advertise

شیشه پودری چیست و چه کاربردی دارد

شیشه پودری چیست

کاربرد پودر شیشه، شیشه پودری چیست، شیشه چه کاربردی دارد، انواع شیشه پودری، ویژگی های شیشه پودری، موارد استفاده از شیشه پودری و کاربرد شیشه پودری از مواردی می باشد که در این نوشتار قصد داریم پیرامون آنان توضیحات تکمیلی ارائه نماییم. آزمایشگاه های سراسر دنیای به مواد شیمیایی متنوعی احتیاج دارند. استفاده از مواد شیمیایی در انواع آزمایشگاه های شیمی، فیزیک، زیست شناسی، کنترل کیفیت و صنایع غذایی دیده می شود. تهیه مواد شیمیایی با کیفیت، امری چالش بر انگیز است. پس از خرید مواد شیمیایی با چالشی به مراتب بزرگ تر روبرو خواهیم شد. این چالش، نگهداری و ذخیر درست مواد شیمیایی پودری و جامد و یا حتی مایع است. اما دانشمندان توانسته اند این چالش را با دانش خود پشت سر بگذارند. شیشه پودری آن تجهیزی ست که می تواند مانع از خرابی و از بین رفتن مواد شیمیایی مختلف در آزمایشگاه شود. شیشه پودری با داشتن اندازه و رنگ های مختلف می تواند انواع مواد شیمیایی را در خود جای داده و ظرفی مناسب برای نگهداری از آنان باشد. در این مقاله از سایت نرمال لابو قصد داریم سوال شیشه پودری چیست را به طور کامل پاسخ دهیم. هدف از نوشتن این مقاله درک پاسخ سوال شیشه پودری چیست و چه کاربردی دارد است. از جمله کاربرد های شیشه پودری ذخیر و نگهداری از مواد شیمیایی می باشد. تمرکز این مقاله ذخیره ایمن مواد شیمیایی در شیشه پودری ست. اما قبل از جمع آوری انواع شیشه پودری و سازماندهی مجدد آزمایشگاهمان، باید مطمئن شویم که تجهیزات مناسبی داریم. تجهیزات استفاده از شیشه پودری و مواد شیمیایی باید شامل دستکش‌ های مقاوم در برابر مواد شیمیایی و محافظ چشم، کفش‌ های بسته که برای کار در آزمایشگاه ضروری است، و روپوش ‌های آزمایشگاهی و یا پیش‌ بند شیمیایی در صورت نیاز یا در صورت لزوم توسط خط‌ مشی ایمنی آزمایشگاه شما استفاده می ‌شود. مواد شیمیایی در آزمایشگاه به عنوان سرمایه شناخته می شود زیرا این مواد سبب اصلی توانایی آزمایشگر در آزمایشگاه است. شیشه مایعی چیست و چه کاربردی دارد یکی از سوالاتی ست که مخاطب سوال شیشه پودری نیز باید از آن آگاهی داشته باشد. قبل از اینکه انواع شیشه پودری را به اطراف حرکت دهید، فقط چند چیز دیگر باید جمع آوری کنید. محیط اطراف خود را بررسی کنید و به خطرات احتمالی محیط هایی که دیگران در آن مشغول هستند توجه نمایید. اطمینان حاصل کنید که خروجی ها، گذرگاه ها و قسمت های تجهیزات اضطراری مانند چشم شویه و دوش های ایمنی تمیز و عاری از مواد ذخیره شده باشند. یک کیت کامل نشت با مواد جاذب مناسب، عوامل خنثی کننده، ظروف پاکسازی و ظروف زباله را پیدا کرده و در دسترس داشته باشید.

نرمال لابو

نرمال لابو

در نهایت، بررسی کنید که همه انواع شیشه پودری دارای برچسب کامل در شرایط خوب باشند و برگه‌ های اطلاعات ایمنی به راحتی در دسترس باشند. رعایت نکات ایمنی می تواند توانایی ذخیره کردن مواد را برای ما بالا ببرد. شیشه پودری چیست و چه کاربردی دارد سوالی ست که در این مقاله پاسخ خواهیم داد. شیشه آنیل شده یک محصول اساسی است در انواع شیشه پودری ست که از مرحله آنیل و فرآیند شناوری تشکیل شده است. این فرآیند به شیشه مذاب اجازه داده می شود تا به آرامی و به روشی کنترل شده خنک شود تا زمانی که به دمای اتاق برسد و هرگونه تنش داخلی در شیشه را از بین ببرد. بدون این خنک ‌سازی آهسته کنترل‌ شده، شیشه موجود در برخی از شیشه پودری با تغییر نسبتا کمی در دما یا شوک مکانیکی جزئی ترک می‌ خورد. شیشه آنیل شده موجود در شیشه پودری به عنوان محصول پایه برای تشکیل انواع شیشه های پیشرفته تر استفاده می شود. شیشه پودری چیست پرسش بسیاری از مخاطبین سایت نرمال لابو ست. شیشه مقاوم در برابر حرارت موجود در شیشه پودری، شیشه ای نیمه سخت یا سخت است. فرآیند تقویت حرارتی شامل گرم کردن شیشه آنیل شده موجود در شیشه پودری از حدود شش صد و پنجاه تا هفتصد درجه سانتی گراد و سپس خنک کردن سریع آن است، البته نه به سرعت شیشه های سخت شده. سایت نرمال لابو با فروش عمده تجهیزات آزمایشگاهی در اصفهان تامین کننده تجهیزات آزمایشگاهی در این استان است. فرآیند تقویت حرارتی در شیشه پودری استحکام مکانیکی و حرارتی شیشه آنیل شده را افزایش می دهد و آن را دو برابر سخت تر از شیشه آنیل شده می کند. وقتی شیشه پودری می شکند، قطعات از نظر اندازه شبیه به شیشه آنیل شده هستند، اما با احتمال بیشتری در کنار هم می مانند. این شیشه به دلیل استحکام محدود آن در مقایسه با شیشه های سکوریت شده یا سخت شده اغلب در نرده ها یا کاربرد های ساختاری مشابه استفاده نمی شود، اگرچه گاهی اوقات در مواردی که نگرانی در مورد شکستن شیشه های سکوریت شده به هزاران قطعه کوچک در شیشه پودری وجود دارد. بسیاری از آزمایشگاه ها با چالش نگهداری صحیح از مواد شیمیایی مواجه هستند. انواع شیشه پودری با توانایی بالقوه در نگهداری ایمن مواد شیمیایی از تجهیزات بسیار کاربردی در این حزوه است. در این بخش به دو سوال شیشه پودری چیست و چه کاربردی دارد و سوال شیشه پودری چیست پاسخ دادیم تا شما را با انواع شیشه پودری بیشتر آشنا کنیم. برای خرید شیشه پودری از سایت نرمال لابو تنها کافی ست که فرم استعلام را تکمیل فرمایید.


