advertise

سی او متر چیست

همه چیز در مورد سی او متر

وجود آلاینده های مختلف در محیط پیرامون انسان های امروزی بسیار زیاد شده و برای این که این میزان به درستی و مقدار مناسب و در سطح استاندارد باشد باید اندازه این آلاینده ها را در طول زمان اندازه گیری کنیم. یکی از انواع آلاینده هایی که بسیار سمی نیز می باشد مونو اکسید کربن یا سی او می باشد. حال سوالی پیش می آید که سی او متر چیست و ما را به این موضوع وامی دارد که همه چیز در مورد سی او متر را بیان کنیم. سی او متر جهت اندازه گیری غلظت CO یا مونو اکسید کربن محیط هنگام نصب و سرویس وسایل گاز سوز با دقت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. بالا ترین غلظت مجاز مونوکسید کربن در محل کار سی ppm است. مونوکسید کربن فراری می تواند به سرعت در فضا های بسته و نیمه بسته تا حد خطرناکی تجمع پیدا کند. یک متر مونوکسید کربن برای درک همه چیز در مورد سی او متر و امکان تشخیص مطمئن این گاز موذی را فراهم می کند. سنج مونوکسید کربن تستو امکان تشخیص مطمئن این گاز موذی را فراهم می کند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض مونوکسید کربن منجر به مرگ می شود و استفاده از کنتور های مونوکسید کربن را حیاتی می کند، سی او متر ابزار هایی را برای اندازه گیری و نظارت بر CO با هر دو پروب قابل اتصال و پروب های دائمی در دسترس ارائه می دهد. مونوکسید کربن COگازی سمی، بی رنگ، بی بو و بی مزه است. یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید درباره تشخیص این گاز بدانیم این است که سی او متر چیست. اگرچه هیچ بوی قابل تشخیصی ندارد، CO اغلب با گاز های دیگری که این کار را می کنند مخلوط می شود. بو دارند بنابراین، می توانید مونوکسید کربن را به همراه گاز هایی که دارید استنشاق کنید می تواند بو کند و حتی نمی داند که CO وجود دارد. CO یک خطر رایج صنعتی ناشی از سوختن ناقص مواد است حاوی کربن مانند گاز طبیعی، بنزین، نفت سفید، نفت، پروپان، زغال سنگ و یا چوب فورج‌ ها، کوره ‌های بلند و کوره ‌های کک CO۲ تولید می‌ک نند، اما یکی از بیشترین منابع رایج قرار گرفتن در معرض در محل کار، موتور احتراق داخلی است. با درک همه چیز در مورد سی او متر می توانید مناسب ترین محیط را به دور از این آلاینده داشته باشید. آشکار ساز های مونوکسید کربن وجود CO را ppmنشان می دهند، آن ها کوچکتر از آنالایزرهای گاز هستند و تنها وظیفه آن ها اندازه گیری CO است. محدوده اندازه گیری صفر تا هزار ppm در مقایسه با یک آنالایزر گاز بسیار کم است. با این حال آن ها برای اندازه گیری کیفیت هوای محیط مناسب تر هستند. سی او متر تنها با یک سلول الکترو شیمیایی کار می کند که عمر مفیدی در حدود دو سال دارد. با فهمیدن همه چیز در مورد سی او متر می توانیم جواب خوبی به سوال سی او متر چیست بدهید.

