advertise

مواد شیمیایی بد بو

مواد شیمیایی بد بو چیست

ابتدا به ساکن می توان گفت بسیاری از ما موقعیت‌ هایی را به یاد می ‌آوریم که بوی بد و تند همچون فاضلاب، زباله ‌هایی که بیرون انداخته شده یا در کنار سطل های آشغالی رها شده است یا یک حمام عمومی کثیف با بوی شدید تنفر آمیز باعث می‌شود که ما بخواهیم آن محل را ترک کنیم. جالب است بدانید گاهی اوقات با خودتان گفته باشید، هوای اتاق نشیمن خانه دوست به قدری خفه بود که به سختی نفس می کشید، یا هوای کلاس شما بوی جوراب کثیف می داد و هیچ پنجره ای برای ورود هوای تازه وجود نداشت. بنابراین با ین وجود، بیایید ببینیم که چگونه چیز ها را بو می کنیم. لازم یه ذکر است که بو به دلیل مولکول های یک ماده خاص است و به بینی شما منتقل می شود. در واقع این مولکول های بو با بافتی به نام اپیتلیوم بویایی تماس می گیرند. با این حال حاوی سلول های گیرنده بویایی است که روی این مولکول های بو قفل می شوند. در واقع می توان گفت این سیگنال های الکتریکی تولید می کند که به دسته هایی از سلول های عصبی به نام گلومرول ها منتقل می شود. سپس، سلول ‌های عصبی تخصصی به نام سلول‌ های میترال این سیگنال‌ ها را به مناطقی از مغز می ‌فرستند. به عبارتی این سیگنال ‌ها را ترکیب می‌شوند تا بتوانیم بو را تشخیص دهیم (یا مجذوب آن شویم). این نکته حائز اهمیت است که بدانید چندلر اسمیت که اکنون دانشجوی دانشگاه است، از ۱۸ ماهگی از اندام و پای مصنوعی استفاده کرده است. البته به لطف علم شیمی، پا های مصنوعی که او در طول سال ‌ها از آن استفاده می‌کرد، به او این امکان را داد که رویای ورزشکار شدن را دنبال کند. بنابراین می توان گفت هنگامی که یک ماده بد بو را استشمام می کنید، مولکول های خوشبو به بینی شما می روند، جایی که به سلول های گیرنده بویایی متصل می شوند، که سیگنال های الکتریکی تولید می کنند که به بخشی از مغز شما به نام لامپ بویایی ارسال می شود. همچنین نشان داده شده است.

مواد شیمیایی بد بو - نرمال لابو

مواد شیمیایی بد بو - نرمال لابو

لازم به ذکر است بو به طور معمول حاوی باکتری ‌هایی نیست که ناقل بیماری هستند و بسیار بزرگتر از مولکول ‌های گازی هستند که بو را می ‌سازند. بنابراین با این وجود می توان گفت که خود بو نمی تواند شما را بیمار کند. اما برخی از ترکیبات گازی می توانند با ایجاد تنگی نفس، سردرد، سوزش چشم، یا در صورت استنشاق مقادیر زیاد، حتی مرگ، اثرات دیگری بر سلامت شما داشته باشند. در این بررسیها که محققان و کارشناسان انجام داده اند اثبات شده است، ما بر دو جنبه مهم از ویژگی ‌های فیزیکی محرک ‌های بو فراتر از هویت شیمیایی مواد بوکننده تمرکز خواهیم کرد:
• دامنه محرک‌ های بو و پویایی زمانی آن ها.
• ساختار مکانی-زمانی ستون های بو در یک محیط طبیعی.
در راستای مواد شیمیایی مواردی وجود دارند که در عین کاربردی بودن آن ها دارای بوی بسیار بدی می باشند حتی برخی از آن ها خظرناک و سمی می باشد. شاید برای شما عزیزان و بزرگواران این سوال پیش بیایی که مواد شیمیایی بد بو چیست؟ چه موادی از مواد شیمیایی در این دسته بندی قرار دارد؟ اینها اغلب پرسش هایی می باشد که ذهن اکثر شما را با خود درگیر کرده است. کارشناسان نرمال لابو تمام تلاش خود را کرده اند که بتوانند تمام نیاز های شما را در راستای خرید و تهیه مواد شیمیایی بد بو تامین کنند. در ادامه به معرفی و تعریف انواع مواد شیمیایی بد بو برای شناخت هر چه بیشتر شما خواهیم پرداخت.