کاربرد شیشه پودری

همان طور که در بخش قبل هم اشاره کردیم نگهداری از مواد شیمیایی کاری بس دشوار و چالش برانگیز است. شیشه پودری به علت شیشه ای بودن بدنه خود نسبت به واکنش بسیاری از مواد شیمیایی خنثی ست و می تواند ظرفی مناسب برای نگهداری آنان باشد. بنابراین کاربرد شیشه پودری، نگهداری ایمن و اصولی مواد شیمیایی جامد و پودر و یا حتی مایع است. شناخت جنس های مختلف شیشه پودری و کاربرد های هر کدام می تواند موارد مصرف و کاربرد شیشه پودری را برای ما مشخص نماید. در ادامه قصد داریم مشخصات شیشه های شیشه پودری را برای شما مشخص کنیم و به همین ترتیب کاربرد شیشه پودری را به تفصیل توضیح دهیم. شیشه سکوریت شده رایج ترین نوع شیشه در شیشه پودری می باشد که در کاربرد های مختلف از ساختاری مشابه برای تولید شیشه پودری استفاده می شود. شیشه آنیل شده توسط رسانش، همرفت و تابش تا حدود هفتصد درجه سانتی گراد گرم می شود. فرآیند خنک سازی با یک انفجار یکنواخت و همزمان هوا در هر دو سطح تسریع می شود. نرخ‌ های خنک‌ کننده متفاوت بین سطح و داخل شیشه و شیشه پودری، خواص فیزیکی متفاوتی را ایجاد می ‌کند و در نتیجه تنش‌ های فشاری در سطح با تنش ‌های کششی بدنه شیشه پودری متعادل می ‌شود. این فرآیند شیشه پودری را چهار تا پنج برابر قوی ‌تر و ایمن‌ تر از شیشه ‌های آنیل شده یا تصفیه نشده می ‌کند. تنش های خنثی کننده یا فشردگی سطح به شیشه سخت شده موجود در شیشه پودری مقاومت مکانیکی آن را در برابر شکستگی افزایش می دهد و هنگامی که شکسته می شود، باعث تولید قطعات کوچک، منظم و معمولا مربعی به جای خرده های بلند و خطرناک می شود که به احتمال زیاد منجر به آسیب می شود. ویژگی های مختلف شیشه ی شیشه پودری می تواند موارد استفاده و کاربرد شیشه پودری را در آزمایشگاه مشخص نماید. هر یک از انواع شیشه های فوق را می توان لمینیت کرد.

نرمال لابو

نرمال لابو

متداول ترین محصول نهایی مورد استفاده، دو ورقه شیشه سخت شده است که همراه با یک لایه میانی پلی ینیل بوتیرال به ضخامت یک و پنجاه دو صدم میلی متر قرار گرفته اند. شیشه لمینت موجود در برخی از شیشه پودری ها مزایای زیادی دارد. ایمنی و امنیت شناخته شده ترین آن ها هستند، بنابراین به جای شکستن در اثر ضربه، شیشه لمینت شیشه پودری توسط لایه میانی در کنار هم نگه داشته می شود. این امر خطر ایمنی مربوط به قطعات شیشه خرد شده و همچنین تا حدی خطرات امنیتی مرتبط با نفوذ آسان را کاهش می دهد. اگر یک پانل شیشه ای بشکند، بعید است که هر دو پانل لمینت همزمان بشکنند، به این معنی که پنل و لایه میانی باقی مانده از شیشه شکسته شیشه پودری حمایت می کنند و آن را به عنوان محافظ لبه در جای خود نگه می دارند تا زمانی که به طور مناسب جایگزین شوند یا محکم شوند. کاربرد شیشه پودری بسته به مقاومت آن در برابر حرارت، واکنش با اسید ها و مواد قلیایی قوی می تواند متفاوت باشد. یکی دیگر از لایه ‌های متداول در انواع شیشه پودری SGP است. این محصول پنج برابر قدرت پارگی و صد برابر استحکام استاندارد را ارائه می دهد. در صورت غیر محتمل شکستن هر دو صفحه شیشه سخت شده، SGP در بیشتر کاربرد ها، شیشه را در جای خود نگه می دارد. SGP موجود در برخی از انواع شیشه پودری عملکرد ضربه ای بهبود یافته و محافظت بیشتر در برابر آب و هوای شدید را ارائه می دهد. انواع دیگری از لایه های میانی موجود است که طیف وسیعی از فناوری های دیگر را در برنامه اعمال می کند. برای افزایش استحکام شیشه پودری در جا هایی که بار های زیاد مورد نیاز است می توان از لایه های میانی ساختاری استفاده کرد. بسیاری از آزمایشگاه ها به دنبال لیست تجهیزات آزمایشگاهی در اصفهان هستند که در این رابطه مقاله ای در نرمال لابو بارگذاری شده است. لایه های رنگی را می توان برای حفظ حریم خصوصی یا اهداف صرفا تزئینی استفاده نمود. خواص دیگری مانند میرایی صدا و مقاومت در برابر آتش را نیز می توان در لایه میانی شیشه پودری گنجاند. اگر شیشه پودری که خریداری کرده ایم به خوبی در برابر اسید های مختلف مقاومت نکند کاربرد شیشه پودری شامل نگهداری اسید نخواهد شد. اما اگر شیشه پودری ما توانایی مقاومت در برابر اسید های مختلف را داشته باشد می توانیم کاربرد شیشه پودری را در نگهداری اسید ها نیز مشاهده نماییم. بنابراین قبل از خرید شیشه پودری به ویژگی های ذاتی شیشه آن دقت نمایید. برای خرید شیشه پودری و مشاوره درک کاربرد شیشه پودری مورد نظر می توانیم به شماره های درج شده در سایت نرمال لابو تماس حاصل نمایید.

