها LED ، راکتورهای هسته ای ، انرژی فتوولتائیک یا خورشیدی، تراشه های RFID برای ردیابی بسته های یا محموله ها در سراسر جهان، نیمه هادی ها، صفحه نمایش لمسی، مواد نگهدارنده چوب و بسیاری دیگر از مصارف صنعتی استفاده می شود. بیشترین مصرف کنندگان نقره برای کاربرد های صنعتی در دهه گذشته آمریکا ، کانادا ، چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، آلمان و روسیه بوده اند. در این مدت تقاضا برای این فلز از صنایع قدیمی کاهش یافته و بیشتر در فناوری های جدید استفاده می شود. ویژگی های شیمیایی فلز نقره این فلز به لحاظ خصوصیات فیزیکی و شیمیایی با دو همسایه عمودی خود در گروه یازده جدول تناوبی ، یعنی مس و طلا مشابه است. گروه یازده یکی از معدود گروه های بلوک d است که مجموعه کاملی از پیکربندی های الکترونی دارد. نقره یک فلز انتقالی بسیار نرم، انعطاف پذیر و چکش خوار است هرچند که چکش خواری آن از طلا کمتر است.

پودر نقره در پزشکی - نرمال لابو

پودر نقره در پزشکی - نرمال لابو

این فلز به شکل شبکه مکعب مانند متبلور می شود و پیوند های فلزی در نقره فاقد خصوصیت کووالانسی و نسبتا ضعیف هستند. این فلز دارای یک درخشش فلزی سفید و درخشان و آن قدر مشخص است که نام این فلز به یک رنگ تبدیل شده است. بر خلاف مس و طلا، انرژی لازم برای تحریک یک الکترون از باند d پرشده به باند s-p در نقره به اندازه کافی بزرگ است (حدود سیصد و هشتاد و پنج کیلوژول در مول) که دیگر با جذب در ناحیه قابل مشاهده طیف مطابقت ندارد از این رو نقره، فلزی رنگی نیست. این عنصر دارای بازتاب نوری بیشتری نسبت به آلومینیوم در تمام طول موج های بیشتر از چهارصد و پنجاه نانومتر است. در طول موج های کوتاه تر از چهارصد و پنجاه نانومتر، بازتاب نقره نسبت به آلومینیوم پایین است و در نزدیک به سیصد و ده نانومتر به صفر می رسد. ذخایر نقره بر اساس کشور، لهستان و استرالیا دو کشور هستند که مشت شان را محکم بسته اند و با درصد تولید پایین، از ذخایر نقره ی خود محافظت می کنند. این امر می تواند براساس فاکتور های زیادی از جمله هزینه تولید، فرآیند پروانه استخراج معادن و غیره باشد. با این حال، از این منظر، بیشتر معادن نقره در حال حاضر سود آور هستند. خوانندگان ما در اینجا می دانند که براساس داده های GFMS و تامسون رویترز ، میانگین هزینه استخراج نقره ده و پنجاه و چهار سنت دلار آمریکا در پایان سال دو هزار و نوزده است. این بدان معناست که بسیاری از معادن نقره می توانند سودآور باشند، و قیمت جهانی نقره رو افزایش است، که برآورد های ماه دسامبر نشان می دهد که چگونه این اتفاق ممکن است در سال های دو هزاز بیست و دو هزار بیست و یک ادامه پیدا کند. عمق معادن سنگ نقره در حال کاهش است و نشان می دهد که تولید نقره گران تر می شود و کف قیمت بالقوه نقره را بالا می برد. در طی مطالعه انجام شده توسط MDPI در بازل، سوئیس، کاهش معادن سنگ معدن و افت تولید را نشان می دهد و حداقل ممکن است موقتا به پایان ذخایر نقره ی ارزان و فراوان رسیده باشیم. هنگامی که هر دو کیفیت سنگ معدن در زمین، و بازده حاصل از فرآیند استخراج هر دو در حال افت باشد یک علامت قوی داده می شود که نقره ارزان تر است و در حال گران شدن است. با توجه به کاربردهای فوق العاده نقره ای که در این مقاله ذکر شده است در حالیکه جایگزین های نقره فقط در موارد خاص موفق به کسب موفقیت بوده اند بسیار محتمل است که در آینده نزدیک افزایش بسیار زیاد قیمت نقره را شاهد باشیم. لذا سرمایه گذاری با خرید نقره سود آور به نظر می رسد. شما می توانید با خرید مصنوعات نقره هم سرمایه گذاری کنید و هم از زیبایی چشمگیر آن لذت ببرید. بهتر است بدانید هدایت الکتریکی و حرارتی بسیار بالا برای عناصر گروه یازده متداول است ولی هدایت الکتریکی نقره از همه فلزات بزرگ تر و حتی از مس نیز بیشتر است، اما به دلیل هزینه بالاتر از این خاصیت زیاد استفاده نمی شود.


یک استثنا در مهندسی فرکانس رادیویی، به ویژه در VHF و فرکانس های بالاتر است که آبکاری نقره باعث هدایت الکتریکی می شود، زیرا این جریان ها تمایل دارند بیشتر از سطح کنداکتور جریان داشته باشند تا قسمت های داخلی آن. نقره خالص بالاترین هدایت حرارتی را نسبت فلزات دیگری دارد اگر چه رسانایی کربن در آلوتروپ الماس و هلیوم فوق العاده بالاتر است. این فلز همچنین کم ترین مقاومت تماسی را در برابر هر فلز دیگری دارد و به راحتی آلیاژهایی با مس، طلا و همچنین روی تشکیل می دهد. نکته: این فلز با هوا حتی در دمای قرمز واکنش نشان نمی دهد بنابراین توسط کیمیاگران به عنوان یک فلز نجیب به همراه طلا در نظر گرفته می شدند. واکنش پذیری این فلز چیزی بین مس که در هنگام گرم شدن در هوا تا حرارت قرمز ، اکسید مس تشکیل می دهد و طلا است. مانند مس این فلز با گوگرد و ترکیبات آن واکنش نشان می دهد. در حضور گوگرد، نقره در هوا لکه دار می شود و سولفید نقره ای سیاه را تشکیل می دهد مس به جای آن سولفات سبز را تشکیل می دهد ، در حالی که طلا واکنش نشان نمی دهد. برخلاف مس، نقره به جز گاز فلورین، که با آن دیفلوئورید تشکیل می دهد با هالوژن ها واکنش نشان نخواهد داد. این فلز توسط اسید های غیر اکسید کننده مورد حمله قرار نمی گیرد ولی به راحتی در اسید سولفوریک غلیظ و همچنین اسید نیتریک رقیق یا غلیظ حل می شود. در حضور هوا و به ویژه در حضور پراکسید هیدروژن این فلز به راحتی در محلول های آبی سیانید حل می شود .در ادامه قدمت نقره را برای شما عزیزان آورده ایم. در مکزیک و پرو در زمان های قدیم معادن زیادی از نقره وجود داشته است و حتی وقتی پاشاده اسپانیا ذخایر کشور خود را تمام کرد، امریکا را کشف کرده بود که متوجه نقره کوجود در آن جا شد. حتی مردم کالیفرنیا به طلاهای شان خاک سیاهی چسبیده بود که بعدا متوجه نقره بودن آن شدند .وسایل تزئیناتی از جنس نقره در مقبره های سلطنتی یافت می شود که قدمت آن ها در حدود چهار هزار سال قبل از میلاد بر می گردد. این احتمال وجود دارد که از هر دو طلا و نقره به عنوان پول استفاده می شده است. نقره به طور گسترده در طبیعت توزیع می شود، اما مقدار کل در مقایسه با سایر فلزات بسیار اندک است. این فلز به منزله ۰.۰۵ قسمت در میلیون ازپوسته زمین است. عملا تمام سولفید های سرب، مس و روی حاوی مقداری نقره هستند. نقره به طور کلی در سنگ معدن سرب، سنگ معدن مس یافت می شود و همچنین اغلب در طبیعت با طلا همراه است.

