advertise

کلرید منیزیم چیست؟

کلرید منیزیم را بیشتر بشناسید

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا آب دریا شور است؟ آب دریا شوری خود را از کدام مواد شیمیایی دریافت می کند؟ ابتدا به ساکن می توان گفت که بسیاری از مردم، شوری آب دریا ها را، دوست ندارند و می پندارند که اگر آب دریا ها شیرین بود، چه بسا که بهتر می شد. لازم به ذکر است که بدانید مقاومت آب شور، در برابر فساد، از آب شیرین، بیشتر است. بنابراین با این وجود اگر آب های اقیانوس ها شیرین، می بود، خطر فاسد شدن و گندیدن آن ها، بسیار زیاد می شد. در نظر داشته باشید که اگر آب های دریا ها بگندند، زنده ای در کره زمین، باقی نخواهد ماند، بوی گند و تعفن آب، موجود زنده ای را باقی نخواهد گذارد. همانطور که می دانید آب های گندیده، بهترین جا، برای زندوزای حشرات، بویژه حشره های سمی می باشند. آب دریا به قدری شور است که قابل خوردن و زراعت نیست. جالب است بدانید قسمتی از نمک موجود در آب دریا از طریق فعالیت ‌های اتشفشانی زیر آبی وارد آن می‌شود اما قسمت اعظم این نمک مربوط به فرسایش پوسته زمین یا خاک است. به عبارتی می توان گفت که املاح معدنی موجود در خاک در آب باران حل می‌ شود و از طریق رودخانه‌ ها به دریا ها حمل می‌گردد. آنگاه زمانی که بر اثر تابش نور خورشید قسمتی از آب دریا بخار می ‌شود نمکی که در آن وجود دارد بر جای باقی می ‌ماند و این امر باعث می‌گردد که تراکم نمک موجود در آب افزایش یابد. تحقیقات نشان داده است که امروزه میزان املاح معدنی موجود در آب دریا های آزاد جهان ۳.۵ درصد است که بیشتر آن به دلیل وجود نمک های مختلف به خصوص نمک طعام یا همان سدیم کلراید تشکیل می‌ دهد. جالب است بدانید اقیانوس شاید تنها جایی باشد که بتوان تمام عناصر را در آنجا یکجا پیدا کرد. از عناصر ساده بیش از شصت نوع آن در آب اقیانوس شناخته شده و احتمال وجود بقیه چندان بعید به نظر نمی‌رسد. لازم به ذکر است که مقدار بعضی از عناصر در آب دریا، به قدری نا چیز است که بطور مستقیم تشخیص داده نمی ‌شود، ولی وجود آن ها در اندام جانوران دریا ثابت شده است. اگرچه جزء اصلی کلرید سدیم است، اما باقی ترکیبات می‌تواند بین ۰/۲ تا ۱۰ درصد در برخی نمک ‌ها متفاوت باشد.

نرمال لابو

نرمال لابو

ترکیبات بیشتر کلسیم، پتاسیم و نمک های کلرید منیزیم و سولفات هستند که مقدار قابل ملاحظه ای از بسیاری از عناصر کمیاب در آب دریا وجود دارد. محتوای رطوبت نیز می‌تواند از کمتر از ۱ تا بیش از ۱۲ درصد متفاوت باشد. اگرچه ترکیب نمک قابل دسترس ممکن است متفاوت باشد، ولی ترکیب یونی آب نمکی طبیعی نسبتا ثابت است. در این مقاله قصد بر این است که در مورد کلرید منیزیم برای شما مطالبی را بیان کنیم؟ شاید در اینجا این سوال پیش آید که کلرید منیزیم چیست؟ کاربرد آن و انواع مختلف کلرید منیزیم کدامند؟ و همچنین پرسش های دیگر. به همین منظور برای یافتن پرسش هاییی که در ذهن خود دارید به ادامه ی مقاله توجه نمایید. در ابتدا می توان گفت کلرید منیزیم به یک ترکیب شیمیایی اشاره دارد که بسیار محلول در آب است. کلرید منیزیم یک ترکیب معدنی است که از یک یون منیزیم و دو یون کلرید تشکیل شده است. کلرید منیزیم به دو صورت کریستالی بی آب یا هیدراته وجود دارد. لازم به ذکر است که دو فرآیند رایج برای تولید صنعتی این کلرید منیزیم وجود دارد. به همین منظور اولین روش به صورت آب زدایی از محلول غلیظ منیزیم کلرید و روش دوم کلردار کردن است. بنابراین می توان گفت در فرآیند دوم که به نام ایگ فربن مشهور می باشد سنگ معدنی دلومیت به آرامی سوزانده می شود با آب دریا در یک دستگاه ته نشین کننده با یکدیگر ترکیب می گردند. در ادامه منیزیم هیدروکسید ته نشین و سپس فیلتر و به منیزیم اکسید خشک شده تبدیل می گردد. البته در نظر داشته باشید که این ماده به وسیله عبور از کوره و واکنش با گاز کلر یا اسید کلریدریک به محلول مذاب شده این محصول تبدیل و در آخرین مرحله توسط تبخیر کننده و خشک کننده، خشک شده و به قسمت بسته بندی ارسال می گردد.