انواع شیشه پودری

تنوع در تجهیزات ازمایشگاهی و انواع شیشه آلات بسیار زیاد است و این موضوع سبب شده است که از انواع شیشه پودری برای نگهداری از مواد شیمیایی مختلف استفاده شود. در بخش هیا قبل با مطرح کردن سوالات شیشه پودری چیست و چه کاربردی دارد و همچنین سوال شیشه پودری چیست قصد داشتیم اطلاعات شما را پیرامون انواع شیشه پودری بالا ببریم. انواع شیشه پودری موجود در آزمایشگاه ها در اندازه ها و زنگ ها و همچنین جنس شیشه موجود در شیشه پودری تقسیم می شود. انواع شیشه پودری قهوه ای برای جلوگیری از عبور نور خورشید و آسیب زدن به مواد شیمیایی حساس استفاده می شود. انواع شیشه پودری را می توانید در سایت نرمال لابو با مناسب ترین قیمت تهیه و خرید نمایید. ذخیره سازی مناسب مواد شیمیایی یک جزء کلیدی در ایمنی آزمایشگاه است. اکثر آزمایشگاه ها از مواد شیمیایی استفاده می کنند. بسته به نوع آزمایشگاه که شامل آزمایشگاه های سنتز تحقیقاتی، تولید ترکیبات، هضم اسید های پایه و غیره، انواع و مقادیر مواد شیمیایی مورد استفاده می تواند بسیار متفاوت باشد. متأسفانه، گزارش ‌های حوادث مربوط به استفاده و نگهداری مواد شیمیایی بسیار مکرر است. ما باید در نگهداری و جابجایی مناسب این مواد خطرناک کوشا باشید و گرنه مشکلاتی پیش خواهد آمد. بنابراین، در این ستون قوانین کلی ایمنی را برای جابجایی و نگهداری مواد شیمیایی در آزمایشگاه ارائه می دهیم. برای نگهداری از مواد شیمیایی سعی می کنند، مواد را در شیشه پودری قرار دهند. انواع شیشه پودری هر کدام دارای ویژگی هایی می باشند که دامنه کاربرد شیشه پودری را گسترده تر می کند. مواد کنترل شده و الکل های مصرفی توسط سازمان غذا و دارو و سازمان نظارت بر دارو، مواد رادیواکتیو توسط کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای و پسماند های خطرناک توسط آژانس حفاظت از محیط زیست کنترل می شوند.بنابراین باید از قوانین نگهداری در شیشه پودری آگاه باشید. این الزامات خاص می تواند از کابینت های ذخیره سازی قفل شده ساده حاوی شیشه پودری و ظروف زباله خاص تا دسترسی کنترل شده برای مناطق تحت نظارت را شامل شود.

نرمال لابو

نرمال لابو

اگر هر یک از آزمایشگاه های شما از مواد بالقوه خطرناک استفاده یا تولید می کند، تعیین نمایید که کدام مقررات اعمال می شود و الزامات خاصی که آن ها اعمال کنید. یکی دیگر از موانعی که اغلب با آن مواجه می ‌شوید، این واقعیت است که آزمایشگاه ‌ها در طول زمان تکامل می ‌یابند و تغییر می ‌کنند. ما باید آگاهی را بر روی امکانات آزمایشگاهی خود تمرکز کنیم و یک فرآیند بازبینی منظم سالانه را اجرا کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ایمنی کلی آزمایشگاه ما به ‌روز می‌ ماند و مواد موجود در شیشه پودری سالم هستند. انواع شیشه پودری از شیشه های مختلفی ساخته شده اند و می توانند در شرایط متفاوتی مورد استفاده قرار گیرند. هنگام حمل مواد شیمیایی، انواع شیشه پودری را در ظروف ثانویه مناسب و ضد نشت قرار دهید تا از شکستگی و ریزش محافظت کنید. یک مثال خوب استفاده از یک توله پلاستیکی مخصوص برای حمل شیشه پودری حاوی مواد خورنده یا حلال است. هنگام جابجایی ظروف متعدد، بزرگ یا سنگین، از چرخ دستی های محکم استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که چرخ‌ های گاری به اندازه‌ ای بزرگ هستند که بدون واژگونی یا توقف ناگهانی روی سطوح ناهموار غلت بزنند. اگر گاری ‌ها برای نگهداری ثانویه استفاده می ‌شوند، مطمئن شوید که سینی‌ ها ضد مایع هستند و لبه ‌های کافی در هر چهار طرف دارند. انواع شیشه پودری بسته به متریال آنان دارای مقاومت حرارتی و همچنین توانایی مقابله با اسید ها و باز های صنعتی هستند. در زمان ‌های شلوغ مانند زمان استراحت یا دوره ‌های ناهار یا تغییر کلاس، مواد شیمیایی موجود در انواع شیشه پودری را حمل نکنید. در صورت امکان از آسانسور های باربری برای جابجایی مواد شیمیایی خطرناک برای جلوگیری از حوادث احتمالی در آسانسور های مسافربری شلوغ استفاده کنید. خرید اسید آزمایشگاهی در اصفهان از سایت نرمال لابو ممکن است تنها کافی ست که فرم استعلام را تکمیل نمایید. به یاد داشته باشید که هنگام فشار دادن دکمه های آسانسور یا باز کردن در ها، دستکش را برای انتقال انواع شیشه پودری به کار ببرید. پس از خرید انواع شیشه پودری باید سعی کنید با آن و مواد شیمیایی که در شیشه پودری خود قرار داده اید به صورت اصولی رفتار کنید. این رفتار عاقلانه با انواع شیشه پودری سبب خواهد شد که بتوانید مواد شیمیایی خود را برای مدتی طولانی تر و با کیفیتی بیشتر ذخیر نمایید. حال که با خواص و مشخصات انواع شیشه پودری آشنا شدید می توانید با چشمانی باز اقدام به خرید شیشه پودری از سایت نرمال لابو نمایید.


