advertise

شوف بالن چیست و انواع آن کدام است؟

آزمایشگاه محلی است برای انجام آزمایشات شیمیایی و زیستی است که تمامی مراحل یک آزمایش اگر توسط ابزارهای درست انجام شود،صحت درستی نتایج را برای کاربر به ارمغان می آورد. به همین علت در این مقاله بر آن شدیم که یکی از دستگاههای بسیار مهم و کاربردی در انواع آزمایشگاهها را خدمت شما معرفی نماییم.مسائل مرتبط با سطح ایمنی در آزمایشگاهها علیرغم داشتن امتیازات فراوان برای مسئولان محترم آزمایشگاه، می تواند در ایجاد امنیت و سهولت انجام آزمایشات برای کارکنان کاربرد چشمگیری داشته باشد.یکی از تجهیزات کاربردی که در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است، شوف بالن یا هیتر منتل می باشد. هیتر منتل یا شوف بالن یکی از انواع گرم کن ها است که برای حرارت دادن بالن هایی استفاده می شود که خطر انفجار در آنها بسیار زیاد است. شکل این وسیله نیز به صورت گرد و در واقع شکل بالن طراحی شده است. رشته برقی که در این هیتر قرار گرفته اند اطراف بالن را به خوبی حرارت می دهند.در این مقاله قصد داریم شمارا با این دستگاه بسیار مهم و کلیدی درآزمایشگاههای زیست شناسی و شیمی آشنا کنیم. در قسمت اول به معرفی و مزایای این دستگاه و در ادامه به معرفی انواع شوف بالنها و کاربردهای اصلی انها در آزمایشگاهها می پردازیم.

نرمال لابو
نرمال لابو

شوف بالن یا الکترو منتال

برای گرمایش بالون های ته گرد می باشند که با ترکیب یک عنصر گرمایش انعطاف پذیر سیم پیچی که به طور هوشمندانه ای گرمارا به دور فلاسک می پیچد تا انتقال حرارت را بهینه کند، انقلابی در استفاده از بالنهای آزمایشگاهی که وسیله ای بسیار مهم در آزمایشگاهها می باشد، ایجاد کرده است.منابع گرمایشی منبع اصلی آتش سوزی در آزمایشگاهها می باشند و همه آزمایشگاه ها باید مراقب ایمنی آتش سوزی باشند، حتی آنهایی که دارای بالاترین سطح ایمنی هستند. اولین شوف بالنها را بریتانیا در سال ۱۹۴۳ تولید کرد. قبل از این دوران، گرمایش در آزمایشگاه‌های شیمیایی به طور بالقوه بسیار خطرناک بود، زیرا معمولاً از مشعل‌های گازی با شعله باز و کویل‌های درخشنده الکتریکی برای گرم کردن استفاده می‌شد. علیرغم نگرانی‌های ایمنی گسترده، حمام‌های آب گرم هنوز رایج هستند. آنها ذاتاً خطرناک هستند زیرا مایع داغ موجود در آنها ممکن است در صورت ورود تصادفی آب ریخته یا پاشیده شود، و مقابله با حمام داغ در شرایط اضطراری بسیار دشوار است. همانطور که از نام آن پیداست، شوف بالن، قطعه ای از تجهیزاتی است که در آزمایشگاه های شیمی و زیست شناسی برای عملیات گرمایش و هم زدن استفاده می شود. این تجهیزات دقیقاً متناسب با فلاسک جوش و تقطیر با ته گرد است که گرمایش ثابت و قابل کنترلی را فراهم می کند. شوف بالنهای آزمایشگاهی با تبدیل ولتاژ AC به گرما برق تولید می کنند. انرژی قابل توجهی برای تولید سطح بالایی از گرمای مورد نیاز مصرف می شود.شوف بالنها باید دمای ثابتی داشته باشند و وزن ظرفی که ماده در حال گرم شدن را نگه می دارد را نیز تحمل کنند. برای حداکثر ایمنی، بالون از تماس مستقیم با عنصر گرمایش از طریق یک صفحه ارت زمینی دور نگه داشته می شود. محدوده دمایی شوف بالن ها به ۴۵۰ درجه سانتیگراد می رسد و می توان آن دما را مستقیماً با استفاده از یک کلید چرخشی متغیر بدون پله تنظیم کرد. زمان گرم شدن سریع به کاربر کمک می کند در زمان صرفه جویی کند. همچنین این دستگاه سیستم تهویه منحصر به فردی دارد که اجازه می دهد پوشش بیرونی برای لمس ایمن باقی بماند.پوشش بیرونی آلومینیومی برای تمیز کردن آسان با طراحی "سیستم خنک کننده در لمس" از طریق یک جریان هوای ثبت شده منحصر به فرد از طریق محفظه پایه بخاری و ویژگی های ایمنی اضافه شده مانند صفحه ارت زمین و فیوزهای دوتایی در شوف بالنهای آزمایشگاهی این وسیله را بسیار منحصربه فرد کرده است.در سیستمهای تجهیزات آزمایشگاهی این دستگاه امتحان خود را پس داده و در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. با سالها تجربه، شوف بالن یا الکترومنتل در خط مقدم گرمایش وسایل آزمایشگاهی و فناوری کنترل مرتبط با آن باقی مانده است. بعد از معرفی این دستگاه شما را در ادامه در مورد مزایای این دستگاه و کاربردهای ان در آزمایشگاهها آگاه می سازیم.