به عبارتی می توان گفت که کلرید منیزیم بی آب یک اسید لوئیس است هر چند یک اسید ضعیف به حساب می آید . در فرآیند Dow، کلرید منیزیم از هیدروکسید منیزیم با استفاده از اسید کلریدریک تولید می شود. همچنین می تواند با واکنش مشابه از کربنات منیزیم تهیه شود. لازم به ذکر است که بدانید کلرید منیزیم بی آب پیش ماده اصلی منیزیم فلزی است. کاهش کاتیون منیزیم به منیزیم اکسید فلزی با الکترولیز در نمک مذاب انجام می شود. این بدان معنی می باشد که آلومینیوم الکترولیز در محلول آبی امکان پذیر نیست. زیرا منیزیم فلزی تولید شده بلافاصله با آب واکنش نشان می دهد یا به عبارت دیگر قبل از وقوع کاهش منیزیم، هیدروژن موجود در آب به گاز H۲ تبدیل می شود. بنابراین، الکترولیز مستقیم کلرید منیزیم مذاب در غیاب آب مورد نیاز است. زیرا پتانسیل کاهش برای به دست آوردن منیزیم کمتر از حوزه پایداری آب در نمودار Eh-pH است. البته در نظر داشته باشید که تولید منیزیم فلزی در کاتد (واکنش احیا) با اکسیداسیون آنیون های کلرید در آند با انتشار کلر گازی همراه است. به همین منظور این فرآیند در مقیاس بزرگ برای تولید کلرید منیزیم صنعتی توسعه یافته است.

نرمال لابو
نرمال لابو

در کنار عبارت کلرید منیزیم را بیشتر بشناسید می توان گفت که ترکیب شیمیایی با فرمول MgCl۲ و هیدرات های مختلف آن با فرمول شیمیایی MgCl۲(H۲O)x شناخته می شود. کلرید منیزیم بی آب حاوی ۲۵.۵ درصد منیزیم عنصری بر حسب جرم است. شکل ظاهری این ترکیب، بلور های جامد سفید یا بی ‌رنگ است. در واقع این نمک ها هالید های یونی معمولی می باشند که در آب بسیار محلول هستند. لازم به ذکر است که کلرید منیزیم هیدراته را می توان از آب نمک یا آب دریا استخراج کرد. در کشور های خارجه استخراج کلرید منیزیم از طریق آب دریا ها صورت می گیرد. بدین منظور که در آمریکای شمالی، کلرید منیزیم عمدتا از آب نمک دریاچه نمک بزرگ تولید می شود. همچنین می توان گفت در فرآیندی مشابه از دریای مرده در دره اردن استخراج می شود. کلرید منیزیم، به عنوان ماده معدنی طبیعی بیشوفیت، نیز با استخراج محلول از بستر دریا های باستانی، به عنوان مثال، بستر دریا در شمال غربی اروپا استخراج و تولید می گردد. به عبارتی مقداری کلرید منیزیم از تبخیر خورشیدی آب دریا به دست می آید. این ترکیب شیمیایی بدون آب پیش ماده اصلی فلز منیزیم است که در مقیاس بزرگ تولید می شود. کلرید منیزیم هیدراته، فرمی است که به راحتی در دسترس است. کلرید منیزیم به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که به خود اختصاص داده است دارای کاربرد های متفاوتی می باشد که در این قسمت مروری بر موارد استفاده از کلرید منیزیم خواهیم داشت. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید عنصر منیزیم برای بدن انسان، حیوانات و محصولات زراعی مهم است. بنابراین، کلرید منیزیم در برنامه ‌های بهداشتی و تندرستی موضعی، توزیع شده مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به عنوان منبع منیزیم در خوراک دام و محصولات زراعی به کار گرفته می شود. یک کاربرد جدید، غنی ‌سازی کود برای بستن چرخه فسفات است که منجر به افزایش عملکرد محصولات و دام سالم‌ تر می ‌شود. علاوه بر این، این محصول در طیف متنوعی از کاربرد های فنی استفاده می شود.