معرفی مواد شیمیایی بد بو

با معرفی کردن مواد شیمیایی بد بو شما را با کارایی این مواد بیشتر آشنا خواهیم کرد. لازم به ذکر است که از بین تمام حواس ما، بویایی هنوز معمایی ترین است، و رابطه شیمی دان ها با این حس به طور معمول در اوایل آموزش آن ها شروع می شود، خیلی قبل از اینکه یاد بگیرند پیچیدگی های شگفت انگیز بو را درک کنند و پیچیده است. جالب است بدانید تمامی حواس های دیگر انسان ها زودتر تسلیم و از خود عکس العمل نشان می دهند، تا سال ۲۰۰۴ طول کشید تا جایزه نوبل برای کاری که ماهیت بویایی و مکانیسم ترکیبی قابل توجهی را که به وسیله آن بینی انسان بو را حس می‌کند، آزار می‌دهد، اعطا شود. در واقع می توان گفت کیفیت اصلی یک ترکیب شیمیایی که ما را قادر می سازد آن را بو کنیم، فرار است. بر اساس نظریه محققان و کارشناسان مولکول باید نقطه جوش نسبتا پایینی داشته باشد یا از نظر فنی می توان گفت، فشار بخار که به بو های خارج شده از ظرف و با ماشین آلات بیوشیمیایی داخل بدن ما اجازه ی تعامل می دهد. بسیاری از ترکیبات آلی این کیفیت را دارند، بنابراین اکثر شیمی دانان جوان در آزمایشگاه شیمی سال اول یا دوم با نوعی بو مواجه می شوند. از طرفی می توان گفت بویایی یک حس قدرتمند برای انسان است و ما آن را از موجودات باستانی به ارث برده ایم که برای آن ها راهنمای مهم تری به دنیای بیرون بوده است. اثبات شده است که در بیشتر تاریخ تکاملی ما، بو در تشخیص جفت و شکارچیان و در اجتناب و یافتن غذا های مغذی و سمی بسیار مهم بود. بنابراین با این وجود، تعجب آور نیست که دانش آموزان را در چند روز اول حضور در آزمایشگاه به طور غریزی بو می کنند. مربیان آزمایشگاه باید دائماً به آن ها یاد آوری کنند که از انجام این کار خودداری کنند. زیرا بسیاری از ترکیبات آلی سمی یا حداقل تحریک‌کننده هستند و در زمان مقرر این عادت از بسیاری از شیمی دان‌ های آینده تا زمانی که وارد مقطع کارشناسی ارشد می ‌شوند حذف می‌ شود. اما دانش‌آموزان در واقع سنت بزرگ تحقیقات شیمیایی را تداوم می ‌بخشند.

مواد شیمیایی بد بو - نرمال لابو

مواد شیمیایی بد بو - نرمال لابو

لازم به ذکر است که بدانید در طی روز های اولیه شیمی، زمانی که هیچ تکنیکی برای تعیین ساختار و هویت مولکول ها وجود نداشت. در واقع رنگ و بو دو ویژگی اصلی بودند که شیمی دانان می توانستند بر اساس آن ها برای شناسایی ترکیبات خاص به آن ها تکیه کنند. این چیزی بیش از ابزاری برای تحقیقات دانشگاهی به شمار می رفت. محققان پزشکی قانونی اغلب می توانند وجود سموم را با بوی آن ها تشخیص دهند. به عنوان مثال می توان گفت که آرسنیک بویی شبیه سیر دارد و سیانید هیدروژن بوی ملایمی از بادام تلخ می دهد. این نکته حائز اهمت است که بدانید در طول افسردگی، پلیس شهر نیویورک اسمِل کلی را به خدمت گرفت، ردیاب مترو که بینی ‌اش مانند سگ ‌های خونی می ‌توانست نشت مواد شیمیایی و گاز و موش ‌های مرده را پیدا کند. جالب است بدانید بوی بد نیز می تواند در زمان جنگ کمک کند. به همین منظور در طول جنگ جهانی اول، بوی مشخص گاز های سمی، سربازان را نسبت به اتفاقات شومی که قرار بود به دنبال داشته باشد، آگاه کرد. در این راستا می توان گفت که بوی ترب مانند گاز مرگبار خردل اغلب با ترکیبی به نام زایلیل برومید که بویی شبیه یاس بنفش داشت، پنهان می شد. همانطور که ریچارد رودز مورخ می گوید: «بنابراین در بهار زمان جنگ، مردان وحشت زده از نسیمی که بوته های گل یاسی داشت می دویدند». با این وجود متأسفانه همه سموم بوی قانع کننده ای ندارند که ما را به تیول ها و بوی بد می رساند. عموما شیمی دانانی را خواهید داشت که در بخش نظرات پیشنهاداتی را برای بوی بد مورد علاقه خود ارائه می دهند.


