advertise

کلرید روی چیست؟

معرفی کلرید روی

ترکیبات شییمیایی و عناصر موجود در طبیعت، بسیاری از عناصر را تحت تاثیر خود قرار داده اند اگر چه بسیار از این ترکیبات برای انسان خطرناک محسوب می شوند اما بسیاری از صنایع را به خود وابسته نموده اند. ترکیبات شیمیایی موجود در طبیعت با داشتن خواص بسیار برای زندگی انسان و همچنین حیوانات، متابولیسم های بدن آنها را نیز در بر گرفته اند. کلرید روی یکی از عناصری است که بسیار مورد توجه انسان قرار گرفته است چرا که کاربرد فراوانی در طبیعت داشته و مورد نیاز صنایع دارویی و پزشکی نیز قرار دارد. در این مقاله از سایت نرمال لابو به طور کامل در ارتباط با اینکه کلرید روی چیست می پردازیم همچنین به معرفی کلرید روی و بسیاری از فواید آن خواهیم پرداخت. پیشنهاد می نماییم در ادامه همراه نرمال لابو باشید. ترکیبات روی در زمینه های مختلف کاربرد دارند، از جمله: از اکسید روی به عنوان رنگ دانه سفید در رنگ و به عنوان کاتالیزور در تولید لاستیک برای پخش گرما استفاده می شود. همچنین در محافظت از پلیمرهای لاستیکی و پلاستیک ها در برابر اشعه ماورا بنفش کاربرد دارد. کلرید روی اغلب به عنوان یک ماده ضد حریق شناخته شده و گاهی به عنوان نگهدارنده به چوب افزوده می شود. این ماده در ساخت بسیاری از مواد شیمیایی کاربرد دارد. متیل روی در تعدادی از سنتزهای آلی به کار می رود. سولفید روی در رنگدانه های فروزستی مانند عقربه های ساعت، صفحه های اشعه ایکس، لامپ های فلورسنت و صفحه تلویزیون استفاده می شود. سولفات روی یک ماده شیمیایی مورد استفاده در رنگ ها و رنگدانه ها است. کمپلکس های روی دی تیوکاربامات به عنوان قارچ کش های کشاورزی کاربرد دارند. کلرید دسته ای از مواد شیمیایی می باشد. یون کلراید زمانی تشکیل می شود که عنصر کلر به عنوان هالوژنی، یک الکترون دریافت می کند تا به یون Cl- تبدیل شود. از این یون می توان نمک هایی معدنی ساخت که به خوبی در آب محلول اند. برخی از این نمک های معدنی عبارتند کلرید سدیم، کلرید کلسیم، کلرید آهن و ... همچنین یک الکترولیت بسیار مهم است که در تمام مایعات بدن موجود دارد.

کلرید روی - نرمال لابو

کلرید روی - نرمال لابو

کلرید روی یک ترکیب شیمیایی با فرمول ZnCl۲ است که عموما مورد استفاده صنایع پایین دست شیمیایی قرار می گیرد. کلرید روی به شکل های مختلفی برای فروش وجود دارد از جامد پودری سفید رنگ گرفته تا کرستال و یا محلول های ۴۳ و ۵۵ درصد آن. اما عموما به شکل پودر های دانه ای است و با گرما دادن به کلرید کلسیم و سولفات روی به دست می آید.کلرید روی یا کلراید روی یا کلرور روی با فرمول شیمیایی ZnCl۲ ، یک ترکیب شیمیایی مهم است که ۹ فرم کریستالی از آن وجود دارد که همگی بی رنگ یا سفید رنگ هستند. کلرید روی با حرارت دادن کلرید کلسیم و سولفات تولید می شود ، وزن مخصوص آن ۲.۷۵ pH ۴ و طعم سوزاننده دارد. کلرید روی کاربردهای مختلفی دارد و مصارف اصلی آن شامل سنتز شیمیایی و پردازش منسوجات است. کلرید روی در تهیه متیلن کلرید ، مواد شیمیایی حاوی روی ، ترکیبات دیازونیوم ، باسیتراسین روی و اتیل استات استفاده می شود و یکی از پرکاربردترین مواد شیمیایی در صنایع مختلف است. کلراید روی در ساخت انواع رنگ‌ها ، مواد شیمیایی واسطه و حلال های شیمیایی استفاده می شود. این ماده به عنوان اسید لوئیس در واکنش ها عمل کرده و یک کاتالیزور پرکاربرد در فرآیندهای آلی است. کلراید روی یک ترکیب جاذب رطوبت است و برای تولید آب خالص مورد استفاده قرار می گیرد و در آب آشامیدنی وجود دارد. از آنجایی که روی یک عنصر مهم برای افزایش رشد گیاهان است این ماده در ترکیب با عوامل شلاته کننده در کشاورزی کاربرد دارد. کلراید روی به عنوان الکترولیت و جاذب رطوبت به طور گسترده ای در باتری های سلولی خشک مورد استفاده قرار می گیرد.

