advertise

کولیس چیست؟

نکاتی در مورد کولیس

کولیس، وسیله ای است که برای اندازه گیری ابعاد یک جسم استفاده می شود. بسیاری از انواع کولیس ها امکان خواندن یک اندازه گیری را بر روی یک مقیاس خطی، یک صفحه یا یک صفحه نمایش دیجیتال می دهند. برخی از کولیس ها می توانند مانند یک قطب نما با نقاط رو به داخل یا بیرون ساده باشند، اما بدون مقیاس. نوک کولیس به گونه ای تنظیم می شود که در نقاطی که باید اندازه گیری شوند، قرار می گیرند و با اندازه گیری بین نوک ها با ابزار اندازه گیری دیگری، مانند خط کش، ابعاد خوانده می شود. کولیس چه کاریردی دارد؟ کولیس در بسیاری از زمینه ها مانند مهندسی مکانیک، فلز کاری، جنگل داری، نجاری، علوم و پزشکی استفاده می شود. در ادامه ی مقاله ی نرمال لابو که تحت نام کولیس چیست، نوشته شده است. ابتدا تعریف اندازه گیری و اندازه گیری خطی را ارائه می کنیم و در ادامه ی مبحث به شرح نکاتی در مورد کولیس خواهیم پرداخت.

نرمال لابو

نرمال لابو

اندازه‌ گیری، کمی کردن ویژگی ‌های یک شی یا رویداد است که می‌ توان از آن برای مقایسه با اشیاء یا رویداد های دیگر استفاده کرد. دامنه و کاربرد اندازه گیری به زمینه و رشته بستگی دارد. در علوم طبیعی و مهندسی، اندازه ‌گیری ‌ها برای ویژگی‌ های اسمی اشیا یا رویداد ها اعمال نمی ‌شود، که با دستور العمل‌ های واژگان بین ‌المللی مترولوژی منتشر شده توسط دفتر بین ‌المللی وزن‌ ها و اندازه‌ها مطابقت دارد. با این حال، در سایر زمینه ‌ها مانند آمار و همچنین علوم اجتماعی و رفتاری، اندازه‌گیری ‌ها می‌ توانند سطوح متعددی داشته باشند که شامل مقیاس‌ های اسمی، ترتیبی، فاصله‌ای و نسبت می‌شود. اندازه گیری سنگ بنای تجارت، علم، فن آوری و تحقیقات کمی در بسیاری از رشته ها است. از لحاظ تاریخی، بسیاری از سیستم ‌های اندازه ‌گیری برای زمینه‌ های مختلف وجود انسان وجود داشته تا مقایسه در این زمینه ‌ها را تسهیل کند. اندازه گیری به عنوان فرآیند مقایسه یک کمیت مجهول با یک کمیت شناخته شده یا استاندارد تعریف می شود.


کولیس چیست؟ کولیس از جمله ابزار، اندازه گیری خطی ست. حال ببینیم که اندازه گیری خطی چیست؟ اندازه‌ گیری خطی، اندازه‌ گیری فاصله بین دو نقطه یا جسم است یا می ‌توان آن را به عنوان شکاف بین انتهای سمت چپ تا راست ‌ترین انتها تعریف کرد. در سیستم واحدهای مورد نظر، اندازه گیری خطی برای اجسام در بعد خطی انجام می شود. اندازه گیری خطی بسته به نوع ابزاری که برای اندازه گیری استفاده می شود، توسط ابزار های مختلفی به دست می آید. می توان آن را به یک روش اندازه گیری مستقیم، یک روش اندازه گیری نوری و یک روش اندازه گیری الکترونیکی تقسیم کرد. خط کش و نوار اندازه گیری که بیشتر برای اندازه گیری اجسام بلند تر مانند دیوار ها، قطعات پارچه و کاشی استفاده می شود، دو نوع از ابزار مورد استفاده برای اندازه گیری های خطی هستند. علامت گذاری روی نوار و خط کش در سیستم متریک و مرسوم است و بخش بعدی واحدهای مختلف اندازه گیری طول و ارتفاع را فهرست می کند. ما در تیم تخصصی نرمال لابو، در ادامه به توضیح و بسط نکاتی در مورد کولیس خواهیم پرداخت. اولین کولیس در کشتی غرق شده یونانی، در نزدیکی سواحل ایتالیا پیدا شده است. کشف کشتی مربوط به قرن ششم قبل از میلاد است. این کولیس که به شکل قطعه چوبی درست شده بود، قبلا یک فک ثابت و متحرک داشته است. علاوه بر این، کولیس برنزی یافت شد که متعلق به نهمین سال پس از میلاد می باشد. این کولیس برای اندازه‌گیری‌ های دقیقه‌ ای در زمان سلسله شین در کشور چین استفاده می‌ شده است. اما اولین کولیس مدرن، تحت نام کولیس ورنیر توسط پیر ورنیه اختراع شد.