شوف بالن با چه اهدافی استفاده می شود؟

این دستگاه از تجهیزات ضروری آزمایشگاه ها به خصوص آزمایشگاه های شیمی به شمار می آید. شوف بالن یا Heating Mantle برای حرارت دادن محلول ها از دمای های پایین تا بالا استفاده می شود. این محصولات طوری طراحی شده اند که فلاسک های آزمایشگاهی یا بالن های ته گرد به راحتی داخل کاسه آن ها قرار گیرند. به این ترتیب تمام قسمت های محلول داخل فلاسک حرارت یکسانی را دریافت می کند.از این دستگاه عموما برای حرارت دادن محلول هایی که نیاز به استخراج، تقطیر، حفظ دما در یک مقدار ثابت و … دارند، استفاده می شوند. بالن های آزمایشگاهی که نسبت به گرما مقاومت بالایی دارند، در شوف بالن استفاده کنید. این ظروف آزمایشگاهی از شیشه های بروسیلیکاتی ساخته شده اند که در برابر شوک های حرارتی و و دماهای بالا مقاوم هستند.

نرمال لابو

نرمال لابو

مزایای استفاده از دستگاه های الکترومنتل چیست؟

از مهم ترین ویژگی این دستگاه می توان به توزیع مساوی گرما در تمامی حجم محلول اشاره کرد. بدین ترتیب با توجه به این ویژگی از تجمع گرما در یک نقطه که با نام نقاط داغ (Hot spot) شناخته می شوند، جلوگیری می شود.در مقایسه با سایر سیستم های گرمایشی آزمایشگاهی از جمله صفحات داغ (Hot Plates) و حمام آب، منتل های گرمایی، برای مایعات مناسب تر هستند.زیرا حرارت به طور ملایم و یکنواخت در مایعات پخش می شود. در این قسمت از مقاله شما را با اجزای مختلف شوف بالن یا هیتر منتل یا الکترومنتل آشنا میسازیم.


اجزای مختلف شوف بالن (الکترو منتل)

به طور کلی اجزای تشکیل‌دهنده مدل‌های مختلف آن با هم یکی هستند. برای اینکه بصورت دقیق‌تر با اجزای این دستگاه آشنا شویم تصمیم گرفتیم مدل هیتر منتل دیجیتالی ۵۰۰ میلی لیتر تک خانه را کالبد شکافی کنیم و شما را با اجزای این مدل آشنا کنیم. اجزای مهم هیتر منتل دیجیتال ۵۰۰ میلی لیتر
*
تک خانه
*
المنت میله ای
*
بسیار مقاوم
*
دارای یک ترموستات دقیق جهت کنترل دما (بر حسب درصد)
*
ولوم تنظیم دما
*
لامپ نمایشگر on/off المنت