دلیل دیگر استفاده از این ماده در این باتری ها خاصیت یا توانایی آن در جلوگیری از خوردگی است. یکی از کاربردهای عمده کلرید روی در تولید رزین های تبادل یونی است، این ماده همچنین برای تسریع فرآیند ولکانیزاسیون لاستیک مورد استفاده قرار می گیرد. کلرید روی همچنین برای جداسازی روغن از آب استفاده می شود زیرا توانایی از بین بردن امولسیون را دارد. کلرید روی به منظور حلب کاری، گالوانیزه کردن و لحیم کاری در شارها کاربرد گسترده ای دارد. این ماده قادر به از بین بردن نمکها و اکسیدها از سطح فلزات مختلف است و شار کلرید روی به عنوان ماده پاک کننده شناخته می شود. کلرید روی یک ضد عفونی کننده است و برای درمان درماتیت و زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد. کلرور روی به عنوان یک عامل دهیدراته کننده در سنتزهای شیمیایی کاربرد دارد و در صنایع چسب و چوب مورد استفاده قرار می گیرد. این عنصر، واکنش‌پذیری نسبتا بالایی دارد و به راحتی با اسیدها و بازها وارد واکنش می‌شود و همچنین، عامل کاهنده قوی به شمار می‌ آید. سطح این فلز در حالت خالص به سرعت کدر می‌ شود و لایه‌ ای محافظ با فرمول Zn۵(OH)۶(CO۳)۲Zn۵(OH)۶(CO۳)۲ در اثر واکنش با دی‌ اکسید کربن موجود در اتمسفر تشکیل می‌دهد.