معرفی کلرید منیزیم

در راستای معرفی کلرید منیزیم می توان گفت که این ترکیب شیمیایی دارای کاربرد های دیگری چون:
• تولید مواد ضد عفونی کننده 
• تولید پوشش ضد حریق پانل های چوبی، تیر های فولادی و سایر مواد
• به عنوان یک جزء در کپسول های آتش نشانی
• تیمار پارچه های پشمی و نخی 
 • خنک کردن ابزار حفاری
• فرآوری چغندر قند نیز دارد. 
به همین منظور استفاده کلرید منیزیم به گونه ای می باشد که جز یکی از مواد اساسی به شمار می رود و در میان کشاورزان، صنعت دارو سازی، صنایع آسفالت سازی و.... دارای محبوبیت خاصی می باشد. مورد دیگیر که در مورد کلرید نیزیم می توان گفت این اس که وجود کلرید منیزیم محلول در آب چاه (آب مته) مورد استفاده در دیگ های لوکوموتیو در راه آهن ترانس استرالیا باعث ایجاد مشکلات جدی و گران قیمت تعمیر و نگهداری در دوران بخار شد. در واقع این خط در هیچ نقطه ‌ای از مسیر خود از مسیر آب شیرین دائمی عبور نمی‌کند، بنابراین باید به آب حفره ‌ای اتکا کرد. به عبارتی می توان گفت که هیچ درمان ارزان قیمتی برای آب بسیار معدنی در دسترس نبود و بویلر های لوکوموتیو کمتر از یک چهارم زمانی که به طور معمول انتظار می رفت دوام داشتند. در روز های حرکت بخار، حدود نیمی از کل بار قطار آب برای موتور بود. اپراتور خط، خطوط راه آهن مشترک المنافع، اولین پذیرنده لوکوموتیو دیزلی الکتریکی بود.

نرمال لابو

برای خرید مواد شیمیایی

نرمال لابو

انواع کلرید منیزیم

به عبارتی می توان گفت که کلرید منیزیم در واقع یک نمک منیزیم می باشد که شامل کلر است. یک عنصر ناپایدار که به خوبی با عناصر دیگر از جمله سدیم و منیزیم متصل می شود و نمک تشکیل می دهد. این ترمیب شیمیایی به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود. انواع کلرید منیزم عبارتند از:
• بلور های کلرید منیزیم: تکه های کلرید منیزیم، تکه های سفید کوچک هگزا هیدرات کلرید منیزیم با محتوای منیزیم کلرید ۴۷ درصد هستند. تکه های کلرید منیزیم برای استفاده در سیمان اکسی کلرید (سیمان سوری) یا برای یخ زدایی و گردگیری بسیار مناسب است.
• کلرید منیزیم مایع: لازم به ذکر است که بدانید محلول کلرید منیزیم در دو نوع به صورت عمده در دسترس است:
۱- PQ (کیفیت خالص): یک مایع شفاف برای کاربرد های با درجه بالا، مانند مواد شوینده، منسوجات و خوراک و همچنین در دسترس به عنوان فن آوری منیزیم کلرید و خوراک می باشد.
۲- FQ (کیفیت خوب): مایعی بی رنگ تا زرد کم رنگ. FQ به گونه ای می باشد که به صورت ویژه برای تصفیه فاضلاب، یخ زدایی، کنترل گرد و غبار و کاربرد های مختلف صنعتی مناسب است. به عنوان فناوری منیزیم کلرید موجود است.
 • گلوله کلرید منیزیم: گلوله های کلرید منیزیم، درواقع گلوله های کوچک، سفید تا شفاف از هگزا هیدرات کلرید منیزیم  با محتوای منیزیم کلرید ۴۷ درصد هستند. شکل گلوله ها سبب شده است تا استفاده از آن ها را برای یخ زدایی آسان می کند. گلوله های کلرید منیزیم با فناوری  در دسترس هستند. کلرید منیزیم به دو دسته ی کلی صنعتی و خوراکی تقسیم بندی می شود که در ادامه در مورد آن ها صبحت می کنیم:


کلرید منیزیم صنعتی

کلرید منیزیم صنعتی در کشاورزی: از آنجایی که منیزیم یک ماده مغذی متحرک است، کلرید منیزیم می تواند به طور موثری به عنوان جایگزینی برای سولفات منیزیم برای کمک به اصلاح کمبود منیزیم در گیاهان از طریق تغذیه برگی استفاده شود. دوز توصیه شده کلرید منیزیم کمتر از دوز توصیه شده سولفات منیزیم (۲۰ گرم در لیتر) است. این در درجه اول به دلیل کلر موجود در کلرید منیزیم است که اگر بیش از حد استفاده شود یا زیاد استفاده شود، به راحتی می تواند به سطوح سمی برسد. لازم به ذکر است بدانید طی تحقیقاتی که انجام شده است نشان داده که غلظت‌ های بالاتر منیزیم در گوجه ‌فرنگی و برخی گیاهان فلفل می ‌تواند آن ها را مستعد ابتلا به بیماری ‌های ناشی از عفونت باکتری کند، زیرا منیزیم برای رشد باکتری ‌ها ضروری است. در این رابطه می توان گفت که کلرید و منیزیم هر دو از مواد مغذی ضروری برای رشد طبیعی گیاه به شمار می آیند. البته در نظر داشته باشید که مقدار زیاد هر یک از مواد مغذی ممکن است به گیاه آسیب برساند، اگرچه غلظت کلرید برگی بیشتر از منیزیم با آسیب برگی مرتبط است. غلظت بالای یون منیزیم کلرید در خاک ممکن است سمی باشد یا روابط آبی را تغییر دهد به طوری که گیاه نتواند به راحتی آب و مواد غذایی را جمع آوری کند. با این حال پس از ورود به گیاه، کلرید از طریق سیستم رسانای آب حرکت می کند و در حاشیه برگ ها یا سوزن ها جمع می شود، جایی که ابتدا پژمردگی رخ می دهد. برگ ها ضعیف شده یا از بین می روند که می تواند منجر به مرگ درخت شود.
کلرید منیزیم در صنایع: لازم به ذکر است کلرید منیزیم نمکی طبیعی است که می توان آن را از کانسار های ساحلی و دریاچه ها برداشت و استخراج کرد. در شکل خالص کلرید منیزیم را می توان به عنوان عنصری پودری، بدون بو و بی رنگ تشخیص داد که طعم تلخی دارد. این ترکیب به راحتی در آب حل می شود و بیشتر در حالت هیدراته یافت می شود زیرا به راحتی رطوبت هوا را جذب می کند.