پودر نقره در پزشکی - نرمال لابو
پودر نقره در پزشکی - نرمال لابو

بیشتر نقره به عنوان محصول فرعی از سنگ معدن استخراج و فرآوری می شود. نقره نیز از نظر تجاری مهم است. از لحاظ تاریخی، برای ضرب سکه استفاده عمده از نقره بوده است و در کنار شمش و طلا به عنوان ذخایر کشور ها محسوب می شده است. با این وجود تا اواخر قرن بیستم تقاضا برای نقره برای مقاصد صنعتی به ویژه صنعت عکاسی از کل تولید سالانه جهان فراتر رفت که در گذشته یکی از کاربرد های عمده این فلز را تشکیل می ‌داد اما با ورود سیستم دیجیتال عکاسی در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته‌است. ولی تقاضا برای نقره در دیگر بخش ها از جمله وسایل نقره زیور آلات، جواهرات، سکه، اجزای الکترونیکی همچنان مهم بودند. طلای زردی که در جواهرات مورد استفاده قرار می گیرد از پنجاه و سه درصد طلا، بیست و پنج درصد نقره و بیست و دو درصد مس تشکیل شده است. در این قسمت از مقاله به بحث اصلی مقاله یعنی نقش پودر نقره در پزشکی می رسیم. پودر نقره خاصیت ضد باکتریایی داشته و در صنایع دارویی به صورت فلز و یا ترکیبات آن مورد استفاده قرار می گیرد. از خصوصیات اصلی پودر نقره مقاومت زیاد آن در مقابل حلال های شیمیایی است.از پودر نقره در رنگ آمیزی برخی از محصولات در قنادی ها استفاده می شود.ترکیبات متعددی از پودر نقره برای معالجه بیماری ها تولید می شود .استات نقره، آلانیتونات نقره، برات نقره، کربنات نقره، کلرید نقره، کرومات نقره، گلیسرولات نقره، کلرید نقره، ید نقره، لاکتات نقره، منگنات نقره، نیترات نقره، پروتئین نقره و سولفاتت نقره، برای معالجه بیماری ها کاربرد دارد و در دندانپزشکی برای پر کردن دندان ها آمالگام استفاده می شود که در حدود سی و پنج درصد از ترکیب آمالگام را پودر نقره تشکیل می دهد. نیترات نقره به عنوان سوزاننده، قابض زخم های غیرفعال، ورم های چرکی و آفت استفاده می شود.


از محلول رقیق نیترات پودر نقره در درمان زرد زخم، خارش، میخچه، زگیل و درمان انواع سوختگی ها استفاده می شود. ترکیبات پودر نقره را بندرت برای درمان بیمارهای داخلی بکار می رود. هرچند که در قدیم آن را برای درمان صرع و زخم معده بکار می بردند. امروزه نقش پودر نقره در پزشکی برای باکتری کشی میکروب های بیماری زای خاص است. از این نظر، رفتاری مشابه با جیوه دارند اما سمیت و قدرت آن ها کمتر است. ترکیبات کمپلکس متعددی از نقره را که از غشای مخاطی جذب می شوند بکار می برند که عمدتا برای ضدعفونی گلو مورد استفاده است. محلول بسیار دقیق پودر نقره برای مدت های مدید در آلمان برای بیماری های احتمالی ناشی از استرپتوکوک غشای مخاطی چشم نوزادان تجویز می شد. نیترات پودر نقره یکی از اجزا پودر نقره فیزان برای درمان زخم های سطحی است. از اثر سوزانندگی موضعی پودر نقره می توان برای تخریب بافت های در حال رشد و تکثیر استفاده کرده یک لایه کلرید نقره و آلبومینات نقره در اثر واکنش با پوست تشکیل می شود که گسترش تاثیرات سوزانندگی را که با حالت گندزدائی و قابض و مانع ترشح همراه است، محدود می کند. سولفاد یازین پودر نقره به عنوان یک ترکیب باکترویواستاتیک در دمان بیماری های تهدید کننده و خطرناک بکار می رود. سل کلوئیدی نقره خواص باکتری کشی مشابهی دارد که به علت فعالیت کم نقره است. آن ها را به شکل محلول های تثبیت شده برای ضد عفونی زخم ها بکار می برند و علت آن این است که سل های کلوئیدی ترکیبات نقره ای هستند که حلالیت اندکی دارند. برای مدت های مدیدی از نقره و آلیاژ های آن به عنوان جایگزین استخوان استفاده می کردند که به طور عمده در جراحی های جمجمه کاربرد داشت. همچنین از سیم های نقره ای در بافت های ارتباطی و از پوشش پودر نقره با خلوص بالا در کاشت استفاده می شد. خواص و فعالیت های اندک پودر نقره دارای مزیت هستند. به همین دلیل، زمانی مرسوم بود که بر روی زخم های ورقه های پودر نقره یا حتی سکه ای نقره می گذاشتند.

پودر نقره در پزشکی - نرمال لابو

اطلاعاتی در مورد پودر نقره در پزشکی

در این قسمت از مقاله اطلاعاتی در مورد پودر نقره توسط کارشناسان نرمال لابو برای شما عزیزان آورده شده است. برای درک بهتر این مسله ابتدا توضیحاتی نانوذرات نقره پودر نقره خدمت شما عزیزان می دهیم. نانو ذرات پودر نقره یکی از جذاب ترین نانو مواد در زیست پزشکی به دلیل خواص فیزیک وشیمیایی منحصر به فردشان بوده است. در ادامه این مقاله پیشرفت ‌های پیشرفته نانو ذرات نقره در روش‌های سنتز، کاربرد های پزشکی و ایمنی زیستی نانو ذرات پودر نقره را بررسی می ‌کنیم. روش های سنتز نانو ذرات پودر نقره شامل مسیر های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی است. نانو ذرات پودر نقره عمدتا برای درمان ضد میکروبی و ضد سرطان استفاده می شوند و همچنین در ترمیم زخم و ترمیم استخوان یا به عنوان کمک واکسن، عامل ضد دیابت و حسگرهای زیستی استفاده می شوند. این بررسی همچنین مکانیسم‌ های عمل بیولوژیکی نانو ذرات پودر نقره را خلاصه می ‌کند، که عمدتا شامل آزادسازی یون‌ های نقره تولید گونه‌ های فعال اکسیژن تخریب ساختار غشا می ‌شود. علیرغم این فواید درمانی، مشکلات ایمنی بیولوژیکی آن ها مانند سمیت بالقوه روی سلول ها، بافت ها و اندام ها باید مورد توجه کافی قرار گیرد. پودر نقره و ترکیبات آن برای هزاران سال برای کاربرد های ضد باکتریایی و درمانی مورد استفاده قرار گرفته است. یونانیان و رومیان باستان از ظروف نقره برای ذخیره آب، غذا و سرکه برای جلوگیری از فساد استفاده می کردند. بقراط از مواد نقره برای درمان زخم و بهبود زخم استفاده می کرد. نیترات پودر نقره نیز برای مراقبت از زخم و ضد عفونی ابزار مورد استفاده قرار گرفت. در اواخر قرن نوزده سیمز فیستول های وزیکوواژینال ناشی از زایمان را با سیم های نقره ای ظریف بخیه زد که به طور قابل توجهی عفونت را کاهش داد. در آغاز قرن نوزدهم، آماده سازی نقره برای عفونت زخم و مراقبت از سوختگی ساخته شد. با این حال در دهه نوزده، کاربرد های پزشکی پودر نقره جای خود را به معرفی بالینی آنتی بیوتیک ها داد. با سو استفاده از آنتی بیوتیک ها، مقاومت باکتریایی به یک مشکل جهانی به خصوص از دهه هزار و نهصد و هشتاد تبدیل شد و نقره دوباره به ویژه با توسعه مورد توجه قرار گرفت. فناوری نانو در اوایل قرن حاضر نانومواد در چند دهه گذشته در بسیاری از زمینه ها مانند زیست پزشکی، کاتالیزور، ذخیره انرژی و حسگرها، به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردشان در مقایسه با فرم های حجیم، توجه زیادی را به خود جلب کرده اند.

پودر نقره در پزشکی - نرمال لابو

پودر نقره در پزشکی - نرمال لابو

نانو ذرات پودر نقره به ویژه در زیست پزشکی مورد توجه ویژه قرار گرفته اند. نانو ذرات پودر نقره ها به دلیل فعالیت های ضد میکروبی و ضد سرطانی با طیف گسترده و بسیار کارآمد معروف هستند. سایر فعالیت ‌های بیولوژیکی نانوذرات نقره نیز مورد بررسی قرار گرفته ‌اند، از جمله ترویج ترمیم استخوان و ترمیم زخم، افزایش ایمنی زایی واکسن‌ها و اثرات ضد دیابتی. در این جا ما دستاوردهای نانو ذرات پودر نقره در دهه گذشته، به ویژه در پنج سال گذشته را مرور می کنیم. این بررسی قصد دارد یک مرجع ارزشمند برای محققانی که به کاربرد های زیست پزشکی نانو ذرات پودر نقره علاقه مند هستند، ارائه دهد. مطالب اصلی عبارتند از: سنتز نانو ذرات پودر نقره شامل روش‌های سنتز فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی. کاربردهای پزشکی نانو ذرات پودر نقره ها، با تمرکز بر خواص ضد میکروبی و ضد سرطانی و مکانیسم های بالقوه، و همچنین سایر کاربردهای پزشکی، از جمله ترمیم زخم، ترمیم استخوان، کاربردهای دندانی، کمک واکسن، عامل ضد دیابت، و حسگر زیستی. سمیت بالقوه نانو ذرات پودر نقره ها، از جمله آسیب های احتمالی نانو ذرات پودر نقره ها به بسیاری از سیستم ها و اندام ها در داخل بدن، از جمله پوست، چشم ها، سیستم تنفسی، سیستم کبدی صفراوی، سیستم عصبی مرکزی، سیستم ادراری، سیستم ایمنی و سیستم تولید مثل. مطالعات متعددی بر روی سنتز نانوذرات نقره با اندازه و شکل کنترل شده متمرکز شده است و انواع روش های مصنوعی خاص از جمله روش های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی توسعه یافته است. فرآیندهای مبتنی بر بخار. روش‌های فیزیکی مرسوم ممکن است شامل آسیاب، تجزیه در اثر حرارت و تخلیه جرقه باشد. سنتز فیزیکی می ‌تواند نانوذرات نقره را با توزیع اندازه یکنواخت و خلوص بالا به دست آورد. کاهش یون های نقره به اتم های نقره و این فرآیند را می توان به دو مرحله تقسیم کرد، هسته سازی و رشد. نانو ذرات پودر نقره های کنترل شده با اندازه و شکل را می توان با تنظیم نرخ رشد هسته به دست آورد. علاوه بر عوامل کاهنده، عوامل درپوش و تثبیت کننده ها نیز نقش مهمی در بدست آوردن نانو ذرات پودر نقره با پایداری پراکندگی خوب و توزیع اندازه یکنواخت دارند.