بو ها اغلب می توانند ذهنی و همچنین به صورت فرهنگ خاص، مانند پنیر باشند. لازم به ذکر است که اگر از شیمی دانان خواسته شود تا مواد شیمیایی که به طور کلی بر روی یک عنصر در جدول تناوبی که موفق به دام انداختن عنوان پادشاه بو های بد شده است، توافق کنند، احتمالا بر روی گوگرد، به ویژه به شکل تیول ها آن ها را به بهترین راه حل دست یابند. این نکته را در نظر داشته باشید تیول ها که با نام مرکاپتان نیز شناخته می شوند، از جمله ترکیباتی می باشند که با گوگرد از طریق گاز هیدروژن به صورت یک ترکیب اتمی نشان داده می شود. البته باید گفت که بد نام بودن تیول ها در ایجاد بوی بد تا حدودی ناعادلانه است، زیرا آن ها همچنین به بوی گریپ فروت و قهوه نیز شبیه می باشد، اما شکی نیست که تیول ها بخشی از ساکنان بد دنیای بو از جمله اسپری اسکنک و باد شکم هستند،. علاوه بر این، بررسی ها و تحقیقات نشان داده است که بینی انسان به غلظت ‌های تیول به اندازه چند قسمت در یک میلیارد بسیار حساس می باشد. عموما ثابت شده است همه کسانی که مدرک پیشرفته شیمی دارند، تیول را بو کرده اند. البته تجربه شخصی کارشناسان شیمی با تیول ها به روز های کارشناسی بر می گردد که در آزمایشگاهی غم انگیز و فاقد تجهیزات و ایمنی گذرانده باشند که باعث می شد محققان با چکمه های استریل شده خود به لرزه درآیند. در واقع یک هود بخار در کل آزمایشگاه وجود داشت، و این برای قرار دادن یک قطعه عجیب از دستگاه به نام دستگاه کیپ بود که برای تولید ساده‌ ترین تیول، سولفید هیدروژن، مورد استفاده قرار می گرفت. این را نیز می توان گفت که سولفید هیدروژن دارای بویی شبیه تخم مرغ های فاسد می باشد.

مواد شیمیایی بد بو - نرمال لابو

مواد شیمیایی بد بو - نرمال لابو

جالب است بدانید دستگاهی در آزمایشگاه وجود دارد که حاوی چند براده سولفید آهن در اسید هیدروکلریک بود. واکنش بین این دو ماده شیمیایی گازی را تولید کرد که محققان آن را برای آزمایش‌ های مختلف در لوله‌ های آزمایش حباب می‌کردند. فضای کار در آزمایشگاه به گونه ای بود که محققان برای انجام تحققات به دنبال یکدیگر بودند و سعی می‌کردند لوله ‌های آزمایش را با بوی زننده زیر بینی یکدیگر فرو ببریم. نکته این امر این بود که گاهی اوقات آن ها کاملا آگاه نبودند که سولفید هیدروژن نه تنها بد بو است، بلکه به طور کامل سمی است. یکی از محققان در دفترچه خاطرات خود نوشته است که من تجربه مشابهی را در آزمایشگاه خصوصی خودم داشتم که در یک حمام اضافی با تهویه کم در نوجوانی راه اندازی شد. من با خوشحالی سنجاق‌ های ایمنی و گیره‌ های کاغذ را در اسید نیتریک حل می‌کردم و گاز دی‌ اکسید نیتروژن سبز مایل به قهوه‌ ای را تماشا می‌ کردم که از لوله آزمایش بالا می‌ رفت. دی اکسید نیتروژن نیز بوی بسیار نا مطبوعی دارد و گاهی اوقات کل خانه بوی آن را می دهد. بعدا وقتی تحصیلات تکمیلی را شروع کردم، از اینکه متوجه شدم گاز می تواند قاتل خاموش باشد، کاملا مبهوت شدم. اما به سولفید هیدروژن و تیول ها برگردیم که عموما به اثبات رسیده است به گوگرد شهرت بدی می دهند. این را در نظر بگیرید که آیا بوی بوتیل بسیار بدتر از بوی آتش پنیر بز غول پیکر است؟ البته کمی شبیه این است که بپرسیم آیا مرگ در اثر غرق شدن بدتر است یا بهتر از مرگ در اثر سوختن. نکته این است که دیگر فواید یا خطرات گوگرد هر چه باشد، ترکیبات حاوی گوگرد که بوی بدی می دهند. 