نرمال لابو

نرمال لابو

لوله‌ کش یا لوله‌ کشی که دستگاه‌ های گاز سوز را نصب یا سرویس می‌کند. علاوه بر مونو کسید کربن، دی اکسید کربن پارامتر مهم دیگری از نظر نظارت بر کیفیت هوای داخل ساختمان، سطح آسایش حرارتی یا شرایط ذخیره سازی است. سی او متر خود را در مقابل جریان هوای تخلیه بخاری قرار ندهید زیرا این هوای داغ ممکن است سی او متر را بیش از حد گرم کرده و باعث قرائت نادرست CO شود. قبل از قرار دادن آن در محیطی که در معرض گرما است، باید حداکثر دمای نامی سی او متر خود را بدانید. اگر شک دارید، لطفا با تامین کننده تجهیزات تماس بگیرید. بنابراین توصیه می شود که از سی او متر برای اندازه گیری تخلیه دود کش استفاده نشود. انجام این کار ممکن است به سی او متر آسیب برساند یا احتمالا بدنه پلاستیکی بیرونی سی او متر را ذوب کند. در این بخش همه چیز در مورد سی او متر را به درستی بیان می کنیم. مونوکسید کربن هنگام تنفس مضر است، زیرا باعث جابجایی اکسیژن در خون می شود و قلب، مغز و سایر اندام های حیاتی را محروم می کند. از اکسیژن مقادیر زیادی از CO را می تواند غلبه کند. شما در عرض چند دقیقه بدون هشدار باعث از دست دادن هوشیاری و خفگی شما می شود. علاوه بر سفتی در سراسر قفسه سینه، علائم اولیه مسمومیت با CO ممکن است شامل سردرد، خستگی، سرگیجه و خواب آلودگی شود. حالت تهوع درد ناگهانی قفسه سینه ممکن است. علاوه بر از دست دادن هوشیاری و عضلات ضعف. شخص به شخص علائم می تواند به طور گسترده ای متفاوت باشد. در صورت تشخیص به موقع مسمومیت با CO قابل برگشت است. اما حتی در صورت بهبودی، مسمومیت حاد ممکن است منجر به آسیب دائمی به قسمت هابی از بدن شما شود. سی او متر باید حداقل سالیانه با استفاده از گاز های آزمایشی قابل ردیابی یا معادل ناتا کالیبره شوند. تامین کننده تجهیزات شما باید بتواند در این مورد به شما کمک کند. تا همه چیز در مورد سی او متر را چک و کالیبره کنید. سی او متر که نمی توانند کالیبره شوند باید در برابر یک گاز آزمایشی شناخته شده آزمایش شوند. دقت در برابر این گاز آزمایشی شناخته شده معمولا بر روی برچسب کالیبراسیون متصل به دستگاه مشخص می شود و سپس باید توسط اپراتور هنگام محاسبه قرائت CO در نظر گرفته شود. آنالایزر های گاز بیشتر توسط مهندسان و تکنسین های گاز استفاده می شود. آن ها گاز CO را بر حسب ppmاندازه گیری می کنند و همچنین برای راه اندازی وسایل مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها برای افرادی که با دستگاه های نوع B کار می کنند ضروری هستند. دو نوع آنالایزر گاز وجود دارد. واحد های مادون قرمز معمولا بزرگ هستند و به راحتی قابل حمل نیستند. آن ها بسیار دقیق هستند و عمدتا در محیط های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. آنالایز رهای سلول الکترو شیمیایی کوچکتر و قابل حمل هستند و اکسیژن و مونوکسید کربن را اندازه گیری می کنند. بسته به تعداد گاز هایی که باید اندازه‌ گیری شوند، اکثر آنالایزر های گاز حداقل دو حسگر الکترو شیمیایی دارند، یکی برای اندازه‌گیری مونوکسید کربن و دیگری برای اندازه‌گیری اکسیژن.