برای خرید پودر نقره

اگر چه روش های سنتز شیمیایی نانو ذرات نقره به طور گسترده استفاده می شود، سمیت و آلودگی ناشی از مواد شیمیایی باید برجسته شوند و توجه بیشتری شود. در مقایسه با روش ‌های فیزیکی و شیمیایی، روش بیولوژیکی یک رویکرد اقتصادی و زیست ‌محیطی را برای نانو ذرات پودر نقره ثابت می‌کند. میکروارگانیسم‌ ها شامل باکتری ‌ها، قارچ ‌ها و جلبک‌ ها و همچنین بخش ‌های گیاهی شامل پوست، کالوس، برگ، گل، میوه، ساقه، دانه ها و ریزوم به طور گسترده در سنتز بیولوژیکی استفاده می شوند. موادی در این میان می توانند به عنوان تثبیت کننده و عوامل پوشاننده نیز استفاده شوند. نانو ذرات پودر نقره ها برای فعالیت ضد میکروبی وسیع و بالا شناخته شده اند، آن ها می توانند به طور موثر انواع پاتوژن ها را حتی در غلظت های بسیار کم از بین ببرند، از جمله باکتری ها، مانند اشریشیا کلی، کلبسیلا پنومونی، استافیلوکوکوس اورئوس. قارچ‌ها مانند کاندیدا آلبیکنس، آسپرژیلوس نیجر ویروس، مانند ویروس هپاتیت ویروس نقص ایمنی انسانی علاوه بر این برخی از مطالعات نشان داده اند که نانوذرات پودر نقره دارای فعالیت نماتدکشی و ضد کرم هستند. شناخت جریان اصلی مکانیسم های ضد میکروبی نانو ذرات پودر نقره ها شامل تخریب دیواره های سلولی باکتری، تولید گونه های اکسیژن فعال و آسیب رساندن به ساختار DNA ۱۸ است. این ممکن است به مکانیسم های چندگانه ضد باکتریایی همزمان نانو ذرات پودر نقره نسبت داده شود. در سال های اخیر اثر ضد سرطانی نانو ذرات پودر نقره به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. نانو ذرات پودر نقره نقش موثری در برابر انواع سرطان ها هم در شرایط آزمایشگاهی و هم در داخل بدن از جمله سرطان دهانه رحم، سرطان سینه، سرطان ریه، کارسینوم سلول های کبدی، کارسینوم نازوفارنکس، کارسینوم سلول های کبدی، گلیوبلاستوم، آدنوکارسینوم کولورکتال و کارسینوم پروستات ایفا می کنند. فعالیت ضد سرطانی نانوذرات نقره تحت تاثیر خواص ذاتی از جمله اندازه، شکل و بار سطحی است. به طور کلی، هرچه اندازه ذرات کوچک تر باشد، فعالیت بیولوژیکی بالاتر است. برای به دست آوردن یک عامل ضد سرطان ایده آل با فعالیت بیولوژیکی بالا، تیم ما با موفقیت نوعی ذرات نقره بسیار کوچک را که تا مقیاس آنگستروم یک دهم نانومتر می ‌رسید سنتز کرد و فعالیت ضد سرطانی قوی‌ تر ذرات آنگستروم نقره را تعیین کرد. در مقایسه با نانو ذرات پودر نقره علاوه بر این زمان و دوز قرار گرفتن در معرض نیز به عنوان عوامل حیاتی در نظر گرفته می شود.

پودر نقره در پزشکی - نرمال لابو

پودر نقره در پزشکی - نرمال لابو

زمان قرار گرفتن در معرض طولانی تر و دوز بالاتر اثرات ضد سرطانی قوی تری ایجاد می کند. برخی مکانیسم‌ های احتمالی مرتبط با اثرات ضد سرطانی نانوذرات پودر نقره پیشنهاد شده ‌اند. نانو ذرات پودر نقره می توانند با تخریب فراساختار سلول های سرطانی، القای تولید راس و آسیب دی ان ای غیرفعال کردن آنزیم ها و همچنین تنظیم مسیر های سیگنالینگ باعث آپوپتوز یا نکروز شوند. علاوه بر این، نانو ذرات پودر نقره ها همچنین می توانند با مهار رگزایی تهاجم و متاستاز سلول های تومور را مسدود کنند. به دلیل افزایش نفوذ پذیری و اثر ماندگاری سلول‌های تومور ترجیحا اجسام به اندازه ان پی اس را نسبت به بافت ‌های عادی جذب می ‌کنند. نانو ذرات پودر نقره مطالعات بیشتر در مورد مکانیسم های ضد سرطان نانو ذرات پودر نقره برای توسعه عوامل ضد سرطانی اقتصادی، قابل اعتماد و طیف گسترده ضروری است. علاوه بر فعالیت ‌های ضد میکروبی و ضد سرطانی که بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته ‌اند نانو ذرات پودر نقره همچنین در سایر کاربرد های پزشکی پیشرفته از جمله ترمیم زخم، ترمیم استخوان، پر کردن مواد دندانی، کمک‌ های واکسن، عوامل ضد دیابت و تصویر برداری زیستی مورد توجه قرار گرفته ‌اند. کارشناسان نرمال لابو در این بررسی به معرفی مختصر این کاربرد های زیست پزشکی نیز خواهند پرداخت. با توجه به محصولات مختلف حاوی نانو ذرات پودر نقره مانند پانسمان ها، کرم ها، حلال ها و داربست ها، ارزیابی سمیت بالقوه نانو ذرات پودر نقره در سلول ها، بافت ها و اندام ها ضروری به نظر می رسد. به طور کلی راه های مواجه اولیه شامل تماس پوستی، استنشاق، بلع و تزریق است. این مسیرها نانو ذرات پودر نقره را در بافت ها و اندام های مختلف مانند پوست، تنفس، گردش خون، عصبی، کبد صفراوی، ادراری و سیستم های تولید مثلی توزیع می کنند. نانو ذرات پودر نقره رسوب‌ شده ممکن است با القای نکروز سلولی، آپوپتوز یا جهش‌ های ژنتیکی برای این بافت ‌ها یا اندام‌ ها سمی باشند. برای مثال نانو ذرات پودر نقره رسوب ‌شده در ریه ‌ها می ‌توانند باعث ذات ‌الریه و آسم شوند. مسمومیت نانو ذرات پودر نقره به خواص ذاتی مربوط می شود. مساحت سطح بزرگ ممکن است منجر به افزایش یون های پودر نقره آزاد شده از نانو ذرات شود که ممکن است سمیت نانو ذرات را افزایش دهد. علاوه بر خواص منحصر به فرد سم بالقوه است. روش‌های سنتز نانوذرات پودر نقره عمدتا به دو فرآیند تقسیم می ‌شوند از بالا به پایین و از پایین به بالا رویکرد بالا به پایین به تشکیل نانو ذرات فلزی از مواد حجیم با استفاده از نیروهای فیزیکی مختلف برای سنتز نانو ذرات، مانند انرژی مکانیکی مورد استفاده در آسیاب گلوله ‌ای خرد کردن و آسیاب اشاره دارد. انرژی الکتریکی مورد استفاده در روش تخلیه قوس الکتریکی و روش فرسایش لیزری و انرژی حرارتی مورد استفاده در روش تراکم بخار این رویکرد ها می توانند ان پی هایی با اندازه بین ده الی صد نانومتر بدست آورند.