نرمال لابو
نرمال لابو

انواع شوف بالن ها

شوف بالن ها بطور کلی به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شوند. پس از این تقسیم‌بندی می‌رسیم به تقسیم‌بندی حجم‌های آنها که می‌شود آنها را به چهار دسته کلی با حجم‌های ۲۵۰ میلی‌لیتر، ۵۰۰ میلی‌لیتر، ۱۰۰۰ میلی‌لیتر و ۲۰۰۰ میلی‌لیتر دسته‌بندی کرد. سپس می‌رسیم به دسته‌بندی تعداد خانه‌هایی که یک هیتر منتل دارد. شوف‌ بالن به شکل‌های تک خانه ای، سه خانه ای، چهار خانه ای و شش خانه ای در بازار موجود است که تفاوت این تعداد خانه‌ها را در ادامه توضیح خواهیم داد …بنابراین در هنگام نام‌گذاری و دسته‌بندی هیتر منتل آزمایشگاهی بصورت الگوی زیر عمل می‌کنیم: منتل آزمایشگاهی آنالوگ یا دیجیتال / حجم دستگاه (۲۵۰ ، ۵۰۰ ، ۱۰۰۰ و یا ۲۰۰۰ میلی‌لیتر) / تعداد خانه‌های دستگاه (تک خانه ای، چهار خانه ای، شش خانه ای)
تفاوت مدل‌های تک خانه با چند خانه

همانطور که می‌دانید، گاهی لازم است در آزمایشگاه‌ها چندین محلول در کنار هم مقایسه شوند؛ بعنوان مثال ممکن است هدف این باشد که زمان تبخیر شدن چند محلول در مدت زمان برابر با هم مقایسه گردد یا مقایسه‌های دیگر مربوط به محلول‌ها؛ همچنین گاهی لازم است چند محلول بطور همزمان مورد آزمایش قرار بگیرند. در این موقع نیاز به چند ظرف آزمایشگاهی مجهز که بتوان فعالیت‌های آزمایشگاهی را در کنار هم پیش برد حس می‌شود که امروزه با وجود شوف بالن، این امر میسر شده است.بغیر از موارد بالا یعنی انجام همزمان دو آزمایش یا مقایسه دو آزمایش در کنار هم، معمولاً در باقی فعالیت‌های آزمایشگاهی از مدل های تک خانه ای این دستگاه استفاده می‌شود.
شوف بالن همزن دار، توری دار، دیجیتال و آنالوگ
برخی قابلیت‌های دیگر مدل‌های مختلف شوف بالن نیز عبارت اند از داشتن همزن، توری و دیجیتال بودن. در مدل دیجیتال برخلاف آنالوگ می‌توانید تنظیمات و مقادیر دما را به صورت دیجیتال وارد کنید. در حالی که مدل آنالوگ دارای قابلیت تنظیم دستی با درجه چرخان است. شوف بالن همزن دار نیز می‌تواند محتویات درون بالن را هم بزند. این موضوع خصوصا برای انتقال یکنواخت و یکدست حرارت بسیار مهم است. مخصوصا وقتی که یک محلول خاص باید درون بالن حین حرارت دیدن، به شکل دائم هم بخورد و میکس شود. یا سوسپانسیونی که ته نشین نشدن آن حین فرآیند مهم است. حال که با شوف بالنها و اجزای مختلف آنها و کاربردشان اشنا شدید؛در ادامه به معرفی پرکاربردترین شوف بالنها و کاربردهای انها در آزمایشگاهها می پردازیم.


شوف بالنهای (CMU Electrothermal) یا شوف بالنهای با حجم چندگانه

برای گرم کردن بالون های ته گرد با بدنه فلزی اوج سال ها تجربه و بهبود مستمر طراحی هستند. این محصولات در بسیاری از صنایع برای کاربردهای بسیار متنوعی استفاده می شوند. امروزه، ما می‌توانیم با اطمینان تضمین کنیم که محصولات باکیفیتی را به شما ارائه می‌دهیم که قابلیت اطمینان و ایمنی آن‌ها را همچنان به پیشروان بازار تبدیل می‌کند.
ویژگی های کلیدی سری CMU:

• ظرفیت بالون ته گرد بین ۵۰ میلی لیتر تا ۵۰۰۰ میلی لیتر
• همراه با سیستم خنک کننده
• دمای بالون تا ۴۵۰ درجه سانتی گراد
• تنظیم کننده انرژی داخلی
• لامپ های نشانگر
• یک سال گارانتی قطعات و کار

