advertise

لوازم آموزشی آزمایشگاهی چیست

معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی

هدف از آموزش را باید، هدایت یاد گیری در نظر گرفت و نقش راهنما، فراهم کردن زمینه و امکاناتی می باشد تا یاد گیرندگان، مفاهیم را شکل بخشند. رسانه ها و ابزار های آموزشی، امکاناتی می باشند که اگر در فرآیند یاد دهی یاد گیری به نحو شایسته به کار گرفته شوند، در مفهوم سازی و ساخت دانش، به یاد گیرندگان کمک فراوانی خواهند نمود. در این مقاله که توسط تیم کارشناسی نرمال لابو ایجاد شده، سعی بر آن بوده تا پس از اینکه دانستید، لوازم آموزشی آزمایشگاهی چیست؟ به معرفی این لوازم پرداخته و سپس کاربرد لوازم آموزشی آزمایشگاهی را مشخص کنیم. اصطلاح رسانه ی آموزشی، غالبا به اشتباه مترادف با وسیله ی آموزشی استفاده می شود، اما این دو واژه را از حیث انتقال پیام باید از هم جدا نمود. رسانه در لغت به معنای رابط دو چیز و وسیله ی نقل و انتقال معنی می باشد. برای مثال، تلویزیون به عنوان رسانه ای خبری، وسیله ی نقل و انتقال پیام در نظر گرفته می شود. در آموزش نیز برای انتقال پیام به وسیله ی نقل و انتقالی نیاز خواهد شد که پیام آموزش را به یاد گیرنده تفهیم نماید. معلم در برخی از کلاس ها، غالب ترین رسانه ی آموزشی در نظر گرفته می شود.

معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی - نرمال لابو

معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی - نرمال لابو

با این تعریف، کتاب، پوستر، چارت، نمودار، تصویر، نقشه، فیلم، اسلاید و غیره نیز از رسانه های آموزشی به حساب می آیند، چرا که می توانند به عنوان منتقل کننده ی پیام آموزشی کاربرد داشته باشند. در آموزش، علاوه بر رسانه ی آموزشی، تجهیزات و وسایلی هستند که پیام را منتقل نخواهند کرد، اما در کنار رسانه، برای تفهیم بهتر موضوع آموزش استفاده دارند. این ها وسایل آموزشی، محسوب می شوند. وسیله های آموزشی متعدد هستند. هر ماده یا شی که در فرآیند یاد دهی یاد گیری مورد استفاده قرار می گیرد، وسیله ی آموزشی نام دارد. معلمی که در تفهیم حواس پنج گانه ی انسان از سیب و پرتقال و موز، نمک، سوت و غیره استفاده می نماید، یا قلوه سنگ، برگ درخت و یا گلی را به کلاس آورده، در واقع از لوازم آموزشی آزمایشگاهی برای تفهیم بهتر مطلب درسی استفاده می کند. با این چند خط توضیح بیان شده در نرمال لابو، مفهوم اینکه لوازم آموزشی آزمایشگاهی چیست، به احتمال زیاد برایتان نمود عینی پیدا کرده است. گاهی موضوع درسی چنان به لوازم آموزشی متکی می باشد که بدون کاربرد آن وسیله در تدریس، امکان تفهیم مطلب درسی امکان پذیر نخواهد بود و فهم بسیاری از موضوعات درسی، حتی در دوره های بالاتر، به وجود این لوازم آموزشی در جریان آموزش، محتاج است. برای مثال، بدون استفاده از میکروسکوپ نمی توان سلول های پیاز را به طور مستقیم آزمایش نمود. بنابر این درک از مفهوم سلول، به کاربرد این لوازم آموزشی آزمایشگاهی در فرآیند یاد دهی یادگیری وابسته می باشد. به عبارتی دیگر، میکروسکوپ و یک قسمت از پیاز، وسایل کمک آموزشی نیستند بلکه لوازم آموزشی آزمایشگاهی می باشند. استفاده از لوازم آموزشی آزمایشگاهی مزایایی خواهد داشت که شامل این موارد است. شکل دهی تجربه های یاد گیری دست اول. ایجاد انگیزه و شوق به یاد گیری و کمک به تداوم آن انگیزه ها. صرفه جویی در وقت آموزش. برقراری آسان تر ارتباط و تفهیم بهتر مطلب. شکل گیری یاد گیری به شکل سریع تر، عمیق تر و پایدار تر. شکل گرفتن تجربه های یاد گیری نا ممکن. انتخاب و کاربرد رسانه ها ی مختلف و وسایل آموزشی در فرآیند یاد دهی یاد گیری. در این بخش اثبات شد که لوازم آموزشی آزمایشگاهی چیست و چرا بدون استفاده از این لوازم، امکان فعالیتهای آموزشی آزمایشی نا ممکن است.