رویکرد بالا به پایین، عمدتا روش فیزیکی ممکن است نانو ذرات پودر نقره خالص را بدون افزودنی های شیمیایی به دست آورد. نانوذرات پودر نقره سنتز شده با روش فیزیکی ممکن است توزیع اندازه ذرات یکنواخت و خلوص بالا را نشان دهند. اگر چه رویکرد فیزیکی حاوی معرف ‌های شیمیایی نیست که ممکن است به انسان و محیط زیست آسیب برساند اما چالش بزرگی برای جلوگیری از تجمع به دلیل عدم وجود تثبیت‌کننده یا عوامل پوشاننده به همراه دارد. علاوه بر این، این روش ها به تجهیزات پیچیده و انرژی خارجی در فرآیند نیاز دارند. رویکرد پایین به بالا شامل ساخت خوشه‌ های پیچیده برای به دست آوردن از اجزای مولکولی با استفاده از فرآیند های هسته ‌زایی و رشد است. سنتز شیمیایی را می توان با انرژی های جایگزین، مانند فتوشیمیایی و الکتروشیمیایی با کمک مایکروویو و روش های سونوشیمیایی همراه کرد. اگر چه روش شیمیایی برای به دست آوردن سریع اشکال مختلف ان پی ها انجام می شود اما استفاده از افزودنی های شیمیایی مضر انجام می شود. ممکن است کاربرد های پزشکی ان پی ها را محدود کند. برای رفع نواقص روش شیمیایی، روش بیولوژیکی به عنوان یک گزینه جایگزین در نظر گرفته شده است. روش بیولوژیکی معمولا بر مواد درشت مولکولی موجود در باکتری ‌ها، قارچ‌ ها و جلبک‌ ها مانند اگزوپلی ساکارید، سلولز و آنزیم‌ ها و اجزای آلی موجود در عصاره‌ های گیاهی مانند آنزیم‌ ها، الکل، فلاونوئید ها، آلکالوئید ها، کینین ‌ها، ترپنوئید ها، ترکیبات فنولی، متکی است. سنتز بیولوژیکی یک رویکرد اقتصادی سازگار با محیط زیست ساده و قابل اعتماد است اما اجزای روی سطح نانوذرات پودر نقره باید به اندازه کافی در کاربرد در نظر گرفته شوند. بر اساس این دو رویکرد روش ‌های متداول برای سنتز نانوذرات پودر نقره شامل روش‌ های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی در این جا مورد بحث قرار می‌ گیرند. روش‌های سنتز نانوذرات پودر نقره عمدتا به دو فرآیند تقسیم می‌ شوند از بالا به پایین و از پایین به بالا رویکرد بالا به پایین به تشکیل نانو ذرات فلزی از مواد حجیم با استفاده از نیرو های فیزیکی مختلف برای سنتز نانو ذرات مانند انرژی مکانیکی مورد استفاده در آسیاب گلوله ‌ای، خرد کردن و آسیاب اشاره دارد. انرژی الکتریکی مورد استفاده در روش تخلیه قوس الکتریکی و روش فرسایش لیزری و انرژی حرارتی مورد استفاده در روش تراکم بخار. این رویکرد ها می توانند NPهایی با اندازه بین ده تا صد نانومتر بدست آورند. رویکرد بالا به پایین، عمدتا روش فیزیکی، ممکن است نانو ذرات خالص را بدون افزودنی های شیمیایی به دست آورد. نانو ذرات سنتز شده با روش فیزیکی ممکن است توزیع اندازه ذرات یکنواخت و خلوص بالا را نشان دهند.

پودر نقره در پزشکی - نرمال لابو

پودر نقره در پزشکی - نرمال لابو

اگر چه رویکرد فیزیکی حاوی معرف‌ های شیمیایی نیست که ممکن است به انسان و محیط زیست آسیب برساند، اما چالش بزرگی برای جلوگیری از تجمع به دلیل عدم وجود تثبیت‌کننده یا عوامل پوشاننده به همراه دارد. علاوه بر این، این روش ها به تجهیزات پیچیده و انرژی خارجی در فرآیند نیاز دارند. رویکرد پایین به بالا شامل ساخت خوشه‌ های پیچیده برای به دست آوردن NPs از اجزای مولکولی با استفاده از فرآیند های هسته‌ زایی و رشد است. سنتز شیمیایی را می توان با انرژی های جایگزین، مانند فتوشیمیایی، الکتروشیمیایی با کمک مایکروویو و روش های سونوشیمیایی همراه کرد. اگرچه روش شیمیایی برای به دست آوردن سریع اشکال مختلف NP ها انجام می شود، اما استفاده از افزودنی های شیمیایی مضر انجام می شود. ممکن است کاربرد های پزشکی NP ها را محدود کند. برای رفع نواقص روش شیمیایی، روش بیولوژیکی به عنوان یک گزینه جایگزین در نظر گرفته شده است. روش بیولوژیکی معمولا بر مواد درشت مولکولی موجود در باکتری ‌ها، قارچ ‌ها و جلبک‌ ها مانند اگزوپلی ساکارید، سلولز و آنزیم ‌ها و اجزای آلی موجود در عصاره‌ های گیاهی مانند آنزیم ‌ها، الکل، فلاونوئید ها، آلکالوئید ها، کینین ‌ها، ترپنوئید ها، ترکیبات فنولی، متکی است. سنتز بیولوژیکی یک رویکرد اقتصادی سازگار با محیط زیست، ساده و قابل اعتماد است، اما اجزای روی سطح نانو ذرات باید به اندازه کافی در کاربرد در نظر گرفته شوند. بر اساس این دو رویکرد، روش ‌های متداول برای سنتز نانو ذرات نقره شامل روش ‌های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی در این جا مورد بحث قرار می‌گیرند .روش فیزیکی، سنتز فیزیکی نانو ذرات نقره شامل فرآیند های مکانیکی و فرآیند های مبتنی بر بخار است. انرژی ها برای کاهش اندازه ذرات استفاده می شوند، از جمله انرژی مکانیکی روش آسیاب گلوله ای، انرژی الکتریکی روش تخلیه قوس الکتریکی ، انرژی نور (روش فرسایش لیزری)، و انرژی حرارتی (رسوب بخار فیزیکی). در طول فرآیند آسیاب گلوله ای، برخورد با سرعت بالا بین گلوله های صلب، مانند سرامیک، سنگریزه های سنگ چخماق، و فولاد های ضد زنگ، می تواند فشار های محلی ایجاد کند که فلز را به پودر های بسیار ریز تبدیل می کند. از طریق دستگاه تخلیه قوس الکتریکی تحت توان جریان مستقیم. این دستگاه از لایه معرف پودر به عنوان آند استفاده می کند و الکترود ها در مایعات دی الکتریک مانند هیدروکربن ها، گاز بی اثر مایع و آب دیونیزه غوطه ور می شوند. روش ابلیشن لیزری به برداشتن صفحه فلزی توسط لیزر پرقدرت اشاره دارد، هدف فلزی انرژی پرتو لیزر و فوتیون ‌ها را جذب می‌ کند، به دنبال آن هسته ‌زایی و رشد ذرات فلزی در طی فرآیند خنک‌سازی پلوم پلاسما و در نهایت سنتز NPs انجام می ‌شود. کندوپاش و تبخیر دو فرآیند در رسوب فیزیکی بخار هستند. کندوپاش به بمباران یک ماده پوشش هدف با بار الکتریکی پرانرژی برای پاشیدن اتم یا مولکولی که می تواند روی بستر رسوب شود، اشاره دارد. در حالی که تبخیر به گرم کردن مواد پوشش تا نقطه جوش در محیط خلاء و تبخیر اشاره دارد و مواد تبخیر شده در محفظه خلا بالا آمده و بر روی بستر متراکم می شوند.

اگرچه سنتز فیزیکی می تواند نانو ذرات نقره را در مقیاس بزرگ تولید کند، نانو ذرات نقره ممکن است تجمع کرده و ذرات با اندازه بزرگ را تشکیل دهند که بر کاربرد های بعدی تاثیر می گذارد. به منظور جلوگیری از تجمع مجدد نانو ذرات نقره، از برخی تثبیت کننده ها برای بدست آوردن نانو ذرات کلوئیدی پایدار استفاده می شود. به عنوان مثال، پلی وینیل پیرولیدون ممکن است هم به عنوان الکترولیت و هم به عنوان تثبیت کننده در سنتز نقره نانوذرات با روش لیزر فرسایش استفاده شود. تیم ما ذرات نقره آنگستروم را که با فروکتوز به عنوان تثبیت کننده پوشانده شده بودند، آماده کردند و می توانند برای مدت طولانی پایدار باشند. به طور خلاصه، روش فیزیکی می تواند به سرعت نانو ذرات با توزیع اندازه یکنواخت و خلوص بالا تولید کند، اما تجهیزات پیچیده و انرژی خارجی مورد نیاز است. روش آسیاب گلوله ای، روش مکانیکی آسیاب گلوله ای عبارت است از قرار دادن توپ های آسیاب و مواد فلزی با نسبت جرمی خاص و همچنین گاز هوا یا گاز بی اثر در ظرفی که با سرعت بالا می چرخد. زمان آسیاب، سرعت چرخش و محیط اتمسفر در فرآیند آسیاب گلوله ای نقش اساسی در مورفولوژی مواد فلزی ایفا می کند. زمان آسیاب مناسب ارتباط نزدیکی با تولید ذرات با اندازه رضایت بخش دارد. هرچه اندازه ذرات کوچک تر باشد، انرژی سطحی بالاتری دارد، بنابراین ذرات ترجیح می دهند تجمع کنند. دمای پودر در فرآیند آسیاب گلوله ای بر انتشار و فاز نانوذرات شصت تاثیر می گذارد. به طور کلی، دمای بالاتر پودر تمایل به سنتز ترکیبات بین فلزی دارد، در حالی که دمای پایین تر تمایل به ایجاد فازهای آمورف و نانو کریستالی دارد. روش تخلیه قوس الکتریکی، دستگاه تخلیه قوس الکتریکی شامل توان DC بین دو میله نقره است که در مایعات دی الکتریک شصتغوطه ور می شوند. در طی فرآیند تخلیه قوس، الکترود نقره در محیط دی الکتریک حک می شود و سطح الکترود نقره ای است. به دلیل دمای بالا در نزدیکی الکترود تبخیر شده است. متعاقبا، بخار نقره به نانو ذرات پودر نقره متراکم شده و در مایع دی الکتریک معلق می شود. این دستگاه می تواند با یک دستگاه ساده و کم هزینه، نانو ذرات پودر نقره های خالص را ه بدست آورد. روش لیزر ابلیشن، روش ابلیشن لیزری به لیزر پالسی اطلاق می‌شود که فوراً فلز هدف غوطه‌ور در آب یا یک حلال آلی را گرم می‌کند تا ستون پلاسما را تشکیل دهد، به دنبال آن هسته‌زایی و رشد ذرات فلز در طول فرآیند خنک‌سازی ستون پلاسما و در نهایت تشکیل خوشه‌های نانومقیاسشصت و دو و شصت و چهار در فرآیند فرسایش لیزری، نانوذرات می‌توانند فوتون‌ها را از طریق مسیرهای متعدد، از جمله تحریک پلاسمون، انتقال بین باندی، و جذب چند فوتونی که ارتباط نزدیکی با زمان پالس، طول موج لیزر و جریان لیزر دارند، جذب کنند. این عوامل، و همچنین نوع محیط آبی، ممکن است بر ویژگی‌های NPs ۶۲ تأثیر بگذارد. شرایط مختلف سنتز، مانند فلوئنس لیزر، طول موج پالس، و همچنین نوع حلال، ممکن است بر اندازه NPs تأثیر بگذارد.