شیشه پودری آزمایشگاهی

موارد استفاده از شیشه پودری بیشتر در آزمایشگاه ها دیده می شود. بنابراین کاربرد شیشه پودری در آزمایشگاه باعث شده است که آن را با نام شیشه پودری آزمایشگاهی بشناسند. شیشه پودری آزمایشگاهی وظیفه بسیار خطیر و مهم نگهداری از مواد شیمیایی را در آزمایشگاه ها بر عهده دارند. برای استفاده صحیح و همچنین انتخاب بهترین جنس شیشه برای شیشه پودری آزمایشگاهی باید از انواع شیشه و نحوه نگهداری ایمن مواد شیمیایی به خوبی مطلع شوید. نگهداری ایمن مواد شیمیایی در آزمایشگاه یا انبار شیشه پودری نیاز به دقت و توجه دقیق دارد. استفاده صحیح از ظروف و تجهیزات آزمایشگاهی رایج بسیار مهم است. برای ذخیره ایمن مواد شیمیایی، موارد زیر را انجام دهید. تمام شیشه پودری را به طور کامل برچسب بزنید. توصیه می کنیم نام مالک یا کاربر را همراه با تاریخ دریافت درج کنید. فضای ذخیره سازی خاصی برای هر ماده شیمیایی در شیشه پودری فراهم کنید و پس از هر بار استفاده از بازگشت آن اطمینان حاصل کنید. مواد سمی فرار و مواد شیمیایی موجود در شیشه پودری بدبو را در کابینت های دارای تهویه نگهداری کنید. لطفا برای راهنمایی های خاص با پرسنل بهداشت و ایمنی محیطی خود مشورت کنید. مایعات قابل اشتعال را در کابینت های نگهداری مایعات قابل اشتعال مجاز نگهداری کنید. ممکن است مقادیر کمی مایعات قابل اشتعال در اتاق باز نگهداری شود. همه مواد شیمیایی به خصوص مایعات را بر اساس گروه های سازگار در شیشه پودری جدا کنید. تمام اقدامات احتیاطی در مورد نگهداری مواد ناسازگار را رعایت کنید. نمودار سازگاری شیمیایی را برای مرجع، هم در آزمایشگاه و هم در کنار اتاق های نگهداری مواد شیمیایی ارسال کنید. انواع شیشه پودری آزمایشگاهی از بهترین ظروف برای نگهداری مواد شیمیایی در آزمایشگاه ها هستند. از ظروف ثانویه مقاوم مناسب برای مواد خورنده موجود برای انتقال شیشه پودری استفاده کنید. این کار از کابینت ها محافظت می کند و هرگونه نشتی یا ریزش به دلیل شکستگی را می گیرد.

نرمال لابو

نرمال لابو

انواع شیشه پودری را محکم ببندید تا از خروج بخارات جلوگیری شود. برای نگهداری مواد شیمیایی از یخچال های تعیین شده و شیشه پودری استفاده کنید. این یخچال ها را فقط برای نگهداری مواد شیمیایی بدون مواد غذایی برچسب بزنید. هرگز مایعات قابل اشتعال موجود در شیشه پودری را در یخچال نگهداری نکنید مگر اینکه به طور خاص برای چنین نگهداری طراحی و تایید شده باشد. برای نگهداری مواد قابل اشتعال موجود در شیشه پودری فقط از یخچال های ضد انفجار استفاده کنید. رعایت نکات ایمنی می تواند طول عمر شیشه پودری آزمایشگاهی را بالا تر ببرد. انواع شیشه پودری بزرگ و سنگین را در قفسه های بلند یا در کابینت های بلند نگهداری کنید. به جای آن ها را در سطح شانه یا پایین نگه دارید. بطری ها را روی زمین نگهداری کنید مگر اینکه در نوعی محفظه ثانویه باشند. نگهداری مواد شیمیایی موجود در شیشه پودری در نزدیکی منابع گرما یا زیر نور مستقیم خورشید کاری خطرناک است. نگهداری مواد شیمیایی در هود های بخار و شیشه پودری بیش از حد در جریان هوا و عملکرد هود اختلال ایجاد می کند. نگهداری هر چیزی در بالای کابینت و در شیشه پودری برای جلوگیری از تداخل با سیستم اطفاء حریق، از فاصله حداقل هجده اینچی در اطراف سر های آبپاش اطمینان حاصل کنید. نگهداری مواد شیمیایی در شیشه پودری به طور نا مناسب بسیار خطر ناک است. رطوبت موجود در شیشه پودری باعث کیک شدن یا سفت شدن پودر ها می شود. مواد شیمیایی مایع تبخیر می شوند بنابراین با احتیاط در شیشه پودری قرار گیرد. ما اکیدا توصیه می کنیم که تمام شیشه پودری ها هنگام ورود به آزمایشگاه دارای تاریخ باشند. اطمینان حاصل کنید که تمام تاریخ انقضای تولید کنندگان به شدت دنبال می شود. به ترکیبات واکنشی یا خطرناک توجه ویژه ای داشته باشید. باز صنعتی در اصفهان از نیاز های بسیاری از آزمایشگاه های شیمی و زیست شناسی ست. تمام مواد منسوخ، سخت شده، تبخیر شده یا تخریب شده موجود در شیشه پودری را به سرعت دور بیندازید. پیروی از این دستورالعمل های ساده شما را به خوبی در مسیر یک آزمایشگاه کارآمد، سازمان یافته و ایمن قرار می دهد. شیشه پودری آزمایشگاهی از ایمن ترین ظروف برای ذخیره مواد در آزمایشگاه ها هستند. شناخت ویژگی های مختلف شیشه پودری آزمایشگاهی می تواند راهنمای خوبی برای خرید شیشه پودری باشد. کاربرد های مختلفی برای شیشه پودری آزمایشگاهی وجود دارد اما مناسب بودن برای نگهداری مواد شیمیایی مهم ترین کاربرد است. برای خرید شیشه پودری آزمایشگاهی از سایت نرمال لابو تنها کافی ست فرم استعلام را تکمیل نمایید.