نرمال لابو
نرمال لابو

CMUV Electromantles™ برای فلاسک ها و قیف های با حجم زیاد

CMUV Electromantles، با قیف هایی که از طریق دهانه پایینی در پایه الکترومانتل قرار می گیرند از سایر نمونه ها متمایز می شوند. CMUV Electromantles با و بدون کنترل در دسترس هستند. برای الکترومنتلهای کنترل شده، کنترل گرمایش توسط یک تنظیم کننده انرژی Simmerstat داخلی در حالت جامد ارائه می شود. برای الکترومنتلهای کنترل نشده، یک الکترومانتل CMU چند حجمی است که می تواند فلاسک های ته گرد با ظرفیت بین ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ میلی لیتر را در خود جای دهد. ویژگی های کلیدی دو محصول با هم یکسان است. در آزمایشگاه شیمی برای گرم کردن مایعات در فلاسک های ته گرد استفاده می شود. قاب فلزی آن طوری طراحی شده است که در هنگام کار تمامی اجزا قابل لمس خنک باقی بماند. برای ایمنی بیشتر، دارای یک صفحه ارت فولاد ضد زنگ زمینی است و دو فیوزمی باشد.
ویژگی های کلیدی CMUV:

*
ظرفیت فلاسک ته گرد چند حجمی بین ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ میلی لیتر
*قابلیت دمای ۴۵۰ درجه سانتیگراد
*پوشش بیرونی "خنک در لمس".
*تنظیم کننده انرژی داخلی
*لامپ های نشانگر برای عملکرد برق و بخاری
*کارتریج بخاری عایق قابل تعویض
*پوشش بیرونی آلومینیومی با روکش
*پودری مقاوم و تمیز کردن آسان
*پایه های ضد لغزش و گیره های میله نگهدارنده (اما شامل میله های نگهدارنده نمی شود)
*المنت های گرمایش سیم پیچ انعطاف پذیر شوک را جذب کرده و خطر شکستگی فلاسک را به حداقل می رساند.
*المنت حرارتی به یک کارتریج عایق حرارتی سفت و سخت متصل می شود تا حداکثر انتقال حرارت و پشتیبانی را تضمین کند.
*ویژگی‌های ایمنی اضافه شده مانند صفحه‌نمایش از جنس استنلس استیل ارت که عنصر گرمایش را می‌پوشاند و فیوزهای دوتایی.


شوف بالنهای سری EM Electromantle) EM)

دارای یک محفظه بیرونی پلی پروپیلن با دوام و مقاوم در برابر مواد شیمیایی است که آسیب ناشی از نشت را به حداقل می رساند. آنها حداکثر انتقال حرارت را با حداقل خطر شکستن بالون امکان پذیر می کنند. این محصول برای گرم کردن سریع و کارآمد فلاسک های در حال جوش در آزمایشگاه طراحی شده است. شوف بالن سری EM که با انعطاف پذیری و سهولت در استفاده طراحی شده است، یک نیروی کار قابل اعتماد برای کاربردهای گرمایش شما در آزمایشگاه است. همه شوف بالنهای EM دارای یک تنظیم کننده انرژی داخلی با لامپ های نشانگر برای عملکرد برق و بخاری هستند. شوف بالنهای سری EM دارای گیره های میله ای به عنوان یک ویژگی جدایی ناپذیر هستند و دارای صفحه ارت زمین و فیوزهای دوگانه برای ایمنی بیشتر هستند. محصولات با ظرفیت بزرگتر دارای عناصر گرمایشی متعددی هستند که انتقال یکنواخت تر و مستقیم تر گرما را امکان پذیر می کند. ظرفیت نگهداری بالون های ۵۰، ۱۰۰ و ۲۵۰ میلی لیتری در کوچکترین محفظه و دارای یک گیره میله نگهدارنده است.
ویژگی های سری EM:

• پوشش بیرونی پلاستیکی مقاوم در برابر مواد شیمیایی.
• طراحی خنک کننده.
• یک صفحه ارت زمین و فیوزهای دوتایی برای اضافه کردن ایمنی.
• یک سال گارانتی قطعات و کار.