پودر نقره در پزشکی - نرمال لابو

پودر نقره در پزشکی - نرمال لابو

افزودن تثبیت کننده های آلی مانند ستیل تری متیل آمونیوم بروماید (CTAB) و PVP می تواند پراکندگی نانو ذرات پودر نقره یازده را افزایش دهد. با این حال، برای روش فرسایش لیزری برای کنترل توزیع اندازه NPs ۶۲ دشوار است. روش رسوب بخار فیزیکی، فرآیندهای اصلی و متداول‌ترین رسوب فیزیکی بخار به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: تبخیر قوس و کندوپاش. مواد پوشش مورد نظر برای تشکیل یک پوشش نازک و چسبنده از فلز یا آلیاژ خالص. در طی این فرآیند، بخار فلز به شدت یونیزه شده، پلاسمای تولید می کند. و دومی به استفاده از بار الکتریکی پرانرژی برای بمباران مواد پوشش هدف و رسوب فلز بر روی بستر اشاره دارد. در این فرآیند، یون ‌ها و اتم‌ های پرانرژی بر اتم ‌ها تأثیر می ‌گذارند و به صورت مکانیکی آن ها را از ماده هدف بیرون می ‌کنند. اخیرا، تیم ما با موفقیت نوعی ذرات نقره بسیار کوچک را که تا مقیاس آنگستروم برای اولین بار با سیستم تبخیر و تراکم خود توسعه یافته سنتز کرد. یک سیم نقره خالص به یک محفظه انفجار پر از محافظ وارد شد. گاز آرگون، به دنبال ولتاژ بالای بیست و پنج کیلو ولت زمانی که سیم با صفحه الکترود مثبت تماس پیدا کرد. سیم نقره منفجر شد و تبخیر شد تا پلاسمای بخار نقره تولید شود. سپس بخار نقره به سرعت سرد و منعقد شد تا ذرات نقره در محفظه خنک کننده سریع با یک چیلر آب در دمای صفر الی چهار درجه سانتیگراد تشکیل شود. دستگاه های فراصوت و مغناطیس زدایی با شدت بالا به طور متوالی برای جلوگیری از تجمع مجدد ذرات نقره استفاده شدند. در نتیجه، روش رسوب بخار فیزیکی می‌تواند نانوذرات نقره خالص و قابل پخش با اندازه ذرات کوچک را به دست آورد، اما دستگاه‌های پیچیده و انرژی خارجی مورد نیاز است. روش شیمیایی، سنتز شیمیایی در حال حاضر رایج ترین روش برای سنتز نانوذرات نقره است این فرآیند شامل کاهش Ag+ (تامین پیش‌ساز نمک نقره) به نقره عنصری (نانو ذرات پودر نقرهs) از طریق انتقال الکترون تحت شرایط خاص است. سیترات TSC. روش شیمیایی را می توان با منابع انرژی خارجی برای تهیه نانوذرات نقره ترکیب کرد، مانند روش های فتو شیمیایی، الکترو شیمیایی، به کمک مایکروویو و سونوشیمیایی. از میان این روش ها، فرآیند تولید نانوذرات نقره را می توان به دو بخش تقسیم کرد: هسته زایی و رشد. غلظت مونومر در محلول به سرعت از سطح بحرانی فوق اشباع بالا می رود و باعث ایجاد هسته زایی و بارش می شود. رسوب مونومر هسته را تشکیل می دهد و فرآیند هسته زایی مکرر باعث تولد مداوم دانه های جدید می شود. با تشکیل دانه، غلظت مونومر به زیر سطح بحرانی فوق اشباع می رسد. پس از هسته ‌زایی، افزایش افزودن مونومر باعث رشد هسته‌ها می‌شود و NPهایی با اندازه بزرگ ‌تر تشکیل می ‌دهند. در طول فرآیند سنتز، تثبیت کننده هایی مانند PVP و CTAB معمولا برای st نانوذرات نقره را قادر و پراکنده می کند. اگرچه روش شیمیایی نانوذرات نقره یک مسیر قابل اعتماد، پربازده، صرفه جویی در زمان و قابل کنترل است، اما باید توجه داشت که مواد شیمیایی مورد استفاده در این روش ممکن است باعث آلودگی محیط زیست شوند. روش کاهش شیمیایی، احیای شیمیایی روشی قابل اعتماد برای تهیه نانوذرات نقره کلوئیدی در محلول های آلی یا آب است.


نانوذرات نقره با اشکال دلخواه را می توان با روش احیای شیمیایی مانند نانوکره، نانو منشور، نانوصفحه، نانوسیم، نانومکعب و نانومیله به دست آورد. روش احیای شیمیایی شامل سه جزء است: پیش ساز نمک، عامل کاهنده و تثبیت کننده. پیش سازهای نقره را می توان به طور موثری با عوامل کاهنده مختلف با حضور یک تثبیت کننده به نانو ذرات پودر نقره ها کاهش داد. چندین پیش ساز نقره جایگزین وجود دارد که به طور مداوم مونومرهایی را برای هسته سازی فراهم می کند، مانند نیترات نقره آمونیاک نقره یعنی معرف ، سولفات نقره ، و کلرات نقره. عوامل کاهنده مکرر استفاده شده ممکن است بر رشد هسته ها تأثیر بگذارند، از جمله NaBH۴. هیدرازین، N، N-دی متیل فرمامید، TSC، اسید اسکوربیک، اتیلن گلیکول، پلی ساکاریدها و فرمالدئید. انواع و نسبت پیش سازها و کاهنده ها، و همچنین دما و pH محلول، ممکن است بر ویژگی های نانو ذرات پودر نقرهs تأثیر بگذارد. هسته زایی و رشد بعدی ذرات در فرآیند احیای شیمیایی را می توان با تغییر اجزاء و تنظیم پارامترهای واکنش کنترل کرد. به عنوان مثال، جیانگ و همکاران. نقش دما را در سنتز نانوذرات نقره با روش احیای شیمیایی مورد مطالعه قرار دادند. در محدوده دمای واکنش صفر تا پنجاه و پنج درجه سانتی گراد، دمای پایین به طور قابل توجهی باعث کاهش سرعت تولید هسته و رشد شد، بنابراین، زمان بیشتری برای تکمیل کاهش پیش سازها طول کشید. از هفده تا پنجاه و پنج درجه سانتی گراد، سرعت واکنش با افزایش دما و همچنین اندازه نانوذره افزایش یافت یک جهش اندازه در سنتز واکنش در حدود سی و دو درجه سانتی گراد وجود داشت، یعنی اندازه نانوذرات به سرعت از حدود نود نانومتر به صد و هشتاد نانومتر برای طول لبه نانوذرات نقره و از حدود بیست و پنج نانومتر به چهل و هشت نانومتر برای قطر کروی افزایش یافت. نانو ذرات پودر نقره. نسبت صفحه به نانوذرات کروی ممکن است اساسا به مقدار ساختارهای تک کریستالی و دوقلو که در فرآیند هسته‌زایی تشکیل می‌شوند وابسته باشد. در این آزمایش، مقدار نقره کروی شکل کاهش و نمونه های صفحه ای با افزایش دما افزایش یافت. نسبت صفحه به نانو ذرات نقره کروی ۱:۱ در هفده درجه سانتی گراد، در حالی که ۳:۱ در پنجاه و پنجاه و پنج درجه سانتی گراد بود. امیدواریم که تا به اینجای مقالله پورد پزشکس توانسه باشیم پاسخ تمامی سوالات شما پاسخ دهیم. در قسمت بعدی این مقاله کارشناسان نرمال لابو قصد بررسی پودر نقره در پزشکس چه کاربردی دارند را شرح دهند.