نرمال لابو

نرمال لابو

در ادمه ی بخش نکاتی در مورد کولیس و برای اینکه کاملا درک نماییم که کولیس چیست؟ به تعریف و کاربردهای کولیس ورنیر می پردازیم. همراه با نرمال لابو باشید. کولیس ورنیر، ابزاری برای اندازه گیری ابعاد است که نه تنها ابعاد داخلی و خارجی یک جسم بلکه برای اندازه گیری دقیق عمق آن نیز استفاده می شود. ابزاری که مجهز به یک فک ثابت و یک فک متحرک است که در امتداد مقیاس مدرج حرکت می کند و می تواند با دقت یک صدم میلی متر اندازه گیری کند. به دلیل دقت و صحت استثنایی، کولیس ورنیر کاربرد های زیادی در انواع برنامه ها و تنظیمات پیدا کرده است. فهرست بخش های برتری که که به طور گسترده بر استفاده از کولیس ورنیر متکی هستند، از این قرار می باشد. کارگاه ماشین آلات یکی از پرکاربرد ترین کاربران کولیس ورنیر است. هواپیما ها و کشتی ‌های عظیم الجثه به طرز شگفت‌ آوری پیچیده‌ ترین اجزایی را دارند که باعث می ‌شود آن‌ طور که باید عمل کنند. بخش خودرو نیز به دلایل مختلفی از این کولیس استفاده می کند. از اندازه گیری قطر میل لنگ خودرو تا اندازه گیری ارتفاع فنری که وسیله نقلیه با آن تنظیم شده است. صنعت پزشکی برای انجام طیف گسترده ای از روش های تشخیصی و همچنین جراحی به استفاده از ابزارهای زیادی متوسل می شود. بنابر این، دانستن عمق و ضخامت دقیق ابزارهایی که قرار است رویه ‌های مختلفی را روی بدن انسان انجام دهند، بسیار مهم است. کوچکترین اشتباه در پایان تولید ممکن است منجر به از دست دادن یک زندگی گرانبها شود.


کولیس ورنیه برای بسیاری از کاربرد های آزمایشگاهی استفاده می شود. به عنوان مثال، استفاده از کولیس ورنیه برای اندازه گیری انبساط و انقباض فلزات و محصولات فلزی با افزایش و کاهش دما به ترتیب. تاثیر گرانش بر روی یک جسم کوچک در حین چرخش در یک حرکت آونگ مانند نیز مستلزم آگاهی از ابعاد و در نتیجه جرم آن است. تجارت قفل سازی شامل استفاده از کلید های طرح دار پیچیده و مکانیسم های قفل است. نا گفته نماند که قفل سازان برای برش های دقیق بر روی سطوح قفل فلزی، باید به طور اجباری از کولیس های ورنیه استفاده کنند تا بتوانند به راحتی آنها را بچرخانند و باز کنند. استفاده از کولیس ورنیر به اندازه گیری ضخامت و قطر با دقت بسیار کمک می کند. موسسات آموزشی و مدارس این امکان را به دانش ‌آموزان خود می‌ دهند که از کولیس ورنیر استفاده کنند. هر آزمایشگاه فیزیک در یک مدرسه احتمالا کولیس ‌های ورنیه را در خود جای می‌ دهد تا به دانش ‌آموزان کمک کند اصول اولیه استفاده از کولیس ورنیه را درک کنند و نمایشی عملی از آنچه که فقط به‌ طور تئوری در کلاس درس آموزش داده می ‌شود، را به دست آورند.