نرمال لابو

نرمال لابو

شوف بالنهای سریEMA

تمام ویژگی‌های استاندارد شوف بالنهای EM استاندارد را به اشتراک می‌گذارد، اما قابلیت همزن مغناطیسی را دارد. مدار همزن حالت جامد در پایه محفظه اصلی تعبیه شده است و همزن قدرتمندی را در طیف وسیعی از ظرفیت ها فراهم می کند و ویسکوزیته سرعت هم زدن به راحتی تنظیم می شود و دو طرفه است. همزدن متناوب به دلیل عملکرد "عکسبرداری خودکار" از بین نمی رود. همزن مغناطیس دارای قابلیت همزدن اضافی است که دامنه کاربردها را افزایش می دهد. عملیات هم زدن به سادگی با قرار دادن نوار همزن با اندازه صحیح در فلاسک، چرخاندن کنترل همزن به حداقل سرعت و افزایش آهسته افزایش می یابد. اگر اتصال مغناطیسی به نوار همزن به هر دلیلی از بین برود، کنترل سرعت همزن باید کمی کاهش یابد و کلید بازیابی خودکار را می توان فعال کرد.
ویژگی های سری EMA:

*فلاسک های ته گرد از ۵۰ میلی لیتر تا ۲ لیتر را می پذیرد
*سرعت همزدن دو جهته تا ۵۲۰ دور در دقیقه
*عملکرد "بازگیری خودکار" نوار همزن
*طراحی "خنک در لمس".
*حداکثر دمای عنصر ۴۵۰ درجه سانتیگراد
*تنظیم کننده انرژی داخلی
*کارتریج بخاری عایق قابل تعویض
*لامپ های نشانگر برای عملکرد برق و بخاری
*پوشش بیرونی پلی پروپیلن مقاوم در برابر مواد شیمیایی
*یک صفحه ارت زمین و فیوزهای دوگانه برای ایمنی بیشتر
*گیره برای میله های نگهدارنده ۱.۳ سانتی متری (اما بدون احتساب میله های نگهدارنده)


شوف بالنهای سری EMV و EMX

شوف بالنهای سری EMV و EMXویژگی های سری EM استاندارد را به نمایش می گذارد که فلاسک های گلابی شکل و قیف های ۶۰ درجه با قطرهای مختلف را دارا می باشد.ظرفیت این دستگاه بین ۱۰ میلی لیتر تا ۵ لیترمی باشد و با المنت گرمایش کویل دار، معلق در یک کارتریج عایق حرارتی، با حداکثر انتقال حرارت با دمای ۴۵۰ درجه سانتی گراد و پشتیبانی از پوشش بیرونی همراه با "سیستم خنک کننده" امکان استفاده از بالنهای مختلف را برای شما فراهم می کند.
ویژگی های شوف بالنهای سری EMV و EMX:

• نگهدارنده دهانه پایین قیف های ۶۰ درجه با قطرهای مختلف.
• طراحی خنک کننده.
• دمای ۴۵۰درجه سانتیگراد.
• تنظیم کننده انرژی داخلی
• کارتریج بخاری عایق قابل تعویض
• لامپ های نشانگر برق و عملکرد بخاری
• پوشش بیرونی پلاستیکی مقاوم در برابر مواد شیمیایی.
• یک صفحه ارت زمین و فیوزهای دوتایی برای ایمنی بیشتر.
• یک سال گارانتی قطعات و کار.
EMV (V-Shaped Mantle)

صفحه نمایش فولادی ضد زنگ در تمام مدل های EMV حرارت را پوشش می دهد و از شما در برابر خطرات ناشی از نشت یا شکستن بالون محافظت می کند.
EMX (Spill-proof Mantle)
آستر فولادی ضد زنگ در تمام مدل های EMX تعبیه شده است که حفاظت استفاده کننده از دستگاه در برابر نشت وشکستن بالون را تضمین می کند.
در قسمتهای قبل در مورد شوف بالنهای تکخانه و ویژگی ها و کاربرد آنها توضیح دادیم،در ادامه به شما با انواع شوف بالنهای چندخانه و کاربردهای آنها را معرفی می کنیم. شوف بالنها EMEA بیشتر در استخراج و تقطیر انواع مواد مختلف درآزمایشگاههای شیمی کاربرد دارند که به تفصیل در قسمتهای بعدی به معرفی آنها می پردازیم.