نرمال لابو

نرمال لابو

کنترل گرد و غبار در جاده های آسفالت نشده: کلرید منیزیم دارای ویژگی هایی می باشد که وقتی میزان رطوبت هوا بیش از ۳۲ درصد باشد، این ترکیب شیمیایی بدون توجه به دما، آب یا رطوبت موجود در هوا جذب می کند که این امر سبب می شود تا از ایجاد گرد و غبار در جاده های آسفالت نشده جلوگیری گردد. به همین منظور کلرید منیزیم در صنایع آسفالت سازی از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. به عبارتی می توان گفت که این ترکیب در جاده های غیر آسفالته به کار گرفته می شود تا آن ها را مجددا جمع و جور کرده و باعث کاهش اتلاف خاک در اثر فرسایش بادی شود. علاوه بر جلوگیری از گرد و غبار در جاده ها برای رفع یخ زدگی جاده ها، پیاده رو ها و پارکینگ ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که بزرگراه ها به دلیل شرایط یخبندان خائنانه هستند، کلرید منیزیم به جلوگیری از پیوند یخ به روسازی کمک می کند و به برف روب ها اجازه می دهد تا جاده ها را به طور موثرتری پاکسازی کنند. علاوه بر این کلرید منیزیم که به شکل مایع می باشد به طور گسترده ای به عنوان ضد یخ برای جلوگیری از تشکیل یخ در معابر بهترین ارایی را به همراه خواهد داشت. البته اگر قبل از بارش این ترکیب اسپری شود، می تواند تشکیل یخ را به تاخیر بیندازد و از چسبیدن آن به سطح زمین جلوگیری کند. بنابراین با این وجود، این ترکیب تجمع شدید یخ و برف در جاده ها را در زمستان کنترل می کند. با استفاده از کلرید منیزیم این شرایط رانندگی را بهبود می بخشد و احتمال سر خوردن وسایل نقلیه را تا حد امکان کاهش می دهد. در مقایسه با سایر ضد یخ ها مانند کلرید سدیم، کلرید منیزیم به دلیل خاصیت خورندگی کمتر ارجح است. این نکته را در نظر داشته باشید که مقدار کلرید منیزیم زمانی که برای یخ زدایی استفاده می شود باید کنترل شود. زیرا ممکن است باعث آلودگی محیط زیست شود.
منیزیم کلراید در صنایع آرایشی و بهداشتی: یکی دیگر از انواع کلرید منیزیم صنعتی در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد. به عبارتی می توان گفت که از این ترکیب در شامپو ها جهت افزایش رشد، سلامت و درخشندگی مو مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این ماده در تولید برخی دیگر از محصولات مراقبتی پوست و بدن و شوینده ها نیز کاربرد های متعددی دارد.
کلرید منیزیم صنعتی
در تولید محصولات گوناگون: جالب است بدانید علاوه بر مواردی که ذکر شد به غیر از مصارف بهداشتی و ایمنی عمومی، از منیریم کلرید در تولید سیمان نیز استفاده می شود. همچنین در صنایع کاغذ و نساجی نیز از کاربرد کلرید منیزیم خالی از لطف نیست. این نکته حائز اهمیت است که بدانید خاصیت غیر قابل احتراق آن را برای ساخت تجهیزات نسوز به یک گزینه عالی تبدیل کرده است.

کلرید منیزیم خوراکی

کلرید منیزیم خوراکی یکی دیگر از انواع کلرید منیزیم می باشد. همانطور که قبلا نیز اشاره شد کلرید منیزیم از ترکیب کلرید و منیزیم تشکیل می شود. به یاد داشته باشید از کل منیزیمی که در بدن ما موجود است ، تقربیا ۶۰ درصد آن در استخوان هایمان است و ۲۶ درصد در ماهیچه ها وجود دارند. بقیه منیزیم موجود در بدن ما در بافت های نرم و همچنین در مایعات بدن یافت می شوند. لازم به ذکر است که کلرید منیزیم در صنایع غذایی به ویژه در کشورهای آسیایی به طور گسترده استفاده می شود. کلرید منیزیم به عنوان عامل کواگولانت (لخته ساز) در تولید سویا استفاده می شود. کلرید منیزیم به عنوان منبع ماده مغذی به کار گرفته می شود که بر مواد سمی موجود در بدن، اثر دفع دارد و موجب می گردد تا بدن شما جوان و سرحال به نظر برسد و از بسیاری از عفونت ها جلوگیری می کند. این ترکیب برای افراد در تمامی سنین سودمند است. به عبارتی می توان گفت که یکی از وظایف مهم کلرید منیزیم خوراکی خلاص شدن از کلسیم است که در برخی از قسمت های بدن تجمع می کنند و آنرا به استخوان هایی که بیشترین نیاز را دارند، منتقل می کنند. البته در نظر داشته باشید که برخی از برند های کلرید منیزیم خوراکی نیز برای درمان علائم اسید معده بیش از حد مانند ناراحتی معده، سوزش سر دل و سوء هاضمه اسیدی مورد استفاده قرار می گیرد. کلرید منیزیم برای عملکرد طبیعی سلول ها، اعصاب، ماهیچه ها، استخوان ها و قلب بسیار مهم است. به طور معمول یک رژیم غذایی متعادل سطوح طبیعی منیزیم خون را تامین می کند. با این حال، برخی شرایط باعث می شود بدن شما منیزیم را سریعتر از آنچه که می توانید از رژیم غذایی خود جایگزین کنید، از دست بدهد. این نکته را در نظر داشته باشید که سمیت منیزیم ناشی از نمک های منیزیم در افراد سالم با رژیم غذایی معمولی نادر است، زیرا منیزیم اضافی به راحتی از طریق کلیه ها از طریق ادرار دفع می شود. موارد معدودی از مسمومیت خوراکی منیزیم در افراد با عملکرد طبیعی کلیه که مقادیر زیادی نمک منیزیم را مصرف می کنند، توصیف شده است، اما نادر است. اگر مقدار زیادی کلرید منیزیم خورده شود، اثراتی مشابه سولفات منیزیم خواهد داشت و باعث اسهال می شود، اگرچه سولفات نیز در اثر ملین سولفات منیزیم نقش دارد، بنابراین اثر کلرید آنقدر شدید نیست.