کلرید روی - نرمال لابو

کلرید روی - نرمال لابو

کلرید روی (کلراید روی) به شدت جاذب آب است. کلرید روی محلول چندین کاربرد دارد که مهمترین آن ها شامل سنتز های شیمیایی و فرآیند های نساجی می باشد. رنگ کلرید روی محلول عموما کاهی کمرنگ است. این ترکیب را می توان در بسیاری از حلال ها مانند متانول، اتانول، گلیسرول، استون و یا اتر حل کرد. کلرید روی توسط واکنش هیدروکلریک اسید آبی با مواد زائد روی یا سنگ معدنی (roasted ore) تولید می‌شود. محلول روی کلراید با توجه به درصد خلوص‌های موردنیاز به روش‌های گوناگون تولید می‌شود. همچنین برای به دست آوردن آن با درصد خلوص بالا این واکنش را در دمای ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد با گاز هیدروژن کلراید انجام می‌دهند. سولفات روی و کلرید روی در طیف گسترده ای از کاربردهای نسبتاً کوچک استفاده می شوند. اولی در کشاورزی به عنوان علف کش و محافظت در برابر آفات استفاده می شود. همچنین یکی از اجزای مهم حمام رسوب دهنده در ساخت ریون ویسکوز است. کلرید روی در صنعت نساجی و به عنوان یک ماده تشکیل دهنده شار در لحیم کاری، تصفیه آلومینیوم و گالوانیزه کاربرد دارد.کرومات روی به عنوان بازدارنده های خوردگی و همچنین به عنوان رنگدانه های زرد روشن استفاده می شود. فسفات روی علاوه بر محافظت در برابر خوردگی آهن و فولاد، به صورت رنگ به عنوان رنگدانه در یک بایندر آلی موجود است و به عنوان یک پرایمر ضد خوردگی روی فولاد استفاده می شود. کلرید روی را می توان با واکنش هیدرو کلریک اسید با فلز یا ترکیبات روی مانند اکسید روی، هیدروکسید روی، کربنات روی یا سولفید روی تولید نمود. همچنین واکنش غیر مستقیم بسیاری جهت تولید این ماده وجود دارند. برای مثال می توان به واکنش کلرید کلسیم با سولفات روی اشاره نمود که محصول آن کلرید روی و سولفات کلسیم (گچ) می باشد. واکنش فوق به دلیل عدم تولید گازهای حاوی کلر و دود و خطرات کمتر برای کارکنان و همچنین عدم تولید محصولات جانبی روش مناسب تری می باشد. محلول حاصله با استفاده از فیلتر پرس شفاف سازی می شود تا رسوبات سولفات کلسیم جدا شوند. سپس کلرید روی حاصله تغلیظ شده و پس از سرد شدن و تشکیل کریستال آماده ی سانتریفیوژ شدن، بسته بندی و در نهایت فروش خواهند بود.


انواع کلرید روی

برای کلرید روی علاوه بر کاربرد های متنوع، اشکال و حالت های مختلفی نیز وجود دارد. انواع کلرید روی به دو حالت جامد و مایع تقسیم بندی می شود. اطلاعات دقیقی از تفاوت اساسی این دو حالت وجود ندارد اما قطعا وجود هیدروکلریک در واکنش بین آنها تفاوت ایجاد نموده است. چند شکل بلورین ( پلی مورف ) از از ZnCl ۲ شناخته شده است: که به ترتیب آلفا، گاما، بتا، هستند و در هر مورد، روی ۲+ یون های تتراهیدرات به چهار یون های کلرید هماهنگ شده است. در اینجا آلفا، بتاو گاما ثابت شبکه هستند، Z تعداد واحدهای سازه در واحد سلول و ρ چگالی محاسبه شده از پارامترهای ساختار است. کلرید روی یک ترکیب شیمیایی با فرمول ZnCl۲ است که عموما مورد استفاده صنایع پایین دست شیمیایی قرار می گیرد. کلرید روی به شکل های مختلفی برای فروش وجود دارد از جامد پودری سفید رنگ گرفته تا کریستال و یا محلول های ۴۳ و ۵۵ درصد آن. اما عموما به شکل پودر های دانه ای است و با گرما دادن به کلرید کلسیم و سولفات روی به دست می آید. کلرید روی (کلراید روی) به شدت جاذب آب است. کلرید روی محلول چندین کاربرد دارد که مهمترین آن ها شامل سنتز های شیمیایی و فرآیند های نساجی می باشد. رنگ کلرید روی محلول عموما کاهی کمرنگ است. این ترکیب را می توان در بسیاری از حلال ها مانند متانول، اتانول، گلیسرول، استون و یا اتر حل کرد. کلرید روی جامد یا بدون آب را می توان از واکنش بین کلر و روی به دست آورد. کلرید روی محلول را نیز می توان از واکنش بین اسید هیدروکلریک غلیظ و قطعات روی به دست آورد. در ترکیبات شیمیایی، روی تقریباً به طور انحصاری حالت اکسیداسیون ۲+ را نشان می دهد. چند ترکیب روی در حالت ۱+ گزارش شده است، اما هرگز ترکیبات روی در حالت +۳ یا بالاتر وجود ندارد.