امروزه آموزش علوم تجربی بالاخص؛ فیزیک، شیمی، و زیست شناسی، را می توان یکی از موضوع های دشوار و البته مورد توجه بر شمرد. تعداد اندکی از یاد دهندگان این توانایی را دارند که علوم تجربی را به نحو مطلوب و منطبق با اهداف آموزشی قصد شده منتقل نمایند. موانع و مشکلات زیادی موجود است که هرگونه تلاش برای ارتقای کیفی آموزش علوم تجربی را بی اثر خواهد کرد. آموزش علوم تجربی بالاخص؛ فیزیک، شیمی و زیست شناسی که همگی علوم آزمایش محور هستند، بیشتر به تشریح و بیان حقایق و اصول اولیه شناخته شده علمی می پردازد. متاسفانه این علوم پس از مدت کوتاهی فراموش خواهند شد. برای آموزش اثر بخش علوم تجربی حتما باید بدانیم که لوازم آموزشی آزمایشگاهی چیست و همچنین از فعالیت های عملی و آزمایشگاهی استفاده نماییم تا ساخت شناختی یاد گیرندگان و آزمایش کنندگان، تقویت شود و همچنین مهارت های عملی لازم انتقال یابد. در این بخش از مقاله ی نرمال لابو با معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی در خدمت شما خواهیم بود تا به مزایای این ابزار بیشتر پی ببرید. یکی از مشهورترین لوازم آموزشی آزمایشگاهی که قطعا اکثر ما با آن آشنا هستیم، مولاژ است. مولاژ یا ماکت آناتومی اعضای بدن، وسیله ای آموزشی می باشد که برای نمایش اعضای خاصی از بدن انسان و سایر جانداران استفاده دارد. مولاژ در زمینه های پزشکی و درمانی بسیار مفید است و برای تشریح قسمت های مختلف اعضای بدن استفاده می شود. توسط بعضی از این ماکت ها می توان آسیب های وارد شده به بدن را نیز شبیه سازی نمود. این وسیله های کمک آموزشی بیشتر از پلاستیک و یا پی وی سی نشکن درست شده اند، در گذشته، موم یا لاتکس برای ساخت این ماکت ها کاربرد داشت. مولاژ از جمله ابزاری می باشد که به شما کمک خواهد کرد تا مفهوم اینکه لوازم آموزشی آزمایشگاهی چیست، را بهتر درک نمایید. رنگ آمیزی این ماکت های آناتومی بسیار مهم بوده و بهترین حالت ممکن برای این ماکت ها زمانی خواهد بود که رنگ آمیزی آنها مطابق با واقعیت باشد. کیفیت رنگ های به کار رفته در این ماکت ها اهمیت دارد و بهتر است در آنها از رنگ های بدون سرب و رنگ های ثابت کار کرد. در ادامه ی مقاله ی لوازم آموزشی آزمایشگاهی چیست که نرمال لابو تهیه کننده ی آن می باشد، توضیحات بیشتری برای معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی و همچنین مولاژ ارائه شده است، لطفا ما را همراهی نمایید.

معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی - نرمال لابو

معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی - نرمال لابو

اولین مولاژ از موم طبیعی تولید شده بود که به نام مدل مومی در جهان شهرت یافت. مدل ‌های مومی برای نخستین‌ بار در اواخر قرن هفدهم، در شهر ناپل مورد استفاده قرار گرفتند و سپس فلورانس و پاریس از ساخت آنها استقبال کردند. در اواخر قرن نوزدهم، شخصی به نام جولس بارتا بیش از دو هزار مدل مومی را در بیمارستان سنت لوئیس پاریس تولید کرد. در قرن نوزدهم استفاده از مولاژ ها برای آموزش پزشکی با طرح و رنگ های طبیعی بسیار رونق گرفت. در زبان فارسی واژه مولاژ به مدل ‌ها و ماکت ‌های ساخته شده از روی آثار باستانی، مجسمه ‌ها و اشیای هنری معنی شده است. در دروس کالبد شناسی، دندان پزشکی، مامایی، رشته های پزشکی، گیاه شناسی و جانور شناسی این ماکت ها برای آموزش استفاده ی فراوانی دارند. هر کدام از این ماکت ها در رشته های خاصی کاربرد داشته، اما اکثر آن ها در آزمایشگاه های مجهز و مراکز درمانی به کار می روند. بعضی از ماکت ها همانند مولاژ قلب، در کلینیک های مرتبط مانند قلب و عروق وجود دارند. در کل می توان گفت که علم پزشکی، در معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی و از جمله مولاژ به جهانیان نقش مهمی را انجام داده است. ماکت آناتومی اسکلت انسان و ماکت دندان بیشترین استفاده را در آزمایشگاه ها و مطب ها داشته و بسیار پر استفاده است. پزشکان می توانند با استفاده از این ماکت ها در مطب خود، بیماران را تا حدودی با آناتومی بدن و صدمه وارد شده بر عضو مورد نظر آشنا نمایند و به بیمار خود، خاطری آسوده بخشند. بعضی از مدل ها، در نمایش سیستم های بدن مانند دستگاه عصبی، دستگاه گوارش، دستگاه گردش خون و ما بقی اعضای بدن نقش دارند. با این توضیحات، پی بردن به اینکه لوازم آموزشی آزمایشگاهی چیست و چرا مولاژ یکی از مشهورترین این نوع از لوازم آموزشی آزمایشگاهی می باشد، چندان سخت نخواهد بود. در ادامه ی معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی به شرح یکی از مهمترین انوع مولاژ خواهیم پرداخت. مولاژ ایستاده که بیشترین حالت موجود برای این ماکت ها را دارا ست، به صورت نیم تنه یا کامل ساخته شده است. مدل هایی که در اندازه های طبیعی تولید شده اند، بیشتر مورد استفاده هستند. قطعات برخی از مولاژ ها قابلیت جدا سازی دارند و با تفکیک آنها، تشریح اعضای بدن راحت تر انجام خواهد پذیرفت. این قطعات جدا شونده به شکل پین و یا مگنت بر جای خود محکم شده اند.

برای خرید لوازم آموزشی آزمایشگاهی

مولاژ یا ماکت آناتومی اعضای بدن، دارای شکل های مختلفی می باشند. برخی از آنها بخشی از بدن انسان را نمایش داده و بعضی دیگر تمام بدن انسان را هویدا می نمایند، البته هنوز هم مولاژی ساخته نشده که بتواند تمام آناتومی بدن انسان را به طور کامل نمایان کند. مولاژ های مختلفی ساخته شده اند که هر کدام چیز های خاصی را نشان داده اند، به عنوان مثال یک مولاژ برای نشان دادن سیستم عروقی بدن امی باشد و یک مولاژ دیگر برای نشان دادن عضلات بدن درست شده است. برخی از انواع مختلف مولاژ های اعضای بدن شامل مولاژ پا، مولاژ اسکلت انسان، مولاژ جمجمه، مولاژ چشم، مولاژ دستگاه تنفس، مولاژ دستگاه دفع ادرار، مولاژ فک و دندان، مولاژ قلب، مولاژ کبد، مولاژ کلیه، مولاژ گوش، مولاژ لگن، مولاژ معده و مولاژ مغز می باشند. البته به غیر از مولاژ هایی که برای نشان دادن اعضای بدن انسان تولید شده اند، مولاژ هایی نیز از بدن جانوران و حشرات مختلف برای آموزش بهتر ساخته شده اند. بی شک، معرفی انواع مولاژ به شما یاری کمک می کند که بهتر درک نمایید، لوازم آموزشی آزمایشگاهی چیست و مولاژ ها چه جایگاهی در این لوازم بر عهده دارند. ماکت ها می توانند، اطلاعات آموزشی زیادی درباره آناتومی بدن انسان و حیوانات و محل دقیق قرار گیری هر کدام از اعضای بدن به دانشجویان پزشکی منتقل کنند. ممکن است قطعات این ماکت ها برای آموزش بهتر از جای خود جدا شود و دوباره سرجای خود باز گردد و البته که در بعضی مولاژ ها این قابلیت وجود نداشته و اعضا در جای خودشان ثابت شده اند.

معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی - نرمال لابو

معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی - نرمال لابو

این نوع ماکت ها بیشتر از مواد پلیمری پلاستیکی و از بهترین مواد ساخته شده اند. این ماکت ها معمولا برای آموزش محل قرار گیری اندام بدن و برای معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی استفاده دارند و در آزمایشگاه های مدارس برای تشریح اندام داخلی اصلی بدن انسان نیز قابلیت استفاده دارند. قبل از دیدن و آنالیز این ماکتها، می توان از دانش آموزان پرسید که لوازم آموزشی آزمایشگاهی چیست و بعد به معرفی این لوازم آزمایشگاهی مشغول شد. کیفیت ساخت و رنگ مورد استفاده در این ماکت ها در معرفی اعضای داخلی بدن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا این مولاژها باید به گونه ای درست شده باشند، که شباهتشان نسبت به نمونه طبیعی اندام مورد مطالعه زیاد باشد. مولاژ یا ماکت آناتومی اعضای بدن دانش آموزی، از پیچیدگی کمتری نسبت به مولاژ های پزشکی برخوردار می باشند. این گروه از مولاژ ها برای آموزش بهتر اعضای بدن، مخصوص نوجوانان و کودکان طراحی یافته اند و از قیمت های کمتری نسبت به مولاژهای پزشکی و حرفه ای برخوردار هستند. این ماکت ها انتخاب بسیار خوبی برای آزمایشگاه های مدارس ابتدایی و دوره های متوسطه خواهند بود. در ساخت این ماکت ها مقیاس اندازه گیری نسبت به نمونه اصلی در نظر گرفته شده است. برای مثال، مولاژ تولیدی که نسبت یک تقسیم بر یک دارد، بیانگر این می باشد که ابعاد این مولاژ منطبق با نمونه اصلی آن عضو از بدن در نظر گرفته شده است. در مقیاس یک تقسیم بر دو، نیز منظور این بوده که اندازه و مقیاس تمام بخش های مولاژ نصف یا یک دوم اندازه نمونه طبیعی آن در نظر گرفته شده است. کیفیت ساخت این ماکت ها باید به گونه ای باشد، که اجزای آن بدون هیچ گونه مشکلی از یکدیگر جدا شده و یا در جای خود ثابت باشد، به بیان دیگر باید بیان نمود که تمام اجزای مولاژ باید از کیفیت بسیار خوبی بهره مند شده باشند. برخی از مواردی که هنگام خرید یک مولاژ یا ماکت آناتومی بدن باید به خاطر داشت، به این شرح می باشند. هر اندازه که سایز بندی این ماکت ها به اندازه واقعی عضوی که از روی آن ساخته می شوند نزدیک تر باشند، اطلاعات مفید تری را نسبت به اندازه های کوچک تر این ماکت ها به دانش آموزان یا دانشجویان منتقل می نمایند. ساخت و طراحی این ماکت ها باید طوری باشد که از نظر رنگ و شفافیت نسبت به عضو هایی که از روی آنها تولید شده اند، بسیار تطابق داشته و باید در ساخت این ماکت ها از بهترین رنگ ها و مواد برای تطابق بیشتر بهره برد. معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی با کیفیت و موارد به کار رفته در آن لوازم از نسبت مستقیم برخوردار است. در مورد مولاژ نیز این امر صادق خواهد بود. جنس و مواد به کار رفته در ساخت مولاژ ها باید از جنس مقاوم و نشکن بوده و از مواد درجه یک تشکیل شده باشند. برای نگهداری این ماکت ها باید از پایه هایی استفاده نمود، که بسیار محکم، استوار و بدون لرزش باشند. در پایان دومین بخش از مقاله ی لوازم آموزشی آزمایشگاهی چیست، تذکر این نکته ضروری است که مولاژ ها توسط شرکت های مختلفی تولید و به بازار عرضه شده اند و می توان مارک های مختلفی از آنها را در بازار یافت. شما می توانید بر اساس نوع کاربرد هر یک از این ماکت ها را با قیمت های رقابتی در نرمال لابو سفارش دهید.