نرمال لابو
نرمال لابو

انواع کولیس

تقسیم بندی و معرفی انواع کولیس به خریداران کمک می نماید تا اطلاعات لازم و کافی را در مورد خرید محصول احتمالی به دست آورده و با این پیش فرض که می دانند کولیس چیست، صحیح ترین انتخاب را با قیمت رقابتی از نرمال لابو انجام دهند. نرمال لابو متشکل از خبره های علوم آزمایشگاهی و فنی بوده که با داشتن نزدیک به نیم قرن سابقه در این حوزه، به طور کامل نکاتی در مورد کولیس را عرض می نماید تا شما سفارش دهندگان به مشتری دائم ما تبدیل شوید. به همین منظور، ابتدا چهار دسته ی کلی کولیس ها به همراه توضیحات مربوط به هر کدام عنوان می شود و سپس به طور دقیق تر به معرفی انواع کولیس پرداخته خواهد شد. دسته ی اول کولیس های داخلی هستند. این نوع از کولیس ها، برای اندازه گیری اندازه داخلی یک جسم استفاده می شوند. بعضی از این کولیس ها، قبل از نصب نیاز به تنظیم دستی دارند. تنظیم دقیق این نوع کولیس با ضربه ملایم پا های کولیس بر روی یک سطح دستی انجام می شود تا تقریبا از روی جسم عبور کنند. سپس یک فشار سبک در برابر مقاومت پیچ محوری مرکزی، پا ها را به ابعاد صحیح باز می کند و احساس لازم و ثابتی را فراهم می کند که اندازه گیری قابل تکرار را تضمین می کند. نوع دیگری وجود دارد که دارای یک پیچ تنظیم بوده و این پیچ، امکان تنظیم دقیق کولیس را بدون برداشتن ابزار از قطعه کار فراهم می کند.


کولیس های بیرونی، دومین دسته می باشند که برای اندازه گیری اندازه خارجی یک جسم استفاده می شوند. مشاهدات و تکنیک های مشابه در مورد این نوع کولیس مانند کولیس داخلی اعمال می شود. با درک کمی از محدودیت ها و کاربرد آنها، این ابزار ها می توانند دقت و تکرار پذیری بالایی را ارائه دهند. آنها به ویژه هنگام اندازه گیری در فواصل بسیار زیاد مفید هستند. در نظر بگیرید که آیا کولیس برای اندازه گیری یک لوله با قطر بزرگ استفاده می شود یا خیر. کولیس ورنیر ظرفیت عمقی را ندارد که بتواند این قطر بزرگ را طی کند و در عین حال به بیرونی ترین نقاط قطر لوله برسد. آنها از فولاد کربن بالا ساخته شده اند. سومین نوع، کولیس تقسیم کننده می باشد. در زمینه فلز کاری، یک کولیس تقسیم کننده، که عموما قطب نما نامیده می شود، برای مشخص کردن مکان ها استفاده می شود. نقاط تیز می شوند به طوری که آنها به عنوان نویسندگان عمل می کنند. سپس یک پایه را می توان در گودی ایجاد شده توسط یک پانچ مرکزی یا خراش دار قرار داد و پای دیگر را به گونه ای چرخاند که خطی روی سطح قطعه کار ایجاد کند، بنابر این یک قوس یا دایره تشکیل می شود. همچنین از کولیس تقسیم کننده برای اندازه گیری فاصله بین دو نقطه روی نقشه استفاده می شود. دو انتهای کولیس به دو نقطه ای که فاصله آنها اندازه گیری می شود آورده می شود. سپس دهانه کولیس یا بر روی یک خط کش جدا گانه اندازه گیری می شود و سپس به فاصله واقعی تبدیل می شود یا مستقیما بر روی مقیاسی که روی نقشه ترسیم شده است، اندازه گیری خواهد شد. در یک نمودار دریایی، فاصله اغلب در مقیاس عرض جغرافیایی که در طرفین نقشه ظاهر می شود، اندازه گیری می شود. یک دقیقه قوس در امتداد هر دایره بزرگ، به عنوان مثال. هر نصف النهار طول جغرافیایی، تقریباً یک مایل دریایی است. تقسیم کننده ها در حرفه پزشکی نیز استفاده می شوند، به این شکل که در ارتباط با مقیاس مناسب، ضربان قلب را می توانند تعیین کنند. یک نسخه کولیس جیبی توسط رابرت مکین متخصص قلب اختراع شد. چهارمین و آخرین نام در دسته بندی مقدماتی، کولیس اودلگ یا به نامی دیگر که هرما فرودیت باشد، نام گذاری شده است. معمولا از این نوع کولیس، برای نوشتن یک خط در فاصله مشخصی از لبه قطعه کار استفاده می شود. پایه خم شده برای اجرا در امتداد لبه قطعه کار استفاده می شود در حالی که خط نویس علامت خود را در یک فاصله از پیش تعیین شده ایجاد می کند، این یک خط موازی با لبه را تضمین می نماید.