کلرید روی - نرمال لابو

برای خرید کلرید روی

کلرید روی - نرمال لابو

زینک کلراید (این ماده) نام ترکیبات شیمیایی با فرمول ZnCl۲ و هیدرات های آن است. کلریدهای روی که از آن ۹ شکل بلوری شناخته شده است، بی رنگ یا سفید هستند و در آب بسیار محلول هستند. این ماده به خودی خود رطوبت ساز است. بنابراین نمونه ها باید از منابع رطوبت از جمله بخار آب موجود در هوای محیط محافظت شوند. این ماده کاربرد گسترده ای در فرآوری منسوجات، شارهای متالورژی و سنتز شیمیایی پیدا می کند. هیچ ماده معدنی با این ترکیب شیمیایی غیر از ماده معدنی بسیار کمیاب سیمونکولایت، Zn۵ (OH) ۸Cl۲ · H۲O شناخته نشده است.این ماده از جمله ترکیباتی است که به دلیل اهمیت و کاربرد فراوانی که در صنایع مختلف دارد همواره مورد توجه زیادی قرار می گیرد این ماده یک نمک یونی است که برای سنتز کلسترول، پروتئین و چربی ها ضروری است. روی نقش مهمی در عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن دارد. روی برای فعالیتهای آنزیمی لازم برای تقسیم سلول، رشد سلول و ترمیم زخم و همچنین ترشح ویتامین A از کبد مورد نیاز است. این ماده در دقت حس بویایی و چشایی نقش دارد و برای حفظ سلامت تولید مثل پروستات و عملکرد انسولین لازم است. در این قسمت با انواع کلرید روی که به دو صورت جامد و محلول است آشنا شدید. به یاد داشته باشید که اطلاعات بیشتری در ارتباط با انواع کلرید روی وجود دارد اما به صورت کلی می توان از این اطلاعات که در این قسمت ذکر شد به کاربرد هر یک از انواع کلرید روی پی ببریم در ادامه همراه نرمال لابو باشید تا شما را با نکات بیشتری در ارتباط با معرفی کلرید روی آشنا نماییم.


کلرید روی صنعتی

کلرید روی صنعتی ماده ای شیمیایی با فرمول ZnCl۲ می باشد. این ماده در دمای معمولی یا همان اتاق به صورت جامد است و ساختاری کریستالی دارد. همچنین کلرید روی صنعتی به صورت بی بو و با رنگ سفید یا بی رنگ است. نقطه جوش آن ۷۳۲ درجه سانتی گراد و نقطه ذوب آن ۲۹۰ درجه است. حلالیت بالایی در آب دارد و در صورت انحلال در آب به کلرید روی مایع تبدیل می شود. ضمنا با PH برابر ۴ این ماده به ماده ای اسیدی تبدیل شده است. باید بدانید این ماده در صورتی که در گرمای شدید قرار بگیرد تجزیه می شود. در این حالت ماده از خود گاز هیدروژن کلرید و اکسید روی صادر می کند. همچنین با حلالیت در آب خاصیت اسیدی بودن آن افزایش می یابد. باید این ماده را از رطوبت و بخار آب دور نگاه داشت.
کاربرد کلرید روی در سنتزهای ارگانیک: از این ماده در سنتزهای ارگانیک و عالی بسیار استفاده می شود. کلرید روی می تواند به عنوان یک اسید لوییس مورد استفاده قرار بگیرد که بیشتر در سنتزهای آزمایشگاهی استفاده می شود. همچنین از آن به همراه HCl برای تهیه آلکالوکلریدها استفاده می شود. از آن در بسیاری از واکنش های آلی دیگر نیز استفاده میشود که بیان و بررسی آنها نیاز به بررس بیشتری دارد.
کاربرد کلرید روی در صنایع نساجی و کاغذسازی: محلول های آبی کلرید روی، دارای ویژگی جالبی از نشاسته، ابریشم و سلولز است. از کلرید روی در الیاف به عنوان عامل ضدحریق استفاده می شود.