در ادامه ی مقاله ی لوازم آموزشی آزمایشگاهی چیست و معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی، می خواهیم یکی از عناصر آموزش مدرن را که در سیستم های آموزشی و آزمایشگاه ها استفاده فراوان دارد، تشریح نماییم. نلسون ماندلا مدعی شده است که آموزش قدرتمند ترین سلاحی ست که می توانید برای تغییر جهان از آن استفاده نمایید. آموزش خوب، چیزی می باشد که هزینه آن تلاش زیاد و اغلب هزینه زیاد خواهد بود، اما نتایج آن شگفت انگیز خواهد بود. مدرک در اینجا نقش مهمی نخواهد داشت. عنصر کلیدی آموزش دانش می باشد و گاهی اوقات دستیابی به آن واقعا سخت خواهد بود. علاوه بر دانش در مورد برخی موضوعات، آموزش به ما کمک می نماید تا نظرات خود را تولید نموده و دیدگاه های خود را در مورد موضوعات مختلف بیان نماییم. این امر، نه تنها طبق کتب درسی یا برنامه های تعیین شده به ما است، بلکه درس های زندگی را نیز به ما آموزش خواهد داد. بسیاری از مؤسسات آموزشی و معلمان برای تسهیل این فرآیند کسب دانش و یادگیری، تلاش های مثمر ثمری کرده اند. بسیاری از برنامه های آموزشی آزمایشگاه ها با پوستر های آموزشی تکمیل شده اند. استفاده از پوستر در طول فرآیند آموزشی خواهد بود. بیایید مزایای استفاده از آنها در آموزش، نحوه و مکان استفاده از آنها و نحوه استفاده موثر از آنها را بررسی نماییم. از مزایای استفاده از پوستر به عنوان لوازم کمک بصری در فرآیند یادگیری می توان به این موارد اشاره نمود. پوستر یک راه موثر برای جلب توجه دانش آموزان یا دانشجویان و همچنین حفظ علاقه آنها به موضوع خواهد بود. پوستر ها می توانند دانش آموزان را برای یاد گیری یک موضوع خاص ترغیب نمایند. آنها می توانند به یاد گیرندگان کمک نمایند تا بر روی یک ایده، واقعیت، رویداد یا فرآیند خاص تمرکز را انجام دهند. آنها هم برای دانش آموزان و هم برای معلمان مناسب خواهند بود، زیرا به دانش آموزان کمک می نمایند تا مطالب را سریعتر متوجه شوند. تصاویر بیشتر از کلمات بر انگیزاننده می باشند و می‌ توانند پایه و اساس تداعی ‌های مختلفی را ایجاد نمایند. اغلب مردم در سراسر جهان یاد گیری را زمانی موثر دانسته که به صورت بصری قابلیت انتقال داشته باشد و پوستر آموزشی یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار می باشد. با داشتن پوستر در کلاس، دانش آموزان را به یادگیری مداوم ترغیب خواهید کرد، حتی اگر فقط به اطراف کلاس دقیق شوند. کارشناسان نرمال لابو در صورت درخواست خریداران، ضمن معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی که در فروشگاه موجود می باشد، ویژگیهای هر کدام را نیز شرح خواهند داد.

معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی - نرمال لابو

معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی - نرمال لابو

اگر آموزش دهنده ی خوبی هستید، نمی‌توانید هر تصویری را با موضوع ضروری انتخاب نمایید و آن را به دانش‌آموزان خود منتقل کنید. موفقیت و اثر بخشی استفاده از آن به انتخاب مناسب و استفاده صحیح از این عنصر گرافیکی بستگی خواهد داشت. چند ویژگی در هنگام خرید پوسترهای آموزشی از مراکزی مانند نرمال لابو، باید مد نظر قرار گیرد. هنگام انتخاب و استفاده از یک عنصر بصری خاص، همیشه باید هدف آموزشی خاص مورد توجه قرار گیرد. یک پوستر خوب باید سادگی داشته باشد، یعنی پیام آن را باید با نگاهی اجمالی به آن پوستر درک کرد. مختصر بوده یعنی با حداقل کلمات، مفهوم مورد نظر، عرضه شود. مضمون تصویر پوستر باید با موضوع مورد بررسی یکسان باشد. از جذابیت برخوردار باشد چون برای جلب توجه ضروری خواهد بود. یک پوستر باید از نظر اندازه، طرح و رنگ جذاب باشد. باید دارای رنگ های روشن بوده و همچنین نسبتا بزرگ بوده تا همه بتوانند آن را درک نمایند.