نرمال لابو

نرمال لابو

کلرید منیزیم در صنعت پزشکی: یکی دیگر از موادر کارایی کلرید منیزیم این است که می تواند به عنوان مکمل غذایی استفاده شود. این بدان معنی می باشد که با مصرف قرص یا کپسول، عنصر معدنی منیزیم که برای بسیاری از فرآیند های بیولوژیکی حیاتی است به راحتی تامین می شود. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر این عنصر به صورت منظم مصرف شود، از لخته شدن خون در بدن افراد جلوگیری می کند، فشار خون را کنترل می کند، دندان ها و استخوان ها را تقویت می کند و خطر بیماری های مزمن مانند پوکی استخوان، حمله قلبی و غیره را کاهش می دهد. وظیفه ی منیزیم در بدن به گونه ای می باشد که با جمع آوری کلسیم ها انبار شده به استحکام ماندن استخوان ها و مفاصل کمک به سزایی می کند. این امر سبب شده تا با استفاده از منیزیم برای غشاء مفاصل بی نظیر است. کلرید منیزیم خوراکی علاوه بر این موارد، خون را پاک می کند و از سکته مغزی جلوگیری می کند. به عبارتی برای عملکرد های حیاطی استفاده از این محلول بسیار بدن ما بسیار مناسب است. در این راستا به عنوان مثال می توان گفت نوشیدن این محلول باعث فعالیت کلیه می شود و منجر به حذف اسید اوریک می شود.
علاوه بر موارد ذکر شده منیزیم در برابر بیماری های مختلف می تواند از بدن مقاومت کند. در اینجا لازم است که به برخی از نمونه بیماری هایی که با استفاده از کلرید منیزیم می توان از آن ها جلوگیری کرد اشره کرد و عبارتند از : بر اساس برخی تحقیقات انجام شده توسط محققان و دانشمندان مصرف روزانه آن می تواند از سرطان کولورکتال(colorectal cancer) جلوگیری کند. همچنین کلرید منیزیم خوراکی مانع از پیشرفت مشکلات پروستات می شود. جالب است بدانید منیزیم باعث جلوگیری از دیابت و همچنین موجب ایجاد زندگی با کیفیت بیشتری برای افرادی که از رنج می برند می شود. مصرف منظم کلرید منیزیم خوراکی می تواند از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند. همانطور که قبلا نیز اشاره شد، منیزیم در متوقف ساختن اسید اوریک در مفاصل جلوگیری و همچنین در مسائلی چون اختلالات گوارشی و روده بسیار موثر می باشد.