برای خرید مواد شیمیایی

انواع مواد شیمیایی بد بو

همانطور که می دانید در اکثر روش ‌های حسی، پدیده‌ های فیزیکی زیر بنایی به خوبی درک می‌ شوند و خواص محرک را می ‌توان دقیقا کنترل کرد. این امر در بویایی وضعیت متفاوت است. البته باید گفت که وجود ترکیبات شیمیایی خاص در هوا یا آب علت اصلی بو های درک شده است، اما نا شناخته باقی مانده است که چه اصول سازماندهی، معادل طول موج برای نور، ابعاد فضای بو را تعیین می کند. لازم به ذکر است که محرک‌ های بو به همان اندازه مهم هستند، اما کمتر در کانون توجه هستند. به عبارتی می توان گفت محرک‌ های بو نیز با توجه به ویژگی ‌های فیزیکی ‌شان، از جمله غلظت و توزیع مکانی زمانی متغیر با زمان، پیچیده هستند. ما هنوز درک کامل یا کنترلی بر این ویژگی ها، چه در آزمایش و چه در تئوری، نداریم. در این قسمت مروری کوتاه در مورد انواع مواد شیمیایی بد بو خواهیم داشت.
۱- سولفید هیدروژن: لازم به ذکر است که یکی از بد بوترین مواد سولفید هیدروژن است. این ماده ی شیمیایی که بوی مشخصی از تخم مرغ گندیده دارد. تجربه نشان داده است که این گاز از تجزیه بی هوازی یا به عبارتی بدون اکسیژن مواد آلی توسط باکتری ها تولید می شود. این یک جزء مشترک از گاز فاضلاب است. اما جالب است بدانید این گاز باعث بیماری نمی شود. بلکه وقتی مولکول های این ماده وارد بینی شما می شود، می توانند به سیستم عصبی مرکزی حمله کنند. البته قرار گرفتن در معرض حتی مقادیر کم می تواند کشنده باشد. در نظر داشته باشید که اثرات سولفید هیدروژن بر سلامتی به میزان تنفس و مدت زمان آن بستگی دارد. به عبارتی قرار گرفتن در معرض غلظت های کمتر از ۵۰ ppm می تواند باعث تحریک بینی و گلو شود و منجر به از دست دادن اشتها و سردرد، غلظت های بالاتر باعث تحریک چشم، سرفه و از دست دادن بویایی شود. اگر مقدار سولفید هیدروژن استنشاقی بیش از ۲۰۰ ppm باشد، ممکن است آسیب به چشم ها همراه با تجمع مایع در ریه ها رخ دهد. بیشتر از ۷۰۰ ppm، بیشتر افراد هوشیاری خود را از دست دهند و منجر به مرگ و میر افراد می شود. لازم به ذکر است که برای برای تولید هیدروژن سولفید روش های مختلفی وجود دارد که در نتیجه فرآیند های زیر می توان شاهد تولید گاز هیدروژن سولفید باشیم:  
۱- تجزیه شدن بقایای انسانی و حیوانی پس از فعالیت های باکتریایی
۲- فعالیت های صنعتی مثل فرآوری مواد غذایی
۳- کوره های زغال سنگ
۴- صنایع کاغذ سازی
۵- تاسیسات تصفیه فاضلاب
۶- صنایع تولید گوگرد صنایع دباغی