پودر نقره در پزشکی - نرمال لابو
پودر نقره در پزشکی - نرمال لابو

پودر نقره در پزشکی چه کاربردی دارند

در این قسمت از متن کارشناسان نرمال لابو قصد بررسی پودر نقره در پزشکی چه کاربردی دارند را دارند. در ادامه توضیحاتی خدمت شما عزیزان می دهیم. کاربرد نقره در صنعت تا پزشکی، از زمان باستان خواص آنتی باکتریال نقره شناخته شده است که در قالب ترکیبات مختلفی برای درمان عفونت های باکتریایی استفاده می شود. اما اخیرا به دلیل ساخته شدن آن به صورت نانو ذرات، سطح تماس افزایش یافته و خاصیت ضد میکروبی آن تا بیش از نود و نه درصد افزایش یافته است. نانو ذرات نقره امید تازه ای برای درمان باکتری های بیماری زای انسانی که مقاومت آنتی بیوتیکی آن ها توسعه یافته، است. کاربرد نقره در پزشکی، از دیرباز پودر های نقره را اغلب برای جلوگیری از شیوع عفونت و چرک بر روی زخم ها قرار می دادند. امروزه نیز به دلیل خواص ضد میکروبی که از آن شناخته شده است برای نگهداری غذا و دارو و ضدعفونی سطوح استفاده می شود. در میان کاربردهای بسیار زیاد نقره، استفاده از خاصیت ضد عفونی کنندگی آن برای مقاصد بهداشتی و پزشکی قابل توجه و اهمیت می باشد که به طور گسترده ای برای زخم ها و سوختگی های شدید استفاده می شود. نانوذرات نقره با قطر پنج تا بیست نانومتر می توانند تکثیر ویروس کرونا ویروس ایدز و ویروس آنفلوانزا را نیز مهار نمایند. ضدعفونی یک راه اصلی در کاهش یا قطع انتقال ویروس ها از راه سطوح محیطی، ابزار و دست ها می باشد که با نانو ذرات نقره این کار میسر شده است. از نقره در دستگاه های جراحی مانند پروتز استخوان، جراحی بازسازی ارتوپدی و همچنین دستگاه های قلبی استفاده شده است. نقره از لحاظ تاریخی در دندانپزشکی به عنوان پر کردن، مخلوط با جیوه مورد استفاده قرار گرفته است. خطرات جیوه باعث شده است تا مواد پر کننده جایگزین تولید شوند، اما هنوز نقره برای مصارف دندانپزشکی ایمن تلقی می شود. ذخایر نقره بر اساس کشور، لهستان و استرالیا دو کشور هستند که مشت شان را محکم بسته اند و با درصد تولید پایین، از ذخایر نقره ی خود محافظت می کنند. این امر می تواند براساس فاکتورهای زیادی از جمله هزینه تولید ، فرآیند پروانه استخراج معادن و غیره باشد. با این حال ، از این منظر ، بیشتر معادن نقره در حال حاضر سودآور هستند. این بدان معناست که بسیاری از معادن نقره می توانند سودآور باشند، و قیمت جهانی نقره رو افزایش است، که برآورد های ماه دسامبر نشان می دهد که چگونه این اتفاق ممکن است در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ ادامه پیدا کند. عمق معادن سنگ نقره در حال کاهش است و نشان می دهد که تولید نقره گران تر می شود و کف قیمت بالقوه نقره را بالا می برد. در طی مطالعه انجام شده توسط MDPI در بازل، سوئیس، کاهش معادن سنگ معدن و افت تولید را نشان می دهد و حداقل ممکن است موقتاً به پایان ذخایر نقره ی ارزان و فراوان رسیده باشیم.


هنگامی که هر دو کیفیت سنگ معدن در زمین، و بازده حاصل از فرآیند استخراج هر دو در حال افت باشد، یک علامت قوی داده می شود که نقره ارزان تر است و در حال گران شدن است. با توجه به کاربردهای فوق العاده نقره ای که در این مقاله ذکر شده است، در حالیکه جایگزین های نقره فقط در موارد خاص موفق به کسب موفقیت بوده اند، بسیار محتمل است که در آینده نزدیک افزایش بسیار زیاد قیمت نقره را شاهد باشیم. لذا سرمایه گذاری با خرید پودر نقره نقره سودآور به نظر می رسد. شما می توانید با خرید مصنوعات نقره هم سرمایه گذاری کنید و هم از زیبایی چشمگیر آن لذت ببرید. نقره ریحانی مفتخر است با تولید انواع آینه ها و شمعدان نقره، آینه و شمعدان عروس، شمعدان های کلاسیک و سلطنتی و همچنین جدیدترین تزیینات سفره شب یلدا نقره، ظروف نقره، ظرف انار، ظروف نقره و کریستال، مجسمه و صورتک، نشان ماه تولد، گردنبد نقره، نیم ست نقره و...زینت بخش منازل شما باشد. نقره ریحانی با بهره مندی از بالاترین‌ تکنولوژی های ساخت نقره می تواند مطابق سلیقه مشتریان جهت صرفه جویی در هزینه ها تولیدات خود را با وزن های بسیار سبک تر از موارد مشابه موجود با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت با نقره خالص و عیار نهصد و نود و نه تولید نماید. کاربرد نقره در داروسازی و دندانپزشکی، فلز نقره خاصیت ضد باکتریایی دارد. به همین دلیل در صنایع دارویی از ترکیبات آن و با به صورت فلز استفاده می شود. از خصوصیا ت اصلی نقره مقاومت زیاد آن در مقابل حلال های شیمیایی است از نقره در رنگ آمیزی برخی از محصولات در قنادی های استفاده می شود،به علاوه از نقره و ترکیبات آن در پزشکی هومئوپاتی استفاده می شود. فلز نقره خاصیت ضد باکتریایی دارد. به همین دلیل در صنایع دارویی از ترکیبات آن و با به صورت فلز استفاده می شود. از خصوصیا ت اصلی نقره مقاومت زیاد آن در مقابل حلالهای شیمیایی است از نقره در رنگ آمیزی برخی از محصولات در قنادی های استفاده می شود، به علاوه از نقره و ترکیبات آن در پزشکی هومئوپاتی استفاده می شود. ترکیبات متعددی از نقره برای معالجه بیماری ها تولید می شود که عبارت از استات نقره، آلانیتونات نقره، برات نقره، کربنات نقره، کلرید نقره، کرومات نقره، گلیسرولات نقره، کلرید نقره، ید نقره، لاکتات نقره، منگنات نقره، نیترات نقره، پروتئین نقره و سولفاتت نقره، برای معالجه بیماری ها کاربرد دارد و در دندانپزشکی برای پر کردن دندان ها استفاده می شود که در حدود سی و پنج درصد از ترکیب آمالگام را فلز نقره تشکیل می دهد. نیترات نقره به عنوان سوزاننده، قابض زخم های غیرفعال، ورم های چرکی و آفت استفاده می شود. از محلول رقیق نیترات نقره در درمان زرد زخم، خارش، میخچه، زگیل و درمان انواع سوختگی ها استفاده می شود. ترکیبات نقره را بندرت برای درمان بیمارهای داخلی بکار می رود. هرچند که در قدیم آن را برای درمان صرع و زخم معده بکار می بردند. امروزه، کاربرد عمده ی آن در پزشکی برای باکتری کشی میکروب های بیماری زای خاص است. از این نظر، رفتاری مشابه با جیوه دارند اما سمیت و قدرت آن ها کمتر است.