بنابراین با جواب به سوال سی او متر چیست می توانیم همه چیز در مورد سی او متر را بدانیم. سنسور های الکترو شیمیایی دارای ماندگاری محدودی هستند که به سطح قرار گرفتن در معرض این گاز ها بستگی دارد. آنالایزرهایی که نسبت COبه CO۲ را اندازه گیری می کنند برای تعیین دقیق غلظت CO و در عین حال رقیق شدن محصولات دودکش از طریق وجود هوای اضافی بسیار مهم هستند. آنالایزر های گاز نسبت به دستگاه های معمولی محدوده بسیار بیشتری برای خواندن CO دارند (صفر تا چهار هزار پی پی ام). آن ها عمدتا برای اندازه گیری انتشار گاز های گلخانه ای مستقیما از خروجی دود کش وسایل گاز سوز استفاده می شوند که در آن غلظت CO بسیار بیشتر از آنچه در شرایط محیطی مشاهده می شود، است. لازم به ذکر است که به طور کلی هر چه دامنه اندازه گیری ابزار بیشتر باشد، دقت اندازه گیری در سطوح پایین کمتر است. سی او متر یک آشکار ساز قابل حمل برای تشخیص گاز مونوکسید کربن است. این می تواند به طور مداوم غلظت گاز CO را در محیط اطراف نظارت کند، هنگامی که غلظت گاز به سطح زنگ هشدار برسد، زنگ هشدار به صدا در می آید، روشن می شود. سی او متر قابل حمل با دقت بالا با اندازه جمع و جور و وزن سبک حمل و کار آسانی دارد. این به طور گسترده ای در صنایع نفت، شیمیایی، زغال سنگ، متالورژی، کاغذ، آتش سوزی، شهری، مخابرات، مواد غذایی، نساجی و سایر صنایع استفاده می شود. بنابراین با درک همه چیز در مورد سی او متر می توانیم بسیاری از پرسش ها از جمله سی او متر چیست را بررسی کنید. تنها زمانی که سوخت به درستی نمی سوزد CO اضافی تولید می شود که سمی است. هنگامی که CO وارد بدن می شود، از رساندن اکسیژن خون به سلول ها، بافت ها و اندام ها جلوگیری می کند. شما نمی توانید آن را ببینید، بچشید یا آن را بو کنید، اما CO می تواند به سرعت بدون هشدار از بین ببرد. طبق آمار HSE هر ساله حدود هفت نفر بر اثر مسمومیت با CO ناشی از وسایل گاز سوز و دود کش هایی که به درستی نصب، نگهداری نشده اند یا تهویه مناسبی ندارند جان خود را از دست می دهند. سطوحی که نمی کشند در صورت تنفس طولانی مدت می توانند به سلامت آسیب جدی وارد کنند. در موارد شدید فلج و آسیب مغزی می تواند در نتیجه قرار گرفتن طولانی مدت در معرض CO ایجاد شود. افزایش درک عمومی از خطرات مسمومیت با CO و انجام اقدامات احتیاطی معقول می تواند به طور چشمگیری این خطر را کاهش دهد. مونوکسید کربن می تواند توسط هر وسیله احتراق تولید شود، از جمله آن هایی که سوخت های فسیلی را می سوزانند مانند نفت، چوب و زغال سنگ. اگر یکی از این وسایل را دارید باید مطمئن شوید که توسط یک فرد ذی صلاح سرویس و نگهداری می شود و دود کش به طور مرتب جارو می شود. شما عزیزان و گرامیان می توانید با خواندن این بخش علاوه بر پاسخ به سوال سی او متر چیست از همه چیز در مورد سی او متر آگاه شوید و نسبت به خرید سی او متر اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

نرمال لابو
نرمال لابو

خرید سی او متر

استفاد از وسایل اندازه گیری مناسب برای تشخیص میزان سطوح آلاینده های مختلف بسیار مهم و اساسی می باشد و بسیاری از دانشمندان برای اندازه گیری های این مواد شیمیایی از سنسور های مختلف استفاده می کنند. یکی از این سنسور ها و حسگر ها سی او متر می باشد. مونوکسید کربن ترکیبی از کربن و اکسیژن با فرمول شیمیایی CO است که گازی بی رنگ، بی بو، بی مزه و سمی است. مونوکسید کربن برای همه حیوانات خونگرم (هنگامی که استنشاق می‌ شود و با هموگلوبین موجود در خون ترکیب می ‌شود، که از جذب اکسیژن جلوگیری می ‌کند) و بسیاری از اشکال زندگی سمی است. چگالی آن یک و بیست و پنج صدم گرم در لیتر در صفر درجه سانتی گراد) و فشار هفت صد و شصت میلی متر جیوه است. دی اکسید کربن را می توان در نقطه جوش منفی صد و نود و یک و نیم درجه سانتی گراد به مایع و سپس در نقطه انجماد منفی دویست و پنج درجه سانتی گراد به جامد تبدیل کرد. حدود سه درصد سبک تر از هوا است. کشف مونوکسید کربن اغلب به کار شیمیدان و الهیدان انگلیسی جوزف پریستلی نسبت داده می شود. در دوره بین هزار و هفت صد و هفتاد و دو تا هزار و هفت صد و هفتاد و نه، پریستلی به تدریج ماهیت این ترکیب را تشخیص داد و نشان داد که چگونه با دی اکسید کربن که اغلب با آن ظاهر می شود متفاوت است. با این وجود، مونوکسید کربن در قرن‌های قبل از کار پریستلی به خوبی شناخته شده و به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته بود. در اواخر دهه هزار و دویست، کیمیاگر اسپانیایی آرنولد ویلانوا گاز سمی تولید شده از احتراق ناقص چوب را توصیف کرد که تقریبا به طور قطع مونوکسید کربن بود. در طی یک آتش سوزی جنگل یا یک فوران آتشفشانی. مقدار مونوکسید کربن تولید شده در چنین واکنش هایی به در دسترس بودن اکسیژن و دمای احتراق بستگی دارد. سطوح بالای اکسیژن و دمای بالا باعث اکسیداسیون کامل کربن می شود که دی اکسید کربن محصول نهایی است. سطوح پایین تر اکسیژن و دما های پایین تر منجر به تشکیل درصد بیشتری از مونوکسید کربن در مخلوط احتراق می شود. ماهیت سمی مونوکسید کربن قرن هاست که به خوبی شناخته شده است. در غلظت های پایین، مونوکسید کربن ممکن است باعث تهوع، استفراغ، بی قراری و سرخوشی شود. با افزایش قرار گرفتن در معرض، فرد ممکن است هوشیاری خود را از دست داده و دچار تشنج شود. مرگ یک نتیجه رایج است. اداره ایمنی و بهداشت شغلی ایالات متحده حد سیو پنج پی پی ام مونوکسید کربن را در محل های کاری که ممکن است فرد به طور مداوم در معرض گاز باشد تعیین کرده است. امروزه درک نسبتا پیچیده ای از مکانیسمی که توسط آن مسمومیت با مونوکسید کربن رخ می دهد شناخته شده است. به طور معمول، اکسیژن از ریه ها به سلول های گلبول های قرمز خون منتقل می شود. این فرآیند زمانی اتفاق می‌ افتد که اتم ‌های اکسیژن به یک اتم آهن در مرکز یک مولکول پروتئین پیچیده به نام اکسی هموگلوبین متصل می ‌شوند.