کلرید روی - نرمال لابو

کلرید روی - نرمال لابو

فلز روی با عدد اتمی ۳۰ و نماد شیمیایی Zn جز عناصر گروه دوازدهم جدول تناوبی است. این فلز شکننده با رنگ ترکیبی نقره‌ ای و آبی، مشابه اولین فلز هم گروه خود یعنی عنصر منیزیم است. این فلز پرکاربرد غالبا در سنگ معدن اسفالریت یافت می شود. لازم است بگوییم که بیست و چهارمین فراوانی روی پوسته زمین، از آن فلز روی است. سنگ معدن فلز روی، غالبا در کشورهایی چون استرالیا، آسیا و ایالات متحده آمریکا یافت می شود. از خصوصیات این فلز پرمصرف می توان به شکل‌ پذیری، الکتروشیمیایی بودن، نقطه ذوب پایین، مقاومت در برابر خوردگی، سیالیت، سختی و استحکام خوب، امکان تولید آلیاژهای گوناگون و … اشاره نمود. همان طور که گفته شد از کاربرد های آن می توان به کارایی در صنعت آبکاری اشاره کرد. روی و آلیاژهای آن بیش از ۱۰۰ سال به عنوان پوشش های محافظتی و تزئینی برای انواع مختلف فلزات، به ویژه فولاد استفاده شده اند. کلرید روی یکی از محصولات مهم نمک صنعتی، که طیف بسیار گسترده ای از برنامه های کاربردی است. این ماده محلول در آب، متانول، اتانول، گلیسرول، استن، اتر، نامحلول در آمونیاک مایع است. کلرید روی مذاب دارای خواص الکتریکی خوب است. نمونه های تجاری کلرید روی معمولاً حاوی آب و محصولات حاصل از هیدرولیز به عنوان ناخالصی است. چنین نمونه هایی ممکن است با تبلور مجدد از دیوکسان داغ خالص شوند. نمونه های بی آب را می توان با تصعید در جریانی از گاز کلرید هیدروژن خالص کرد و پس از آن در یک جریان گاز نیتروژن خشک درجه حرارت عالی را به ۴۰۰ درجه سانتی گراد گرم کرد.

سرانجام، ساده ترین روش به تیمار روی کلرید روی با تیونیل کلرید متکی است روی (زینک)، عنصری شیمیایی است که در جدول تناوبی با عدد اتمی ۳۰ نشان داده شده است که در گروه ۱۲ جدول قرار دارد. این عنصر در دمای اتاق، حالتی شکننده و ظاهری نقره‌ای رنگ دارد. روی شباهت‌ های بسیاری به منیزیم دارد. هر دو عنصر، عدد اکسایش +۲ دارند و اندازه یون‌های این دو عنصر یکسان است. روی، بیست چهارمین عنصر فراوان در پوسته زمین به شمار می‌آید که ۵ ایزوتوپ پایدار دارد. از آلیاژهای مهمی که به کمک روی ساخته می‌شود می‌ توان به برنج اشاره کرد. بهره‌ گیری از این عنصر در رژیم غذایی نیز توصیه می‌ شود زیرا کمبود آن موجب مشکلاتی به خصوص در رشد و بلوغ کودکان می‌ شود. علاوه بر این، بسیاری از آنزیم‌ ها در بیوشیمی نیز دارای مرکز فعال با اتم روی هستند. غلظت این فلز بر روی پوسته زمین در حدود ۷۵ppm۷۵ppm ذکر شده است. غلظت این عنصر در خاک، مقداری بین ۵−۷۷۰ppm۵−۷۷۰ppm دارد. این عنصر به طور معمول همراه با سایر فلزات پایه همچون سنگ‌ معدن‌های مس و سرب یافت می ‌شود. روی، عنصری گوگردپسند (کالکوفیل) است به این معنی که تمایل دارد در مواد معدنی به همراه گوگرد و سایر کالکوژن‌های سنگین یافت شود. منابع زینک در زمین، در حدود ۱/۹-۲/۸ میلیارد تن تخمین زده شده ‌اند که منابع عظیمی از آن‌ها در استرالیا، کانادا، آمریکا و ایران وجود دارند.