نرمال لابو

نرمال لابو

حال به تقسیم بندی دیگری که به نام بردن چند مدل از انواع کولیس می پردازد، مشغول می شویم. با مطالعه ی این تقسیم بندی و بخش قبل که به نام نکاتی در مورد کولیس بود، می توانید اطلاعات خود را در مورد اینکه کولیس چیست، کامل تر نمایید و در هر گوشه ای از کشور که باشید، خرید اینترنتی را از نرمال لابو، انجام دهید. کولیس ورنیر، معروف ترین نوع کولیس می باشد. در بیشتر کارگاه ‌ها و آزمایشگاه ‌ها، کولیس ورنیر کاربرد دارد. کولیس ورنیر برای اندازه ‌گیری قطر داخلی یا خارجی اجسام بسیار کاربردی می باشد، زیرا دهانه ‌های آن به راحتی قابلیت ثابت شدن دارند. بیشتر کولیس‌ های ورنیر تا سی سانتی متر را با دقت دو صدم میلی ‌متر اندازه‌ گیری خواهند کرد. این کولیس ‌ها قابلیت اندازه‌ گیری قطر داخلی، قطر خارجی، عمق و گام را دارا هستند. مقیاس ورنیه ممکن است شامل اندازه ‌گیری ‌های متریک در قسمت پایینی مقیاس و اندازه‌ گیری اینچ در قسمت بالایی باشد یا برعکس، در کشورهایی که از اینچ استفاده می‌کنند. به جای استفاده از کولیس ورنیر، که استفاده از آن نیاز به تمرین دارد، کولیس شماره گیری، کسر نهایی میلی متر یا اینچ را روی یک صفحه ساده می خواند. در این ابزار، یک قفسه و پینیون کوچک و دقیق، یک اشاره گر را روی یک صفحه مدور حرکت می دهد و امکان خواندن مستقیم را بدون نیاز به خواندن مقیاس ورنیه فراهم می کند. به طور معمول، اشاره گر یک بار در هر اینچ، دهم اینچ یا یک میلی متر می چرخد. این اندازه گیری باید به کل اینچ یا سانتی متر درشت خوانده شده از اسلاید اضافه شود. صفحه معمولا طوری تنظیم می‌ شود که زیر اشاره‌ گر قابل چرخش باشد، که امکان اندازه‌گیری دیفرانسیل را فراهم می‌کند. اسلاید یک کولیس شماره گیری را معمولا می توان در یک تنظیم با استفاده از یک اهرم یا پیچ کوچک قفل کرد.