حال بیایید بررسی کنیم که پوسترها در چه کلاس هایی قابلیت استفاده دارند و نمونه هایی از استفاده ی آنها را بیان نماییم. تشکیل کلاس های فیزیک بدون مواد گرافیکی تقریبا غیر ممکن خواهد بود. تجسم در فیزیک بسیار اهمیت دارد. حتی اگر کتاب ‌ها مملو از تصاویر مختلف باشند، اما پوسترهایی که اصول و قوانین اصلی را تصویرگری نمایند، مؤثر تر و آموزنده‌ تر خواهند بود، زیرا همیشه در مقابل دانش‌آموزان قرار داشته و از این لحاظ برای یادآوری اطلاعات لازم، تنها یک نگاه به آنها احتیاج است. به عنوان مثال، اصل ارشمیدس را می توان زودتر فهمید، اگر تصویر نشان دهد که چگونه نیرویی معادل وزن سیال، جسم غوطه ور را به سمت بالا می کشد. اهمیت معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی، در کلاسهای فیزیک خود را نمایان می کند. به سختی می توان کلاس شیمی را یافت که در آن جدول تناوبی عناصر موجود نباشد. این یک واقعیت است که ارائه ی درس شیمی بدون آن غیر ممکن خواهد شد، زیرا به دانش آموزان و معلمان برای انتقال و دریافت مفاهیم کمک شایانی می نماید. همچنین بسیار رنگارنگ هستند و دکوراسیون خوبی برای یک کلاس خواهند بود. با این حال، جدول تناوبی تنها چیز ممکن نخواهد بود که می تواند هم برای دکوراسیون و هم برای فرآیند یادگیری کاربرد داشته باشد. پوسترهای شیمی همچنین می توانند ترکیبات شیمیایی، ساختارهای مولکولی اجسام و بسیاری چیزهای دیگر را تصویز گری نمایند. به عنوان مثال، زمانی که درسی به توضیح در مورد ویتامین ها اختصاص داده شده، می توانید از پوسترهایی با تصاویر فرمول های شیمیایی ساختاری و مدل های آنها استفاده نمایید. درست مانند فیزیک و شیمی، درس زیست شناسی همیشه شامل مواد گرافیکی بوده است. اگر با بچه های کوچک سر و کار دارید و می خواهید درس های زیست شناسی را تعاملی نمایید، بهتر است که از پوسترهای خنده دار بیولوژیکی بهره مند شوید. با این حال، هنگام انتخاب آنها، مراقب بوده تا پوستر ها نه تنها سرگرم کننده، بلکه درس آموز باشند. مقاله ی لوازم آموزشی آزمایشگاهی چیست، بدون نام بردن از استفاده ی پوسترهای آموزشی در برنامه های آموزشی کامل نخواهد بود. پوستر های ارتقای سلامت در بیمارستان ها و کلینیک ها بیشتر از مدارس، کالج ها یا دانشگاه ها استفاده دارند. با این حال، همانطور که بسیاری از معلمان سعی می نمایند برای زندگی سالم مبارزه کرده و همچنین علاقه دارند که دانش آموزانشان طولانی و شاد زندگی نمایند، سعی خواهند نمود بر نسل جوان نیز تاثیر گذار باشند. به همین دلیل چنین موضوعی به برنامه های آموزشی مختلف اضافه می شود. کلاس های بهداشت معمولا به این دلیل از تصاویر انگیزشی استفاده می نمایند که افراد را تشویق کنند تا از سلامت خود مراقبت نمایند. همچنین استفاده از تصاویری که عواقب عادت‌ های بد را به تصویر خواهند کشید، بسیار گسترده می باشد. به عنوان نمونه، تصویری که تفاوت ریه های یک فرد غیر سیگاری و یک فرد سیگاری را نشان بدهد، مطمئنا بر هر کسی که بر آن نگاه اندازد، تأثیر گذار خواهد بود.

معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی - نرمال لابو

کاربرد لوازم آموزشی آزمایشگاهی - نرمال لابو

کاربرد لوازم آموزشی آزمایشگاهی

آزمایش کردن و کاربرد لوازم آموزشی آزمایشگاهی یکی از راه های آموختن اصول و نتایج کلی علم خواهد بود که می تواند افراد را وادار به تفکر، بحث، نتیجه گیری و در نهایت یادگیری مطلوب نماید. لوازم آموزشی آزمایشگاهی، سهمی بسیار زیاد در ادراک فرا گیران خواهد داشت. آزمایش، روشی مستحکم برای پیش برد هر چه عمیق تر اهداف آموزشی در علوم مختلف به حساب می آید. آزمایش و آشنایی با کاربرد لوازم آموزشی آزمایشگاهی، از جایگاه بسیار والایی در فراگیری برخوردار است. هر چند از زمان های بسیار دور به طور غیر رسمی از فعالیت های عملی و آزمایشگاهی در آموزش علوم استفاده شده است، اما برای اولین بار آرمسترانگ پژوهشگر و معلم علوم تجربی در انگلستان، نظریه هیوریسم یا یادگیری اکتشافی را مطرح نمود و با تلفیق بعضی از نظریه های یاد گیری علوم تربیتی، از آن در آموزش علوم تجربی استفاده نمود. این الگوی آموزشی به پرورش مهارت هایی چون مشاهده، اندازه گیری و کاربرد این مهارتها در حل مسائل تاکید دارد. این نظریه دانش آموزان را قادر خواهد ساخت تا اصول نظریه های علمی را به خوبی درک نمایند. نظریه یادگیری اکتشافی آرمسترانگ مورد استقبال قرار گرفت و برای پرداختن به این رویکرد آموزشی، آزمایشگاه های ساده ای در بعضی از مدارس تشکیل شد. در ابتدای قرن بیستم، بسیاری از اشراف زادگان اروپایی مقاومتهایی را به خاطر اجباری بودن فعالیتهای عملی در مدارس از خود هویدا کردند. این امر باعث شد تا تردید هایی در ارتباط با لزوم اجرای فعالیتهای عملی در مدارس ایجاد گردد. اولین تردید ها در مورد ارزش فعالیت های عملی در مدارس دوره راهنمایی مطرح گردید که عمدتا به خاطر امکانات محدود آن زمان بود و سپس از طرف پژوهشگران، نقد و بررسی شد. با خواندن ادامه ی مطلب جمع آوری شده توسط نرمال لابو، پی می برید که لوازم آموزشی آزمایشگاهی چیست و چرا ارزش خرید را خواهد داشت.


خرید لوازم آموزشی آزمایشگاهی

در دنیای پر شتاب امروز که لذت چرخیدن در بازار های سر پوشیده و فروشگاه های رنگارنگ جای خود را به زیر و رو کردن شبکه های اجتماعی و صفحات اینترنتی واگذار کرده، انتخاب یک فروشگاه اینترنتی قابل اعتماد برای خرید لوازم آموزشی آزمایشگاهی ضروری خواهد بود. خریدی آسان و مطمئن از مراجع تخصصی فروش لوازم آموزشی آزمایشگاهی، دغدغه افراد زیادی می باشد. گاهی خرید یک مولاژ از فروشگاه های اینترنتی می تواند برای شما آسان نباشد. اگر به دنبال مرکزی برای معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی می باشید که علاوه بر آن، کاربرد لوازم آموزشی آزمایشگاهی را هم به شما آموزش دهد، نرمال لابو انتخاب مناسبی خواهد بود. اگر به این سوال فکر کرده اید که لوازم آموزشی آزمایشگاهی چیست و برای همین به خرید اینترنتی این لوازم پرداخته اید، برای بررسی ویژگی های خرید های خود به کارشناسان نرمال لابو اطمینان کنید. کیفیت ارائه خدمات، پشتیبانی از آن و سرعت ارسال از ویژگی هایی می باشد که می تواند برای همیشه یک مشتری را جذب نموده یا برخلاف آن باعث سلب اعتماد او برای خرید مجدد شود. شما در هر زمان از شبانه روز با خرید لوازم آموزشی آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نرمال لابو خواهید توانست در سریع ترین حالت ممکن کالای خود را دریافت نمایید. فروشگاه اینترنتی نرمال لابو با تامین به روزترین لوازم آموزشی آزمایشگاهی، این محصولات را در سریع ترین زمان ممکن و در سلامت کامل به دست مشتریان خود می سپارد.