کلرید روی - نرمال لابو

کلرید روی - نرمال لابو

کلرید روی مایع

کلرید روی ( Zinc chloride ) با فرمول شیمیایی Zncl۲ یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۳۰۰۷۸۵۵ است که جرم مولی آن ۱۳۶.۳۱۵ g/mol می ‌باشد. شکل ظاهری این ترکیب، جامد بلوری سفید است اما کلرید روی مایع نیز وجود دارد که به شکل محلول به فروش می رسد.. کلرید روی مایع نیز مانند حالت جامد آن کاربرد های گسترده ای دارد که می تواند برای صنایعی که به کلرید روی مایع نیاز دارند استفاده گردد. وجود عنصر هیدروژن در ترکیب با کلر سبب شده تا این ترکیب محلول ایجاد شود. کلرید روی یکی از محصولات مهم نمک صنعتی، که طیف بسیار گسترده ای از برنامه های کاربردی است. کلرید روی محلول در آب، محلول در متانول، اتانول، گلیسرول، استن، اتر، نامحلول در آمونیاک مایع، قادر به جذب رطوبت از هوا و گداز است. محلول اکسید فلز و داشتن ویژگی سلولز است. کلرید روی مذاب دارای خواص الکتریکی خوب است. دود غلیظ سفید را در هنگام سوختن نسل. کلرید روی خورنده و سمی است کلرید روی یک ماده تحریک کننده پوست است. پس از تماس با پوست به سرعت آنرا از روی پوست پاک کنید و موضع را با صابون و آب فراوان شستشو دهید.


بعد از تماس با چشم ها آنها را با آب فراوان یا سایر محلول های شستشوی چشم بشوئید و در اسرع وقت با چشم پزشک تماس بگیرد. کلراید روی برای دستگاه گوارش بسیار خطرناک است و بلع اتفاقی این ماده باعث سوختگی دستگاه گوارش و استفراغ خونی خواهد شد. علائم مسمومیت با کلرور روی شامل اختلالات گوارشی، اسهال، تهوع و درد شکمی است و دوز کشنده آن برای انسان ۳- ۵ گرم است. نوشیدن شیر و نمک های EDTA می تواند در رفع مسمومیت موثر باشد. کلرور روی برای ریه ها نیز به شدت مضر است و قرارگرفتن در معرض این ماده یا دود آن می تواند منجر به ادم ریوی، تنگی نفس، سرفه، طعم فلز در دهان، تب و لرز، درد قفسه سینه و پا ، تشنگی و بسیاری از علائم دیگر شود بنابراین در صورت استنشاق دود یا گرد و غبار آن به سرعت به مراکز درمانی مراجعه کنید. کلیه افرادی که با این ماده کار می کنند باید اقدامات ایمنی را رعایت کرده و کلرید روی در ظروف دربسته و در جای خنک و خشک نگهداری کنند. در حالی که از این ماده شیمیایی استفاده می کنید ، برای حفظ ایمنی شخصی باید از دستکش لاستیکی ، ماسک و عینک محافظ استفاده کنید. به یاد داشته باشید که میزان احتیاز در هنگام کار با کلرید روی مایع بسای بیشتر از حالت جامد آن است. بنابراین هنگام کار با کلرید روی مایع حتما اقدامات ایمنی را جدی بگیرید.