برای خرید شیشه پودری

ویژگی های شیشه پودری

ویژگی های شیشه پودری بسته به جنس شیشه و اندازه ای که در طراحی شیشه پودری در نظر گرفته و همچنین به رنگ آن بستگی دارد. ویژگی های شیشه پودری باعث شده است که بتواند مواد شیمیایی را در شرایط مختلف و در حجم های متنوعی در خود نگهداری نماید. یکی از مهم ترین ویژگی های شیشه پودری، رنگ آن است. رنگ شیشه پودری آزمایشگاهی می تواند شفاف و یا کهربایی (قهوه ای) باشد. رنگ قهوه ای مانع از عبور نور و امواج مضر مانند امواج یو وی می شود. بسیاری از مواد شیمیایی مانند آب ژاول یا آب اکسیژنه نسبت به تابش نور حساس هستند و واکنشی در آنان ایجاد می شود که سبب تجزیه آنان خواهد شد. بنابراین یکی از ویژگی های شیشه پودری قهوه ای بودن برای نگهداری از آی اکسیژنه و انواع مواد شیمیایی مشابه آن می باشد. در ادامه توضیحات بیشتری پیرامون ویژگی های شیشه پودری خواهیم گفت. انواع شیشه پودری حاوی مواد شیمیایی نباید بالا تر از سطح دید چشم و در قفسه بالایی ذخیره شوند. قفسه های حاوی انواع شیشه پودری را بیش از حد شلوغ نکنید. از نگهداری شیشه پودری مواد شیمیایی بر روی زمین حتی به طور موقت یا گسترش آن در راهرو های ترافیکی خودداری کنید. مایعات باید در انواع شیشه پودری نشکن نگهداری شوند یا در صورت شکستن شیشه پودری، محفظه نگهداری باید ظرفیت نگهداری محتویات را داشته باشد. انواع شیشه پودری حاوی اسید ها را در یک کابینت مخصوص اسید نگهداری کنید. اسید نیتریک ممکن است در آنجا نیز ذخیره شود، اما تنها در صورتی که جدا از سایر اسید ها نگهداری شود. انواع شیشه پودری حاوی مواد بسیار سمی یا کنترل شده را در یک کابینت مخصوص سم قفل شده نگهداری کنید. مواد شیمیایی فرار یا بسیار بدبو باید در یک کابینت تهویه شده نگهداری شود. دود های شیمیایی نباید برای ذخیره سازی استفاده شوند زیرا ظروف جریان هوای مناسب را در هود مسدود می کنند و فضای کار موجود را کاهش می دهند. یکی دیگر از ویژگی های شیشه پودری جنس شیشه است. شیشه اگر نسبت به حرارت مقاوم مقاوم نباشد گزینه ای مناسب برای نگهداری از مواد شیمیایی خاص و گرما زا نخواهد بود. تمامی مواد شیمیایی موجود در شیشه پودری باید در زمان تحویل در آزمایشگاه و در هنگام باز شدن برچسب و تاریخ داشته باشند.

نرمال لابو

نرمال لابو

این امر به ویژه برای انواع شیشه پودری موجود در مواد شیمیایی تشکیل دهنده پراکسید مانند اتر ها، دی اکسان، ایزوپروپانول و تتراهیدروفوران مهم است. شیشه پودری های حاوی محلول ها باید در هنگام تهیه، برچسب و تاریخ داشته باشند. انواع شیشه پودری آزمایشگاهی به طور خاص برای کار های علمی طراحی شده اند. با این حال، با توجه به طراحی، شکننده است و می تواند به راحتی شکسته شود و باعث صدمات در فرآیند شود. حوادث آزمایشگاهی زیادی رخ داده است که مربوط به جابجایی انواع شیشه پودری است. ویژگی های شیشه پودری بسیار زیاد است و این ویژگی ها سبب شده است که مواد شیمیایی مختلفی را در خود با بهترین کیفیت به مدت طولانی نگهدارد. انواع شیشه پودری برای یک هدف خاص طراحی شده اند نگهداری از مواد شیمیایی. هنگام انتخاب شیشه پودری، سازگاری شیشه را با مواد شیمیایی یا فرآیند مشخص کنید. برخی از مواد شیمیایی با شیشه ی شیشه پودری واکنش می دهند یا باعث آسیب شیشه می شوند. اگر فرآیند شما شامل تغییرات دما یا فشار است، اطمینان حاصل کنید که شیشه پودری می تواند تغییرات را تحمل کند. گرما باعث انبساط مواد فرار می شود. محصور شدن انبساط منجر به انفجار شیشه پودری می شود. این خطر وجود دارد که حتی اگر گرمای خارجی اعمال نشود. مخلوط کردن اسید سولفوریک با آب در داخل یک استوانه باعث ایجاد یک واکنش گرما زا می شود و در نتیجه گرمای حاصل از واکنش باعث شکسته شدن کف شیشه پودری می شود. هرگز اسید سولفوریک را در داخل شیشه پودری مخلوط نکنید. اسید هیدروفلوئوریک به طور شیمیایی به شیشه ی شیشه پودری حمله می کند. اسید فسفریک داغ و قلیا های داغ قوی نیز به شیشه حمله می کنند. هرگز از شیشه برای این فرآیند ها استفاده نکنید. قبل از کار با شیشه پودری، همیشه آن را از نظر عیوب بررسی کنید. در صورت کشف عیوب، شیشه پودری باید از سرویس خارج شود. خراش روی شیشه ممکن است بعدا به ترک تبدیل شود. در صورت عدم امکان تعمیر ظروف شیشه ای معیوب را دور بریزید. تجهیزات آزمایشگاهی مدارس بسیار متنوع هستند و تجهیز کردن مدارس به این تجهیزات لازم و ضروری ست. در این بخش از مقاله شیشه پودری چیست و چه کاربردی دارد سعی داشتیم شما را با ویژگی های شیشه پودری به خوبی آشنا کنیم. این ویژگی های شیشه پودری ست که باعث اصلی مقاومت این تجهیز در برابر انواع مواد شیمیایی اسیدی و قلیایی شده است. حال که از ویژگی های شیشه پودری اطلاعات مفیدی کسب کرده اید می توانید با اگاهی بیشتر اقدام به خرید شیشه پودری آزمایشگاهی از سایت نرمال لابو نمایید.