پودر نقره در پزشکی - نرمال لابو

پودر نقره در پزشکی - نرمال لابو

ترکیبات کمپلکس متعددی از نقره را که از غشای مخاطی جذب می شوند بکار می برند که عمدتا برای ضد عفونی گلو مورد استفاده است. محلول بسیار دقیق نیترات نقره برای مدت های مدید در آلمان برای بیماری های احتمالی ناشی از استرپتوکوک غشای مخاطی چشم نوزادان تجویز می شد. نیترات نقره یکی از اجزا پودر نقره فیزان برای درمان زخم های سطحی است. از اثر سوزانندگی موضعی نیترات نقره می توان برای تخریب بافتهای در حال رشد و تکثیر استفاده کرده یک لایه کلرید نقره و آلبومینات نقره در اثر واکنش با پوست تشکیل می شود که گسترش تاثیرات سوزانندگی را که با حالت گندزدائی و قابض و مانع ترشح همراه است، محدود می کند. سولفاد یازین نقره به عنوان یک ترکیب باکترویواستاتیک در دمان بیماری های تهدید کننده و خطرناک بکار می رود. سل کلوئیدی نقره خواص باکتری کشی مشابهی دارد که به علت فعالیت کم نقره است. آن ها را به شکل محلول های تثبیت شده برای ضد عفونی زخم ها بکار می برند و علت آن این است که سل های کلوئیدی ترکیبات نقره ای هستند که حلالیت اندکی دارند. برای مدتهای مدیدی از نقره و آلیاژهای آن به عنوان جایگزین استخوان استفاده می کردند که به طور عمده در جراحی های جمجمه کاربرد داشت. همچنین از سیم های نقره ای در بافت های ارتباطی و از پوشش نقره با خلوص بالا در کاشت استفاده می شد. خواص و فعالیت های اندک نقره دارای مزیت هستند. به همین دلیل، زمانی مرسوم بود که بر روی زخم های ورقه های نقره ای یا حتی سکه ای نقره می گذاشتند. به تازگی دﮐﺘﺮ ﻫﺎری ﻣﺎرﮐﺮاف اﺳﺘﺎد ﭘﺰﺷﮑﯽ داﻧﺸﮕﺎه سنت دوﯾﺲ ﭘﺲ از آزمایش های ﻣﺘﻌﺪد اﻋﻼم ﮐﺮد ﮐﻪ ﻧﻘﺮه ﺻﺪﻫﺎ ﺑﺎر ﺑﯿﺶ از ﺳﺎﯾﺮ داروﻫﺎی ﺿﺪ ﻋﻔﻮﻧﯽ و ﺿﺪ ﻣﯿﮑﺮب، میکروب ها را از ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺮد. در ﺣﺎﻟﯿ ﮑﻪ ﻧﻘﺮه ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ششصد و پنجاه ﻣﯿﮑﺮوب را ﻧﺎﺑﻮد ﮐﻨﺪ ﺑﺪون اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ دﯾﮕﺮ ﺿﺪ عفونی ها ﻋﻮارض ﺑﻌﺪی ﺑﺮ ﺟﺎی ﮔﺬارد. اﺳﺘﺎد دﯾﮕﺮی ﺑﻨﺎم ﭼﺎﻟﺰ ﻓﻮﮐﺲ داروﯾﯽ از ﻧﻘﺮه ﺗﻬﯿﻪ ﮐﺮده است ﺑﻪ ﻧﺎم ﺳﻮﻟﻔﺎدﯾﺎزﯾﻦ ﻧﻘﺮه، ﮐﻪ در ﻣﻌﺎﻟﺠﻪ ﺳﺮﻣﺎ ﺧﻮردﮔﯽ و ﺟﻮش ﻫﺎی ﭘﻮﺳﺘﯽ و در ﻫﻔﺘﺎد در ﺻﺪ سوختگی های ﺟﻠﺪی ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮد. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺷﺮ ﮐﺖ ﻫﺎی ﻫﻮاﭘﯿﻤﺎﯾﯽ اﻧﮕﻠﺴﺘﺎن، ﺳﻮﯾﺲ، آﻟﻤﺎن، اﺳﮑﺎﻧﺪﯾﻨﺎوی، ﻓﺮاﻧﺴﻪ،ﮐﺎﻧﺎدا، اﯾﺘﺎﻟﯿﺎ، ژاﭘﻦ و… از آن در داﺧﻞ ﻫﻮاﭘﯿﻤﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﻣﯿﮑﺮب ﮐﺶ ﻗﻮی اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﺣﺘﯽ در ﺳﻮﯾﺲ ﺑﺮای ﺿﺪ ﻋﻔﻮﻧﯽ ﮐﺮدن آب آﺷﺎﻣﯿﺪﻧﯽ ﺷﻬﺮ نقره به کار می برند. این فلز ارزشمند در ﺗﻔﺮﯾﺢ و دﻟﮕﺸﺎﯾﯽ ﻗﻠﺐ، ﻧﺰدﯾﮏ ﺑﻪ ﯾﺎﻗﻮت اﺳﺖ. ﺑﺮای ﺑﺪ ﺑﻮﯾﯽ دﻫﺎن و رﻓﻊ رطوبت های ﻟﺰج و ﻋﻔﻮﻧﺖ ﺑﻠﻐﻢ و ﻣﺎﻟﯿﺨﻮﻟﯿﺎ دﯾﻮاﻧﮕﯽ، وﺳﻮاس، ﺳﺮﻓﻪ، اﺳﺘﺴﻘﺎ، ﻃﺤﺎل، ﺳﻨﮓ ﻣﺜﺎﻧﻪ و ﮐﻠﯿﻪ ﻫﺎ ﺳﻮدﻣﻨﺪ اﺳﺖ. اﮔﺮ اﻧﮕﺸﺘﺮ ﻧﻘﺮه ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻫﺮ دﻟﯿﻞ ﻣﺜﻸ ﻣﺠﺎورت ﺑﺎ ﻣﺎﯾﻊ ﺳﻔﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪه ﺳﯿﺎه ﺷﺪ ﻧﺎراﺣﺖ ﻧﺒﺎﺷﯿﺪ. آن را ﻣﺪﺗﯽ داﺧﻞ آب ﻧﻤﮏ ﻏﻠﯿﻆ ﺑﯿﻨﺪازﯾﺪ ﺳﭙﺲ ﭼﻨﺪ دﻗﯿﻘﻪ آن را روی ﻓﺮش ﮐﻪ ﭘﺮزدار اﺳﺖ ﻣﺤﮑﻢ ﺑﮑﺸﯿﺪ. ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﺜﻞ اول ﺳﻔﯿﺪ ﻣﯽ گردد. اﮔﺮ ﮔﺮدﻧﺒﻨﺪ ﯾﺎ اﻧﮕﺸﺘﺮ ﻧﻘﺮه ای ﺷﻤﺎ ﮐﺪر ﺷﺪه اﺳﺖ ﺑﺎﯾﺪ آﻧﻬﺎ را ﻣﺪﺗﯽ در آب ﻟﯿﻤﻮ ﺑﮕﺬارﯾﺪ و ﺳﭙﺲ ﺑﺎ آب ﮔﺮم ﺑﺸﻮﯾﯿﺪ و ﺑﻌﺪ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺗﮑﻪ ﭘﺎرﭼﻪ ﺟﯿﺮ آﻧﻬﺎ را ﺟﻼ دﻫﯿﺪ. راه دﯾﮕﺮ ﺑﺮای ﭘﺎک ﮐﺮدن ﻧﻘﺮه ﺟﺎت اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻇﺮف ﺑﻪ ﺣﺠﻤﯽ ﮐﻪ ﺑﺘﻮان ﻧﻘﺮه ﻫﺎ را درون آن ﻗﺮار داد ﺗﻬﯿﻪ و ﻣﻘﺪاری ﺳﺮﮐﻪ در آن ﺑﺮﯾﺰﯾﺪ روی ﺷﻌﻠﻪ ﮔﺎز ﺗﺎ بجوشانید و ﺑﻌﺪ آب ﺑﮑﺸﯿﺪ و ﺧﺸﮏ نمایید. همچنین از خمیر دندان و گوش پاک کن نیز می توانید برای پاک کردن زیورآلات نقره خود استفاده کنید.


سخن پایانی

در این قسمت از مقاله پودر نقره در پزشکی توضیحاتی در مورد داروی نانو ذرات نقره در پزشکی خدمت شما عزیزان می دهیم. پزشکی نانوذرات نقره به دلیل خواص منحصر به فرد ، صد الی نو و نه درصد نانومتر و شکل بسته به خواص نوری، الکتریکی و مغناطیسی که می تواند در کاربردهای ضد میکروبی، مواد حسگر زیستی، مواد ابررسانای برودتی گنجانده شود، مورد توجه است. چندین روش فیزیکی و شیمیایی برای سنتز و تثبیت اهمیت نانوذرات نقره در تعدادی از زمینه‌ها مانند مراقبت‌های بهداشتی، بهداشت محیط، علوم زیست‌پزشکی، کاربردهای انتقال دارو به ژن مورد استفاده قرار گرفته‌اند. کاربرد عمده نانو ذرات نقره در زمینه پزشکی شامل کاربردهای تشخیصی و درمانی است. در بیشتر کاربردهای درمانی، این خاصیت ضد میکروبی است که به طور عمده مورد بررسی قرار می گیرد، اگرچه خاصیت ضد التهابی سهم مناسبی از کاربرد خود را دارد. استفاده از نانوذرات نقره به طور گسترده در طیف وسیعی از کاربردهای زیست پزشکی از جمله تشخیص، تحویل دارو درمانی، پوشش دستگاه پزشکی و برای سلامت شخصی استفاده می شود. کاربرد آن ها را می توان به طور کلی به مصارف تشخیصی و درمانی تقسیم کرد. تشخیصی، تشخیص زود هنگام هر بیماری برای اطمینان از شروع زود هنگام درمان و شاید منجر به شانس بهتر برای درمان، حیاتی است. این به ویژه در مورد سرطان صادق است. لین و همکاران، طیف ‌سنجی رامان تقویت‌ شده سطحی مبتنی بر نانو ذرات نقره را در تشخیص سرطان غیر تهاجمی گزارش کردند. این رویکرد بسیار امیدوارکننده است و ممکن است ابزاری ضروری برای آینده باشد. درمان، کاربرد نانوذرات نقره در پزشکی در ترمیم زخم است. در مقایسه با سایر ترکیبات نقره، بسیاری از مطالعات اثربخشی برتر نانو ذرات نقره در زمان التیام و همچنین دستیابی به مواد آرایشی بهتر پس از بهبودی را نشان داده‌اند. در این جا، نشان داده شد که در زخم‌ هایی که با نانو ذرات نقره درمان شده ‌اند، در مقایسه با گروه شاهد، تراز کلاژن بهتری پس از بهبودی وجود دارد که منجر به استحکام مکانیکی بهتری می ‌شود. انکولوژی، رده سلولی سرطان اپیدرم انسانی با نانودستگاه‌های کامپوزیت نقره دندریت شناور مورد هدف قرار گرفت و سلول‌های سرطانی برچسب‌ دار متعاقبا توسط میکروحباب‌های تولید شده از طریق افزایش جذب انرژی نور لیزر توسط نانو ذرات نقره از بین رفتند. گلوله نقره ای، گلوله نقره ای درک و درمان بیماری های روانی است. جایگزینی سلول عصبی برای آسیب نخاعی امکان پذیر است. تحقیقات نخاع بسیار پیچیده است. این از ترکیبی از اکتشافات و درمان‌هایی است که با بازسازی عصبی، اتصال مجدد در سراسر ناحیه آسیب دیده و بهبود عملکردی سروکار دارند. مش جراحی، برای جراحی عمومی، کاشت ایمپلنت جراحی اغلب اجتناب ناپذیر است. مش های جراحی معمولا برای پل زدن زخم های بزرگ و همچنین به عنوان تقویت کننده برای ترمیم بافت استفاده می شوند.