کلرید روی - نرمال لابو
کلرید روی - نرمال لابو

فروش کلرید روی

همانطور که می دانید کلرید روی از ترکیبات مهم در صنایع مختلف است در نتیجه فروش کلرید روی به عنوان مقاصد تجاری در مقیاس های بالا صورت می پذیرد بنابراین به منظور فروش کلرید روی باید ابتدا با مشخصات و خصوصیات فلز روی آشنا باشید تا ارزش این عنصر را در صنایع مختلف کاملا درک نمایید. روی کلرید از مشاقات روی محسوب می شود اما با توجه به اینکه فلز روی و به اصطلاح عنصر روی یکی از عناصر با ارزش کره زمین محسوب می شود فروش کلرید روی نیز تحت تاثیر آن قرار می گیرد. در ادامه نرمال لابو توجه شما عزیزان را به نکاتی قابل توجه در ارتباط با عنصر روی جل می نمایید. روی، فلزی به رنگ آبی سفید، درخشان و دیامغناطیس است. این عنصر، چگالی کمتری نسبت به آهن دارد و ساختار بلوری شش‌وجهی برای آن ذکر می‌شود. این فلز در بیشتر موارد، حالتی سخت و شکننده دارد اما در دمای بین ۱۰۰-۱۵۰ درجه سانتی‌گراد حالتی چکش‌خوار پیدا می‌کند و در دمایی بالاتر از ۲۱۰ درجه سانتی‌گراد،‌ دوباره حالتی شکننده پیدا می‌کند. همچنین، این فلز، هادی خوبی برای الکتریسیته به شمار می‌آید. نقطه ذوب و جوش این فلز به ترتیب برابر با ۴۱۹ و ۹۰۷ درجه سانتی‌گراد است که برای یک فلز، مقادیر پایین به شمار می‌آیند. به غیر از جیوه و کادمیم، نقطه ذوب روی، پایین‌تر از سایر عناصر بلوک d جدول تناوبی است. عناصر بسیاری همچون آلومینیوم، آنتیوموان، بیسموت، طلا، آهن، سرب، جیوه، نقره، منیزیم و … با Zn تشکیل آلیاژ می‌ دهند. خوب است بدانید، زمانی که قطعه ‌ای از روی را خم کنید،‌ صدای جالبی از آن شنیده می‌ شود. همان طور که می دانید عملیات گالوانیزه‌ سازی فولاد جهت افزایش مقاومت آن انجام می شود.


با گالوانیزه کردن فولاد مقاومت آن در برابر بسیاری از عوامل محیطی از جمله رطوبت، هوا و … بیشتر می گردد. در گالوانیزه کردن میلگردها و مقاطع فولادی از لایه‌ ی بسیار نازک فلز روی کمک گرفته می شود. با انجام این عملیات فولاد در برابر زنگ زدگی و خوردگی گالوانیک به خوبی محافظت می شود. در تولید تیرهای توزیع برق، ریل های اطراف بزرگراه ها و لوله های آب، عملیات تمیزکاری و غوطه وری در وان حمام روی (یا همان گالوانیزه کاری عمومی) فلزات انجام می پذیرد که با این روش فلزات به خوبی مقاوم سازی می شود. برای مقاوم سازی اشیاء کوچکتر مثل میخ و پیچ نیز از فلز روی کمک گرفته می شود. مقاوم سازی توسط فلز روی به همین موارد خلاصه نمی شود بلکه در مقیاس های بزرگتر نیز از این فلز کمک گرفته می شود. مثلا برای محافظت و افزایش مقاومت پل ها، نیز از فلز روی استفاده می کنند. گالوانیزه شدن فلزات فولادی و … توسط فلز مهم روی، برای ساخت و تهیهی بدنه خودرو، لوازم الکتریکی مثل یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و … لازم است و مقاومت آن ها را بسیار بالا می برد. پس از فلز روی در صنعت خودروسازی نیز استفاده می شود. فروش کلرید روی در فروشگاه های معتبری مانند نرمال لابو، می تواند اطمینان شما عزیزان را نسبت به کیفیت جلب نماید. ما در نرمال لابو با داشتن سال ها تجربه در زمینه فروش مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی بهترین مرجع شما عزیزان برای فروش کلرید روی خواهیم بود. برای خرید می توانید با کارشناسان نرمال لابو در تماس باشید.