کاربرد کلرید منیزیم خوراکی
• لازم به ذکر است که منیزیم خستگی فکری را به بیشترین مقدار کاهش می دهد و همچنین باعث عدم بیش از اندازه ی لاغری عضلات می گردد و بدن را از نظر مواد معدنی به تعادل می رساند. 
• مواد تشکیل دهنده کلرید منیزیم خوراکی به گونه ای می باشد تا برای افرادی که پروستات دارند بسیار مناسب باشد و می تواند به آن ها کمک به سزایی کند.
• یکی دیگر از اثرات مثبت این ماده معدنی این است که به عنوان یک ماده طبیعی آرام کننده به شمار می رود. 
• کمک کردن این ماده در به تعادل رساندن انرژی نورون ها که این امر سبب می شود تا انتقال عصبی راحت تر صورت گیرد. 
 • بعد از سن ۴۰ سالگی، منیزیم برای بدن به عنوان یک ماده معدنی ضروری به شمار می آید. همانطور که می دانید بعد از این سن، بدن نسبت به سال های اولیه زندگی دیگر قادر به جذب کامل مواد غذایی که ما می خوریم نمی باشد و به نحوی می توان گفت که بطور ناقص وار جذب می کند. 
• لازم به ذکر است که بدانید فقدان این چنین مواد غذایی در بدن می تواند منجر به مشکلات زیادی بشود که بدین طریق می توان از آن ها جلوگیری کرد.
 • محققان و پزشکان بر این باورند که منیزیم عمدتا در قلب، کبد، مغز و کلیه متمرکز است، بنابراین هرگونه کمبود منیزیم می تواند باعث بیماری های مختلف در بدن و احتمالا جبران نا پذیری شود.

نرمال لابو
نرمال لابو

سخن پایانی

در سخن پایانی این مقاله باید گفت که کلرید منیزیم که به نام کلرومگنستیت نیز شناخته می شود، یک جامد کریستالی بی رنگ است. جالب است بدانید ماهیت آن بسیار مرطوب است. در آب و الکل محلول است. می توان آن را با حرارت دادن کریستال های کلرید منیزیم هیدراته در جریان هیدروژن کلرید خشک یا با حرارت دادن کلرید آمونیوم منیزیم تهیه کرد. کلرید منیزیم بی آب از هگزا هیدرات کلرید منیزیم به صورت برگچه متبلور می شود. رسانای الکتریکی است. ساختار کریستالی کلرید منیزیم لایه ای است. ساختار بسته بندی نزدیک مکعبی با لایه های متناوب از سوراخ های هشت وجهی است که توسط یون های منیزیم اشغال شده است. لازم به ذکر است که بدانید کلرید منیزیم به اشکال هیدرات یا بی آب وجود دارد که در فروشگاه اینترنتی نرمال لابو امکان خریداری آن ها برای شما عزیزان و کاربران وجود دارد. جالب است بدانید ترکیبات کلرید وقتی در آب ذوب یا حل می شوند می توانند رسانای الکتریسیته باشند. به عبارتی مواد کلرید را می توان با الکترولیز به گاز کلر و فلز تجزیه کرد. آن ها از طریق فرآیند های کلرزنی مختلف تشکیل می شوند که به موجب آن حداقل یک آنیون کلر به صورت کووالانسی به فلز یا کاتیون مربوطه متصل می شود. با خلوص فوق العاده بالا و فرمولاسیون اختصاصی می توان تهیه کرد. یون کلرید تعادل مایع و سطوح pH را در سیستم های متابولیک کنترل می کند. از ویژگی های منحصر به فرد آن می توان گفت که آن قادر می باشند تا ترکیبات معدنی یا آلی را تشکیل دهند. کلرید منیزیم به طور کلی در اکثر حجم ها بلافاصله در دسترس است. ممکن است اشکال با خلوص فوق العاده بالا، خلوص بالا، زیر میکرون و نانوپودر در نظر گرفته شود. شما عزیزان و کاربران محترم می توانید بهترین خرید کلرید منیزیم خود را از فروشگاه اینترنتی نرمال لابو که یکی از بزرگترین فروشگاه اینترنتی در عرضه محولات شیمیایی و آزمایشگاه به شمار می آید، را داشته باشید. فروشگاه اینترنتی نرمال لابو این افتخار را دارد تا بهترین مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی را برای شما عزیزان تامین کند. با توجه به مشکلات امروزی شما این امکان را دارید تا از طریق تلفنی یا اینترنتی محصول خود را سفارش دهید تا در کوتاه تری زمان ممکن برای شما ارسال گردد.