موارد استفاده از شیشه پودری

در بخش های قبلی به موارد استفاده از شیشه پودری اشاره کردیم و به شما در زمینه دید مناسبی ارائه نمودیم. دقت به موارد استفاده از شیشه پودری می توانیم کاربرد شیشه پودری را به خوبی درک کنیم و در ازمایشگاه خود به خوبی از آن بهره مند شویم. موارد استفاده از شیشه پودری بیشتر ضامل ذخیر سازی و نگهداری اصول مواد شیمیایی جامد و پودری می باشد که در برخی از موارد می توان به کاربرد شیشه پودری در نگهداری از مایعات و محلول های شیمیایی نیز اشاره کرد. استفاده صحیح از شیشه پودری می تواند خطر آسیب را کاهش دهد. همیشه از دو دست برای حمل انواع شیشه پودری استفاده کنید یک دست خود را زیر بشر قرار دهید تا حمایت شود. در مواقعی که خطر شکستگی شیشه پودری، آلودگی شیمیایی یا خطر حرارتی وجود دارد، باید دستکش مناسب پوشیده شود. هنگام کار با شیشه پودری سرد یا گرم، همیشه از دستکش های عایق استفاده کنید. از فشار های فیزیکی به شیشه پودری خودداری کنید. در صورت لزوم، با استفاده از گیره ها و سکو ها برای کاهش فشار، آن را تثبیت کنید. از سفت کردن بیش از حد گیره ها خودداری کنید. برای جلوگیری از شکستگی در هنگام بستن ظروف شیشه ای، از گیره های روکش دار برای جلوگیری از تماس شیشه با فلز استفاده کنید و از نیروی بیش از حد برای سفت کردن گیره ها استفاده نکنید. موارد استفاده از شیشه پودری باعث شده است که این دستگاه را در آزمایشگاه های مختلف مشاهده نماییم. با سازنده شیشه پودری برای تعیین میزان استفاده از دمای ایمن مشورت کنید. بیشتر شیشه پودری را فقط می توان در معرض دما های بالا و پایین خاصی قرار داد. استفاده خارج از این محدوده ممکن است باعث آسیب یا شکستن شیشه پودری شود. همیشه تبخیر را از نزدیک تماشا کنید. ظرفی که پس از تبخیر گرم شده است، ممکن است ترک بخورد. ظروف شیشه ای داغ را روی سطوح سرد یا مرطوب قرار ندهید زیرا ممکن است با تغییر دما بشکنند. هرگز شیشه پودری را که حکاکی شده، ترک خورده، بریده شده و یا خراشیده شده اند، حرارت ندهید. شیشه پودری با دیواره های ضخیم مانند بطری ها و شیشه ها هرگز نباید روی شعله مستقیم حرارت داده شوند. علاوه بر این، ظروف شیشه ای را مستقیما روی عناصر گرمایش الکتریکی گرم نکنید. به ظرفی که در حال گرم شدن است به پایین نگاه نکنید. شیشه پودری را به آرامی خنک کنید تا از شکستگی جلوگیری شود، مگر اینکه از ظروف شیشه ای با طراحی خاص استفاده کنید. هنگام خارج کردن انواع شیشه پودری از فریزر های با دمای بسیار پایین منفی هفتاد تا منفی صد و پنجاه درجه سانتی گراد مراقب باشید تا از شوک حرارتی و ترک خوردن جلوگیری کنید. برای بهترین نتیجه، بلافاصله کل بطری را زیر آب سرد جاری بشویید تا آب شدن شروع شود.