کولیس دیجیتال، نوعی دیگر از انواع کولیس می باشد که در نرمال لابو به فروش می رسد. لازم به یاد آوری است که نرمال لابو با تیم پشتیبانی خود آماده ی پاسخ گویی به همه ی سوالات شما عزیزان خواهد بود. حتی اگر سوال شما این باشد که کولیس چیست یا از تیم کارشناسی ما، خواهان این باشید که به توضیح نکاتی در مورد کولیس بپردازند. یک اصلاح رایج، صفحه آنالوگ را با یک صفحه نمایش الکترونیکی جایگزین می کند که قرائت را به عنوان یک مقدار عددی نشان می دهد. این کولیس ها به جای قفسه و پینیون از یک رمز گذار خطی استفاده می کنند. بیشتر کولیس های دیجیتال را می توان بین سانتی متر یا میلی متر و اینچ تغییر داد. همگی امکان صفر کردن نمایشگر را در هر نقطه در امتداد اسلاید فراهم می کنند و امکان اندازه‌ گیری دیفرانسیل مشابه با کولیس شماره گیری را فراهم می‌کنند. کولیس‌ های دیجیتال ممکن است دارای ویژگی حفظ خواندن باشند که امکان خواندن ابعاد را پس از استفاده در مکان ‌های نا مناسب که نمایشگر نمی‌توان مشاهده کرد، فراهم می‌کند. کولیس ‌های دیجیتال معمولی از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. کولیس های دیجیتال به طور فزاینده ای یک خروجی داده سریال ارائه می دهند تا به آنها اجازه دهد که با یک ضبط کننده اختصاصی یا یک کامپیوتر شخصی ارتباط برقرار کنند. رابط دیجیتال به طور قابل توجهی زمان انجام و ثبت یک سری اندازه گیری ها را کاهش می دهد و همچنین قابلیت اطمینان رکوردها را بهبود می بخشد. می توان دستگاه مناسبی برای تبدیل خروجی داده سریال به رابط های رایج کامپیوتری، ساخته یا خریداری کرد. با چنین مبدلی، اندازه گیری ها را می توان مستقیما در یک صفحه گسترده، یک برنامه کنترل فرآیند آماری یا نرم افزارهای مشابه وارد کرد. خروجی دیجیتال سریال در بین تولید کنندگان متفاوت است. گزینه های رایج هستند.

نرمال لابو

نرمال لابو

برخی از کولیس های دیجیتال حاوی یک رمز گذار خطی خازنی هستند. الگویی از میله ها مستقیما روی برد مدار چاپی در نوار لغزنده حک شده است. در زیر مقیاس کولیس، یک برد مدار چاپی دیگر نیز شامل یک الگوی خطوط حکاکی شده است. ترکیب این بردهای مدار چاپی دو خازن متغیر را تشکیل می دهد. این دو خازن خارج از فاز هستند. همان طور که لغزنده حرکت می کند، ظرفیت خازن به صورت خطی و در یک الگوی تکراری تغییر می کند. مدار تعبیه شده در لغزنده، میله ها را در حین حرکت لغزنده شمارش می کند و یک درون یابی خطی بر اساس بزرگی خازن ها برای یافتن موقعیت دقیق لغزنده انجام می دهد. سایر کولیس های دیجیتال حاوی یک رمزگذار خطی القایی هستند که عملکرد قوی در حضور آلودگی هایی مانند خنک کننده ها را امکان پذیر می کند. رمز گذارهای خطی مغناطیسی در سایر کولیس های دیجیتال استفاده می شوند. کولیس درختی، نوعی دیگر از انواع کولیس است که مخصوص اندازه گیری قطر در ارتفاع سینه درخت می باشد. هنگامی که در محوطه سازی استفاده می شود، اصطلاح کولیس می تواند به قطر تنه درخت در ارتفاع خود سینه اشاره کند.