این یک مولکول ناپایدار است که در فضا های بین سلولی تجزیه می شود و اکسیژن و هموگلوبین آزاد آزاد می کند. سپس اکسیژن برای انجام واکنش‌ های متابولیک در سلول ‌ها در دسترس است، واکنش‌ هایی که بدن از آن ها انرژی می‌گیرد. با خرید سی او متر می توانید میزان درستی از این ماده را اندازه گیری کنید و درک مناسبی از پاسخ سوال سی او متر چیست داشته باشید. اگر مونوکسید کربن در ریه ها وجود داشته باشد، این توالی مختل می شود. مونوکسید کربن با آهن موجود در هموگلوبین پیوند می زند و کربن مونوکسید هموگلوبین را تشکیل می دهد که تا حدودی شبیه به اکسی هموگلوبین است. با این حال، کربن مونوکسید هموگلوبین پایدارتر است ترکیبی از اکسی هموگلوبین است. هنگامی که به سلول ها می رسد، تمایل بسیار کمتری به تجزیه دارد، اما به گردش در جریان خون به شکل محدود خود ادامه می دهد. در نتیجه سلول ها قادر به دریافت اکسیژن مورد نیاز برای متابولیسم نیستند و تولید انرژی به طور چشمگیری کاهش می یابد. علائم بالینی مسمومیت با مونوکسید کربن که در بالا توضیح داده شد، تظاهرات این تغییرات است. مونوکسید کربن یک ترکیب صنعتی بسیار مهم است. به صورت گاز تولیدی یا گاز آب به عنوان سوخت در عملیات صنعتی کاربرد فراوانی دارد. گاز همچنین یک عامل کاهش دهنده موثر است. به عنوان مثال، هنگامی که مونوکسید کربن از روی اکسید های آهن داغ عبور داده می شود، اکسید ها به آهن فلزی تبدیل می شوند، در حالی که مونوکسید کربن به دی اکسید کربن اکسید می شود. در کاربرد دیگری، مخلوطی از سنگ ‌های فلزی در حضور گاز تولیدکننده تا دمای پنجاه تا هشتاد درجه سانتی ‌گراد گرم می ‌شود. تمام اکسید ها به جز اکسید های نیکل به حالت فلزی خود احیا می شوند. این فرآیند که به فرآیند موند معروف است، راهی برای جدا سازی نیکل از سایر فلزاتی است که معمولا با آن اتفاق می ‌افتد. استفاده دیگر از گاز در فرآیند فیشر - تروپش برای ساخت هیدروکربن ها و مشتقات اکسیژن آن ها از ترکیب هیدروژن و مونوکسید کربن است. با خرید سی او متر از سایت نرمال لابو می توانید جواب سی او متر چیست را پیدا کنید و مناسب ترین ادوات و حسگر ها را تجربه نمایید. مبدل های کاتالیزوری در خودرو ها برای کاهش انتشار مونوکسید کربن استفاده می شود. پیشرفت ‌های اخیر فناوری نانو یک کاتالیزور نانو ذراتی ساخته شده از فلزات غیر واکنش ‌دهنده ایجاد کرده ‌اند که به کاهش مؤثرتر گاز های سمی مانند اکسید های نیتروژن و مونوکسید کربن کمک می‌ کند. خرید سی او متر از سایت نرمال لابو می تواند در اندازه گیری بسیاری از پارامتر های کیفیت هوا بسیار مناسب باشد. مونوکسید کربن یک ترکیب صنعتی بسیار مهم است. به صورت گاز تولیدی یا گاز آب به عنوان سوخت در عملیات صنعتی کاربرد فراوانی دارد. گاز همچنین یک عامل کاهش دهنده موثر است. به عنوان مثال، هنگامی که مونوکسید کربن از روی اکسید های آهن داغ عبور داده می شود، اکسید ها به آهن فلزی تبدیل می شوند، در حالی که مونوکسید کربن به دی اکسید کربن اکسید می شود.