نرمال لابو

برای خرید شوف بالن

منتلهای گرمایشی سری EMEA برای استخراج

دارای یک ماژول همزن است که اجازه می دهد محلول به طور همزمان هم زده و گرم شود.هر موقعیت با یک کنترل گر الکترونیکی برای تنظیم آسان هر بخاری ارائه شده است. الکترونیک حالت جامد جرقه هایی را که معمولاً با سوئیچینگ مکانیکی مرتبط است حذف می کند. یک ماژول تکان دهنده، تکان دادن را در هر سه موقعیت کنترل می کند. برای حفاظت بیشتر اپراتور، یک صفحه ایمنی فولادی ضد زنگ مستقیماً به کابل منبع تغذیه متصل می شود که بخاری ها را در بر می گیرد. در صورت ریزش، المنت بخاری به عنوان کارتریج برای تعویض سریع و آسان عرضه می شود. المنت گرمایش انعطاف پذیر در داخل یک عایق حرارتی قرار دارد تا حداکثر انتقال حرارت همراه با حداقل خطر شکست فلاسک را فراهم کند. سطوح خارجی با PTFE روکش شده و در برابر بیشتر محلول های شیمیایی مقاوم هستند. ساخت و ساز مستحکم اجازه می دهد تا عملیات مستمر واحدها مطابق با آزمایش های معمول استخراج انجام شود. هر موقعیت دارای یک چراغ نشانگر برای نشان دادن زمان روشن بودن برق و بخاری است. هر مانتو با سه میله پشتیبانی به قطر ۱۲.۷ میلی متر (۱/۲ اینچ) عرضه می شود. گیره ها در هر واحد تعبیه شده است و برای هر موقعیت یک نوار همزن با روکش PTFE ارائه می شود.
ویژگی کلیدی EMEA:

*سه موقعیت برای فلاسک های ۱۰۰، ۲۵۰، ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ میلی لیتری
*طراحی شده برای به حداکثر رساندن ایمنی
*کنترل گرمایش جداگانه برای هر موقعیت
*محدوده دما تا ۴۵۰ درجه سانتیگراد
*سرعت هم زدن: ۵۰ تا ۱۰۰۰ دور در دقیقه

نرمال لابو

نرمال لابو

کنترل کننده های حالت جامدکنترل کننده های گرمایش یک طرفه

Electrothermal ۳ مدل مختلف از کنترل کننده های گرمایش یک طرفه را ارائه می دهد که تا ۸۰۰W (MC۵) ، ۱۸۰۰W (MC۲۴۲) یا ۲۳۰۰W (MC۲۲۷) کار می کنند. MC۲۲۸X۱ نسخه ۱۱۵ ولت MC۲۲۷ است و حداکثر تا ۱۱۰۰ وات کار می کند. این کنترل کننده های گرمایشی می توانند یک قطعه از تجهیزات آزمایشگاهی را در یک زمان کنترل کنند.

منتلهای دیجیتالی

در منتلهای دیجیتالی ،کنترل گرمایش توسط یک ریزپردازنده پیشرفته مدرن کنترل می شود که تنظیم گرما را به صورت درصدی از کل توان نمایش می دهد. یک پروب دمای اختیاری ممکن است برای اندازه گیری دمای محتویات فلاسک با دقت بیشتری استفاده شود. گرمایش پروب دما کنترل می شود. Digi-Mantles یک فلاسک ته گرد ۲۵۰ میلی‌لیتری، ۵۰۰ میلی‌لیتری یا ۱۰۰۰ میلی‌لیتری را قادر می‌سازد تا از طریق کنترل الکترونیکی دقیق تا دمای ۴۵۰ درجه سانتی‌گراد هم زده شود و اندازه‌گیری دقیق دما و هم زدن را ارائه دهد. طراحی ماژولار اجازه می دهد تا کارتریج های گرمایش با اندازه های مختلف را با استفاده از کنترلر دیجیتال OMCA یکسان به عنوان پایه تعویض کنید، که Digi-Mantles را به گزینه ای بسیار مقرون به صرفه تبدیل می کند.برای آگاهی کامل شما خواننده ی گرامی ویژگی های اصلی این محصول منحصر به فرد را در قسمتهای ذیل به تفضیل بیان شده است.
الف)کارتریج بخاری:
کارتریج بخاری تضمین می کند که دما به طور یکنواخت در فلاسک ته گرد توزیع می شود. حتی در دمای ۴۵۰ درجه سانتیگراد، قسمت بیرونی کارتریج بخاری به دلیل جریان هوا از طریق شیارهای تهویه در زیر و اطراف لبه کیس "خنک در لمس" باقی می ماند.کارتریج بخاری در ۳ سایز برای گرم کردن فلاسک های ته گرد با ظرفیت ۲۵۰ میلی لیتر (OMCA۰۲۵۰)، ۵۰۰ میلی لیتر (OMCA۰۵۰۰) و ۱۰۰۰ میلی لیتر (OMCA۱۰۰۰) عرضه می شود.
ب)کنترلر دیجیتال OMCA:

کنترلر دیجیتال OMCA که برای کنترل دما و سرعت همزدن به طور مستقل استفاده می شود، دارای یک پنل انقلابی CTC (Capacitance Touch Control) است که خواندن و استفاده از آن آسان است و می توانید با استفاده از بالا/پایین، دما و سرعت همزدن مورد نیاز را تنظیم کنید. فلش ها کنترل پنل دارای چراغ های نشانگر جداگانه برای عملکردهای برق، بخاری و همزن به همراه یک صفحه نمایش ۳ رقمی است که دمای واقعی را از محیط تا ۴۵۰ درجه سانتیگراد نشان می دهد. سرعت همزن از ۱۰۰ تا ۲۰۰۰ دور در دقیقه با لمس ملایم کلیدهای سرعت همزن به دست می آید.
ج)کنترل دما:

گرمایش در این دستگاه توسط یک ریزپردازنده پیشرفته مدرن کنترل می شود که تنظیم گرما را به صورت درصدی از کل توان نمایش می دهد. یک پروب دمای اختیاری ممکن است برای اندازه گیری دمای محتویات فلاسک با دقت بیشتری استفاده شود. گرمایش پروب دما از طریق مدار بازخورد دما کنترل می شود و دمای واقعی نمایش داده می شود.
د)همزن پیشرفته:
چیدمان موتور و کنترل کننده دیجیتال OMCA اخیراً ارتقا یافته است تا امکان کنترل دقیق همزن با سرعت پایین و سرعت همزدن بالاتر را فراهم کند. همزن یکنواخت از طریق یک مجموعه آهنربای دوار موتوری که برای ایجاد حداکثر اتصال شار مغناطیسی برای چرخاندن میله های همزن در هر ظرف واکنش قرار دارد، ارائه می شود.
ویژگی های کلیدی منتلهای دیجیتالی:

*همان کنترل کننده OMCA ظرفیت های مختلف کارتریج گرمایشی را در خود جای می دهد، یعنی طراحی قابل تعویض
*ظرفیت فلاسک ته گرد بین ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ میلی لیتر
*طراحی "خنک در لمس".
*پایداری بیشتر در هم زدن و سرعت از ۱۰۰ تا ۲۰۰۰ دور در دقیقه
*کنترلر با منوهای نمایشگر و رابط صفحه لمسی
*چراغ های نشانگر برای کارکرد برق، همزن و بخاری
*همراه با میله نگهدارنده عرضه می شود (گیره های NOTE عرضه نمی شوند) گواهینامه CE

نرمال لابو

نرمال لابو

الکترومنتلهای استخراج کننده (Extraction) سه خانه:

در این دستگاه پلی پروپیلن و سطوح خارجی به صورت پودری پوشش داده شده اند که مقاومت شیمیایی کلی خوبی دارند. المنت گرمایش کویل دار در داخل یک کارتریج عایق حرارتی معلق است تا حداکثر انتقال حرارت را فراهم کند و از صفحه زمین (ارت) برای ایمنی بیشتر بخاری را محصور کند. کنترل‌های الکترونیکی حالت جامد داخلی، تنظیم آسان بخاری را امکان‌پذیر می‌سازد، در حالی که جرقه‌های مرتبط با سوئیچینگ مکانیکی را از بین می‌برد.
ویژگی کلیدی الکترومنتلهای استخراج کننده سه خانه:

*سه میله پشتیبانی با قطر ۱۲.۷ میلی متر گنجانده شده است.
ظرفیت فلاسک ته گرد از ۱۰۰ میلی لیتر تا ۱۰۰۰ میلی لیتر در هر ۳ موقعیت.
*پوشش رویی پلی پروپیلن است و سطوح خارجی با روکش پودری است که مقاومت شیمیایی عمومی خوبی دارد.
*المنت گرمایش سیم پیچ در داخل یک کارتریج عایق حرارتی معلق است تا حداکثر انتقال حرارت و پشتیبانی را فراهم کند.
*صفحه زمین (زمین) برای ایمنی بیشتر بخاری را محصور می کند. کارتریج های بخاری جداگانه قابل تعویض هستند.
*چراغ‌های نئون نشان می‌دهند که برق چه زمانی روشن است و به بخاری‌ها و در صورت وجود، به همزن‌ها می‌رسد.


الکترو منتلهای استخراج کننده شش خانه (Extraction):

الکترو منتلهای شش خانه دارای یک کنترلگر الکترونیکی داخلی است و گزینه ای از مدل های ترکیبی بخاری (EME۶) یا بخاری/همزن (EMEA۶) را ارائه می دهد. آنها را می توان با FM۱۱۰ Flow Monitor استفاده کرد.جریان هوای منحصر به فرد دستگاه مزبوردارای تهویه ایی بسیار قوی است که تمامی اجزا در حالت "خنک " باقی میمانند.
ویژگی کلیدی برای هر دو مدل بخاری EME۶ و بخاری/همزن EMEA۶:

*کنترل‌های الکترونیکی حالت جامد داخلی، تنظیم آسان بخاری را امکان‌پذیر می‌سازد، در حالی که جرقه‌های مرتبط با سوئیچینگ مکانیکی را از بین می‌برد.
*سه میله پشتیبانی با قطر ۱۲.۷ میلی متر گنجانده شده است.
*ظرفیت فلاسک ته گرد از ۱۰۰ میلی لیتر تا ۱۰۰۰ میلی لیتر در هر ۶ موقعیت.
*پوشش رویی پلی پروپیلن است و سطوح خارجی با روکش پودری است که مقاومت شیمیایی عمومی خوبی دارد.
*المنت گرمایش سیم پیچ در داخل یک کارتریج عایق حرارتی معلق است تا حداکثر انتقال حرارت و پشتیبانی را فراهم کند.
*صفحه زمین (زمین) برای ایمنی بیشتر بخاری را محصور می کند.
*کارتریج های بخاری جداگانه قابل تعویض هستند.
*چراغ‌های نئون نشان می‌دهند که برق چه زمانی روشن است و به بخاری‌ها و در صورت وجود، به همزن‌ها می‌رسد.
ویژگی های اضافی برای مدل های بخاری/همزن EMEA۶:
الکترومنتل مدل EMEA۶اجازه میدهد که محلول به طور همزمان هم زده و گرم شود و سرعت هم زدن را بین ۵۰ تا ۱۰۰۰ دور در دقیقه انجام میدهد.دستگاه مزبور کنترل همزن هر مجموعه از سه فرورفتگی را به طور همزمان انجام میدهد.
باتوجه به توضیحات ارائه شده در مورد شوف بالنها و کاربرد آنها در مقاله ی مزبور، به لزوم شوف بالنها در آزمایشگاههای شیمی و زیست شناسی اشاره دارد و این نکته را خاطر نشان می کند که استفاده از شوف بالن ها به کاربران اجازه می دهد که در کمترین زمان آزمایشات خود را با بالاترین درصد اطمینان انجام دهند و همانطور که مشاهده کردید و در قسمت های مختلف بیان کردیم انواع مختلف شوف بالنها درصد ایمنی بالایی در آزمایشگاهها برقرار می کنند.در پایان از حسن توجه شما خواننده ی گرامی و صبر و شکیباییتان برای مرور مقاله ی مزبور کمال تشکر را داریم.

نرمال لابو