برای خرید کولیس

کولیس فنر دار، همانند کولیس پرگاری بوده ولی برای خط انداختن کاربرد ندارد. با این نوع کولیس می‌توان اندازه‌گیری کرد ولی باید یک خط‌ کش دیگر را نیز به کار برد. یعنی اینکه خود کولیس دارای درجه ‌بندی است. این نوع کولیس می‌تواند بین هفت تا سی سانتیمتر را اندازه‌گیری نماید. هر چند امروزه، این نوع کولیس کمتر استفاده دارد ولی در صورت داشتن مهارت، به خوبی می‌توان از آن استفاده نمود. کولیس جنی یا پرگاری، برای خط انداختن بر روی چوب یا فلز کاربرد دارد و از قابلیت اندازه‌گیری، برخوردار نمی باشد. با استفاده از این کولیس می‌توان فواصل را مقایسه نمود یا اینکه بخشی از فلز را برای برش تعین کرد. شکل کولیس عقربه ای بسیار شبیه به کولیس ورنیر می باشد، با این تفاوت که به جای درجه ‌بندی خطی، از یک عقربه برای نمایش طول بر خوردار است. عقربه با استفاده از یک چرخ دنده و یک سطح دندانه‌ دار کار خواهد کرد. انواع کولیس عقربه‌ای می‌توانند بین پانزده تا سی سانتی ‌متر را با دقت بین دو صدم میلی ‌متر تا یک هزارم میلی ‌متر اندازه ‌گیری نمایند. معرفی انواع کولیس، به شما در جهت اینکه بدانید این وسیله ی آزمایشی و فنی چه کاربردی دارد، یاری می رساند. اما برای اینکه با کاربرد های این ابزار بیشتر آشنا شوید در بخش پیش رو از همین مقاله ی نرمال لابو به نام کولیس چیست، به این کاربرد ها خواهیم پرداخت. نرمال لابو به تبیین هر گونه نکاتی در مورد کولیس که مایل باشید، خواهد پرداخت.

نرمال لابو

نرمال لابو

کاربرد کولیس
یک کولیس باید به درستی روی قطعه اعمال شود تا اندازه گیری مورد نظر انجام شود. به عنوان مثال، هنگام اندازه گیری ضخامت یک صفحه، یک کولیس ورنیه باید در زاویه قائم با قطعه نگه داشته شود. ممکن است برای اندازه گیری صحیح اجسام گرد یا نا منظم کمی تمرین لازم باشد. دقت اندازه گیری هنگام استفاده از کولیس به شدت به مهارت اپراتور بستگی دارد. صرف نظر از نوع، فک های کولیس باید به اجبار با قطعه مورد اندازه گیری تماس پیدا کنند. از آنجایی که هر دو قطعه و کولیس همیشه تا حدی الاستیک هستند، مقدار نیروی استفاده شده بر نشانگر تاثیر می گذارد. لمس مداوم و محکم صحیح است. نیروی بیش از حد باعث می شود که نشانگر کم باشد. نیروی خیلی کم باعث تماس نا کافی و نشان دادن بیش از حد می شود. این یک مشکل بزرگتر با کولیسی ست که دارای یک چرخ بوده و مزیت مکانیکی دارد. این امر به ویژه در مورد کولیس های دیجیتال، کولیس های خارج از تنظیم یا کولیس هایی با پرتوی بی کیفیت صادق است. کولیس های ساده کالیبره نشده اند. اندازه گیری انجام شده باید با یک مقیاس مقایسه شود. فرقی نمی کند ترازو بخشی از کولیس باشد یا نه، همه کولیس‌های آنالوگ، ورنیر ‌ها و کولیس شماره گیری برای دستیابی به بالا ترین دقت، به دید خوبی نیاز دارند. کولیس های دیجیتال در این زمینه یک مزیت دارند. کولیس های کالیبره شده، ممکن است اشتباه استفاده شوند که منجر به از دست دادن صفر شود. وقتی فک های کولیس کاملا بسته است، البته باید صفر را نشان دهد. اگر اینطور نیست، باید دوباره کالیبره یا تعمیر شود. کولیس ورنیر به راحتی کالیبراسیون خود را از دست نمی دهد، اما ضربه شدید یا آسیب تصادفی به سطح اندازه گیری در فک کولیس می تواند به اندازه کافی قابل توجه باشد که صفر را جا به جا کند. کولیس های دیجیتال برای کالیبراسیون مجدد سریع. دارای دکمه های تنظیم صفر هستند.