نرمال لابو

نرمال لابو

پاسخ به استنشاق CO۲ حتی در افراد سالم بسیار متفاوت است و به جدیت علائم به غلظت CO۲ و مدت زمانی که فرد در آن است بستگی دارد در معرض از آنجایی که CO۲ بی بو است و باعث تحریک نمی شود، ضعیف در نظر گرفته می شود ویژگی های هشدار دهنده خوشبختانه، شرایط از قرار گرفتن در معرض کم تا متوسط به طور کلی است زمانی که فرد از محیطی با CO۲ بالا خارج می شود، برگشت پذیر است. یکی دیگر از خطرات بهداشتی ناشی از CO۲، سرما زدگی در اثر تماس با CO۲ جامد و بخارات است. خروج گاز از یخ خشک برای جلوگیری از تماس مستقیم با پوست و چشم باید اقدامات احتیاطی انجام شود. اثرات مشابه ی ممکن است از CO۲ فشرده رخ دهد گازی که در صورت تماس با پوست یا چشم از سیلندر خارج می شود. گاز CO۲ در دمای اتاق به پوست یا چشم آسیب نمی رساند. با خرید سی او متر می توانید میزان این گاز خطرناک را اندازه بگیرید. بسیار مهم است که از نگهداری و تنظیم صحیح تجهیزات احتراق اطمینان حاصل شود. استفاده از وسایل نقلیه باید با دقت در مجاورت ساختمان ها و در برنامه های حرفه ای مدیریت شود. تهویه اضافی می تواند به عنوان یک اقدام موقت در زمانی که سطوح بالای CO برای دوره های زمانی کوتاه مورد انتظار است، استفاده شود. بهترین و دقیق ترین راه برای تشخیص وجود مونوکسید کربن در خانه، آزمایش کیفیت هوای داخل خانه است. شرکت‌ های خصوصی برای انجام تست ‌های بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان که شامل تست مونوکسید کربن است، در دسترس هستند. برخی از ادارات آتش نشانی شهرداری و شرکت های خدمات رسانی به خانه شما می آیند و مونوکسید کربن را به صورت رایگان یا با نرخ های کاهش یافته بررسی می کنند. خرید سی او متر از سایت نرمال لابو می تواند بسیاری از خدمات مناسب برای تهیه ادوات اندازه گیری را به شما ارائه نماید و سی او متر چیست یکی از مهم ترین سوالات می باشد. ابزار اصلی مورد استفاده در این آزمایش‌ها یک مانیتور چند گازی سمی قابل حمل الکترونیکی است. تفاوت این دستگاه با آشکارسازهای مونوکسید کربن در سطح مصرف کننده در این است که می توان آن را کالیبره کرد تا گاز مونوکسید کربن را از تقریبا صفر قسمت در میلیون و با افزایش هایی به کوچکی یک ppm تشخیص دهد. بیشتر شرکت های خصوصی علاوه بر آزمایش مونوکسید کربن، سایر آلاینده های مضر مانند کپک، مواد حساسیت زا، رادون، فرمالدئید و غیره را آزمایش می کنند. سایت نرمال لابو مناسب ترین سایت برای تهیه و خرید سی او متر می باشد که مناسب ترین قیمت ها را دارای می باشد و می تواند بسیاری از کالا های مشابه موجود در بازار کاربردی باشد.