مواد شیمیایی بد بو - نرمال لابو

مواد شیمیایی بد بو - نرمال لابو

۲- مونوکسید کربن:مونوکسید کربن یک نمونه بد نام است و بسیاری از مرگ و میر های ناشی از این گاز به این دلیل رخ می دهد که مردم نمی توانند آن را در حالی که در اطرافشان جمع می شود، بو کنند. در نظر داشته باشید که گاز سارین نمونه دیگری است. اگر سارین بوی خردل می داد، انجام حملاتی مانند حادثه متروی توکیو در سال ۱۹۹۵ بسیار سخت تر بود. گاهی اوقات مانند گاز طبیعی، یک عامل بی بو بالقوه خطرناک را می توان با غلظت های بسیار جزئی از یک افزودنی بسیار بدبو استفاده کرد تا نشت را تشخیص دهد. در مورد گاز طبیعی آن افزودنی متان تیول است. البته برای شناسایی این نوع از گازها دستگاه هایی طراحی و تولید شده است که می توان با استفاده از آن ها غلظت مونوکسید کربن محیطی که در آن کار داریم و یا زندگی می کنیم اندازه گیری و به شما نشان دهد. از این رو می توان احتمال آسیب رساندن به این گاز از این طریق کاهش یافته است.
۳- تیول: یکی دیگر از انواع مواد شیمیایی بد بو، تیول ها هستند که یک ترکیب آلی سولفور با ساختار کلی می باشند. در واقع اگر بخواهیم یک مثال از این مواد شیمیایی زده تا شما را با بوی بد تیول ها آشنا کنیم، می توان به بوی تخم مرغ گندیده اشاره کرد. به عبارتی ترکیبات و مواد شیمیایی که دارای گروه S-H می باشند، علاوه بر بوی بد، سمی نیز هستند و حتی اثر بوی آن ها نیز بر روی لباس ها می ماند. لازم به ذکر است که بدانید یکی دیگر از نمونه های عینی در رابطه با بوی بد تیول ها، راسو ها هستند. همانطور که می دانید راسو ها همواره به بوی بد خود شهرت دارند و از این بوی بد آزاد شده برای مقابله با دیگر حیوانات استفاده می کنند. در نظر داشته باشید که اگر در آزمایشگاه هستید و قصد دارید تا با تیول ها کار کنید، حتما از ماسک تنفسی استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید. در واقع یک ترکیب آلی گوگردی می باشند. البته تیول ها بو های مختلفی دارند ولی عموما بوی تیول ها شبیه به بوی تخم مرغ و سیر می باشد. لازم به ذکر است که تیول ها خاصیت اسیدی دارند و به راحتی پروتون خود را از دست داده و مزدوج می شوند. با این وجود شما می توانید تیولات ها را با واکنش دادن تیول ها با هیدروکسید فلزات قلیایی ایجاد کرده و این مواد را بدست آورید.


۴- فرمالدهید:   فرمالدهید همواره به عنوان محافظ و نگهداری مورد استفاده قرار می گیرد. فرمالدهید با فرمول شیمیایی H۲CO شناخته و معرفی می شود. در واقع این ماده از مواد شیمیایی بد بو و بسیار سمی به شمار می آید. بسیاری از افراد پس از بو کردن این ماده دچار حالت تهوع و سردرد می شوند، البته باید گفت که علت این حالت تهوع و سردرد بوی فرمالدهید نیست، بلکه سمی بودن این ماده است. لازم به ذکر است که از فرمالدهید به عنوان یک تثبیت کننده استفاده می شود و در بین تثبیت کننده ها بی شک فرمالدهید بدترین بو را دارد. همچنین می توان گفت که از فرمالدهید برای نگهداری نمونه های جانوری استفاده می شود. در واقع کوچک ترین آلدهید به شمار می آید و به راحتی از سوختن ناقص ترکیبات کربن دار می توانید این ماده را بدست آورید. اثبات شده است که در دود حاصل از آتش سوزی جنگل ها و دود خودرو ها نیز مقدار قابل توجهی از فرمالدهید وجود دارد. اگر بخواهیم نگاهی به تولید این ماده انداخته و نحوه ساخت آن را بررسی کنیم باید گفت که فرمالدهید از اکسایش متانول به همراه نقره در دمای ۵۰۰۰ درجه تولید می شود. نقره مورد استفاده در این واکنش در نقش کاتالیزگر است.
۵- کاداورین: این ماده ی شیمیایی بد بو با فرمول شیمیایی کاداورین به شکل C۵H۱۴N۲ می باشد و جرم مولی آن نیز ۱۰۲.۱۷۸ گرم است به عبارتی یک لیزین بدون گروه کربوکسیل است. به عبارتی می توان گفت که کاداورین یک دی آمین به اسم پنتان دی آمین است که بوی بسیار بدی دارد. البته اگر بخواهیم در رابطه با بوی بد کاداورین سخنی بگوییم باید گفت که این ماده شیمیایی بو بدی شبیه به گوشت گندیده دارد و شما پس از بو کردن این ماده حس می کنید که با یک لاشه متعفن از یک جانور مواجه هستید. بی شک به اثبات رسیده است کاداورین در رده ی اصلی و یکی از بد بو ترین مواد شیمیایی در آزمایشگاه شناخته و معرفی می شود که در واقع اسانس خالص گوشت گندیده می باشد.
۶- بتا مرکاپتو اتانول: این ترکیب شیمیایی نیز یکی دیگر از مواد بد بو در محیط آزمایشگاهی است. اسم دیگر این ماده مرکاپتو اتانول می باشد که در محیط های آزمایشگاهی از آن برای کاهش فراریت محلول های شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد دیگر بتا مرکاپتو اتانول در آزمایشگاه ها، استفاده به عنوان آنتی اکسیدان است. در واقع این ماده یکی از زیر مجموعه های تیول است و به همین دلیل بوی بسیار بدی دارد. بوی بتا مرکاپتو اتانول به قدری بد می باشد که می تواند تا ساعت ها و روز ها مو و لباس شما را آلوده کند. این نکته را در نظر داشته باشید که در دوز های بالا بتا مرکاپتو اتانول به قدری سمی است که استشمام مقداری از این ماده می تواند باعث سوزش سیستم تنفسی و همین طور احساس حالت تهوع شود. از نظر سمی بودن، این ماده برای محیط زیست و انسان خطر دارد و به همین دلیل باید در هنگام استفاده از این ماده به نکات ایمنی مربوط به آن توجه کرد.