نرمال لابو

نرمال لابو

هرگز شیشه پودری را مستقیما از فریزر داخل حمام آب گرم قرار ندهید. دقت به استفاده صحیح از شیشه پودری آزمایشگاهی می تواند تنها از آگاهی ما پیرامون موارد استفاده از شیشه پودری نشات گرفته باشد. هنگام استفاده از مشعل بونسن، شعله باید شیشه پودری را زیر سطح مایع لمس کند. یک گاز سیمی با محور سرامیکی شعله مشعل را پخش می کند تا گرمای یکنواخت بیشتری ارائه کند. شیشه پیرکس موجود در برخی از شیشه پودری مقاومت بسیار بالایی در برابر حمله آب، اسید ها، محلول های نمکی، هالوژن ها و حلال های آلی دارد. فقط اسید هیدروفلوریک، اسید فسفریک غلیظ داغ و محلول های قلیایی قوی می توانند خورده شوند. آن را برای آزمایش های آزمایشگاهی ایده آل می کند. برای بسیاری از کاربرد ها، مهم است که شیشه پودری دارای مقاومت هیدرولیکی عالی باشند. یکی از نمونه ‌های آن در طی روش ‌های استریل ‌سازی با بخار است، که در آن قرار گرفتن مکرر در معرض بخار آب در دمای بالا می ‌تواند یون‌های قلیایی را خارج کند. پیرکس موجود در برخی از شیشه پودری دارای محتوای اکسید فلز قلیایی نسبتا کم و در نتیجه مقاومت بالایی در برابر آب است. تجهیزات آزمایشگاهی پلاستیکی امروزه از تنوع بسیاری برخوردار هستند و این تجهیزات پلاستیکی جای همتایان شیشه ای خود را گرفته اند. شیشه هایی با درصد وزن بالای سیلیس کمتر مورد حمله اسید ها قرار می گیرند. پیرکس شیشه پودری بیش از هشتاد درصد سیلیس است و بنابراین در برابر اسید ها به استثنای برخی موارد به طور قابل توجهی مقاوم است. در برابر خوردگی شیمیایی مقاوم است و برای آزمایشات آزمایشگاهی کاملا مناسب است. همیشه از اجاق‌ های داغی که بزرگ ‌تر از کف ظرف در حال گرم شدن هستند استفاده کنید. ظروف شیشه ای با دیواره ضخیم مانند شیشه ها، بطری ها، سیلندر ها و فلاسک های فیلتر هرگز نباید روی ظروف داغ گرم شوند. هنگام استفاده از صفحه داغ یا همزن، مطمئن شوید که فقط تنظیمات لازم فعال هستند. تکنیک آزمایشگاهی، استفاده از ظروف شیشه ای تمیز را ضروری می کند. شیشه باید از نظر فیزیکی تمیز، از نظر شیمیایی، و در بسیاری از موارد، استریل باشد. بسیاری از حوادث شیشه ای هنگام تمیز کردن رخ می دهد. موارد استفاده از شیشه پودری شامل همه انواع آزمایشگاه خواهد شد و این موضوع نشان دهنده کاربرد شیشه پودری در آزمایشگاه های مختلف است. شما عزیزان برای درک بیشتر پیرامون موارد استفاده از شیشه پودری می توانید به شماره های درج شده در سایت نرمال لابو تماس حاصل نموده و بهترین تصمیم را پیرامون خرید شیشه پودری اخذ نمایید.

نکات تکمیلی در مورد شیشه پودری

با مطالعه این مقاله خواهید توانست انواع شیشه پودری را به خوبی بشناسید و موارد استفاده از آنان را درک نمایید. نکات تکمیلی در مورد شیشه پودری شامل نکاتی ست که می تواند تصمیم شما برای خرید شیشه پودری از سایت نرمال لابو را قطعی کند. البته اگر پس از خواندن نکات تکمیلی در مورد شیشه پودری باز هم می خواهید با کارشناسان سایت نرمال لابو درباره خرید انواع شیشه پودری مشورت کنید می توانید این کار را انجام دهید. نکات تکمیلی در مورد شیشه پودری بیشتر درباره موارد ایمنی پس از خرید شیشه پودری و استفاده از آن است که می تواند کار شما را در آزمایشگاه راحت تر کند. هنگام شستن شیشه پودری باید از محافظ چشم و دستکش های مقاوم در برابر لغزش و مقاوم در برابر مواد شیمیایی استفاده کرد. انواع شیشه پودری را پس از استفاده در اسرع وقت بشویید. هر چه مدت زمان بیشتری شسته نشود، تمیز کردن آن سخت ‌تر می ‌شود. در صورت لزوم، اجازه دهید دستگاه سخت تر تمیز شود تا در آب صابون خیس شود. شیشه بوروسیلیکات موجود در برخی از شیشه پودری در هنگام گرم شدن زیاد منبسط نمی شود، بنابراین در هنگام گرم شدن احتمال شکستن آن کمتر است. پیرکس یک ترکیب خاص از شیشه بوروسیلیکات موجود در شیشه پودری است که تحمل حرارت بالایی دارد. شیشه بوروسیلیکات یا پیرکس معمولا برای ظروف شیشه‌ ای که ممکن است مستقیما حرارت داده شوند همانند برخی از شیشه پودری استفاده می ‌شود. پیرکس یک شیشه بوروسیلیکات موجود در برخی از شیشه پودری ست که با سایر انواع شیشه متفاوت است زیرا دارای خواص منحصر به فرد مقاومت بالا در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، انبساط حرارتی و شوک حرارتی است. این مزیت در مصارف آزمایشگاهی دارد. شیشه مخلوطی غیر آلی از اکسید های فلزی است که در دما های بالا با هم ذوب شده و پس از سرد شدن، به مواد شفاف، سفت، غیر بلوری و همه کاره تبدیل می ‌شوند. انواع شیشه پودری را از کناره های سینک دور نگه دارید. تشک های لاستیکی و سینک ظرفشویی نیز می توانند به کاهش خطر شکستگی و آسیب شیشه پودری کمک کنند. هرگز از برس های تمیز کننده فرسوده استفاده نکنید. آن ها می توانند شیشه ی شیشه پودری را خراش دهند یا ساییده کنند.