خرید لوازم آموزشی آزمایشگاهی - نرمال لابو

لوازم آموزشی آزمایشگاهی چیست - نرمال لابو
سخن پایانی

در این مقاله که تحت عنوان لوازم آموزشی آزمایشگاهی چیست تقدیم شد، سعی تیم متخصصان نرمال لابو بر آن بود که با توجه به اهمیت و جایگاه فعالیتهای آزمایشگاهی، در وهله ی اول به معرفی لوازم آموزشی آزمایشگاهی پرداخته و سپس ضمن بررسی موانع موجود در اجرای این گونه فعالیتها، تا حد امکان کاربرد لوازم آموزشی آزمایشگاهی را نیز بررسی کند. علوم تجربی یکی از دانش ها و معرفت های بشری است که یافته های آن از راه مشاهده تجربی امکان پذیر است و ملاک یا معیار درستی آنها، انطباق داشتن با مشاهدات تجربی خواهد بود. هدف از آموزش علوم تجربی، آموزش پدیده هایی می باشد که در زندگی روزانه قابل مشاهده است. در همه ی نظام های آموزشی جهان، آموزش و یادگیری علوم تجربی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و تلاش شده است تا علاقه مندان علوم آزمایشگاهی و تجربی ضمن آشنایی با اصول و مفاهیم این علوم و کسب سواد علمی لازم، آگاهی های لازم برای یک متخصص یا پژوهشگر را کسب نمایند. فعالیت های آزمایشگاهی شاید ساده تصور شود و اهمیت آن، تنها در مجامع علمی در نظر گرفته شود اما با کسب آگاهی و مهارت لازم در این زمینه، فراگیران می توانند تا در زندگی خود تصمیمات آگاهانه و منطقی نیز اتخاذ نمایند، زیرا آزمایش کردن سبب فعالیت عمیق مغز شده و در نتیجه اندیشه ورزی را ژرفا خواهد بخشید. فعالیت های آزمایشگاهی به مجموعه‌ای از اعمال و فعالیتها گفته می ‌شود که به منظور شناخت پدیده‌ های تجربی و عینی انجام خاوهد گرفت. در انجام فعالیت های آزمایشگاهی، ابزار و وسایل آزمایشگاهی استفاده دارد. دانستن کاربرد لوازم آموزشی آزمایشگاهی با توجه به تنوع فراوان این ابزار از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که بعد از خرید این ابزار، باید به سرعت در دستور کار قرار گیرد. جان سالومون با انتشار کتابی گفته است، شکی نیست که آموزش علوم تجربی باید در آزمایشگاه انجام شود، زیرا که علوم تجربی متعلق به آزمایشگاه هستند، همان طور که آشپزی به آشپز خانه و کشاورزی به مزرعه متعلق است. سالومون این الزام در اجرای فعالیتهای عملی را با الهام از نظریه ‌ها و فعالیت ‌های صورت گرفته توسط آرمسترانگ مطرح نمود و با اجرای پروژه ‌های مختلف آموزش علوم، این نظریه را گسترش داد. از لحاظ سیاسی و اقتصادی، به نظر می رسد که آموزش اثر بخش علوم آزمایشگاهی برای رشد و توسعه اقتصادی هر کشوری ضروری می باشد. پس باید به طور جدی به این امر اهتمام ورزیده شود. در هر کشوری که به سوی صنعتی شدن در حال پیشرفت است، نیاز به نیرو های ماهر و افراد تحصیل کرده و آشنا به پدیده های علمی آزمایشگاهی، سال به سال فزونی می یابد. همه کشور های توسعه یافته و در حال توسعه، متوجه شده اند که پرداختن به آموزش اثر بخش علوم آزمایشگاهی، مناسب ترین و اقتصادی ترین راه در جهت رسیدن به اهداف کلان مورد نظر می باشد. با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله، اهمیت دو چندان خرید لوازم آموزشی آزمایشگاهی مشخص شد. نرمال لابو با سابقه ی طولانی در عرضه ی لوازم آموزشی آزمایشگاهی، مرجعی مطمئن برای سفارش های شما می باشد.