مواد شیمیایی بد بو - نرمال لابو

مواد شیمیایی بد بو - نرمال لابو

۷- ترکیبات سلنیوم و تلوریم: همانطور که می دانید در جدول تناوبی پس از عبور از عنصر گوگرد با دو عنصر سلنیوم و تلوریم مواجه می شوید. لازم به ذکر است که ویژگی این دو ماده و ارتباط آن با گوگرد این است که اگر در هر ترکیب شیمیایی به جای گوگرد از سلنیوم و تلوریم استفاده کنید، یک ماده شیمیایی بد بو را به وجود آورده اید که قادر می باشد تا بدن و لباس شما را آلوده کند. همچنین می توان گفت که این بو به قدری بد است که اگر بدن و لباس شما با آن برخورد کند، بوی بد آن تا چند روز باقی خواهد ماند و حتی آب، صابون و مواد شوینده ی دیگر نیز نمی تواند این سنتز را از بین برده و بوی آن را کم کند. جالب است بدانید سلنیوم یک عنصر شیمیایی غیر فلزی می باشد که البته بسیار کمیاب نیز است. وجود این ماده برای فعالیت سلول ها لازم است ولی مصرف بسیار زیاد آن به دلیل سمی بودن می تواند به بدن آسیب برساند. به عبارتی سلنیوم یک ماده آنتی اکسیدان بسیار قوی است که وجود آن از واکنش شیمیایی زیان آور در یاخته های بدن جلوگیری می کند. طبق بررسی های صورت گرفته اثبات شده است که وجود سلنیوم در کنار ویتامین E می تواند به سلامت عمومی بدن در برابر بیماری های کمک کند و از بروز بسیاری از بیماری ها پیش گیری کند. این نکته حائز اهمیت است تلوریم نیز یک شبه فلز است که آن هم به عنوان یک ماده کمیاب شناخته می شود. این ماده به دلیل هم گروهی با گوگرد و سلنیوم، شباهت بسیار زیادی از نظر خواص و مشخصات با این دو ماده دارد. تلوریم از لایه ای که در تصفیه الکترولیتی مس و سرب وجود دارد، حاصل می شود و منبع تولید این ماده به این صورت است. از تلوریم در آلیاژ ها، تولید آهن و فولاد ضد زنگ، عامل رنگ کننده سرامیک و شیشه، باتری های ذخیره در سفینه ها و کاتالیزور استفاده می شود.
۸- پیریدین: پیریدین یک آلی هیدروسیکل می باشد. این ماده یک حلال معروف است و بوی بدی شبیه به بوی ماهی گندیده دارد. در این راستا می توان گفت این ماده به قدری بد بو است که حتی مقدار کوچکی از آن می تواند باعث شود تا مدت ها محیط آزمایشگاهی شما بوی بد ماهی گندیده به خود گیرد. از ویژگی های این ماده می توان گفت که همانند دیگر ترکیبات آلی، پیریدین به مراکز بویایی چسبیده و باعث می شود تا با بوی هر چیزی، احساس بو کردن پیریدین را داشته باشید. به همین منظور برای آن که در محیط آزمایشگاهی دچار مشکل نشوید، حتما از ماسک تنفسی استفاده کرده و در حمل و نقل پیریدین دقت کنید. البته در نظر داشته باشید که پیریدن ظاهر یک مایع بی رنگ را دارد و در برخی از دارو ها مثل ایزونیازید، بیپریدین، پیریدوکسال، قطران ذغال سنگ و… از این نوع ماده استفاده می شود.