خرید کولیس

نرمال لابو که امکان خرید کولیس را فراهم نموده است، توسط تیمی پویا، با تجربه و فعال مدیریت می ‌شود. ماموریت نرمال لابو، ارائه ی ابزار های مختلف اندازه گیری و آزمایشگاهی با قیمت منصفانه و ارسال سراسری می باشد. با سرچ کردن کولیس چیست، به مشهور ترین لینکی که برخورد خواهید نمود، فروشگاه اینترنتی نرمال لابو خواهد بود. ما با نزدیک به نیم قرن تجربه در خدمت شما هستیم تا فروش کولیس و سایر لوازم اندازه گیری را همراه با معرفی انواع کولیس انجام دهیم. ما از مشتریان ثابت و رو به رشدی برخوردار هستیم. ما خدمات موثر قبل و پس از فروش را ارائه می دهیم و دارای پرسنل فنی واجد شرایط هستیم تا تمام نیازهای خدمات مشتریان خود را به طور کامل برآورده نماییم. انبار نرمال لابو، دارای موجودی بزرگی است، زیرا ما متعهد هستیم محصولات با کیفیت را در دوره تحویل کوتاه ارائه دهیم. فروشگاه اینترنتی ما در یک اتحاد سالم با معتبر ترین تولید کنندگانی است که طیف گسترده ای از محصولات را در اختیار ما قرار می دهند. ما علاوه بر آگاهی دادن به مشتریان، می‌توانیم محصولات را مطابق با نیازهای بازار و تقاضای مشتری ارائه دهیم و حتی آموزش نکاتی در مورد کولیس را به طور رایگان به آنها آموزش دهیم. ارسال محصولات ما به هر نقطه از کشور توسط بهترین شرکتهای حمل بار برای اطمینان از تحویل سریع و ایمن انجام می پذیرد. نرمال لابو همچنین با داشتن تیم متخصص شبکه، ایمنی اطلاعات کاربری شما را حفظ می کند. ما از بهترین پلتفرم های پرداخت برای اطمینان از خرید ایمن استفاده می کنیم. ما تنها یک فروشگاه آنلاین نیستیم، بلکه جامعه ای هستیم که افراد حرفه ای را جمع کرده ایم. یکی از اهداف ما فروش ابزار و تجهیزات با کیفیت بالا و متناسب با کار شما است. کیفیت، راحتی و سطح بالای خدمات، دلایل اصلی این است که نرمال لابو، فروشگاه آنلاینی حرفه ای به حساب می آید.

نرمال لابو

نرمال لابو
سخن پایانی

در این بخش برای آغاز سخن و در ابتدا نکاتی در مورد کولیس را عرض می نماییم. هر بار که از انواع کولیس استفاده می کنید، اندازه گیری دقیق قطر را دریافت کنید. کولیس های دیجیتالی را پیدا کنید که تمام حالت های مورد نیاز برای خواندن دقیق را نمایش می دهد که شامل اینچ، میلی متر و اعداد کسری هستند. مدل ‌ها از گزینه‌ های سبک وزنی که می‌توانید به راحتی در تسمه ابزار خود حمل کنید تا گزینه‌ های فولادی ضد زنگ سنگین که در حین کار با دوام هستند، متغیر است. خرید کولیس را با قیمت های مقرون به صرفه در نرمال لابو تجربه نمایید، تا به مشتری ثابت ما تبدیل شوید. ویژگی‌ های خاموش خودکار راحت به حفظ انرژی برای طول عمر باتری بیشتر کمک می‌کند. گیره های قابل تنظیم برای حرکت در اشکال مختلف اشیاء ساده هستند و برای خواندن دقیق هر بار ثابت نگه می دارند. ابزارهای کولیس همچنین دارای قابلیت اندازه گیری چهار طرفه هستند که می توانند از داخل، خارج، عمق و گام بردارید. برخی از مدل ‌ها دارای سیستم ‌های اندازه ‌گیری با کد رنگی هستند، بنابر این می‌توانید هنگام جا به ‌جایی بین اینچ و میلی ‌متر یا صفر کردن برای خواندن جدید، مطمئن شوید که همیشه اعداد صحیح را می‌ خوانید. برای نیاز های خاص خود در شغل بعدی خود، گزینه هایی با دامنه حداکثر سه اینچ یا حداکثر شش اینچ را کاوش کنید. هر یک از انواع کولیس ها دارای محاسن و همچنین ایرادات نسبی هستند، پس با توجه به نیازتان اقدام به خرید نمایید. به طور قطع، با خواندن مقاله ی کولیس چیست، دید خوبی نسبت به این ابزار سنجش پیدا کرده اید و انتخاب درست از بین گزینه های ممکن برایتان سهل تر شده است.