پودر نقره در پزشکی - نرمال لابو

نرمال لابو

با این حال، از آن جایی که مواد خارجی هستند، خطر عفونت را به همراه دارند. در واقع، تخمین زده شده است که سالانه یک میلیون عفونت بیمارستانی در بیماران با مواد پروتز کاشته شده مشاهده می شود. استفاده از شبکه پلی پروپیلن نانوذرات نقره اخیرا مورد مطالعه قرار گرفته است. مشابه سایر مطالعات با استفاده از نانوذرات نقره، نتایج نشان داد که مش پلی پروپیلن نانوذرات نقره دارای اثر ضد باکتریایی قابل توجهی در برابر استافیلوکوکوس اورئوس است. علاوه بر این، نشان داده شد که نانوذرات نقره می‌توانند به پخش شدن از شبکه ادامه دهند و فعالیت پایداری داشته باشند. این نتایج به وضوح مطالعات بیشتری را برای تعیین اینکه آیا شبکه پلی پروپیلن پوشیده شده با نانوذرات نقره می تواند میزان عفونت پروتز و پاسخ التهابی میزبان را در محیط بالینی کاهش دهد، تضمین می کند. نقره در ارتوپدی، جایگزینی مفصل مصنوعی به درمان استاندارد طلایی برای بسیاری از بیماری های آرتریت تبدیل شده است. مانند همه مواد زیستی، سیمان استخوان مبتنی بر پلی متیل متاکریلات در صورت کاشت در بدن انسان خطر عفونت بالایی دارد. در واقع، افزایش تعداد عفونت های مفصلی با باکتری های چندمقاوم به این معنی است که پیشگیری کافی در برابر این ارگانیسم ها ضروری است. مطالعات اخیر برای ارزیابی سیمان استخوانی مملو از نانو نقره انجام شده است. در اینجا، سیمان استخوان حاوی نانو نقره می تواند فعالیت ضد باکتریایی بالایی در برابر همه سویه های آزمایش شده از جمله استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین داشته باشد. علاوه بر این، به نظر نمی رسد که نانوذرات سمیت سلولی برای استئوبلاست های رشد یافته در شرایط آزمایشگاهی داشته باشند. علاوه بر سیمان استخوان، استفاده از نانوذرات نقره در مفاصل مصنوعی مورد مطالعه قرار گرفته است. به نظر می رسد که نانوذرات نقره می توانند نقش مهمی در نسل بعدی بیومواد در ارتوپدی ایفا کنند. داروی نانوذرات نقره، کاتترهای آغشته به نقره، کاتترهای ورید مرکزی: نسل جدیدی از کاتترهای آغشته به نقره بر اساس استفاده از پودر نقره معدنی که یون‌های نقره با زئولیت سرامیکی خنثی پیوند می‌شوند، برای استفاده بالینی در دسترس قرار گرفته‌اند. در یک مطالعه اخیر که این کاتترهای آغشته به نقره را با کاتترهای استاندارد از نظر بروز عفونت‌های جریان خون مربوط به کاتتر مقایسه کرد، نشان داد که به طور کلی نرخ در نکا سی وی سی آغشته به نقره به طور قابل توجهی کمتر بود. علاوه بر این، استعمار نوک توسط استافیلوکوک های کواگولاز منفی در سی وی سی آغشته به نقره کمتر بود.


بنابراین به نظر می رسد که کاتترهای آغشته به نقره برای استفاده روزافزون در نظر گرفته شده است. پروتز عروقی. برای جراحان عروق، تحقیقات زیادی در زمینه جراحی عروق بر روی توسعه پیوندهای پروتز مقاوم به عفونت در طول سال‌ها متمرکز شده است. اخیراً از پیوند پلی استر دو شاخه ای با پوشش کلاژن و نقره استفاده شده است. بنابراین به نظر می رسد که کاتترهای آغشته به نقره برای استفاده روزافزون در نظر گرفته شده است. کاتترهای درناژ بطنی، قرار دادن درناژ بطنی خارجی موقت یک روش متداول در بیماران مراقبت های ویژه برای مدیریت هیدروسفالی انسدادی حاد است. با این حال، یک عارضه مهم تخلیه مایع مغزی نخاعی خارجی، کلونیزاسیون باکتریایی کاتتر است که منجر به ونتریکولمننژیت و آنسفالیت می شود. در دسترس بودن کاتترهای بطنی آغشته به نقره از سال ۲۰۰۴ منجر به یک مطالعه آزمایشی شد که به کارایی بالینی آن ها در بیماران مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب که نیاز به تخلیه سی اس اف خارجی دارند، پرداخت. نویسندگان دریافتند که کشت‌های سی اس اف که حداقل سه بار در هفته انجام می‌شد، بیست و پنج درصد کشت‌ های مثبت بیشتری در گروه کنترل در مقایسه با صفر درصد در گروه درمان با استفاده از کاتترهای نقره به همراه داشت. همچنین مننژیت آسپتیک ناشی از التهاب در بیماران مشاهده نشد. پانسمان زخم، ترمیم زخم به عنوان یک فرآیند پیچیده و چند مرحله ای در نظر گرفته می شود که شامل ادغام فعالیت های بافت های مختلف و دودمان سلولی است. شاید مستندترین و متداول ترین کاربرد نانوذرات نقره برای این امر در استفاده از پانسمان زخم باشد. در این راستا، که اولین پانسمان تجاری است که از دو لایه غشای استر پلی آمید پوشیده شده با یون‌های نانوبلور نقره تشکیل شده است، به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. نشان داده شده است که کمترین مقادیر ام ای سی و ام بی سی و سریع ترین سینتیک کشتن را در برابر پنج باکتری آزمایش شده در مطالعات آزمایشگاهی دارد. با مواد زیست پزشکی آغشته به نقره بیمارانی که اندازه، عمق و محل زخم سوختگی مشابهی داشتند، زخم ها یا با پانسمان نانوذرات نقره یا گاز آغشته به محلول نیترات نقره نیم درصد درمان شدند. پزشکی نانوذرات نقره، ذرات نانو نقره به طور کلی کوچکتر از صد نانومتر هستند و حاوی بیست تا پانزده هزار اتم نقره هستند. در مقیاس نانو، نقره خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی بسیار غیرعادی از خود نشان می دهد. به دلیل فعالیت ضد باکتریایی قوی، پوشش‌های نانو نقره بر روی منسوجات مختلف و همچنین پوشش‌های روی برخی از ایمپلنت ‌ها استفاده می ‌شود. علاوه بر این، نانو نقره برای درمان زخم ها و سوختگی ها یا به عنوان یک ضد بارداری استفاده می شود و به عنوان ضد عفونی کننده آب و اسپری اتاق به بازار عرضه می شود. از این رو، استفاده از نانو نقره در پزشکی و کاربردهای مرتبط با آن روز به روز فراگیرتر می شود و به دلیل مواجهه روزافزون، مسایل سم شناسی و زیست محیطی باید مطرح شود. برخلاف توجهی که به کاربردهای جدید نانونقره شده است، مطالعات اندکی فقط بینش کمی در مورد تعامل ذرات نانو نقره با بدن انسان پس از ورود از طریق پورتال های مختلف ارائه می دهند.

نرمال لابو