برای خرید سی او متر

فروش سی او متر

استفاده از ادواتی که توانایی اندازه گیری میزان درستی از مواد شیمیایی و گاز های آلاینده را دارند در بسیاری از محیط های زندگی و کاری انسان ها مورد استفاده قرار می گیرد. همه ما می توانیم با استفاده مناسب از این گونه ادوات زندگی به دور از خطری را تجربه نماییم. یکی از مهم ترین این ادوات که می تواند میزان گاز سی او را به ما بیان کند، سی او متر می باشد. ساده ترین راه برای دیدن این که آیا در خانه شما مونوکسید کربن وجود دارد یا خیر، با یک سی او متر که شامل زنگ هشدار نیز می شود، است. در واقع، بسیاری از قوانین ساختمانی به یک سی او متر نیاز دارند. اگر در خانه خود ردیاب گاز مونوکسید کربن ندارید، نه تنها شما و خانواده تان را در معرض خطر قرار می دهید، بلکه یک بازرس می تواند شما را علامت گذاری کند و از فروش خانه یا آپارتمان شما جلوگیری کند. بسیاری از فروشگاه ها اقدام به فروش سی اومتر کرده اند اما سایت نرمال لابو بهترین و با کیفیت ترین انواع آن را برای شما ارائه می کند. چنین سی او متر با ارزش هستند، اما به اندازه مانیتور های چند گازی سمی قابل حمل الکترونیکی دقیق نیستند، زیرا آن ها معمولا تنها تا سی ppm اندازه گیری می کنند. هدف این سی او متر نیز این است که به عنوان آخرین لایه هشدار برای محافظت از افراد در مناطق قابل سکونت مانند اتاق خواب، اتاق غذا خوری، محل نشیمن و راهرو عمل کنند. این سی او متر برای شناسایی گاز مونوکسید کربن در مکان ‌های مشکوک مبدا مانند اتاق‌ های کوره یا حتی در آشپزخانه ‌ها نیست. در واقع، بیشتر این سی او متر باید فراتر از شعاع مشخص شده توسط دستور العمل‌ های آشکار ساز نصب شوند، مثلا پنج فوت یا بیشتر فراتر از وسایل پخت و پز و بیست فوت یا بیشتر فراتر از کوره‌ ها. مسمومیت با مونوکسید کربن حتی فریبنده تر است زیرا هم زمان با ماه های زمستان است که مردم بیشتر آنفولانزا را تجربه می کنند. تعدادی از علائمی که مسمومیت با مونوکسید کربن را از آنفولانزا متمایز می کند عبارتند از؛ همه افراد در خانه در یک زمان بیمار هستند، حیوانات خانگی نیز بیمار هستند، وقتی از خانه بیرون می روید احساس بهتری دارید. در حالی که همه افراد مستعد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن هستند، نوزادان، افراد مسن و کسانی که بیماری قلبی، کم خونی و مشکلات تنفسی دارند بیشتر احتمال دارد بیمار شوند. اگر مشکوک به وجود مونوکسید کربن در خانه خود هستید، فورا خانه را ترک کرده و با آتش نشانی یا یک شرکت حرفه ای تست هوا در محل تماس بگیرید. تمام پنجره ‌ها و در ها را باز کنید و همه اجاق ‌ها، سیستم HVAC و آبگرمکن را خاموش کنید. تخمین زده می شود که سالانه بین سی تا پنجاه نفر بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن جان خود را از دست می دهند. مونوکسید کربن زمانی تولید می ‌شود که وسایل گازسوز مانند اجاق ‌ها و آتش ‌سوزی ‌ها سوخت خود را به طور کامل نسوزند که عمدتا به دلیل معیوب یا مسدود بودن دستگاه‌ ها است.