نرمال لابو

نرمال لابو

شیشه بوروسیلیکات موجود در شیشه پودری در محیط های صنعتی و آزمایشگاهی استفاده می شوند، شیشه شیشه پودری اغلب در معرض مواد شیمیایی خشن مانند سیالات هیدرولیک، اسید ها، محلول های نمکی، حلال ها و باز ها قرار می گیرند. حتی قرار گرفتن مداوم در معرض آب می تواند به برخی از شیشه موجود در برخی از شیشه پودری آسیب برساند. انواع مختلف شیشه ترکیبات شیمیایی متفاوتی دارند، به این معنی که شیشه بوروسیلیکات و پیرکس برای گرم کردن مناسب تر هستند. استحکام شیشه های بوروسیلیکات موجود در شیشه پودری توانایی مقاومت در برابر حملات رطوبت و مواد شیمیایی را نشان داده است. به همین دلیل، ترکیب شیشه بوروسیلیکات بیشتر برای تولید شیشه پودری دیده می شود. شیشه های فسفات عمدتا از P۲O۵ تشکیل شده اند. این شیشه که در برخی از شیشه پودری موجود است دارای مقاومت بالایی در برابر اسید هیدروفلوئوریک می باشد، اما در صورتی که شیشه پودری از این نوع شیشه نباشد مقاومت کمی در برابر خوردگی شیمیایی دارد. آموزش تخصصی در مورد استفاده ایمن از مواد پاک کننده سوز آور باید قبل از استفاده از آکوا رژیا، اسید کرومیک یا سایر محلول های واکنش پذیر برای تمیز کردن شیشه پودری تکمیل شود. هنگام خشک کردن شیشه پودری، آن را روی حوله ها، سبد های آستردار یا پد های ضد لغزش قرار دهید. خواندن بخش نکات تکمیلی در مورد شیشه پودری می تواند اطلاعات شما را پیرامون انواع شیشه در شیشه آلات آزمایشگاهی نیز افزایش دهد. شیشه موجود در شیشه پودری یک جامد آمورف غیر کریستالی است که اغلب شفاف است و کاربرد عملی، تکنولوژیکی و تزئینی گسترده ای دارد، شیشه های معمولی از ترکیب مواد مختلفی مانند سیلیس، پودر سفید کننده، اکسید های فلزات قلیایی، اکسید کلسیم و غیره ساخته می شوند. شیشه فتوکروماتیک نوع خاصی از شیشه است که در نور تابشی تیز سیاه می شود، بنابراین از این نوع شیشه ها به عنوان محافظ نور استفاده می شود. شیشه پیرکس موجود در برخی از شیشه پودری که به آن شیشه بوروسیلیکات نیز می گویند.


برخی از ویژگی های خاص دوام شیمیایی و قدرت مقاومت غیرقابل نفوذ حرارتی بیشتری دارد. توضیح پیرامون نکات تکمیلی در مورد شیشه پودری می تواند راهنمای خوبی برای خرید شیشه پودری آزمایشگاهی باشد. زینا گلس بهترین شکل شیشه ی شیشه پودری است و از آن ظروف و تجهیزات شیمیایی برای مقاصد علمی ساخته می شود. پیرکس برای استفاده از منفی صد و نود و دو درجه سانتی گراد تا بالای پانصد درجه سانتی گراد مناسب است. این امر آن را به گزینه ای ایده آل برای ظروف شیشه ای آزمایشگاهی تبدیل می کند که مستقیما گرم می شوند. شیشه سودا-آهک برای گرم کردن مستقیم مناسب نخواهد بود، بنابراین اگر می خواهید گرما را اعمال کنید، در صورت امکان پیرکس را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که گرمایش و سرمایش همیشه باید آهسته و ثابت باشد پیرکس می تواند تغییرات دمایی بسیار زیادی را تحمل کند، اما اگر خیلی ناگهانی باشد ممکن است همچنان به دلیل شوک حرارتی ترک بخورد. خواص حرارتی عالی پیرکس در دما های بالا و پایین یکی از ویژگی های کلیدی آن است. این به دلیل سطوح کمتر انبساط و انقباض در نتیجه تغییر دما در مقایسه با سایر انواع شیشه است. به طور طبیعی، برای جلوگیری از ترک خوردن، همیشه باید از اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از تغییرات ناگهانی دما اجتناب شود.

نرمال لابو

نرمال لابو

این شیشه اساسا از روی و باریم بوروسیلیکات تشکیل شده است که شیشه نرم و با کیفیتی را تولید می کند. از سیلیکات های سدیم، پتاسیم و سرب ساخته می شود که در ساخت تجهیزات شیشه ای گران قیمت استفاده می شود. از چنین شیشه ‌هایی در ساخت شیشه پودری استفاده می‌ شود. هفتاد تا هشتاد درصد وزن شیشه بوروسیلیکات موجود در برخی از شیشه پودری ماسه است. هفت تا سینزده درصد تری اکسید بور، چهار تا هشت درصد اکسید سدیم و پتاسیم و دو تا هفت درصد اکسید آلومینیوم می باشد. شیشه پودری با این ترکیب در برابر مواد شیمیایی و نوسانات دما بسیار مقاوم است. به همین دلیل است که عمدتا برای کاربرد های تولید نگهداری از مواد شیمیایی در شیشه پودری، برای آمپول‌ ها و بطری ‌های حاوی مواد دارویی، برای بسته‌ بندی مواد تزریقی یا به عنوان روکش ‌های لامپ بسیار بادوام استفاده می‌ شود. با درک نکات تکمیلی در مورد شیشه پودری می توانید تصمیم عاقلانه درباره خرید شیشه پودری آزمایشگاهی اخذ نمایید و آگاهی بیشتر از خرید خود مطمئن باشید. برای خرید شیشه پودری آزمایشگاهی از سایت نرمال لابو می توانید با تکمیل کردن فرم استعلام سفارش خود را ثبت نمایید.

سخن پایانی

شیشه پودری آزمایشگاهی یکی از اساسی ترین تجهیزات در آزمایشگاه ها می باشد که برای نگهدرای مواد شیمیایی استفاده می شود. سوال شیشه پودری چیست و چه کاربردی دارد سوال مادر و اصلی این مقاله بود. کارشناسان سایت نرمال لابو با پاسخ سوال شیشه پودری چیست قصد داشتند شما را با ویژگی های شیشه پودری آشنا کرده و موارد استفاده از شیشه پودری را برای شما به طور کامل توضیح دهند. انواع شیشه پودری را می توانید در سایت نرمال لابو خریداری نمایید و مواد شیمیایی مختلف موجود در آزمایشگاه خود را به طور کامل محافظت نموده و به بهترین نحوه نگهدرای کنید. ما در بخش نکات تکمیلی در مورد شیشه پودری سعی داشتیم شما را با ویژگی های این تجهیز آشنا کرده و اطلاعات شما را پیرامون این دستگاه بالا ببریم. برای خرید شیشه پودری تنها کافی ست که فرم استعلام را با دقت تکمیل نمایید، کارشناسان ما بهترین مشاوره خرید را به شما خواهند داد و پس از آن در اسرع وقت انواع شیشه پودری مورد نیازتان را برای شما خواهیم فرستاد.

نرمال لابو