کلرید روی - نرمال لابو

نرمال لابو
سخن پایانی

مواد شیمیایی صنعتی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پایه‌های صنعت هر کشور محسوب می‌شوند. اکثر صنایع در تمامی تولیدات وابسته و نیازمند استفاده از این مواد هستند. صنایع غذایی به‌طور معمول به مواد شیمیایی خوراکی وابسته هستند که این مواد نیز گروهی از مواد شیمیایی صنعتی محسوب می‌ شوند. شرکت‌های تولیدکننده مواد شوینده نیز برای تولید محصولات خود از مواد شیمیایی صنعتی استفاده می‌کنند. صنعت نساجی نیز پیرو همین قاعده است و در فرایندهای مختلف ریسندگی، مواد شیمیایی مختلفی از جمله آب اکسیژنه، استیک اسید، فرمیک اسید، کربنات سدیم، جوش شیرین، سود پرک را به کار می‌گیرد. مواد شیمیایی صنعتی در صنایع مهم دیگری همچون صنایع فولاد و ذوب آهن، پزشکی، داروسازی و کشاورزی بسیار پرکاربرد هستند. مواد شیمیایی خود به دسته های ترکیبات شیمیایی، عناصر شیمیایی و یون تقسیم می شوند. به طور مثال آب هم یک نوع ترکیب شیمیایی است چون نسبت هیدروژن به اکسیژن آن همیشه ثابت است. مواد شیمیایی آلی همان مواد شیمیایی صنعتی می باشد که زیر مجموعه ی علم شیمی است. در واقع درباره ی ترکیبات کربن می باشد. امروزه همین مواد آلی را می توان از طریق روش های صنعتی و آزمایشگاهی بدست آورد. از مهم ترین مواد آلی نفت و زغال سنگ است. ماده ی اولیه مواد شیمیایی صنعتی، مواد آلی می باشد. مواد شیمیایی صنعتی در گرید های خوراکی و دارویی و گرید صنعتی یافت می شود. طبیعی است که گرید خوراکی و دارویی از درصد خلوص بالاتری نسبت به گرید صنعتی برخوردار است.


معرفی کلرید روی به عنوان ترکیب شیمیایی که در صنعت بسیار اهمیت دارد نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ترکیب در صنایعی مهم مانند صنعت داو سازی نیز بسیار مورد استفاده است. بنابراین فروش کلرید روی به این صنایع نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. ما نیز در فروشگاه نرمال لابو بنا را بر این نهاده ایم تا به منظور رفاه شما عزیزان مواد شیمیایی از جمله کلرید روی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما عریزان قرار دهیم. نرمال لابو نامی آشنا در زمینه فروش مواد شیمیایی و همچنین تجهیزات آزمایشگاهی آماده است تا بهترین محصولات را از معتبر ترین برند ها را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. شما می توانید به منظور خرید محصول مورد نظر خود با کارشناسان نرمال لابو در تماس باشید. به یاد داشته باشید که هم‌ترین نکته در خرید انواع مواد شیمیایی صنعتی کسب اطمینان از کیفیت محصول خریداری شده است زیرا کاربرد آن‌ها به‌گونه‌ای است که کیفیتشان در محصول تولیدشده و یا آزمایش انجام‌ شده تاثیر مستقیم خواهد داشت. بازار مواد شیمیایی نیز همانند بازار دیگر محصولات از گزند تولیدکنندگان غیرمعتبر و محصولات تقلبی بی‌کیفیت در امان نمانده است. تشخیص محصولات تقلبی از اصل نیز بسیار دشوار است، به همین دلیل خریداران با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. پس در این راستا به نرمال لابو اطمینان نمایید.

کلرید روی چیست - نرمال لابو