نرمال لابو

نرمال لابو

هر چیزی که نفت یا سوخت جامد را می سوزاند نیز می تواند مونوکسید کربن تولید کند. سطح مونوکسید کربن را می توان در خون یا در محیط اندازه گیری کرد. یک بیمارستان می تواند خون شما را بررسی کند تا ببیند چه مقدار مونوکسید کربن به شکل کربوکسی هموگلوبین دارید که ظرفیت خون را برای حمل اکسیژن در بدن کاهش می دهد. برای درمان آن اغلب از اکسیژن درمانی هایپرباریک استفاده می شود. در خانه یا محل کار، از سی او متر برای نظارت بر سطوح مونوکسید کربن در هوا استفاده می شود. خرید و فروش سی اومتر در بسیاری از فروشگاه هایی که تجهیزات آزمایشگاهی را می فروشند موجود است و سایت نرمال لابو مناسب ترین این سایت ها می باشد. سی او متر ها به همراه زنگ هشداری با صدای بالا در هنگام شناسایی مونوکسید کربن ارائه می شود یا زنگ هشدار همراه با نمایشگر دیجیتالی که غلظت مونوکسید کربن را نشان می دهد. بسیاری از کارشناسان فروش سی اومتر جواب سوال سی او متر چیست را می دانند. معمولا بسیاری از سایت هایی که اقدام به فروش سی اومتر می کنند این ابزار را به همراه باتری عرضه می کنند. با شکستن مونوکسید کربن و سپس آزاد کردن الکترون ‌هایی که جریان الکتریکی تولید می ‌کنند کار می‌ کند و زنگ هشدار به صدا در می ‌آید. در ابتدا بسیار دقیق است، اما مستعد آلوده شدن و خوانش نادرست است. طول عمر آن دو تا پنج سال است. این آشکار ساز باید حدود ده سال کار کند، زیرا از نظر مکانیکی ساده و قابل اعتماد است. حسگر های آن از مقداری دی اکسید قلع به عنوان عنصر حسگر استفاده می کنند. یک المنت حرارتی الکتریکی ماده حسگر را گرم می کند و مونوکسید کربن به طور کاتالیزوری بر روی سطح عنصر حسگر تجزیه می شود. در این فرآیند الکترون ها آزاد شده و توسط عنصر حسگر جذب می شوند. مقاومت سنسور با افزایش ذرات باردار کاهش می یابد. الکترون ها مقاومت سنسور را اندازه گیری می کنند و از آن غلظت مونوکسید کربن محاسبه می شود. شما باید یک سی او متر با کد استاندارد اروپایی EN۵۰۲۹۱ انتخاب کنید، زیرا مونوکسید کربن را قبل از هر گونه خطری برای انسان تشخیص می دهد. کتابچه راهنمای دستور العمل سی او متر به شما توصیه می کند که مانیتور در کجا باید قرار گیرد، چگونه از آن استفاده کنید، اگر زنگ هشدار به صدا درآمد چه کاری باید انجام دهید و اطلاعاتی در مورد نحوه تفسیر سطح مونوکسید کربن یافت شده و خطرات مربوط به سطوح شناسایی شده ارائه می دهد. با گسترش میزان فروش سی اومتر بسیاری از مهندسان و طراحان خانه از این ادوات به وفور استفاده می کنند. به طور متوسط، حدود صد و هفتاد نفر در ایالات متحده سالانه بر اثر CO تولید شده توسط محصولات مصرفی غیر اصولی جان خود را از دست می دهند. این محصولات شامل دستگاه های سوخت سوز ناکار آمد مانند کوره ها، محدوده ها، آبگرمکن ها و بخاری های اتاق می باشد. تجهیزات موتوری مانند ژنراتور های قابل حمل. شومینه ها و زغالی که در خانه ها و سایر مناطق محصور سوزانده می شود.


تنها در سال دو هزار و پنج، کارکنان CPSC از حداقل نود و چهار مورد مرگ ناشی از مسمومیت CO در ژنراتور مطلع هستند. چهل و هفت مورد از این مرگ و میر ها در جریان قطع برق به دلیل آب و هوای بد از جمله طوفان کاترینا رخ داده است. برخی دیگر از دی اکسید کربن تولید شده توسط محصولات غیر مصرفی، مانند خودرو هایی که در گاراژ های متصل به کار مانده اند، جان خود را از دست می دهند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری تخمین می زند که سالانه چندین هزار نفر برای درمان مسمومیت با سی او به اورژانس بیمارستان مراجعه می کنند. اثرات سی او بر سلامتی به غلظت CO و مدت قرار گرفتن در معرض آن و همچنین وضعیت سلامتی هر فرد بستگی دارد. غلظت سی او بر حسب قسمت در میلیون اندازه گیری می شود. اکثر مردم هیچ علامتی را از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سطوح CO۲ تقریبا یک تا هفتاد ppm تجربه نمی کنند، اما برخی از بیماران قلبی ممکن است افزایش درد قفسه سینه را تجربه کنند. با افزایش سطح سی او و بالاتر از هفتاد ppm، علائم بیشتر قابل توجه می شوند و می توانند شامل سردرد، خستگی و حالت تهوع باشند. در غلظت های ثابت سی او بالای صد و پنجاه تا دویست پی پی ام، بی نظمی، بی هوشی و مرگ ممکن است. اگر فکر می کنید هر یک از علائم مسمومیت با CO را تجربه می کنید، فورا به بیرون و به هوای تازه بروید. خانه را ترک کنید و با آتش نشانی تماس بگیرید تا علائم خود را از خانه همسایه گزارش دهید. اگر در خانه بمانید ممکن است هوشیاری خود را از دست بدهید و بمیرید. همچنین مهم است که فورا با پزشک برای تشخیص صحیح تماس بگیرید. به پزشک خود بگویید که مشکوک هستید مسمومیت با سی او باعث مشکلات شما شده است. در صورت مشاهده علائم مسمومیت با سی او ، مراقبت فوری پزشکی مهم است. اگر پزشک مسمومیت با CO را تایید کرد، مطمئن شوید که یک سرویس دهنده واجد شرایط، قبل از استفاده مجدد دستگاه ها را از نظر عملکرد صحیح بررسی می کند. سی او متر باید طبق دستور العمل سازنده نصب شود. CPSC توصیه می کند که یک زنگ هشدار سی او در راهرو بیرون از اتاق خواب در هر قسمت خواب جداگانه خانه نصب شود. سی او متر ممکن است در یک پریز پلاگین یا بالای دیوار نصب شود. آلارم های دی اکسید کربن سیمی یا پلاگین باید پشتیبان باتری داشته باشند. از مکان ‌هایی که نزدیک دریچه ‌های گرمایش هستند یا می ‌توانند با مبلمان یا پارچه ‌ها پوشانده شوند، خودداری کنید. CPSC نصب سی او متر را در آشپزخانه ها یا بالای وسایل سوخت سوز توصیه نمی کند. فروش سی اومتر در سایت نرمال لابو ممکن می باشد و شما عزیزان و گرامیان می توانید با خرید سی او متر از ما با کیفیت ترین ادوات موجود در بازار را تجربه نمایید.