۹- باتراکوتوکسین: شیمی دانان و محققان به اثبات رسانده اند یکی از سمی ترین مواد شیمیایی دنیا که بوی بدی نیز دارد و به عنوان قوی ترین سم نیز شناخته می شود، باتراکوتوکسین است. لازم است بدانید که این سم را با استخراج از بدن قورباغه ها تولید می کنند. البته بوی بد این ماده در برابر قدرت سم آن قابل مقایسه نیست و ماده ای که از بدن قورباغه ها استخراج می شود، بی شک یکی از سمی ترین موادی می باشد که تا به حال انسان به آن دست پیدا کرده است. این نکته حائز اهمیت است که خود قورباغه ها توانایی تولید این سم را در بدن خود ندارند بلکه این ماده بسیار سمی پس از آن که یک قورباغه پشه مالاریایی را می خورد، با هضم کردن پشه در بدن او ایجاد می شود. در نظر داشته باشید که باتراکوتوکسین بسیار سمی بوده و لازم است تا در هنگام کار با این ماده به صورت جدی موارد ایمنی مربوط به آن را دانسته و قوانین و مقررات را رعایت کنید.
۱۰- غذای مگس سرکه : مگس سرکه که با نام علمی Drosophila شناخته می شود. لازم به ذکر است نام گونه ای مگس از راسته دوبالان می باشد که به طور گسترده در پژوهش های زیستی به کار گرفته می شود . اگر شما حتی یکبار محیط کشت مگس سرکه را نگهداری کرده باشید متوجه شده اید که غذایی که این موجودات مصرف می کنند آشغال می باشد. درست شبیه سیب زمینی گندیده ای که با موزی فاسد به مدت یک سال در جایی مانده باشد. انسان ها ترجیح می دهند از گرسنگی بمیرند تا چنین چیزی را مصر،ف کنند اما به نظر می رسد این نوع مگس از آن لذت می برد. به طور کلی می توان گفت که محیط های کشت میکروبیولوژی اغلب بوی نا مطبوعی دارند. گفتن اینکه کدام محیط کشت بوی بد تری دارد کار سختی است اما محیط های کشت گوشت و خون رتبه بالایی در این بین دارند.

مواد شیمیایی بد بو - نرمال لابو
مواد شیمیایی بد بو - نرمال لابو

خرید انواع شیمیایی بد بو

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با بد بو ترین مواد شیمیایی آزمایشگاهی آشنا کنیم. باید به این موضوع توجه داشت که با وجود بوی بد چنین مواد شیمیایی، این مواد خاصیت های بسیار زیادی دارند. موضوع حائز اهمیت آن است که در هنگام استفاده از این مواد شیمیایی بد بو حتما به نکات ایمنی توجه داشته باشید و از ماسک های تنفسی استفاده کنید تا بوی بد و سمی این مواد شما را آزار ندهد. موضوع بسیار مهمی که در هنگام کار با این مواد شیمیایی لازم است تا به آن توجه داشته باشید، به همراه داشتن یک ماسک تنفسی است. فروشگاه اینترنتی نرمال لابواین افتخار را دارد تا بهترین مواد شیمیایی را ب شما عزیزان و کاربران محترم ارائه دهد. شما می توانی در کمترین زمان ممکن نسبت به خرید انواع مواد شیمیایی بد بو با نازل ترین قیمت اقدام نمایید. همچنین این فروشگاه اینترنتی نرمال لابو به گونه ای می باشد که شما عزیزان می توانید علاوه بر دسترسی آسان نسبته به خرید انواع مواد شیمیایی از خدماتی که برای شما نیز در نظر گرفته شده است بهره مند گردید. فروشگاه اینترنتی نرمال لابو ارائه دهنده پیشرو تجهیزات فرآیند، سیستم های مهندسی شده و راه حل های فرآیندی برای صنایع شیمیایی، شیمیایی و دارویی است.