نرمال لابو
نرمال لابو
سخن پایانی

آلاینده هایی که در محیط پیرامون زندگی و محل کار انسان ها موجود هستند بسیار زیاد اند و انسان ها توانسته اند به بهترین شکل ممکنه از ادوات متنوعی برای اندازه گیری مواد شیمیایی مختلف استفاده نمایند. یا استفاده از دانستن همه چیز در مورد سی او متر می توانید نسبت به سوال سی او متر چیست پاسخ مناسبی دهید و مناسب ترین آنان را جهت خرید سی او متر از سایت نرمال لابو اقدام نمایید. در حالت ایده آل، سطح سی او در داخل خانه باید با غلظت CO در خارج یکسان باشد. در منطقه مترو پل، سطوح سی او در فضای باز معمولا بین سه صدم تا دو و نیم ppm به طور متوسط در یک دوره هشت ساعته متغیر است. این سطوح بسیار کمتر از استاندارد فدرال نه ppm برای CO در هوای بیرون است. به طور کلی، غلظت در مناطق روستایی کمتر و در مناطق شهری بیشتر است. یافتن غلظت سی او بالاتر در داخل خانه نسبت به فضای باز نشان دهنده وجود منبع سی او در داخل یا بسیار نزدیک به خانه شما است. مهم است که بدانید چه وسایلی در خانه شما سوخت سوز هستند و از نگهداری صحیح آن ها اطمینان حاصل کنید. همه این وسایل باید به بیرون تهویه شوند. شما باید وسایل سوخت سوز مثلا کوره را هر ساله توسط یک پیمانکار گرمایشی واجد شرایط بررسی کنید تا مشکلات احتمالی را جستجو کنید. هرگز از وسایلی که برای استفاده در فضای باز در نظر گرفته شده اند در داخل استفاده نکنید. به عنوان مثال می توان به منقل کباب پز، اجاق های کمپ، ژنراتور های قابل حمل یا تجهیزات چمن گازی اشاره کرد. برای گرم کردن خانه از فر استفاده نکنید. نه تنها یک خطر آتش سوزی است، بلکه یک خطر مونوکسید کربن نیز هست. وسیله نقلیه خود را در گاراژ متصل راه اندازی نکنید یا در حالت بیکار قرار ندهید. در عوض، فورا وسیله نقلیه خود را خارج کنید. بررسی کنید که لوله اگزوز وسیله نقلیه شما مسدود نشده باشد، به عنوان مثال، برف در طول زمستان. برای اکثر افراد، اولین نشانه های قرار گرفتن در معرض شامل سردرد خفیف و تنگی نفس همراه با ورزش متوسط است. قرار گرفتن در معرض مداوم می تواند منجر به سردرد های شدید تر، سرگیجه، خستگی و حالت تهوع شود. در نهایت علائم ممکن است به گیجی، تحریک پذیری، اختلال در قضاوت و هماهنگی و از دست دادن هوشیاری پیشرفت کنند. سایت نرمال لابو بهترین مکان جهت خرید سی او متر می باشد که در بازار موجود است.