فروش مواد شیمیایی بد بو

لازم به ذکر است که در راستای فروش مواد شیمیایی بد بو می توان گفت مواد شیمیایی یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواد مورد استفاده در محیط های آزمایشگاهی می باشد که عموما جهت تحلیل و تجزیه و آنالیز کردن سایر مواد با کمک انواع تجهیزات آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در نظر داشته باشید که این مواد آزمایشگاهی بسته به نوع مصرف و کاربرد خود شامل دو نوع مواد شیمیایی معدنی و مواد شیمیایی آلی با گرید و درجه خلوص متفاوت چون: ACS، HPLC، GR Bio Chemistry، Extra pure می باشد که معمولا بر روی بسته بندی و در کنار نام اصلی مواد مشخص می شود. تمامی مواد شیمیایی آزمایشگاهی موجود در فروشگاه اینترنتی نرمال لابو همانند سایر مواد مورد استفاده در آزمایشگاه به ۴ حالت پلاسما، جامد، مایع و گاز موجود می باشد که هر کدام با توجه به نوع کاربری و میزان درجه خلوص، از گرید آزمایشگاهی مختلفی برخوردارند. فروشگاه اینترنتی نرمال لابو یکی از جامع ترین مرکز فروش مواد شیمیایی در اصفهان و سایر شهرستان های ایران می باشد که همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین خدمات، کاربران و متخصصان را در زمینه فروش مواد شیمیایی بد بو یاری نمایید.

مواد شیمیایی بد بو - نرمال لابو
مواد شیمیایی بد بو - نرمال لابو

قیمت مواد شیمیایی بد بو

مواد شیمیایی یکی از موارد مهمی می باشد که کیفیت آن ها باید اطمینان داشته باشید. زیرا که یکی از ارکان اساسی در محیط های آزمایشگاهی به شمار می رود. شما می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان ما یا مراجعه به سایت فروشگاه نسبت به لیست قیمت مواد شیمیایی بد بو موجود در فروشگاه آگاه شود. در این رابطه باید گفت که لیست قیمت مواد شیمیایی با توجه به شرکت های تولید کننده به روز رسانی می شود. لازم به ذکر است که با توجه به وضعیت بازار امروز قیمت روز مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بر اساس نوسانات ارز در کشور متغیر است و همچنین بسته به نوع ماده شیمیایی، مارک و کشور تولید کننده آن نیز متفاوت می باشد. در نظر داشته باشید که با توجه به تحریم های سال های گذشته و تحریم هایی که هنوز نیز وجود دارد برندهای اروپایی و آمریکایی در بازار ایران به ندرت دیده می شود. به همین دلیل اغلب محصولات یا به عبارتی تمامی محصولات از واردات از کشورهای آسیای شرقی و بخصوص کشور چین می باشد.


سخن پایانی

در سخن پایانی این مقاله می توان گفت حس بویایی شما اغلب شما را از خطر احتمالی آگاه می کند. به عبارتی بوی بد می تواند به عنوان هشداری باشد که چیزی اشتباه است. اگر بوی بدی می دهد، احتمالا برای شما بد است. بیشتر اوقات، بینی می داند. در میان مواد تشکیل دهنده غذا، ترکیبات فرار گروهی از مولکول‌ها هستند، زیرا باعث ایجاد بو و عطر می‌ شوند. در واقع، بویایی یکی از جنبه های اصلی تأثیرگذار بر قدردانی یا بیزاری از مواد غذایی خاص است. ترکیبات فرار از طریق اندام های حسی بوی حفره بینی درک می شوند و حتی قبل از چشیدن غذا، تداعی ها و احساسات متعددی را برمی انگیزند. چنین واکنشی به این دلیل رخ می دهد که اطلاعات این گیرنده ها به هیپوکامپ و آمیگدال، مناطق کلیدی مغز که در یادگیری و حافظه نقش دارند، هدایت می شود. شناسایی این مواد شیمیایی می تواند به شما کمک کند تا در صورت برخورد با هر یک از آن ها در محیط آزمایشگاه، بیش از احساس کردن بوی بد این مواد، به سرعت دهان و بینی خود را پوشانده و از محیط دور شوید. همانزور که می دانید برخی ترکیبات آزمایشگاه رایحه خوبی دارند حتی اگر سمی باشند. ترکیباتی نیز وجود دارند که برای افرادی خاص بوی جالبی دارند مانند: هیدروژن سیانید و یا حتی بنزین. اما یک سری از ترکیبات آزمایشگاه به زبان ساده بوی بد دارند که در این مقاله به هر یک از آن ها به طور کامل پرداخته شد. شما می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی نرمال لابو انواع مواد شیمیایی بد بو را به صورت تلفنی و اینترنتی خریداری نمایید تا برای شما در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال گردد.

مواد شیمیایی بد بو - نرمال لابو